Seis hyvitysmaksun laajentamiselle!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Seis hyvitysmaksun laajentamiselle!.

Reijo Niemi
Vieras

#101

20.12.2010 14:31

Ovatko idioottipäättäjämme todella näin läpimätiä ?

Uskottava se on... ikävä kyllä koskee Suomea.
Jeppe Salminen
Vieras

#102 Jakavat ilmaiseksi ja poraavat sitten valtiota apuun

20.12.2010 15:03

Artistit jakavat musiikkinsa ilmaiseksi Spotifyllä ja Youtubella ja poraavat sitten rehellisten kuluttajien ja yritäjien kukkarolle. Melkoista pelleilyä!

Kuka viitsii edes lähteä levyä kaupasta hakemaan kun Spotifyllä löytyy melkein kaikki mahdollinen. Loputkin on sitten Youtubesta katseltavissa. Puhumattakaan että molemmista saa kelvollisella laadulla nauhoitettua MP3-muotoon.

Eikö ensin pitäisi keskittyä näihin normaaleihin tulonlähteisiin, kuten levymyyntiin, eikä lähteä veroteitse kiusaamaan muita. Jo nyt valtaväestö vihaa tätä tukimuusikkojen elitistä pelleilyä ihan tarpeeksi.

Vaalien alla poliitikot ovat täysin pässejä narussa, monta hyvää ja kaunista tulee taas luvattua ja välillä tällaisia ylilyöntejä pääsee oikein lakikirjoihin asti.

Meillä syön vain minä.
Vieras

#103 Syövätkö rikolliset sinun pöydästäsi?

20.12.2010 15:30

kale
Vieras

#104 Uskomaton ryöstö!

20.12.2010 15:54

Aivan uskomatontaa, että joku ulkopuolinen saa siitä maksun kun itse otan valokuvia, videoita tai äänitän/nuotinnan itse soittamaani musiikkia. Olen jo vuodesta 1984 saakka videoinut ja en ole saanut yhtään latia siitä. Lisäksi olen harrastanut valokuvausta ja varmuuskopioin ulkoiselle asemalle valokuvat ja videot ja siitä pitäisi vielä maksaa ulkopuolisille asiaan kuulumattomille tahoille, nyt ei ole kansan ääntä kuultu ollenkaan tässä!!!!!!
Vieras
Vieras

#105 Re: Uskomaton ryöstö!

20.12.2010 16:21

#104: kale - Uskomaton ryöstö! 

Ei ole kultu myöskään ohjelmistokehittäjän ääntä. Teosto rällästää raskaalla organisaatiollaan ja kukaan ei maksa eläkkeitä ohjelmistokehittäjille ja ICT-ammattilaisille, jotka käyttävät tallennuskapasiteettia normaalia enemmän.

 

Nyt maksamme muusikolle siitä, että tallennamme _omaa_ ohjelmakoodia levyille!

 

Nyt stoppi laillistetulle terrorismille suomessa. Häpeä valtioneuvosto, teosto ja kopiosto.

Eetu Nisula
Vieras

#106 ei

20.12.2010 16:54

ei
TeroPal
Vieras

#107 Kynä ja paperi lisäverolle!

20.12.2010 16:54

Myös kynällä ja paperilla voidaan kopioida mm KIRJOJA, lehtikirjoituksia, novelleja yms tekijänoikeuslain alaista materiaalia. Jopa maalauksien ja kuuluisien piirrosten kopioimiseen käytettäviä materiaaleja myydään tavallisessa kaupassa, ilman mitään ylimääräistä veroa siitä, että niiden avulla voidaan harjoittaa laittomuuksia!

Tähän vääryyteen on saatava muutos, kynä ja paperi, siveltimet maalit yms teoston verolle!
jokke POKKE
Vieras

#108 EI

20.12.2010 16:58

oon joakim ja hieman tumma
Jukka Kujala
Vieras

#109 Teostovero

20.12.2010 18:02

Ahneen loppu tiedetään, mutta Teostossa ovat tietämättömiä. Ilmeisesti oman palkan korotus tähtäimessä!
Nierlen asiakas vuodesta 2004
Vieras

#111 Olemmeko tyhmiä kun ostamme Suomesta?

20.12.2010 20:07

AS
Vieras

#112 Ruutupaperi verolle..

20.12.2010 20:17

..sillehän voi kirjoittaa tekijänoikeudella suojatut laulun sanat.
Entä ihmisen muisti jonne voi tallentua sävel ja sanat. Pitäisikö
hyvämuistista verottaa enemmän ja vapauttaa dementikot verosta?
Teosto on mafiajärjestö
Vieras

#113 Mafian suojeluraha

20.12.2010 20:28

On aivan käsittämätöntä, että Teosto ja muut tekijänoikeusmafiajärjestöt voi noin vaan vaatia itselleen osan muiden musiikkialan ulkopuolisten yritysten tuotteiden myynntuloista. esimerkiksi ulkoisisten kovalevyjen myyntituloista..

Teosto ja muut mafiajärjestöt ei ole sijottanut senttiäkään varoistaan esimerkiksi ulkoisten kovalevyjen ja mp3-soitinten tuotekehitykseen, markkinointiin, valmistukseen, aiheutuneisiin työntekijäkuluihin, jakeluun ja myyntiin. Teosto ja muut tekijänoikeusmafiajärjestöt eivät myöskään omista näihin tuotteisiin liittyviä patentteja jne. He eivät myöskään ole omistajina niisstä yrityksissä, jotka noita tuotteita valmistaa. Silti jollakin käsittämättömällä perusteella he kuvittelevan olevansa oikeutettuja varastamaan osan esim ulkoisten kovalevyjen myyntituloista itselleen. Niinkuin millä ihmeen perusteella? Miksi Teoston pitäs saada rahaa esim ulkosten kovalevyjen myynnistä, vaikka Teosto ei ole pistänyt tikkua ristiin kyseisten tuotteiden tuottamiseksi? Eihän ne edes ole heidän tuotteitaan vaan muiden,

Kun kerran teostolla on oikeus kerätä rahaa laitevalmistajilta, niin eikö sillon myös esimerkiksi kovalevyvalmistajilla kuuluisi ola oikeus vaatia oma osana musiikin myyntituloista? Kysehän on aivan samasta asiasta ja tuossa perusteita vaatimukseklle on ihan yhtä paljon kuin Teostonkin vaatimuksisa. Kaikenlisääksi Teoston ja muiden mafiajärjestöjen "hyvitysmaksut" nostaa kovalevyjen ja muiden vastaavien laitteiden hintaa ja siis leikkaa myyntimääriä. Eli laitevalmistajilla kuuluisi siis olla oikeus teostolta saatuun hyvitysmaksuun menettämiensä myyntitulojen takia.

Millään muuklla alalla jokin organisaatio ei voi noin vaan omia toisten myyntituloja pistämättä itse tikkua ristiin, miksi siis näillä teoston tapasilla on siihen oikeus?

Suoraansanoen kyseessä on pelkkä valtion tukema rikollinen mafiaorganisaatio, joka kerää suojelurahaa yrityksiltä. Vertaus on täysin osuva. Hyvitysmaksu on oikeasti suojeluraha, jota mafia kerää yrityksiltä.
Pekka Halonen
Vieras

#114 Täysin perusteetonta rahastamista!

20.12.2010 21:35

2002 vuodesta asti digikuvat kovalevyillä tallessa. Ja niistä levyistä kun henki jättää, pitäisi maksaa seuraavista siis teostolle että saan OMAA TUOTANTOANI pitää tallessa? EI KIITOS!

Maksu on yksinkertaisesti silkkaa lobbauasta ja rahastusta. Jos tämä lakina menee läpi, on se "vain" yksi viimeaikaista häpeätahroista Suomen lainsäädännössä.

Oman edun tavoittelussa ei tästä asiasta esityksen tehneillä ole pulaa.
Paula Lehtimäki
Vieras

#115 Saanko hyvitysmaksua artistilta?

20.12.2010 21:54

Kiintolevyilläni ei ole lainkaan musiikkia, ei sen kummemmin ulkoisilla kuin sisäisilläkään. Olen valokuvauksen harrastaja, joten kiintolevyni täyttyvät digikuvilla.

Minun pienen köyhän ihmisen järkeni sanoo, että jos minä joudun maksamaan artistille hyvitysmaksua olemattomasta musiikista, niin artisti on velvollinen säilyttämään maksutta minun valokuvieni varmuuskopioita omilla kiintolevyillään!
Teostot ja ylet pois. Se oli 80-lukua
Vieras

#116 No jo on!!!

20.12.2010 22:22

Seuraavaks teosto varmaan vaatii rahaa siitä, et me kehdataankin tallentaa muistoja meidän "tyhmien" ihmisten aivoihin. Nyt menee niin palikka touhuks tää, et... Teostoko uusi jumala=O
foobar
Vieras

#117

21.12.2010 04:18

Jahas, http://www.mbnet.fi/uutiset/index.asp?Uutinen=3075 sanoo


"Lain valmistelussa otettiin Stillin mukaan huomioon mahdollisuus kulutuksen siirtymisestä sähköisesti ulkomaille, tai ulkoisten kiintolevyasemien ja niihin asennettavien levyjen ostamiseen erikseen. Stillin mukaan hyvitysmaksu saatetaankin laajentaa jo aikaisintaan seuraavana vuonna koskemaan myös tietokoneita ja sisäisesti asennettavia levyjä."



Suositeltavaa on siis ensi vaaleissa äänestää vain henkilöitä, jotka ovat tätä laajamittaista idiotismia vastaan ja saatavilla helposti hirttosilmukkaan, jos lobbausraha alkaa maistua näiltä suojatyöpaikkojen kuninkailta, luuserinahjuksilta, suomen MAFIAA:n kätyreiltä, jotka ajavat vain omaa etuaan koko kansan edun sijaan ja vihaavat kotimaista tietokonekauppaa lyhytnäköisillä pisteveroillaan.
Seppo Talasniemi
Vieras

#118 Törkeätä rahastusta

21.12.2010 08:31

Minä olen ostanut kaikki muusiikin rehellisesti kaupasta.Mutta nyt se loppuu en aio ostaa yhtään musiikkilevyjä en kenenkään artistin.KIITOS
Seppo Rautiainen
Vieras

#119

21.12.2010 09:36

On se kumma, kun lex Karpelasta eivät opetusministeriö/valtioneuvosto oppineet mitään.

Raippoja virkamiehille ja kansanedustajille!
Juhani Hyvönen
Vieras

#120 Tää on pelkää rahastusta

21.12.2010 10:51

Englantilainen Karaoke maksaa suomessa 50 kpl 50 € Suomalainen 30´kpl 300 € on siinä pieni ero. Kysymys ammatti karaokesta.
Ugh.
Vieras

#121 Lobbaaminen riittää

21.12.2010 10:52

Vaikka kysymys ei ole suurista euroista, on maksu epäoikeutettu ja koskee etenkin opiskelijoita. Isorahaiset etujärjestöt lobbaavat asiantuntemattomia virkamiehiä. Ja lopuksi vielä pannaan veroa veron päälle.
arkielämän kriitikko
Vieras

#122 Aivokuollut ajatus koko hyvitysmaksu

21.12.2010 14:21

Näin eteläsuomalaisena on vaan pakko todeta, että ainahan kaikki tallennus-mediat (tikut, cd:t, dvd:t, ...) ja digitaaliset härvelit voi käydä ostamassa Tallinnasta.
Maksaako se pohjoisempana asuva vähemmistö myös eteläisen Ruuhka-Suomen enemmistön puolesta viihdefirmojen takertumisen vanhentuneisiin business-malleihin?
Onneksi on keksitty EU ja posti.
Työeläkeläinen
Vieras

#123 Aiheeton vero

21.12.2010 14:59

Käytän usb asemia omien kuvieni varmuuskopiointiin retkillä kun lähes päivittäin tyhjään muistikortit, toinen kuva jää läppäriin ja toinen ulkopuoliselle.

Paljonkohan minä saan korvauksia eläkkeeni päälle jos laki tulee voimaan ja jos joudun moisen maksun maksamaan.

Menköön taiteilijat latotansseihin soittamaan niin saavat juuri työstään palkan tanssien järjestäjiltä. Säilötyn musiikin hinta on aivan liian korkea ja hyväksyisin sen paremmin jos se kaikki menisi taiteilijoille eikä suuryhtiöille jonne suuri osa mennee.
Aarne Holappa
Vieras

#124 digikuvaaja

21.12.2010 18:14

En todellakaan halua maksaa siitä, että säilytän kuviani ja omia tekstitiedostojani tietokoneellani ja varmuuskopiota ulkoisella kovalevyllä.
nonA
Vieras

#125 Markkinat ajetaan ulkomaille...

21.12.2010 18:47

Hyvin vaikea suosia suomalaista, kun mailmalta saa puolet halvemmalla ihan samaa tavaraa.