Maatalousopetuksen säilyttäminen Ilmajoella

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Maatalousopetuksen säilyttäminen Ilmajoella.

Eeva Ojanen
Vieras

#1 JA SEHÄN EI TULE TAPATUMAAN!!!

26.01.2011 22:41

Ilmajoella on paljo helpompaa opiskella täs koulus ku tilaki on lähellä. Ja sehän olis hirveetä rahan menoa ku muutenki ollaan köyhiä opiskelijoita. Eli ei mitään järkeä tässäkään touhussa ja siellä pidetään jo elintarvikeagrologien suuntatumis tunnit et eikö se riitä!
Sanna Hietaoja
Vieras

#2 Allekirjoitus

27.01.2011 19:24

Kenelle tämä adressi on tarkoistus luovuttaa?
Ajattelin vain, kun allekirjoittajana on "Paavotar" eli Imon kisamaskotti, niin mielestäni adressin uskottavuus tästä johtuen hieman kärsii.
Kuitenkin tärkeästä asiasta kyse.
jari kannonlahti
Vieras

#3

27.01.2011 22:21

imo
nykyinen opiskelija
Vieras

#4 Miksi maatalousoppilatos Seinäjoelle?

29.01.2011 04:38

Haluaisin tietää, ketkä henkilöt ajavat näin järjetöntä asiaa? Ei olisi mitään järkeä kulkea Seinäjoelta Maatalousoppilaitokselle hoitamaan eläimiä.
sähköpostiton
Vieras

#5

29.01.2011 12:53

Miksi pitää olla sähköpostiosoite ennenkuin voi allekirjoittaa adressin. Kaikilla vaan ei ole sellaista.
Vieras
Vieras

#6 Re: Miksi maatalousoppilatos Seinäjoelle?

29.01.2011 14:15

#4: nykyinen opiskelija - Miksi maatalousoppilatos Seinäjoelle?

Osa Seamk:n ilmajoen toimipisteen johdosta tuntuu ainakin asiaa ajavan. Ja tokihan Seinäjoki ja SeAMK yrittää viedä täältä ympäryskunnista kaiken mahdollisen hiljalleen pois.

näin se vaan on
Vieras

#7 Entäs asuminen?

30.01.2011 13:26

Käsittääkseni Seinäjoella on jo nyt pula opiskelija asunnoista. Äly hoi! Toisekseen enpä olisi SeAMKiin tullut opiskelemaan maataloutta, jos opetus paikka olisi ollut Seinäjoki. Valmistumis tilastot ei todellakaan parane siitä, että siirryttäisiin Seinäjoelle. Vika on muualla!!

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

30.01.2011 19:21


Johanna Pukara
Adressin tekijä

#9

30.01.2011 21:05

Pahoittelen, että adressi allekirjoitettiin epähuomiossa työnimenä olleena "Paavotar"-nimellä tänne. Matkustelusta ja pienistä teknisistä vaikeuksista johtuen emme sitä heti päässeet muuttamaan.

Adressi otetaan netistä pois 15.2. ja luovutetaan 17.2. koulun johdolle.

Adressin tarkoituksena ei todellakaan ole haastaa riitaa, uhkailla ketään tai syyttää ketään.

Kiitämme erittäin paljon allekirjoittaneita. On erittäin hienoa nähdä, että koulumme on tärkeä muillekin kuin meille opiskelijoille.

Agrologi 242 ov
Vieras

#10 esittelytekstistä

31.01.2011 11:09

Adressin esittelytekstistä saa kuvan, että imo on ollut olemassa vain 20 v.

Eikös IMO:n historia alkaa huomattavasti kauempaa, napattu netistä:

Ilmajoella on annettu maatalouskoulutusta karjakkokoulutuksena vuodesta 1875 lähtien ja opetuspisteen nykyisellä paikalla vuodesta 1907 lähtien. Koulu siirtyi valtiolle vuonna 1959 ja vuonna 1961 ostettiin Korven tila koulutilaksi. Päätös Etelä-Pohjanmaan karjatalouskoulun muuttamisesta opistotasoiseksi tehtiin vuonna 1976 ja vuosina 1981–1992 opistoasteella koulutettiin agrologeja.

Oppilaitos siirtyi 1.8.1995 valtiolta Seinäjoen ammatillisen korkeakouluopetuksen kuntayhtymälle (1.1.2005 alkaen Seinäjoen koulutuskuntayhtymä). 1.1.2005 Ilmajoen maatalousoppilaitos ja Tuomarniemen metsäoppilaitos yhdistyivät Seinäjoen koulutuskeskuksen Maatalous- ja metsäoppilaitokseksi. 1.1.2008 alkaen Seinäjoen koulutuskeskus on toiminut nimellä Koulutuskeskus Sedu. Toimialaorganisaatioon siirtyminen yhdisti oppilaitokset yhdeksi Koulutuskeskus Seduksi.

http://3.bp.blogspot.com/_3RKB07DaBvg/Sff9oGw9SxI/AAAAAAAABvc/HSwVSHQJLKM/s320/e...

Tarmo Mäkelä
Vieras

#11 Imon säilyttäminen Ilmajoella

31.01.2011 18:16

Mielestäni ei kaikkia tartte Seinäjoelle viedä,meillä on täällä hyvät puitteet ja tonttia on kyllä rakentaa uusia opetustiloja ,jos se siitä on kiinni.Järjetöntä lisätä liikennöintä kantatiellä ,jossa jo muutenkin kova liikenne,koska olen ainakin ymmärtänyt ,että käytännön opiskelu tilan puolella kuitenkin jatkuisi Ilmajoella eli Imolla.Ps.ja Imo on aina Imo eikä mikään sedu ja kuka sen erestakaasen rallin maksaa?.
Martti Lahti
Vieras

#12

01.02.2011 11:09

Maataluosopetus kuuluu maaseudulle!!!!
Markku Ojala, Ilmajoki
Vieras

#13

01.02.2011 17:27

Entinen rehtori Luomajärvi pestattiin aikanaan lopettamaan silloista koulutilaa, mutta Antero sai "väärän käsityksen" ja alkoi kehittamaan koulua. Anteron aikana koulu kasvoi nykyisiin mittoihinsa. Tästä vois nykyinenki rehtori Pasila ottaa mallia!
Rakentamistarvetta on ja tonttia kyllä piisaa. Koulutuskuntayhtymä investoi voimakkaasti Lapualle, miksei siis myös Ilmajoelle kun/jos on tarve.
Lähes koko Seinäjoen terävä johto haluaisi Ilmajoen liittyvän Seinäjokeen ja kun se tuntuu nyt mahdottomalta, viedään täältä "lohdutuspalkintoina" palveluita ja nyt tuntuvat olevan koulutuspaikatkin tulilinjalla.

Anonyymi

#14 Re: Imon säilyttäminen Ilmajoella

02.02.2011 09:23

#11: Tarmo Mäkelä - Imon säilyttäminen Ilmajoella 

 Samassa rakennuksessa ovat myös Sedun opiskelijat, mutta nyt puhumme SeAMKsta, agrologi-linjasta.

Riku Somero
Vieras

#15 nyt tarvittais Luomajärven Antreon selkärankaa....

02.02.2011 14:50

Eli halutaanko IMOSTA tehdä paikka, jossa valmistuu PUISTO Agrologeja...
Minun mielestäni koulutusta ei ole järkeä siirtää Seinäjoelle, koska meillä näitä puistopaikkoja on liikaakin tässä maassa...SELKÄRANKAA PÄÄTTÄJÄT...

Sanna
Vieras

#16 Hevospuoli

02.02.2011 15:33

Kun itse vielä olin koulussa (valmistuin 2007), niin silloin käytiin sen hetkisen rehtorin kanssa pikaisia keskusteluja maneesista ja hevostallista.
Valitettavasti asia jäi, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että tässä voisi myös olla yksi tulevaisuuden vetonaula...
Entinen ilmajokinen
Vieras

#17 Pasilan kommentit lehdistölle

04.02.2011 09:33

Pyydän ystävällisesti saada huomauttaa, että ministeriössäkin asioista päättävät ihmiset, joihin voi vaikuttaa. Joten uhkailu pois!
Etelä-Pohjanmaa on ollut Suomen ruokamaakunta ja tulee olemaankin. En usko, että tältä alueelta vedetään pois maatalousopetusta. Sellaista järkeä ei edes Opetus- ja kulttuuriministeriöstä löydy. Eli säilyköön maatalousopetus Etelä-Pohjanmaalla, ja paras paikka sille on Ilmajoki.

Sami Ala-Riihimäki
Vieras

#18 Tuttu juttu

07.02.2011 23:07

Tämä on minulle melko tutun kuuloinen tilanne. Itse olen Ilmajoelta kotoisin, mutta opiskelin Kauhavan yrittäjyyden yksikössä, joka viime kesän aikana siirrettiin Seinäjoelle. Yritimme tehdä kaikkemme, että Yrkkäri olisi pysynyt Kauhavalla, mutta mikään ei enää auttanut kun päätös oli jo tehty. Kauhavalla oli samanlainen pieni ja todella tiivis yhteisö yhteisö kuin Ilmajoellakin ja ainakin omien havaintojeni mukaan opiskelijat viihtyivät Kauhavalla todella hyvin. Itse olin viimeisiä, jotka saivat Kauhavalta valmistua. Onneksi.
Toivottavasti oikeus voittaa tällä kertaa ja AMK:n maatalousopetus jatkuu Ilmajoella, minne se kuuluu.

Vieras

#19

09.02.2011 16:44

Eläimiä ei hoideta lainkaan, koulutetaan vain Agrologeja pöytien taakse istumaan, siihen se menee jos IMO muuttaa Ilmajoelta pois.
Matti Järviharju
Vieras

#20 Seinäjoki ja Maakunta

11.02.2011 08:11

Seinäjoen vallanhimoiset poliitikot ja virkamiehet järjestelmällisesti sortavat ja syrjivät, Seinäjokea elättävää maakuntaa.
Ilman maakuntaa Seinäjoki olisi "käpykylä" emäpitäjä Ilmajoen kyljessä. Maakunnan tulee harkita omaa koulutuskuntayhtymää, ilman Seinäjokea, jolloin maakunta pidettäisiin elävänä kokonaisuudessaan.
Seinäjoki käyttäytyy maakuntaa kohtaan, kuin tunnetut terroristivaltiot kansalaisiaan kohtaan.
Vieras
Vieras

#21 Re: Miksi maatalousoppilatos Seinäjoelle?

15.02.2011 22:49

:(
Vieras

#22 :(

22.03.2011 15:41