Tienaatko alle 2600e/kk? Allekirjoita siis.
Ota yhteyttä adressin tekijään
tienaavat.
Kuka ansaitsee enemmän kuin 2600€
Istuimme koko perhe saman pöydän ääressä kun tämä palkka kysymys tuli puheeksi. Pöydän ääressä istui ammattilaisia monelta alalta mm. oli lähihoitajaa, laitoshuoltajaa, linja-autokuskia, yrittäjää, insinööriä ja äitiyslomalla olijaa. Lopulta joku meistä sanoi että luulee tämänkin pöydän ääressä istuvista suurimman osan ansaitsevan vähemmän kuin 2600€ kuukaudessa. Keskustelun edetessä selvisi ettei pöydän ääressä istunut ketään kuka olisi ansainnut enemmän...
This comment has been removed by the person who wrote it.
Olen opetustyössä ja OAJ:n jäsen. Tuntiopettajana viikkotunteja kertyy n. 14 ja bruttopalkkani on noin 1600e/kk. Ammatillinen pätevyys löytyy, enkä ole ollut työttömänä yhtään vuotta valmistumiseni jälkeen. 14 vkoh käsittää pelkästään fyysisen opetuksen, ei sitä työtä mitä teen työajan ulkopuolella, mikä on vähintäänkin lisäksi tuo sama tuntimäärä. "Kesälomat" kesäkuusta elokuuhun olen liiton ansiosidonnaisella päivärahalla, mikä on siis tuotakin pienempi määrä, bruttona n. 1100e/kk. Että näin meillä pätevillä pedagogeilla/opettajilla on hyvät palkat ja pitkät kesälomat...
Yliopistotutkijan (tohtorikoulutettavan) alkupalkka on alle 2500 €.
Tienaisi edes 2100 euroa!!!
Itku
Suomi on ryöstömaa asua. Ministerit yms eivät ajattele kansaa tai maata, vaan omaa etua sekä pitävät kulisseja maailmalle pystyssä, että näyttää että Suomi on hyvä maa asua ja elää. Syydetään rahaa kreikkaan.
Joo, hyvä maa asua ja elää pakolaisille ja maahanmuuttajille ja ministereille :(
Itellä käteen jää 1600-2100e kk, takana 2 ammattitutkintoa...
Realismia
En ole eläessäni tienannut edes 2000 euroa kuussa. Nykyään en onneksi edes kelpaa töihin kun olen keski-ikäinen ja risa.
Kiitos teille kaikille
Jotka olette kommentoineet, allekirjoittaneet ja jakaneet adressia! Mielettömän hienoa että meille kaikille yhteinen asia saa nyt julkisuutta ja keskustelua aikaiseksi vihdoinkin!
| This discussion has been closed. |