Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa.


Vieras

#251

18.04.2016 18:57

koska tunnen sen tärkeäksi.

Vieras

#252

19.04.2016 10:36

Jotain lisäturvaa ja järkeä työttömienkin asioihin on saatava.

Vieras

#253

19.04.2016 10:38

Mitä jos menisitte töihin.


Anonyymi

#254

19.04.2016 16:19

Kannatan tätä
Ville Vallaton

#255 KIRISYKSET JA MUUT ONGELMAT

20.04.2016 09:29

https://www.tem.fi/tyo/tiedotteet_tyo?89506_m=120325

 

Tuossa linkki jonka kannattaa katsoa ja kauhistella mitä tulisi 2017 vuoden alusta voimaan ja se laki on nemenomaan laillista pakottamista ja kiristämistä.

Työttömän pitäisi mennä Kelan maksamalla päivärahalla töihin ei siis Tessin palkkaa ollenkaa vaan muu palkka sillä peruspalkka on noin 1300€ mitä jää käteen tällä hetkellä pitkäaikaistyöttömälle eli noin 9€ tunti miinus verot, mutta lakiuudistuksen myötä ei jäisi senkään vertaa.

Jos siis oikeesti saadaan laki läpi niin, että työttömiä voitaisiin pakottaa menemään työhön huonommalla palkalla kuin KOSKAAN tarkoittaa tämä sitä, että sairaslomat lisääntyy räjähdysmäisesti sillä yksinkertaisesti pää ei kestä niin sanottua ilmaistyötä jota tuo lakiuudistus olisi.

Suomen päättäjät haluavat polkea perusoikeudet maan rakoon lopullisesti.

Lakiuudistus olisi se, että mikäli ei ota vastaan annettua mitä tahansa työtä tulisi pitkä karenssiaika joka on laillista pakottamista nimenomaan jos tulisi pitempi karenssi mikäli kieltäytyisi annetusta mitä tahansa työstä.

Palkkatuki joka parhaimmillaan oli jopa 90% pienenisi radikaalisti ja se puolestaan tarkoittaa sitä, että firmat eivät ota työtöntä ja varsinkaan pitkäaikaistyötöntä vastaan.

Mikäli olisi mentävä todella pitkälle töihin niin, että olisi muutettava pois omasta kaupungistaan niin kuka hommaa asunnon sillä asuntoja ei ole silloin tarjolla kun työtä on eteenkään yksin asuvalle ja se puolestaan saa todella ison stressin aikaiseksi jos pitää herätä nykyisessä kaupungissa tyyliin 4:tä ylös ja mennä junalla tai linja-autolla vieraaseen kaupunkiin tekemään pakottamalla annettua työsä ja stressattava sitä, että saako asunnon vai eikö saa.

Ymmärrän kyllä sen, että ollaan todella huolissaan siitä, että Suomessa on todella paljon työttömiä, mutta sitä en ymmärrä, että halutaan pakottaa töihin oli työ sitten mitä tahansa ja vielä niin, että palkka olisi mitään sanomaton eli jopa perus Tessin palkkaa huonompi joka tarkoittaa sitä, että silloin rikotaan lakia koska laki sanoo, että palkan on oltava vähintään Tessin mukainen palkka eli perus palkka, mutta lakiuudistuksen myötä Tessin palkkalaki rikkoutuu täysin eli ei olisi olemassa enään Tessin mukaista peruspalkkaa.

Minä jolla on ongelmia kuten paha astma, allergioita, lukihäiriö, ei ammattia, ai armeija taustaa ja apukoulunkin olen käynyt sekä selkäkin vihottelee aika-ajoin niin minä ole vain ja ainoastaan haluamattani ilmainen tuoton tekijä lakiuudistuksen myötä ja sitä olen jo nytkin ollut jo todellakin kauan...Moni on sitä mieltä, että minun pitäisi vaikka sitten ilmaiseksi mennä töihin ihan vain siksi, että näkisi ihmisiä....EI KIITOS ei ilmaiseksi vaan vaikka sitten palkkatuella ja Tessin mukaisella palkalla ei niin, että niin sanottu palkka olisi alle 1000€ joka tarkoittaisi sitä vaikka se olisi 1000€ tippuisi asumistuki todella pieneksi enkä saisi toimeentulotukeakaan ja kun kaikki menot lastkettaisiin yhteen olisi käteen jäävä osuus pienempi kuin Kelan maksama päiväraha tällä hetkellä joten EI KIITOS EI HUONOLLA PALKALLA TÖITÄ.

Mikäli joudun puun ja kuoren väliin ensivuonna aijon ottaa sairaslomia todella useasti selän takia tai stressin takia sillä pää ei kestä palkkaa joka loukkaa Tessin mukaista palkkaa niin, ettei käteen jäisi juurinkaan mitään ja sitä Työ- ja Elinkeinoministerit haluaa siis lisää stressilomia lisää sairaslomaa ja mitenköhän tämä pakkolaki mahtaisi itsemurhien määrään vaikuttaa sillä jos se luku lähtee nousuun on syy päättäjissä ja heidän pakkolaissa jota he haluavat Suomeen.

A2 ohjelmassakin käsiteltiin asiaa, mutta ei vahingossakaan totuutta missään muodossa siis sitä mitä se tulee olemaan mikäli laki saadaan Suomeen aikaiseksi vaan kaunitelemalla ja hienostelemalla asiaa käsiteltiin tyyliin pla pla pla plaaa minä tässä puhun sinä pidät hevoista tai minä olen hiljaa hevoinen puhuu nyt.

AI ETTÄ KUN TÄMÄ SUOMI ON SITTEN IHANA MAA ASUA KUN PERUSOIKEUKSIA POLJETAAN MAAN RAKOON OIKEEN KUNNOLLA.....HYVÄ PÄÄTTÄJÄT, RIKKAAT RIKASTUU JA TYÖTTÖMIÄ VOIDAAN KÄYTTÄÄ HYVÄKSEEN JA KÖYHÄT JATKAA KÖYHTYMISTÄÄN. NÄIN SUOMI MENEE KOHTI TUHOAAN ASKEL ASKELEELTA

 

Jo eläkeläinen

#256

20.04.2016 11:01

Kyllä huolestuttaa lasten puolesta jos joutuvat olemaan hoitopaikoissaan 11h/päivässä.Jos vanhemmilta kuluu 3 h päivässä työmatkoihin.Sitten väsyneiden lasten kanssa viellä kauppaan.Koululaiset joutuvat olemaan tuntikausia yksin kotona.Jos työ alkaa klo 6.00 ja työmatka kestää 1.5h on lapset vietävä jo 4.30 hoitoon...heräteltävä jo aaamuyöllä.Ja kyllä työstä täytyy saada siitä kuuluva palkka,kaikki hinnat ja maksut nousevat, millä niitä maksaa jos"ilmaiseksi"on työtä tehtävä.Tämä hallitus ajaa hyvätuloisten ja rikkaiden etua.


Vieras

#257

20.04.2016 19:19

kyllä työtönki on ihminen kun nyt vaikuttaa siltä että työtömien ihmis arvoa loukataan
rahankerääjä

#258

05.05.2016 17:08

Kun valmistuin korkeakoulusta suoraan työvoimakortistoon, selvisin mielikuvituksella ja positiivisella asenteella. Jo opiskeluaikanani olin onneksi välttänyt ottamasta opintolainaa, vaikka muut niin kannustivat minua siihen ja kun päätin vuokrata asunnon vain parin kuukauden sopimuksella, sisareni oli kauhuissaan. Ja sitten vasta olikin kun vuokrasin sen jälkeen uuden asunnon 2 kk vuokran mittaisen vakuudella ja kalliilla vuokralla. edellisen asunnon vuokra- ajan eräännyttyä. Lopulta pääsin opiskelemaan uudestaan toiseen ammattiin ja sain työtä tuottavan tutkinnon. Ensin rahoitin mielikuvituksella ja sisukkuudella opiskelun aikaisen asumiseni,  ja sitten minut napattiin suoraan valmistuttuani. Ja nyt vakituisessa työsuhteessa. En olisi tässä pisteessa, jos olisin pitänyt vain hauskaa opintojeni aikana. Olisin vieläkin työvoimakortistossa. Olin koko elämäni ajan säästänyt rahaa ja iloinnut joka sentistä, jonka olen laittanut talteen.

Yhtään en ole saanut tukea valtiolta, jos opintorahaa ja asumistukea ja työmarkkinatukea ei lasketa. Vain Vuokra n. 700 - opintora 400 + as lisä 200 euroa eli 100 euroa joka kuukausi miinukselle, enkä ottanut opintolainaa. Näin opintojeni ajan. Työttömänä ollessani meni noin 200 euroa vuokran jälkeen plussalle. Määrät suuntaaantavia kun en enää oikein muista ja se oli sitä aikaa. Näin sitten elin muutaman vuoden. Minulla oli muutama keikkatyö sivussa. Niistä sai korkeintaan n. 200 - 500 euroa vuodessa, ainakin aluksi. Vuokra oli kallis, mutta minun oli asuttava jossain. Olisin tietysti jossain välissä saanut opiskelija- asunnon, mutta kun niistä on luovuttava opintojen jälkeen ja olen sen ikäinen, että pitää olla jo oma asunto. Olin jo siihen mennessä asunut vanhempieni luona jonkin aikaa valmistuttuani korkeakoulusta ja jäädessäni työttömäksi. En halunnut samaa kuviota uudestaan. Nyt onneksi kokopäivätyö ja jonkinlainen palkka. Olen elänyt aivan liian tiukalla, enkä koe yhteiskunnan kannustaneen minua työn etsimisessä. Päinvastoin. Olen kohdannut ennakkoluuloja, koska olen joutunut pitämään monta vuotta vanhoja vaatteita, koska ei ole varaa uusiin, jostain on säästettävä. Ja koen että suomalaisessa yhteiskunnassa ei auteta muita suomalaisia, joska on sellaiset ennakkoluulot, että nämä ihmiset jotenkin valitsevat työttömyyden. On totta, että kyllä työtä haluava työtä löytää, mutta milla ehdoilla. Raadoin itsenä tähän pisteeseen. Minulla on kaikki mitä olla pitää, mutta en suosittele sitä kenellekään.

entinenduunari

#259 Re: Pyh...

30.05.2016 05:08

#1: Duunari - Pyh... 

 Toivon, että nää on oikeesti provoja. Esimerkiksi minut on työkkärin toimesta työllistetty palkatta "kuntouttavaan" työhön pelastusarmeijalle. Myönnettäköön, etä olen puolikuntoinen, mutta sen verran mitä pystyn töissä käymään niin ihan oikeaa työtä työttämän rahalla ja minulle on kerrottu, että koko pelastusarmeijan toiminta menisi puihin ilman "kuntoutujia" Omaa tilannetta rehellisesti pohtimalla minun pitäisi olla oikeutetusti eläkkeellä. Olen kokeillut monenlaisia töitä ennen kuin tämä 2010-> "lama" alkoi mm. siivoja, painepesijä jne. ja repinyt sen minkä lähtee oman terveyden kustannuksella.

Vähempiosainen on oikeasti termi, jonka alle mahtuu paljon ihmisiä. Omalla kohdalla täyttyy ikävästi jotakuinkin kaikki ei niin mukavat asiat... Olen köyhästä perheestä ja kaiken päälle köyhästä suvusta, kellään kummankaan puolen suvuista ole rahaa kuin kädestä suuhun, ei löydy minkäänlaisia kontakteja työmaailmaan ns. "suhteita" ei ole ollenkaan, itsellä on paljon terveysogelmia mm. ympärivuorokautiset selkäkivut, astma, unettomuus jne. ja pahinta kun järki luistaa jotakuinkin kuin terveellä vielä toistaiseksi niin tässä saakeli masentuu vielä päälle kun tajuaa/luulee olevansa taakka yhteiskunnalle, josta tulisi vain päästä eroon kaikin mahdollisin keinoin.

Se on hienoa, että sinulla pää ja kroppa pystyy töihin ja saat siitä vielä aidosti palkkaakin, mutta älä anna kusen nousta päähän. Tajutkaa hyvät ihmiset mitä raha (lue: paperi), jolle on annettu nimellisarvo on tehnyt inhimillisyydelle. :/


Vieras

#260

01.06.2016 05:07

Huolestuminen itseni ja läheisten pärjäämisestä työttömyystilanteessa.

Vieras

#261

12.06.2016 07:57

Työmarkkinakorvauksen taso on liian matala, ja ajaa käytännössä kaikki pitkäaikaistyöttömät toimeentuloturvalle, kunhan ovat omaisuutensa menettäneet.

Tilanteessa jossa maassa on yllin kyllin työvoimaa saatavilla, karenssien määräys on typerää: yksikään työpaikka ei jää täyttämättä, mutta työttömälle karenssi on taloudellinen katastrofi.

Vieras

#262 Re:

12.06.2016 08:03

#253: -   Mitä jos menisitte töihin.

 Mitä jos jäisit työttömäksi, niin saisimme yhden avoimen työpaikan lisää?

 

Nykyisin kun tilanne on jatkuen se, että työttömiä on moninkertainen määrä verrattuna avoimiin työpaikkoihin, ja avoimista työpaikoistakin suuri osa lyhyitä pätkätöitä. Jokainen työssäoleva joka vapaaehtoisesti antaa työpaikkansa työttömälle, saa minulta hatunnoston.

ramades

#263

13.06.2016 11:43

Ei missään nimessä. Menkää töihin! Sohvalle elättäminen on lopetettava Suomessa. 


Vieras

#264

20.06.2016 16:13

Työttömiä on potkittu liian kauan päähän palkattomilla töillä. Siis työnteosta on maksettava oikeata palkkaa (kerryttää esim. eläkettä) ja lopetettava orjatöiden teettäminen esim. kunnissa.
pätkätöissä

#265 Lapsellista yleistämistä ja väärää uskomusta

28.08.2016 14:31

TyöttöMÄT. Tuntuu kuin tämä hirviöporukka olisi aivan samanlaista, saman koulutuksen käyneitä, samalla kapasiteetilla ja terveydellä varustettu joukko. Yleistämisen sijaan tulee aina ajatella että jokainen työtön on yksilö, yksittäinen ihminen jolla on oma elämänhistoriansa, työkokemuksensa, älynsä, motiivinsa, halunsa, asuinpaikkakuntansa, perheensä.. ei ole olemassa yleistyötöntä! Työttömänä voi yhtä hyvin olla heikon ammatillisen tutkinnon kautta oleva duunari, monta eri koulutusta omaava henkilö, akateeminen, perheellinen, yksinelävä, sairas...

Tärkeä pointti on se että joka KOLMAS, siis joka 3;s työtön työnhakija on työkyvytön! Se on aika paljon. Työkyvyttömyys voi olla seurausta vammasta, sairaudesta tai niiden yhdistelmästä. Työtä ei löydy koska työkyvytön joutuisi olemaan paljon pois, käy kenties kuntoutuksessa, ei voi tehdä kokoaikatyötä. Tämä porukka tulisi saada yksinkertaisesti sairaseläkkeelle.

Toinen tärkeä pointti on siinä että vuosittain 30.000 työpaikka katoaa. Vaikka työpaikkoja tulee lisää, niitä häviää enemmän. Työttömän olevat erilaiset ihmiset varmasti ovat valmiita erilaisiin lisäkoulutuksiin. Ne duunarit jotka väittävät että "tekijöille työtä riittää", ovat jo valmiiksi moniosaajia. Nimittäin metallitöihin ei vain mennä hoitajan koulutuksella, sähköhommia ei tehdä opettajan työllä, opettajan työtä ei tehdä kaupallisella ammatilla jne. Kyse on siitä, MILLAISIA töitä on tarjolla. Jos on ytarjolla lyhyitä keikkahommia, niin ennen kuin se metallimies saa koulutuksen tienrakennukseen, on se työpaikka jo mennyt.

Huomioitavaa on se että tämä hallitus haluaa nimenomaan rankaista siitä, että on itse omilla toimillaan osallisena työpaikkojen katoamisessa. Hallitus ei myöskään ole koulutuksen suhteen ollut tukemassa uudelleenkoulutusta - päin vastoin. Nythän tuli uusi säädös siitä että mikäli sinulla on jo tutkinto ja haet vaikkapa uutta työtä koska vanha ei työllistä, hakuprosessivaiheessa olet heikommalla sijalla koska ensisijaisesti valitaan ensimmäistä ammattia vaillaolevat! Näin ollen työttömät eivät ole sen vahvemmilla opiskeluissaan. Toinen pointti on että hallitus ei pidä kouluttautumista tärkeänä - aikuisopintotukea ei olla valmiita korottamaan vaikka sen avulla moni voisi saada uuden ammatin ja parantaa työmarkkinoilla asemaansa. Sen sijaan opintorahoja leikataan koko ajan.

Hallitus haluaa myös poistaa vuorotteluvapaan mahdollisuuden. Sen avulla omien tuttujeni kautta monta ihmistä on työllistynyt saaden sijaisuuden ja sitä kautta työkokemusta plus paremmat mahdollisuudet vakityöhön. Vuorotteluvapaa halutaan poistaa vaikka sen työllistävä vaikutus on merkittävä nimenomaan matala-palkka-aloilla.

Hallitus ei ole tehnyt mitään toimia parantaakseen työttömän ihmisen mahdollisuutta töihin. On vain rangaistu ja kiristetty. Yhden ainoaa työpaikkaa ei hallitus ole luonut koska se ei ole valmis tekemään mm. lakia siitä että hyvinvoiva menestynyt yritys menettäisi yritystukia jos se ei palkkaa työntekijää selkeässä työvoiman tarpeessa. Hallitus ei ole puuttunut myöskään siihen että useissa hyvin menestyvissä yrityksissä ylitöitä teetetään liki pakollisena - sieltä irtoaisi usea työpaikka muille ja ylitöitä ei tarvitsisi tehdä. Hallitus on myös valmis viemään työpaikkoja ulkomailla kuten vaikkapa nyt tämän Venäjäpakotteen kautta. Maanviljelijät kärsivät nahoissaan nyt sen että vienti ei vedä Venäjälle. Tämä on täysin poliittinen päätös jolla on työlisyyteen vaikuttavia asioita.

Työtön ei ole ihmisarvoton. Se pieni joukko joka "makaa kotona" ei ole työkykyistä, vaan se on se joukko jolla on 80 % invalidipaperit käsissä mutta eivät pääse eläkkeelle. Se suurempi joukko joka on valmis työlistämään itsensä, yrittää kaikin keinoin.

huh

#266 Re:

28.08.2016 14:41

#263: ramades -  

 Kuinka monta sohvalla elätettävää tunnet henkilökohtaisesti? Tiedätkö 100% varmuudella, mikä on heidän koulutuksensa, työkokemuksensa, kykynsä sekä osaamisensa tehdä kaikkea työtä? Kuinka monta sohvalla elävää tunnet ihan kunnolla? Itse olen ollut aika paljon mukana näkemässä noita "sohvalla eläviä". He ovat suurimmaksi osaksi työkyvyttömiä - aivovammaisia, liikenneonnettomuuden uhreja, mielenterveyspotilaita, lonkkaproteesileikkauksessa vaurioituneita. Suurin osa siellä soffalla aloittaa aamulla vahvoilla kipulääkkeillä sekä lääkkeillä. Heillä on fysiatrin, neurologien, ortopedien, muiden lääkäreiden lausunnot työkyvyttömyydestä. Mutta tässä maassa he eivät pääse sairaseläkkeelle. Jos toinen käsi toimii, toisella jalalla pystyy jotenkin kävelemään niin on työkykyinen. Käytännössä siis rakennusmies voi aivan hyvin toispuolivammaisena olla työkykyinen KELA:n mielestä. Näille henkilöille tehdään laaja kartoitus. Ja jostain kummasn syystä nämä sohvalla elävät saattavat päästä sinne eläkkeelle. Vai oliko aikuismainen kommenttisi kenties ajateltu niin fiksusti että työtön ihminen ei saa siis katsoa tv:tä, lukea netistä uutisia, käydä kaupungilla, elää elämää? Missä heidän pitää olla sen aikaa kun odottavat 150 työhakemuksen jälkeen vastausta? Sinun takapihallasi?


Vieras

#267

30.08.2016 18:40

työttömällä muutenkin huonot olot. moni ihminen haluaisi työelämään, yksinelävä on tiukalla eikä näillä tuloilla harrasteta tai käydä missään ihmisten ilmoilla olemme syrjäytyneitä
Hank

#268

10.09.2016 17:00

Ei tämä ole mikään kommunistinen järjestelmä, jossa valtio on velvollinen hommaamaan sinulle työpaikan. Kaikki tuet laiskoilta pois, niin alkaa sekä työhaluja että -paikkoja löytymään. 

Kolahtaisipa omalle kohdallesi

#269 Re: Pyh...

12.09.2016 05:39

#1: Duunari - Pyh... 

 Trolli olet. 

Yksinäisyyttä vai 9e

#270 Yksinäisyyttä karussa

28.09.2016 05:03

Olen kahteen ammattiin valmistunut. Ekasta en töitä saanut, kun päiväkotiin vaadittiin lähihoitaja tutkinto. Olin kuitenkin 3 vuotta opiskellut lastenohjaaja tutkinnon. No työkkärin kautta vain avustajaksi päiväkotiin. Nyt mulla ois lähihoitaja tutkinto, mutta pitäisi olla työkokemusta:( ,

Oon avustajana eräässä paikassa työkkärin kautta, mutta on tää 9e korvaus syvältä:( olen kuitenkin onnellinen, että on jotain päivän ajalle. Työttömänä olo on ollut raskasta. Mieluummin avustan, kuin olen tekemättä mitään. Tsemppiä kanssasiskot ja - veljet. 

 

 

 

Ihminen putoaa jaloilleen

#271

28.09.2016 09:53

Työttömiä on kohdeltava tasavertaisesti. Ellei joku ole eläkkeellä, hänet katsotaan työkykyiseksi, silloin on tarjottava toiveiden mukaista työtä, josta saa myös palkkaa, ettei kukaan putoa kelkasta epäinhimillisen kohtelun takia. Tämä ei saa olla kiinni ihmisen käyttämästä lääkityksestä tai muusta sellaisesta.

Perustulo olisi tähän tosin mielestäni paras ratkaisu. Ansiosidonnainenkaan ei ole niin tärkeä kuin se että jokainen voi olla varma perustoimeentulonsa riittävyydestä riippumatta siitä mitä elämä tuo eteen.


Vieras

#272

28.09.2016 12:50

Olen itse joutunut sanoutumaan irti työpaikasta joka sijaitsi 177km päässä ja sain 3kk karenssin.
vieras

#273

06.10.2016 11:15

Jos joku käyttää psyykelääkkeitä, se ei kuulu muille. Jokaisella tulee olla itsemäärämisoikeus työasioittensa suhteen.


Vieras

#274

13.10.2016 09:55

Yhteiskunta on luonut tietoisesti työttömät,joita saadaan sättiä ja pompottaa jos ei muita kohteita löydetä. Koko järjestelmä on tämän hetken yhteiskunnan rakennemuutoksen aikana absurdi..kun palkkatyöt oleellisesti vähenee ja halutaan vain ilmaistyöntekijöitä,... Suomen laki on määritellyt orjatyön,..mitä muuta 9e lisä ns.työkokeilun toimeentuloon on kun orjatyötä? Turha syyllistää työttömiä jos ei haluta kehittää monimuotoisia töitä kunnon palkalla! Motivointia ja porkkanaa, mieluummin kuin syyllistämisiä ja kyykyttämistä...eikö olisi aika jo aika jättää vanhat tavat ja asenteet menneille vuosisadoille! Uskon vakaasti että paremmat ja järkevämmät järjestelmät vielä tulevat meidän kaikkien kansalaisten hyväksi. Kiitos sinulle joka teit tämän adressin! Muutoksia ei tapahdu ellei epäkohtia tuoda esiin! Koskaan ei pidä luovuttaa!!!!! Iloa ja valoa meille kaikille!!
Arska

#275

13.10.2016 15:00

Juuri, oliko viime viikolla Hella Finland Oy teki sen minkä niin monet Suomessa toimivat yritykset ovat tehneet, eli siirtäneet koko tuotannon ulkomaille. Hella Finland Oy siirsi koko tuotannon Romaniaan ja näin Suomeen tuli 200 työtöntä lisää. Kun yhteisöveroa alennettiin 4% eli rahassa melkein 1miljardi luultiin, että työtön saisi töitä. Mutta lupauksista huolimatta nämä veronalennukset menivät suur yrityksien osakkeenomistajien taskuun ja yhteiskunnan laskuun. Hallituksen kuuluu pitää huolta siitä, että Suomessa toimivat yritykset eivät lähde Suomesta pois sitouttaen tavalla tai toisella ne jäämään tänne. Lopettakaa työttömien jahtaaminen. Työtön saa työmarkkinatukea n.6800 euroa käteen vuodessa mikä on uskomattoman vähän. Joo, Veikkaus Oy toimari saa 30000euroa/kk. No, oli miten oli, jos Suomessa ei ole töitä se on ennenkin meidän hallituksen vika ei työttömien työnhakijoiden.