KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen.

Vieras
Vieras

#301 Re: Re: Re: Eläinten valvonta

11.12.2010 17:11

#278: Vieras - Re: Re: Eläinten valvonta 

Hieno homma, että olette VIIME VUOSISADALLA tehneet töitä kissojen eteen. Kiitos siitä.

Egyptiläisillä samalla kiitos, hehän palvoivat kissoja Jumalina jo vuosituhansia sitten.

Olisiko aika palata TÄLLE VUOSITUHANNELLE ja vuoteen 2010?

Mira Tolvanen
Vieras

#302 Rahanahneudesta

11.12.2010 17:13

Meitä aktiivisia ja uudistushaluisia jäseniä syytetään rahanahneiksi. Mitä se paljastaakaan ihmisestä joka näkee kissojen parasta ajattelevan jäsenen näin???
KUKA ONKAAN SE RAHANAHNE?

Olemme kuulemma haalimassa rahaa yksityiseen käyttöön. Mitä tämä paljastaa kirjoittajasta itsestään? KUKA KÄYTTÄÄ KISSOJEN RAHOJA YKSITYISIIN TARPEISIIN.

Mistä nämä tälläiset ajatukset saavat alkunsa? Pelosta ja epävarmuudesta.
Ihmiset sylkevät huomaamattaan sammakoita suustaan paljastaen oman kykynsä keskustella asiallisesti aiheesta.


On aika kaukaa haettu että jokainen yhdistyksessö uudistuksia haluava haluaisi rahoja omaan käyttöönsä. Jokainen osaa lukea rivien välistä milloin tekstiin sekoittuu kirjoittajan lennokas mielikuvitus ja milloin henkinen epätasapaino. Onneksi taitava lukija osaa erottaa tekstistä epäoleellisen ja keskittyy oleelliseen.

Tertulta pyytäisin selvennystä siitä kuinka lipaskeräys rahat toimitetaan tilille. Onko rahoja laskemassa useampi henkilö vai hoitaako taloudenhoitaja Marko Kari tämän?
entinen ensikotilainen
Vieras

#303 Re: Minun eli Kirsin ja Mira Tolvasen puolesta

11.12.2010 17:33

#295: Kirsi - Minun eli Kirsin ja Mira Tolvasen puolesta 

Hei! No nyt minä ymmärrän; pj ja ja kannattajansa ovatkin kateellisia siitä mitä sait aikaan. Hatunnosto sinulle noista kissanpäivistä ja sitkeydestäsi hoitaa asiaa. Hyvä, että selvitit tuon "tähdenlentosi", arvasinkin eikä ollut yllätys, että jotain tuollaista on tapahtunut. Sen verran näin tuota touhua niin "raukkamaisesti" luovutin, koska katsoin sen parhaimmaksi. Itse olin samoilla linjoilla toiminnan kehittämiseksi ja profiilin nostamiseksi, mutta tajusin, että saisi taistella tuulimyllyjä vastaan. Mutta kun osuu yhtäaikaa monta "kirsimiratolvasta" eli samanlaisia rohkeita sekä muita aktiiveja toimimaan, niin eiköhän ala tapahtua muutosta parempaan. Kissat ja kissojen asiat ovat edelleen minulle yhtä tärkeitä.

Kirsi

#304 Re: ALLEKIRJOITA VAATIMUS KOKOUKSESTA!!!!!!!!!!!!!!

11.12.2010 17:34

#297: Pannaan tuulemaan! - ALLEKIRJOITA VAATIMUS KOKOUKSESTA!!!!!!!!!!!!!! 

Ainakin minun eli Kirsin kommentteja saa käyttää. Allekirjottaisin adressin jos vielä olisin KKY:n jäsen, mutta kuten kerroin erosin kohtelun takia.

JÄSENET OLKAA ROHKEITA JA ALLEKIRJOITTAKAA ADRESSI!!!!

 

http://www.adressit.com/allekirjoitukset/vaatimus_kissojen_katastrofiyhdistys_ryn_yleiskokouksesta/

Vieras
Vieras

#305 Kommnetti

11.12.2010 17:40

#295: Kirsi - Minun eli Kirsin ja Mira Tolvasen puolesta 

Kuullosta niin tutulta nämä puheet. Samaa asiaa on jahkattu, samantyyppistä kohtelua saatu sekä puheenjohtajaa yritetty saada vaihtoon ym. Niin ja milloinkas tämä olikaan, taisi olla vuodet 2004-2006. Moni meistä vanhoista sen muistaneekin hyvin.  Me epäonnistuimme silloin ja siitä kärsivät kissa poloiset. Toivon todella, että nyt ei tule käymään niin. Lykkyä!

Käyttäytykää kunnolla
Vieras

#306 Käytöstavat kadonneet?

11.12.2010 17:41

Te jotka olette tehneet kissojen eteen 31-10 vuotta:
Olette ilmeisesti siinä sivussa unohtaneet käyöstapanne? Kyllä haukutaan ja kiusataan, niinkö teille kotona opetettiin. Näin vasta 30 vuotiaana on todettava, että kyllä äidin opettama "kunnioita vanhempiasi" ohje joutuu todella kovalle kokemukselle!! Noitavainon olette uudemmille järjestäneet! Ettekä ollenkaan arvosta, jos ollut toiminnassa alle 30 vuotta? Olisin varmaan ollut mukana, mutten ollut vielä syntynyt!!
Vieras
Vieras

#307 Re: kissatalo

11.12.2010 18:13

#290: hey - kissatalo 

Kyllä kissatalo on mahdolllinen ja hyvin toimiva ellei paras ratkaisu kun tilat ovat riittävän isot ja asianmukaiset. Eikä KKY,ssä siihen tarvita kuin halua ja tahtoa, resursseja kyllä on. Ja nähtävästi myös olisi sellaisia uusia toimijoita, jotka pystyisivät masinoimaan varainkeruuta ylläpitokustannuksiin etc. Ensilaskupaikkana ja kissojen tilanteen selvittyä kissa voi siirtyä rokotettuna ja hoidettuna odottamaan uutta kotia ensikotiin.  Enkä usko hoitajistakaan olevan pulaa, eikä varainkerääjistä jos ihmisiä kohdeltaisiin muuten kuin purnaajina, rettelöisijöinä, rahanahneina etc. "kannustavilla ja kunnioittavilla" nimityksillä. (ja on muutakin tapaa kerätä kuin seisoa pakkasessa sormet kohmeessa lipasta pidellen, muuten ettekö koskaan kerää kesällä kun aina puhutaan pakkasessa seisomisesta?)

Mutta täällä se on torjuttu jyrkästi huonona vaihtoehtona vedoten kissaruttoon. Ilmeisesti tämän mielipiteen takana on jotkut hallituksenjäsenet ja heidän kannattajiensa.

Tarvitaan profiilin nostoa puuhastelusta näkyviin, enemmän ihmisten ilmoille ja tietoisuuteen, enemmän näkyvyyttä ja kuuluvuutta (paikallisradiot) positiiviseen PR,ään olisi kiinnitettävä enemmän huomiota. Tietoiskuja, info-pläjäyksiä etc.

Ideoita ja mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon jos vain ihmisten ideat, osaaminen, kyvyt, tiedot ja taidot otettaisiin huomioon. Tässäkin vapaaehtoistyössä moniammatillisuus on pelkästään etu.

Minä en ole törmännyt missään mihinkään KKY;n materiaaliin tai muuhun mikä kertoisi mitä ja mikä ja miksi.

Pirjo Peltoniemi
Vieras

#308 Oppositiolainen

11.12.2010 18:28

Olen juuri se oppositiolainen, jota tästä kaikesta eniten syytetään.

Nimeni on Pirjo Peltoniemi ja uskaltaudun kirjoittamaan, vaikka tiedänkin tästä tulevan vaikeuksia. En haluaisi moittia ketään, mutta mieli tekee kommentoida myös omasta puolestani, kun sitä on jo useasti pyydetty tällä listalla.

Olen Hallituksen varsinainen jäsen, Ensikodin pitäjä, kissojen sijoittaja, kissojen pyydystäjä, entinen "neuvova puhelin" ja tällä hetkellä eniten ensikodeille neuvoja antaja.
Ja se pahamaineinen "rutonlevittäjä".
Kerron tämän siksi että lukijat ymmärtävät asemani KKY:ssä.En kehuakseni.

Olen tehnyt tätä työtä noin neljä vuotta,ja nauttinut saadessani auttaa sekä kissoja että kissoista ilmoittajia. Ilmoittajalle on hyvin tärkeää että kissat/kissa saadaan talteen ja kunnolliseen hoitoon jonnekin. Sanon "jonnekin", koska jotkut ovat kokeneet kunnallisen löytöeläintalon epämiellyttäväksi tai jopa kissojen turmioksi. Jotkut näistä lopettavat kissat 15 vrk päästä.

Tässä tulemme puolivillien kissojen asiaan. Olen pyydystänyt,loukuttanut ja noutanut varmaan noin 600 kissaa Pirkanmaalta näiden neljän vuoden aikana. Niistä itse olen hoitanut yli 300. Jokainen kissa ja pentue, jolle ei löydy paikkaa ensikodeissa jää minun hoitooni. Ja nyt muutaman viimeisen kuukauden aikana myös toiselle sijoittajalle, joka myös hakee ja pyydystää. Meillä on kesä-aikaan välillä yli 30 kissaa, suurin osa kuitenkin niistä pentuja.
Se on aivan liikaa, ja siinä tulee tautiriski kymmenkertaiseksi. Lomista ei edes haaveilla.
Emme tahallamme kuormita ensikoteja, mutta kissojen suuren määrän vuoksi on kesällä pakko hiukan painostaa.

Koska Pirkanmaa on laaja alue, tulee väkisinkin mukaan joskus sairaita kissoja, varsinkin pentuja.Sitä ei millään voi välttää.

Olen alusta asti ollut ymmälläni hallituksen saamattomuudesta. Mitään ei haluttu muuttaa. Jotain uusia asioita sentään tuli, kun saimme osaavan ihmisen nettisivuja hoitamaan.
Useaan kertaan vaadittuani saimme kissatilan, jota hoidin yksin, kun tila sattui olemaan kotikunnassani. Sattui, koska sen itse hankinkin.

Kun tilaan sitten pesiytyi virustauti, eli kissarutto, sain tetysti kaikki syyt päälleni. Minua vaadittiin siivoamaan tila, sanomalla, että kun sen itse hankitkin niin siivoaminen kuuluu myös sinulle.

Koska rutto on hyvin tarttuva virus ja minulla oli kotona monta rokottamatonta pentua , en uskaltanut tilaa lähteä siivoamaan. Eikä olisi ollut aikaakaan, uusia ilmoituksia sateli koko ajan ja ajoin monta kertaa viikossa satoja kilometrejä ympäri Pirkanmaata.

Siivoamista ei pystytty järjestämään, koska minä en sitä ehtinyt hoitaa. Siksi hallitus päätti lopettaa tilan käytön ja hävittää koko 1000€ kaluston.

Olen saanut asiasta lukemattomia haukkuja eri hallituksen jäseniltä, jotka nyt tätä hallitusta pyörittävät.

Kokouksiin en ole mennyt, koska ne pidetään puheenjohtajan kotona. Taustalla on pelko siitä, että ovi lyödään kiinni nenän edestä, kuten yhdistyksen sihteeriltä. Kokouspaikkaa ei ole siirretty, vaikka olen sitä monesti virallisestikin pyytänyt.

Olin myös "neuvova puhelin". Olin, koska tämä hallitus neljän jäsenen voimin päätti poistaa sen kokonaan. Kysyin syytä Terttu Kanervolta KUUSI kertaa, mutta en saanut muuta vastausta, kun "siitä puhutaan kokouksessa". Se siitä sitten.

Neuvova puhelin ei maksa mitään KKY:lle, mutta siitä huolimatta se lopetettiin.En pysty ymmärtämään muuta syytä, kuin se, että puheenjohtajaa harmitti suunnattomasti, että minä sain antaa neuvoja ihmisille - eikä hän.

Puhelin soi monta kertaa päivässä ja kysymyksiä oli todella paljon. Olen mielestäni saanut kokemusta tänä aikana niin paljon, että pystyin neuvoja kiitettävästi antamaan. Näin ainakin sain palautetta.

Nyt kysyisin näin julkisesti Terttu Kanervolta: mikä oli syy neuvovan puhelimen poistamiseen? Vastaukseksi ei kelpaa se, että muutkin yhdistykset niitä neuvoja antavat. Kyllä KKY:n pitäisi olla mukana näin tärkeässä asiassa, joka EI maksa MITÄÄN.
Allekirjoittanut
Vieras

#309 Puheenjohtaja Terttu Kanervolle

11.12.2010 19:13

#279: Vieras - Re: Re: Re: Re: Kauhea summa! 

Hei puheenjohtaja!

Kirjoitat, että jaat töitäsi muille, mutta silti valitat, että sinulla on niin paljon hommaa. Kaikki mahdolliset paperit on tietääkseni selkäsi takana, eikä kukaan tunnu pääsevän niihin käsiksi? Kuten varmaan olet huomannut, niin jäsenet vaativat uutta kokousta, jossa sinun mm. toimiasi käsiteltäisiin.

Jos sinulla on täysin puhtaat jauhot pussissa, eikä mitään pelättävää, niin varmasti autat jäseniä saamaan muut jäsenet kiinni, jotta kaikilla jäsenillä on mahdollisuus päättää itse, että allekirjoittavatko adressin?

Lupaatko auttaa jäsenten tavoittamisessa? Monihan on tilannut esim. kky:n meilitse tulevan uutiskirjeen, jos annat luvan, niin voidaan laittaa sen kautta tietoa vaatimuksesta? Sopiiko?

Kopioidaan vaan adressen teksti ja lähetetään sellaisenaan kaikille meilillä. Ei siinä sen enempää tarvita.

Nyt sinulla on mahdollisuus näyttää, että toimitko lain mukaan:  "Päätösvalta yhdistyksessä kuuluu sen jäsenille."

 

Opposition kannattaja
Vieras

#310 Hatunnosto Pirjolle

11.12.2010 19:30

Voiko puheenjohtajas sanoa loukuttaneensa, noutaneensa ja hoitaneensa kotonaan 600 kissaa edes viimeisen 30 vuoden aikana?! Jollei voi, niin lopettakoon saavutuksistaan "jeesustelun". Kyllä olemme jo kaikki ymmärtäneet, että perustit yhdistyksen viime vuosituhannella ja olet tehnyt vaikka mitä 30 vuoden aikana. Mutta käsittääkseni sinulla itselläsi ei ole edes yhtä kissaa kotonasi.

Pirjo on tehnyt TODELLA PALJON kissojen eteen ja hän on varmasti tehnyt kaiken ja enemmänkin rakkausta kissoihin!! Hän ei ole kiitosta pyydellyt eikä ole tekemisillään "jeesustellut". Silti on tullut kuraa niskaan, käsittämätöntä! Etkö puheenjohtaja yhtään ajattele, että mitä tapahtuisi, jos Pirjo menettäisi hermonsa saamansa kohtelun takia ja lopettaisi? Mihin sinä sitten sadat kissat panisit? Jättäisit heitteille?

KIITOS PIRJOLLE!!!!
Mira Tolvanen
Vieras

#311 Re: Hatunnosto Pirjolle

11.12.2010 20:05

#310: Opposition kannattaja - Hatunnosto Pirjolle 

Pirjon rooli yhdistyksessä on erittäin tärkeä. Hänelle jos kenelle kuuluisi kilometrikorvaus ja puhelinetu.

Hänen työnsä tuntimäärä ylittyy rutkasti rahastonhoitajan paperitöihin verrattuna. Lisäksi Pirjolle kuuluisi vaarallisen työn lisä. Kissojen pyydystäminen hankalissa olosuhteissa ei ole kovin helppoa hommaa. Hatunnosto siitä Pirjolle!!!

 

Joillakin meillä on tässä vapaaehtoistyössä motiivina auttamisenhalu. Työtä tehdään suurella sydämmellä.

 

Toisilla motiivi voi olla saavutettujen rahamäärien suojeleminen joka muuntuu vähitellen itse asiaa eli kissojen pelastamista vastaan. Vääristyneen kokemuksen kautta koetaan hyvää tahtovat ihmiset rahanahneiksi hirviöiksi jotka eliminoidaan. Aletaan supistaa yhdistyksen toimintaa ja tyrkitään kaikki kissojen hyvinvoinnista kiinnostuneet pois tieltä. Vaikuttaa siltä että uudet ihmiset ovat puheenjohtajalle todellinen uhka. Käyttäytyminen on lapsellista ja röyhkeää.

Jollekin on oman edun mukaista myötäillä toista. Koska tällainen alistuva käytös voi tuottaa 16.000 € helppoa rahaa.

Hallituksen kokousten pitäminen puheenjohtajan kotona ohjaa toiset hallituksen jäsenet vielä helpommin alistuvaan käytökseen. Vallanpitäjän linnassa tuskin kukaan viitsii alkaa hyppiä kenenkään varpaille. Minusta tämäkin on eräänlainen taktiikka saada omat ajatukset helpommin läpi.

Jos Terttu Kanervo haluaisi oikeasti oikaista väärinymmärrykset hän olisi jos ilmoittanut tiedotustilaisuudesta julkisesti.

Kärjistetysti tulee mieleen että lapsi on saanut lelun, eikä anna toisten leikkiä samalla hiekkalaatikolla. Jos joku saa leikkiä niin vain puheenjohtajan ehtojen mukaisesti, silläkin uhalla että yksikin väärä sana niin saa potkun peffaan. Hänen hiekkalaatikollaan leikitään tietyllä tavalla ja mieluusti hänen upeita hiekkakakkujaan kunnioittaen. Hänen on vaikea nähdä toisten upeita hiekkakakkuja, koska hän on kääntänyt selkänsä ja näkee vain oman, upeimman hiekkakakkunsa. Lapsi luulee että vain hän osaa tehdä kakkuja ja toiset tekevät epämääräisiä kekoja. Niin tavallinen tarina.

Pirjon, Kirsin ja Miran ja muiden kaltaistensa tukena
Vieras

#312 Re: Hatunnosto Pirjolle

11.12.2010 20:07

#310: Opposition kannattaja - Hatunnosto Pirjolle 

Hattu nousee täälläkin!! Tunnen Pirjon henkilökohtaisesti ja olen saanut häneltä aina apua kun olen sitä tarvinnut. Hän myös lähtee auliisti liikkeelle auttamaan jos vain pääsee. Pirjo saa tukeni, kuten myös Kirsi ja Mira, vaikken kahta viimeistä tunnekaan henkilökohtaisesti mutta viestien perusteella ei ole vaikea valita kenen takana seisoo.

Ei voi kun ihmetellä että Pirjo, Kirsi ja Mira vielä jaksavat ajatella ja toimia KKY,n  mutta heillä ja meillä muilla on vielä toive paremmasta yhdistyksen tulevaisuudesta. Ennenkaikkea huoli kissoista, noista valloittavista elävistä olennoista.

Terhi
Vieras

#313 FACEBOOK

11.12.2010 21:36

FAcebookissa saattaisi tämä vielä saada jäsenten huomion ja lisää porukkaa asialle.

Olisiko viisasta perustaa tälle asialle Fscebook-sivusto, siellä ainakin jokainen olisi omalla nimellään.

Ja moni kyselee miksi KKYn sivusto on poistettu.
Näillä mennään!
Vieras

#314 Re: FACEBOOK

11.12.2010 23:47

#313: Terhi - FACEBOOK 

Varmaan hyvä idea. Sitä kautta saisi varmaan nimiä myös ylimääräisen kokouksen koollekutsumista vaativan adressin nimenkirjoittajiksi http://www.adressit.com/vaatimus_kissojen_katastrofiyhdistys_ryn_yleiskokouksesta

KKY:n sivusto Facebookissa on poistettu varmaankin puheenjohtajan omavaltaisella päätöksellä. Yhdistyksen tiedottaja toimii web masterina, ja hän tottelee puheenjohtajaa nöyrästi.

Hallituksen päätöstä Facebookiin liittyvästä poistavasta toimenpiteestä ei ole olemassa.  Hallitus on aikanaan päättänyt ko. sosiaalisen median käyttämisestä yhdistyksen tiedottamiseen.

Tällaiset toimet ovat niitä yhdistyksen "käytäntöjä", kuten pj asian ilmaisee.

Vieras
Vieras

#315 Re: Valistustyötä? Missä?

12.12.2010 11:21

#127: Jokainen kisu on tärkeä - Valistustyötä? Missä? 

 Valistustyötä parhaimmillaan on jokaisen kissojen kanssa toimivan henkilön omakohtainen panos.

Paikallislehdet ottavat mielellään kirjoituksia vastaan,koskien myös kissojen oikeanlaista hoitoa ja etenkin VÄÄRÄNLAISTA kohtelua koskien.

Siinä EI tarvita varsinaista "valistajaa"--se on jokaisen kissan aseman parantamiseen tähtäävän henkilön oikeus--myös velvollisuus.

Miksi aina "luistetaan"omasta vastuusta ja kuvitellaan,että joku muu tekee tuonkin "valistuksen"

Eri asia onkin sitten tietää,että antaa OIKEAA tietoa,mitkään "mututuntumat"kun eivät asiaa auta.

Jokaiselle siis riittää tehtävää,jos haluaa --ja tietää asiasta.

back to the school
Vieras

#316 valistus on tärkeää

12.12.2010 11:38

Valistus nimenomaan on tärkeää, lapsille, nuorille ja vähän vanhemmillekin.

Valistus ei poissulje lemmikin omistajan vastuuta.

Otetaanpa vaikka heijastinkampanjavalistus, ehkäisyvalistus. Molemmissa käyttäjä on vastuussa siitä, jääkö auton alle tai pamahtaako jälkipolvea yllätyksenä huonoon rakoon, mutta valistuksella näitäkin ikäviä asioita voidaan minimoida, nimenomaan riskien osalta. Tätä on valistus. Se on asian esittämistä ja kertomista, positiiviset ja ikävämmät mukaanlukien.

valitus
Vieras

#317 valistus

12.12.2010 11:47

Olen nähnyt kirjoituksen paikkalislehdessä (aamulehti/Tamperelinen?) erään kissahoitajan kertomuksen siitä, kuinka vapaaehtoisesti hoitavien koteihin ängetään paikkojen puutteessa jopa toistakymmentä eläintä. Tämä kirjoitus ei kyllä millään tavoin valistanut positiivisesti.
Samoin tässä foorumissa käydyt keskustelut antavat huonoa kuvaa KKYstä, vaikka ehkä valistus johonkin suuntaan näkyykin.

Myöskään kissarutto ja kissatilan kohtalo ovat huono esimerkki valistuksesta, pannana pillit pussiinheti kun ensimmäinen epäkohta/vaikeus tulee eteen.

Puhelin on kiinni, samoin Facebook ryhmä, nettisivuilla ei mitään tietoa tästä ulkokissojen päätöksestä, valistusta?

Kissojen leikkaus ja rokotus ovat valistusta. Laikkautaako/rokotuttaako KKY jokaisen, ja siis JOKAISEN kissan, joka heiden käsien läpi menee?

Myös löytöeläinten vastaanotto on jonkin sortin "valistusta".


Vieras
Vieras

#318 Re: Re: Loukutetun kissan voi loukuttaja ITSE hoitaa !

12.12.2010 12:15

#173: siihen aikaan kun vaari lampun osti - Re: Loukutetun kissan voi loukuttaja ITSE hoitaa ! 

 Säälittävää!

Vitsikästä olevinaan kai--lapsellista ja sivistymätöntä.Ei näillä ironioilla/vitseillä asiat ainakaan parane.

 

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

12.12.2010 12:15



Vieras

#320 Historia toistaa itseään

12.12.2010 12:25

Joku jo mainitsikin tuolla aikaisemmin menneet vuodet , tuon 5-6v. sitten.
Nyt, kun näitä kirjoituksia lukee, niin sanonta ”historia toistaa itseään” pitää hyvinkin paikkansa.
Jo näistä muutaman vuoden takaisista aktiivitoimijoista voisi nimetä silloiset mirakirsipirjot. Eli todellakin sydämellä kissojen eteen tekeviä ihmisiä, jotka eivät tehneet muuta virhettä, kuin antoivat omien näkemystensä toiminnan kehittämisestä ja vallitsevista epäkohdista tulla esiin.

Totta on sekin, mitä aikaisemmin on täällä mainittu, että puheenjohtajaksi on kertaalleen jo valittu toinen henkilö. Nykyiselle puheenjohtajalle tarjottiin kunniapuheenjohtajan paikkaa, joten mistään syrjäyttämisestä ei ollut kyse.
Tämä kaikki kumoutui siihen, kun nykyinen ja silloinen ex-pj. haki itse järjestämänsä kokouksen laittomaksi jonkun muotoseikan perusteella.
Silloinen hallitus irtisanoutui sittemmin lähes kaikki, koska mitään muutoksia toimintaan ei saatu, puhumattakaan toimivasta yhteistyöstä yhdistyksen sisällä.

Mainittakoon tässä myös se, että -puheista huolimatta- ensimmäiseen pj-äänestykseen silloin muutama vuosi sitten, ei etukäteen pestattu ketään äänestämään kenenkään puolesta tai vastaan. Toinen järjestetty kokous ja äänestys olikin silkkaa farssia.
Silloisen hallituksen erottua oli kommentit vaan sitä, että ei ole mitään haittaa, vaikka eroattekin, uusia toimijoita löytyy aina.

Näin kauempaa seurattuna olikin huomioitavissa, että uusia nimiä yhdistykseen ilmaantuikin edellisen hallituksen eron jälkeen. Mutta mutta…

Luettuaan Aamulehdestä taannoisen Mira Tolvasen kirjoituksen, entiset aktiivitoimijat tiesivät heti mistä on kyse, vaikka eivät ole olleet yhdistyksen kanssa missään tekemisissä vuosiin.

Näitä tekstejä täällä lukiessa, on huomattavissa erittäin paljon yhtymäkohtia edelliseen vastaavaan tilanteeseen.

Eli mikään ei ole muuttunut vieläkään.

********

Mikäli täällä mainitut summat esim. taloudenhoitajan 16 000eur. palkkioista pitää paikkansa, olisikin hyvä, että jäsenille tehdään selvitys, mistä tuo summa koostuu. Mm. normaalit kirjanpitäjät ottavat vienneistä riippuen 50-200eur./kk. (+tilinpäätökset, veroilmoitukset yms.) Tämä tekee vuositasolla n.3000eur.

Olemassa olevat yhdistyksen varat on osittain varmastikin tullut testamentteina yms. mutta rahaa on kerätty myös suoraan kissatalon nimissä. Jäsenille olisikin hyvä selventää kissatalon suunnitelmat, miten tähän tarkoitukseen lahjoitetut rahat tullaan käyttämään.

Yhdistyksen olisi myös hyvä selventää ja virallisen tahon valvoa mm. sitä, miten tarttuvien tautien riskit minimoidaan yhdistyksen ensikodeissa. Vaikka ensikoti allekirjoittaisi mitä sopimuksia, ei yhdistys voi vetäytyä vastuusta, kun kissarutot yms. sattuvat kohdalle. Ensikoti ei ole yksin vastuussa siitä, vaan yhdistys hallituksineen, varsinkin, jos asianmukaiset karanteenitilat puuttuvat. (ja joita varten on kerätty myös rahaa)

Jos yhdistyksessä on todellakin tehty päätös, että kissalaumoja ei enää pelastella, niin tämä kertoo vain sen, että siihen ei ole resursseja. En tarkoita rahaa, vaan yhdistyksen johtoportaan tietoa ja taitoa, miten tällaisissa tapauksissa kuuluisi toimia. Mikään ensikoti ei yksinään sotaa kissalaumojen vähentämistä vastaan voita ja yhdistyksen taustatuki tällaisissa kriisitilanteissa, mikä on täältäkin luettavissa, on näköjään mitätöntä.

Myöskään yksinään ei pj. yhdistystä pyöritä.
Kaikki se, mikä näkyy ulospäin, on nimenomaan aktiivitoimijoiden työtä.
Se, että nykypäivänä otetaan kulukorvaus yhdistyksessä tehdystä työstä, ei ole varojen itselleen haalimista, vaan nimenomaan kulukorvausta. Ja hyvinkin yleistä muissa yhdistyksissä.
Jokainen, joka kulukorvaukseen olisi oikeutettu, tekee työllään enemmän kissojen eteen, mitä kohtuullinenkaan kulukorvaus kattaa.

KKY on vuosien mittaan kasvanut yhdeksi mainitsemisen arvoiseksi yhdistykseksi. Tätä ei ole pj. saanut aikaiseksi sitten 70-luvun, vaan nimenomaan toimijat. Useissa yhdistyksissä pj:n pesti on vain kaksi vuotta kerrallaan, koska näin saadaan avoimuutta ja erilaisia näkemyksiä yhdistysten toimintaan. Mikään, ei varat, ei toimintaperiaatteet, ole uhattuna, jos toiminnasta on selkeät säännöt, joiden mukaan yhdistystä pyöritetään.
ällistys
Vieras

#321 Pjn äänestys 5-6v sitten?

12.12.2010 12:36

Koska nyt on tullut ilmi niin paljon omituisuuksia ja sitä, että nykyiselläänkin hallitus voi määrätä parin ihmisen voimin koko jäsenistöä vastaan, haluaisinkin kysyä niiltä jotka olitte viimeksi haluamassa jonkun muun pj:n, 5-6v sitten.

Minkä muotoseikan vuoksi tämä uusi valittu pj:n valinta ei ollutkaan laillinen? Ihan siis tulevaisuutta ajatellen.
Vieras
Vieras

#322 Re: Pjn äänestys 5-6v sitten?

12.12.2010 12:53

#321: ällistys - Pjn äänestys 5-6v sitten? 

 Nyt en muista tarkkaan, mutta olisiko se ollut niin, että kaikkien äänestäneiden jäsenyyttä ei tarkistettu...

Muistaako joku tarkemmin?

Anneli
Vieras

#323 Re: Yhteistyössä valistustyötä

12.12.2010 13:05

#252: Matkia saa niiltä joilla homma toimii - Yhteistyössä valistustyötä 

 kouluihin valistusta!

Ei ole tehty KKY:n toimesta.Hyvä vinkki tulevia vuosia ajatellen.Kun vaan löytyisi niitä halukkaita.

Olen itse käynyt kouluilla ihan vaan ottamalla yhtetyttä "opoihin" ja sitä rataa on nämä tilaisuudet onnistuneet ja niistä on tullut jopa vuosittainen traditio varsinkin eläintenviikolla.

Vastaanotto on ollut hyvä ja kiinnostuneita kuulijoita ja kysyjiä löytyy lapsissa ja nuorissa "koululaisissa".

Tietenkin näitä voidaan tehdä yhdistyksen nimissäkin--oikein hyvä idea!

sähläystä
Vieras

#324 viime vuosikokous

12.12.2010 13:20

Haluaisin kysyä oppositiolta, jolla oli ehdokas viime vuosikokouksessa.

Miksi TP ei mennyt loppuun asti pj:n ehdokkuuden kanssa? Se, että nykyin pj kertoi tekevänsä asiat hankaliksi, mm. sillä, että hänellä on kaikki paperit ja tilit takanaan, ei päde millään muotoa, koska kyseessä on ry, jäsenet päättävät loppuviimein.

Elikä pj:n olisi täytynyt paperit toimittaa sakon uhalla jos uusi pj on valittu laillisesti. Myös taloudenhoitajan olisi pitänyt uudelle pj:lle ja hallitukselle olla lojaali, ja esittää pyydetyt tilit ja asiakirjat.

Vieras

#325 Oikaisuja vääriin tietoihin

12.12.2010 14:36

Aamulehden yleisönosastoon kirjoittaneelle:
Yhdistys EI OLE kieltäytynyt ottamasta ARKOJA kissoja.
Yhdistys EI OLE kieltäytynyt ottamasta PENTUKISSOJA.
Yhdistys EI OLE kieltäytynyt rokottamasta kissoja.
Yhdistys ON kieltäytynyt ottamasta VILLIINTYNEITÄ kissoja,johon on lakiin perustuva syy.
Tähän on tulossa selkeä ohje läänineläinlääkäriltä,joka myös julkaistaan kaikkien luettavaksi.
Yhdistys maksaa ja on maksanut kaikki rokotukset,joita on tarvittu.
Yhdistys leikkauttaa KAIKKI leikkaukseen ikänsä puolesta soveltuvat kissat,jotka ovat yhdistyksen ensikotien hoidossa.Joku kyseli tästäkin.
Yhdistys korvaa kissoista aiheutuvat lääkekulut,ruoka,-ja hiekkakulut.
Yhdistys on korvannut P.Peltoniemen polttoainekustannukset selvityksien perusteella.
Yhdistys EI OLE kieltäytynyt hankkimasta kissataloa.
Tähän mennessä toimivaa taloa toimivasta paikasta ei ole löytynyt.
Kattavaa suunnitelmaa kissatalon toiminnan turvaamiseksi ei sitä haluavalta taholta ole myöskään pystytty esittämään.
Kissatalohanke siis "lepää".

Annika Fabritiusta EI OLE erotettu.Hän on itse eronnut hallitustyöstä.

KKY:n,SEY:n,HESY:n jne.on toimittava voimassa olevan el.suojelulain,järjestyslain ja metsästyslain puitteissa niiltä osin,jossa toimintamme koskee kissaa.










.