Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle..


Vieras

#426

18.08.2015 13:52

kysymys oli,että miksi allekirjoitan?siksi,että vihdoin puututtaisiin vakavaan asiaan,eli koulukiusaamiseen..

Vieras

#427

18.08.2015 14:44

Koska minulla on 4 lastenlasta enkä halua että joutuvat koulukiusatuiksi enkä halua kenenkään lasten joutuvan koulukiusatuiksi

Vieras

#428

18.08.2015 17:18

KUKAAN LAPSI ei ole syntynyt toisten kiusan-,pilkan-,nöyryytyksen kohteeksi.Aikuinen joka peittää silmänsä moiselta käyttäytymisltä ei ole ymmärtänyt että JOKAINEN lapsi on TÄRKEÄ!!!!

Vieras

#429

18.08.2015 17:29

On se kumma kun koulukiusaamiseen ei tule loppua.Voimia Tomin omaisille.

Vieras

#430

18.08.2015 19:07

Olen itse koulukiusattu opettajan taholta 1950 luvulla....kärsin vieläkin niistä traumoista!

Vieras

#431

18.08.2015 19:10

Oma tytär ollut vuosia koulukiusaamisen kohteena.

Vieras

#432

19.08.2015 03:38

Sen takia kirjoitin adressin ,koska en tykkää koulukiusaukseta.Mun molempia poikia on koulukiusttu mut minä puutiun asiaan heti ja ymmärrän tämän henkilön tunteet ,vaikka hän mentti poikansa
Tomin äiti

#433 Kiitos allekirjoituksista ja kommenteista

19.08.2015 07:27

Kiitos kaikille, jotka olette mukana allekirjoituksellanne ja kommenteillanne. En millään pysty vastaamaan jokaiselle erikseen, joten tässä Kiitos kaikille teille, jotka olette tärkeällä asialla koulukiusaamisen loppumiseksi.

Tavoitteena on saada lakimuutoksia, joilla saadaan lisää aikuisia kouluihin valvoviksi silmiksi ja kuuneleviksi korviksi. Toinen asia joka vaatii muutosta on, että kiusattu lapsi ei joutuisi vaihtamaan koulua. Usein, jos ei aina kiusattu lapsi joutuu pois tutusta koulusta ja kiusaaja(t) saavat jäädä tuttuun kouluun.

Hyvää alkanutta kouluvuotta kaikille. Toivotaan että jokainen lapsi ja nuori saa käydä turvallisen ja rauhallisen kouluvuoden.

Muistakaa aikuiset kysellä ja keskustella lasten ja nuorten kanssa. Puhuminen on kaiken a ja o koulukiusaamisessakin. Monesti eivät lapset ja nuoret uskalla kertoa kiusaamisesta, rohkaistaan heitä puhumaan ja puututaan kiusaamiseen heti.

KIITOS!

Kolmas ei varmaan tuossa koulussa edes aloita

#434 Re: Re:

19.08.2015 07:38

#3: duudsonit asialle - Re:  

 Meillä koulussa ainakin opettajat sulkee silmänsä.

Todella ilkeä kuulla miten omaa lasta on kohdeltu, ja opettajat ei tee mitään. Osa piti jopa lastani syylisenä, kun toinen väitti ettei sitä tapahtunut. Nyt päässyt toiseen kouluun. Reissaa päivän aikana 1,5h lähikoulun sijaan, mutta ollaan tyytyväisiä. saa opiskella rauhassa.

Kohta varmaan toisen kanssa sama edessä, kun opiskelu ei vaan onnistu.

Koulu ei tee mitään, rehtoria myöten asioita puhuttu, mut ei ....


Vieras

#435

19.08.2015 08:22

Olen itse koulukiusattu ja se on seurannut ja vaikuttanut minun aikuisikään asti!! Koulukiusaaminen on julmaa ja sen on saatava loppumaan!!

Vieras

#436

19.08.2015 09:53

Olen kuullut koulukiusaamisen seurauksista!

Vieras

#437

19.08.2015 12:18

Tärkeä asia!

Vieras

#438

19.08.2015 15:39

Tärkeää saada keinoja lopettaa kiusaaminen

Vieras

#439

03.09.2015 13:17

Tyttöäni on myös koulukiusattu ekaluokalta asti ja olen kokenut, että rehtori ei ole tehnyt kaikkea voitavaansa asian hyväksi, että se loppuisi. Pelkäsi kai, että pienen koulun maine sillä tavalla kärsisi. Mielestäni SILLOIN käy juuri SITEN, jos ei asioita hoideta oikein. Tämä koulu kuuluu "kiva koulu"- projektiin...
Tyttö aloitti karatetunnit ja pahin kiusaaja (poika) lopetti kiusaamisen, mutta sitten alkoi tyttöjen (myös poikien) henkinen kiusaaminen (esim. whatsup viestein ja suoraan kasvotusten ilkeily). Koska tyttäreni halusi olla vain "tavis", jäi hänelle jäljelle vain yksi hyvä (myös "tavis") kaveri, jonka kanssa oli turvallista siirtyä tänä vuonna ylä-asteelle isompaan kouluun. Siellä kuri on ihan erilaista ja mahd. kiusaamisiin puututaan OIKEASTI ja katsotaan, että ne myös loppuu, jos joku jotain aloittaa. Kouluun tyttö menee nykyään mielellään ja tykkää koulun rennosta ilmapiiristä. Sanoi jopa, että voisi olla siellä jopa viikonlopunkin :)

Tomin äiti

#440 Re:

05.09.2015 11:18

#439: -  

 Hei. 

Olen todella iloinen ja onnellinen tyttäresi puolesta, kun hänen tilanteensa muuttui. Toivon, että hän saa opiskella rauhassa ja hyvillä mielin, eikä aiempi kiusaaminen vaikuta hänen tulevaisuuteensa. Kaikkea hyvää teille ja kiitos kun olette mukana tässä tärkeässä asiassa <3

Tomin äiti

#441 Kiitos allekirjoituksista ja kommenteista

05.09.2015 11:23

Hei. Syksy on saapunut ja kouluvuosi taas hyvässä vauhdissa. Toivon kaikille lapsille ja nuorille hyvää ja rauhallista lukuvuotta.

Kiitos teille kaikille, jotka olette mukana allekirjoituksellanne tässä tärkeässä asiassa!

Toivottavasti saamme mahdollisimman pian kokoon tarvittavan määrän allekirjoituksia, jotta koulukiusaamiseen puututtaisi ihan lakiteitse.

Hyvää ja turvallista syyskuuta :)


Vieras

#442

06.09.2015 18:55

Olen myös ollut koulukiusattu!
Nimetön

#443 Muutama sana

10.09.2015 09:47

Oman kokemuksen mukaan asian esille otto ja opettajille kertominen pahensi asiaa. 

Mielestäni esim terveystiedontunneilla tms. Pitäisi kertoa minkälaisia ongelmia kiusaamisesta seuraa kiusatulle. Itsellä esim keskivaikea masennus ja itsemurhayritykset. 

Epäreilua oli myöskin se että minä jouduin vaihtamaan koulua ja luopumaan kavereistani ihan vain näiden idioottien takia..

Kiusaajien perheissä oli mm päihdeongelmia, vanhempien välittämättömyys ja ties mitä muuta. Jotain pitäisi keksiä ettei kenenkään lapsen olisi niin paha olla että tarvitsee muiden elämästä tehdä helvettiä kun omakin on.


Vieras

#444

23.09.2015 16:05

Tämä erittäin tärkeä asia. Työskentelen itse koulussa.

Vieras

#445

15.10.2015 09:34

Miksi koulukiusaamiseen ei puututa päätöstasolla laatimalla uusi laki joka laittaisi koulukiusaajat vastuuseen teoistaan. Koulukiusaajille pitäisi laatia hoito-ohjelma jota valvotaan ja seurataan aikuiseksi asti.

Vieras

#446

17.10.2015 05:23

Kiusaaminen pitää saada kuriin! On kohtuutonta että kukaan joutuu pelkäämään sen vuoksi kun eräät yksilöt kriminalisoivat ympäristöään ja sen ihmisiä. Kaikille täytyy taata turvallinen koulu ja ympäristö!
Greta

#447 Re:

18.10.2015 19:06

#30: -  

 Näin oli vielä 80-luvulla, kun olin ala-asteella. Kotona opetettiin kuri, käytöstavat ja vanhempien ja aikuisten kunnioittaminen. Nykyisin ei kotona opeteta mitään, ja sitten odotetaan, että opettaja laittaa kuriin luokallisen näitä kunniattomia otuksia! Turha syyllistää muita, jos ei kotona olla kasvatettu.


Vieras

#448

19.10.2015 06:40

Miten on mahdollista, ettei kiusaamiseen uskalleta puuttua?

Vieras

#449

20.10.2015 14:55

Todella surullista, että koulukiusaaminen on mennyt näinkin rankaksi Suomessa. Koulujen ja vanhempien pitäisi puuttua enemmän asiaan,kenenkään ei tulisi pelätä kouluun menemistä ja kukaan ei ansaitse tulla kiusatuksikaan..

Vieras

#450

22.10.2015 12:04

Minua tämä adressi ei voi enää auttaa (30 vuotta myöhemmin ja jäljet tuntuvat yhä), mutta jospa edes joitakin nyt kouluissa olevia.