Tolkku käteen alkoholipolitiikassa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Tolkku käteen alkoholipolitiikassa.

Tolkku käteen

#1 Lisätietoja

www.facebook.fi/tolkku & www.tolkkukateen.fi

#2

Olemme siiryneet 2000 luvulle, siis tolkkua ja toimeksi.

#3

Järki käteen

#4

Tämä adressi on hyvä asia.Koska tämä koskee myös alan työllisyyttä! Nimenomaan se tuo työttömyyttä, mitä enemmän kiristetään! Kuitenkin Viron tuonti lisääntyy jatkuvasti! Eli Suomalaisilla on kaikesta huolimatta kaappi täynnä viinaa ja olutta,mutta Viroon menevät rahat!!En ymmärrä!?
Koffman

#5

Erittäin ajankohtainen aihe, joka tullee näkymään myös kuluvan kevään vaaleissa. Allekirjoitettu ja jaettu, olut kourassa.

#6

Voi tätä juoppojen itkun määrää :D

Tolkku käteen

#7 Re:

#6: -   Ei juoppoja vaan kohtuullisuuden puolesta toimivia! Lue adressi tarkkaan!

#8

Suhtaudun kyseenalaisesti Adressit.comin käyttöön tällaista adressia varten verrattuna kansalaisaloitteeseen - laitoin nimeni silti.

#9

Viina vapaaksi!
Hyväkroppainen urheilija

#10 Alkoholi on suomalaisen Jumala

Hirveästi alkoholisteja liikenteessä :) EVVK.

Jeppe

#11

Jos alkoholivero laskee, ihmisillä on korkeampi kynnys lähteä hakemaan juomiaan Tallinnasta tai tilaamaan netistä. Saadaan verotuloja suomeen.

Mikäli parannetaan mietojen juomien saatavuutta kaupoissa, edellä mainittu kynnys on entistä korkeampi. Kauppa paranee, saadaan verotuloja.

Kun ravintoloille annetaan vapaammat kädet aukioloaikojensa suhteen ja otetaan huomioon veronlaskun vaikutus juomien hintoihin, saadaan siirrettyä kotona tapahtuvaa dokaamista valvottuihin anniskelupaikkoihin. Täten poliisien työkuorma kevenee kun ei tarvitse ajella pitkin raittia kotihälytyksiä tarkistamassa.

Lopuksi saadaan pysäytettyä panimo-osaamisen karkaaminen ulkomaille ja saadaan enemmän kilpailua hyllyille, sekä helpotetaan kotimaista yrittäjyyttä.

kohtuukäyttäjä

#12 Re:

#6: -

Ei tarvii olla juoppo, vaan riittää että on oma työpaikkakin uhattuna!

katjuska

#13 Re:

#6: -

Nii.. saatikka sitten ruokaravintoloiden omistajia, pubien omistajia.. jne.. Onhan meitä "itkuisia"..

#14

Keskittykkää tärkeipiin asioihin

#15

Eletään vuotta 2015 , mutta maata ajetaan vanhoilliselle 50-luvulle. Eikö meidän pitäisi olla eurooppalaisia..

#16 Re:

#14: -

Kyllä tässä keskitytäänkin! mutta tämmöne järjetön säätely ja holhoaminen vituttaa.

#17

Kysymys ei ole pelkästään alkoholin hinnasta, vaan myös hotelli- ja ravintola-alan työpaikoista, sekä kaupan työpaikoista.
Lisäksi tämä järjetön alkoholiverotus vie panimoalalla työpaikkoja.
Me suomalaiset uskomme niitä johtajiamme, jotka kertovat Virosta tuodun olevan vähemmän epäterveellistä?
Oikein käytettynä alkoholi on nautintoaine. Ainakaan itse en tarvitse holhoojaa sen käyttöön.

#18

Alkon monopolin purkaminen olisi tähän vielä hyvä lisä.

Jani Toivonen

#19 On se täysin järjetöntä kieltää viinan ja huumeiden käyttö,tai rajoittaa

ALKOHOLIN KÄYTÖN RAJOITUKSET OVAT TIUKAT JA NE TULISI POISTAA.

ALKOHOLIN KÄYTTÖ LIIKENTEESSÄ TULISI SALLIA JA TYÖPÄIKOILLA, TULISI PURKAA KAIKKI ALKOHOLIA KILTÄVÄT RAJOITUKSET,VALMISTUS,MYYNTI JA KÄYTTÖÄ LISÄ.

KUULUU TASAVERTAISUUS,EI MUODOSTAA VÄHEMMISTÖJÄ VIINAN JA HUUMEIDEN KÄYTTÄJIEN SUHTEEN.

#20

Come on ...
vieras

#21 Kokoomus on Suuri Saa,,tana ,joka on viemässä Suome täydellkiseen tuhoon.

Herätkää kaikki taistelemaan Suomea uhkaavaa täydellistä tuhoa vastaan.

Kokoomus on kansan kauhu ,yli kaksikymmentä pitkää vuotta he ovat istuneet

eri hallituksissa,leikanneet ja leikanneet ,veivätpä vielä

Suomen tuhoisan kovaan,__ Euroon__ ilman kansan äänestystä ,lupasivat 3o0.000 uutta työpaikkaa

tulikin 300.000 työtöntä.

Nyt tämä puolue tukee Ympäristö Rikoksia ,mistäään mitään piittaamaatta.

Kaiken huipuksi tämä Kokkari puolue ajaa Suomea__ Natoon,,,Vastoin kansan valtavaa enemmistöä.

Kekkonen  sanoi Kokoomusta ei koskaan___Saa päästää Suomen halitukseen___!

Kokoomuksesta ei mitään hyvää seuraa, sillä sehän on kuin ,itsetuhoisten  puolue ,joka

halveksii äänestäjiä sekä kansan enemmistöä.

Vieras

#22 Alkoholivero pitäisi todellakin laskea.

Aloitteen tekijä puhuu asiaa, näen televisiossa aivan liikaa alkoholiin kielteistä kantaa politiikkojen suulta populistisen korkea koulutettujen ihmisten kalastus puheina, vaan todellisesti suomen työttömyyden nimissä ei olla puhumassa alkoholiverotuksen laskemisesta. Lisään työllisyyden kannalta seuraavat asiat tärkeiksi:

- Kun vero laskee, ravintoloihin saadaan lisää ihmisiä, lisää maksavia asiakkaita. Tämä työllistää esim. portsareita, ravitolatyöntekijöitä, taksikuskeja ja ehkäpä majatalopyörittäjiä.

- Kun puhutaan kansanterveyden parantamisesta, mainitaan usein omaisten kärsimys alkoholositin ongelmista kuten oman käden kuolema, kolarionnettomuus tms. On kuitenkin täysin oman käden asia, mitä elämällä tekee, ja jos omainen on sitä mieltä että hänellä on valta määrätä omaisensa elämästä on hän aika itsekeskeinen itse.

- Juomakulttuurin lisääntyminen merkitsee lisääntynyttä poliisin ja sairaanhoitajien työllisyyttä. Näillekkin aloille varmasti toivotaan lisää työpaikkoja.

- Suomalaisessa kulttuurissa voisi joku keksiä sen idean pistää heräämötaloja pystyyn, joka toimisi laskumuotoisena pelotteena liikaa rellestäville, eli taksin sijaan tilataan heräämökuski joka laskuttaa heräämössä käynnistä asiakasta. Näin ollen tietynlainen peloite tulisi ihan bisnesmallista liikaa rellestäville, sen sijaan, että kutsuttaisiin poliiseja.

- Virorallit vähentyisi. Eihän virossakaan niin kovaa juomaongelma ole vaikka kaljan hinta on paljon huokeampi kuin suomessa, joten en koe ongelmaksi suomessa laskea sen hinta eurooppalaiselle tasolle.

- Mistä kerätään menetetyt verorahat? Viron viinaralli aiheuttaa tällä hetkellä suomeen 300milj menetettyä veroa per vuosi. Mikäli tuo kulutus siirtyisi verokannan laskettua suomeen, uskoisin että alkoholista saatava tuotto jokseekin pysyisi samoissa tai hieman laskisi. Kulutusta tosin komepensoisi työverotuksen lisääntyminen, joten se hieman parantaisi kakkua.

K.Töyry

#23

Viina pois alkoista.Ei keskiolut ole ongelma..ja kannabis lailliseksi.

Harboe

#24

Vetovavat alkoholistien suurilla hoitomaksuilla. Eiköhän ne ole ne jo moninkertaisesti maksaneet ne alkoholiveromaksuilla ostaessaan sitä alkoholia vuosien varrella. Minäkin alkoholisti kun olen,vuodesta 85 olen juonut vähintään 10 olutta päivässä. Siis lekurit väittää alkoholistiksi, minä olen toista mieltä. Onneksi aukesi Virosta rajat, kun ei nämä idiootit täällä ymmärrä. Sieltä olen joka vuosi hakenut sellaisen 4000€ kuorman, joka täällä maksaisi ainakin tuplasti. Eli iso kiitos eduskunnalle tästäkin maallemme jäämättä tulleista verorahoista. Isänmaallisuudellakin on rajansa.
Alkot säppiin, Panimot konkurssiin.

#25 Re: Lisätietoja

#1: Tolkku käteen - Lisätietoja

Tolkku päähän ja Pullon korkki tiukemmalle!

Alkoholismia ei tarvita.

Kommentoi adressia