SÄHKÖN SIIRTOHINTAA JA MUITA SIVUKULUJA ON ALENNETTAVA !

SÄHKÖN SIIRTOHINTAA JA MUITA SIVUKULUJA ON ALENNETTAVA ! / Tiedotteet / Nimiä tarvitaan tärkeän asian puolesta ! / Kommentit

pekkab1

#1 Sähkön siirto

06.09.2014 04:46

Olen samaa mieltä näistä siirtohinnoista yms muista sivukuluista.Minua ihmetyttää esim tämä sähkön siirtohinta.Eihän sitä sähköä tarvitse "siirtää",sehän siirtyy ihan fysiikan lakien mukaan itsestään kun laittaa jonkin sähkölaitteen päälle.Elikä nämä sähkölaitokset ovat vetäneet hihasta jotkin hinnat sille samoin kuin nämä kuukausihinnat.Ja vielä ihmetyttää että nämä siirtohinnat ovat erilaiset yöllä ja päivällä.


Vieras

#2

06.09.2014 05:48

Ehdottomasti alennettava...
Teslan torni

#3 Langatonta

06.09.2014 08:04

Itänaapurissa suunnittelevat ja rakentavat langatonta sähkönsiirtoa. Vastaanotin katolle, kipinäväli sen ja maajohdon väliin, virta otetaan kipinävälin ylä ja alapuolelta.

Aiheesta:

http://globalenergytransmission.com/index.php/en/vtem-home

http://www.sinikivi.com/foorumi/paivakohtaiset/17933-teslapiippu

http://rt.com/news/170468-tesla-tower-rebuild-project/


Vieras

#4

06.09.2014 11:16

Niinpä, kuukausimaksut jo aika moiset mulla + verot. Kuukausimaksut suuremmat kuin kulutus, muuten olisi sähkömaksut kohtuulliset mutta kun ne nousee ihan päättömiin ja ei ole mun syytäni ainakaan, en ole mitään tehnyt muuta kuin koittanut vähentää kulutusta ja sitten rokotetaan tolleen. Muutenkaan varaa ole enää mihinkään tällä eläkkeellä.

Kypsyttää tosissaan kun ei voi laittaa omaa voimalaa kerrostaloon pystyyn. Jos olisi omakotitalo sinne hommaisin kaikki vempaimet ettei tarttisi ylläpitää Fortumin väkeä mun rahoillani enää.


Vieras

#5

06.09.2014 14:01

kyllä alas vaan! aina on niin että hinta nousee.sanotaan että jos vettä tulee paljon niin hinta nousee ja jos vähän niin hinta nousee -koska ja miksi se vois laskee? siirtohinta hirvee enemmän ku kulutus!!ja siirrosta pitää maksaa meillä savonvoimalle joka katkoo sähköjä moneksi päiväksi kuka korvaa pakasteet häh???

Vieras

#6

06.09.2014 20:46

Kaiken huipuksi, sitä sähköä tuodaan Venäjältä ja Ruotsista. Jumala tätä synnillistä Suomen maata siunatkoon. T: Jeesus on Herra

Vieras

#7

07.09.2014 06:26

Vaikka sähkön oston kilpailuttaa niin ei siinä kovin paljon voi kuluttaja kuitenkaan pienentää sähkölaskun summaa koska siirtohinnoilla ja veroilla nilkitään enemmän kuin mitä itse sähkö maksaa. Toisekseen sähköfirmat rukkaavat hintoja niin usein että se oma sähkönostopaikka ei kauaa ole siellä halvempien joukossa vaikka kuinka sitä hintaa kilpailuttais. Kyllä noille siirrosta tuleville ja valtion määräämille "ei kilpailutus-pakkomaksuille" on saatava jarruja. Valtio suorastaan "kusettaa" ihmisiä sähkölaskussakin jatkuvasti lisääntyvien verojen kautta.

Vieras

#8

07.09.2014 07:57

Siirtohinnoillahan nämä sähköyhtiöt tekevät sen tilin, joka osínkoina, bonuksina ja kultaisina kädenpuristuksina jaetaan niitä "tarvitseville".
Siirtohintaa ei näin ollen voi mitenkään kilpailuttaa ja siksi sähkön hinnan kilpailutuksesta on tehty vedätettäville täky, jonka toivotaan vetävän katseet pois laskun kokonaishinnasta.
Tässä mennään samalla linjalla kuin nykyisin kaikessa muussakin eli sille annetaan, jolla on ja sillä jolla ei ole, otetaan sekin vähä pois.

Vieras

#9

08.09.2014 06:55

Tosi on. Sähkölaitosten osakkaiden osingot on saatava pidetyksi korkeina, vaikka kuluttajat säästäisivät sähkönkäytössään vaikka kuinka!
Tähän on saatva kohtuus ja korjaus!

Vieras

#10

08.09.2014 09:54

Heti kun sähköyhtiö vaihtoi digitaalisen mittarin sähkölaskut kasvoivat älyttömästi. Asun omakotitalossa yksin ja sähkönsiirtomaksu on yli puolet sähkölaskusta. Sähkönsiirtomaksu pitää saada kilpailuttaa samalla kun sähkön hinta kilpailutetaan. Mikä helvetin siirtomaksu ylipäätään on. Vaikka käyttäisin vähän vain sähköä siirtomaksu on ihan törkeän suuri.

Vieras

#11

10.09.2014 17:31

Ilman muuta kerron, jos muistan.

Vieras

#12 Re:

12.09.2014 17:11

#8: -  

 AIVAN SAMAA MIELTÄ!


Vieras

#13

14.09.2014 13:24


Ei hyvä tässä talous tilanteessa.
Erik II

#14

14.09.2014 14:06

Niin, on se vaan niin kummalista kun näin kesäisin se tuo siirto ym lasku on SUUREMPI kuin itse kulutuslasku. Ei paljoa motivoi pienentämään kulutusta.