Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava.


Vieras

#151

14.03.2014 11:30

Tuleville polville oikeaa tietoa, että ymmärtävät ajoissa poistua vaarallisista sisätiloista.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

14.03.2014 11:33


Astman saanut
Vieras

#153

25.03.2014 11:52

Olen sairastunut astmaan asun hometalossa kaupungin vuokralaisena ja huomannut kuinka kaupunki yrittää vesittää tapaukseni, mutta periksi en anna. Olen valmis vaikka tulemaan julkisuuteen tai keulakuvaksi tämän asian kanssa, sillä minusta minusta minun kuuluu saada oikeutta ja kunnolla. Marika Lammi, Kankaanpää.

homesairastunut

#154 Re:

27.03.2014 12:23

#153: Astman saanut -

Astma ei ole vielä täällä suunnalla puhjennut, sitä odotellessa. Kasapäin muita oireita ja sairauksia onneksi löytyy, ettei terveenä tarvitse elää!

Tsemppiä kaikille samassa veneessä oleville. Muistetaan, että joukko on voimaa ja vaikenemalla asiat vain pahenevat, kuten olemme saaneet "kunnian" todistaa.

Lisätietoa ja keskustelua aiheesta:

http://homeasunto.suntuubi.com/

http://sisailmastonmuutos.blogspot.fi/


Vieras

#155

03.04.2014 00:09

Olisi todella tärkeää saada apua koko Suomeen kattavasti. Homeongelmat ovat yleistymässä rajua vauhtia ja tämä tulee valtiollekin todella kallliiksi.
Hitokseen surullinen

#156 Kuinka he kehtaavat!

08.04.2014 15:14

Ja kyllähän he kehtaavat! Rahat jaetaan maailman tuuliin, mutta oman maan heikko-osaiset jätetään ilman tukea ja turvaa. Miten sairaaksi Suomen sisäilman pitää muuttua, ennen kuin eliitti ymmärtää hitaasti tappavansa työn orjansa jälkeläisineen!

Vieras

#157

17.04.2014 13:29

asuin 1,5 vuotta talossa jossa korvausilma tuli välikatosta ja näin ollen sairastuin johonkin ja viime viikolla tänne nykyiseen kämppään laitettiin puhallusvillaa en tiedä mitä merkkiä, niin sairaana siitä lähtien.
H.Hartikainen

#158 Lainsäädäntö myös ajantasalle

21.04.2014 19:37

Muistakaatte seurata tarkasti hallituksen esitykseksi muovautumassa olevaa tapaturma- ja ammattitautilain uudistusta. Lisätietoa esimerkiksi tästä valtioneuvoston hankerekisterin (HARE) asiakirjanäkymästä http://www.hare.vn.fi/mAsiakirjojenSelailu.asp?h_iId=15920&a_iId=215105

Vieras

#160

04.06.2014 15:44

hyvä asia itse asun huoneistossa jossa löytynyt vessasta,keittiöstä,viime syksynä myös olohuoneesta hometta olen sairastellut toistuvia hegityselin tulehduksia korvat kurkku,väsymys päänsärky,lihaskivut,yleinen huonovireys.nyt onneksi pääsen pois muutan kuun lopussa homettamaan kotiin

Vieras

#161

23.06.2014 10:18

Homeongelman kanssa kamppaillut. Vaatii työtä taloyhtiössä ja vakuutusyhtiössä, jotta homeremontti hoidetaan asianmukaisesti.En halua homedesinfioiojien myrkkyjä enkä otsoonia kotiini- niitä kovasti tarjotaan.
jane

#162 Terveys mennyt

30.06.2014 16:09

Terveys on mennyt homeongelmien takia, myös muut allergiat pahentuneet. En voi hengittää oikein missään kunnolla. Asuntoja täytynyt vaihtaa, olen köyhyysloukussa. Kuumeilua, nuhaa, päänsärkyä, nivelvaivoja, vatsavaivoja, yliväsymystä. Miten kauan tätä jaksaa. Eikö yhteiskunta voisi järjestää apua tai edes syanidia, jos muu ei auta.

Vieras

#163

22.08.2014 11:55

Toivottavasti tämä adressi saa paljon allekirjoittajia hyvän asian puolesta.

Anonyymi

#164 Kuivat silmät, kuiva kurkku, kilpirauhanen

27.08.2014 19:20

Ai että sattuu aina oikea silmä aamuisin, kun sen avaa ja luomi repäisee kuivan silmän pintaa. Kyyneleetkään ei auta lievittämään sitä kipua pitkään aikaan ja silmä punoittaa. On tullut herättyä myös siihen, ettei henki ole enää kulkenut ja kovalla köhinällä ja paniikilla juomaan vettä.

 

Myös outoa väsymystä ja alakuloisuutta esiintyy. Kilpirauhasvaivalta vaikuttaa ja olen menossa tutkimuksiin. Suomessa ei osata julkisella puolella kilpirauhasvaivojakaan hoitaa oikein. Tämä homeongelma ei siis ole ainoa paha vika suomessa tällä hetkellä. Jos kärsit sisäilmaongelman aiheuttamasta terveyshaitasta tai kilpirauhasvaivoista niin sinut leimataan luulosairaaksi, psyykkisesti sairaaksi ja olet pulassa muutenkin. Yksityisellä saat yleensä parempaa hoitoa, mutta aina ei ole varaa.

 

Asuntoni lattia on kauttaaltaan muovimaton peitossa. Olohuoneeseen on lätkäisty vanhan muovimaton päälle toinen muovimatto ja sitä ei olla enää liimattu joten tuolinjalka on tehnyt siihen ison halkeaman.

vieras

#165 Immuunipuolustus romahti

25.11.2014 23:58

Altistumista takana ala-aste, yläaste, ammattikoulu, ammattikorkeakoulu, asuntolat (muutamat näistä purettu, suljettu tai käyttökiellossa). Välissä oli myös terveitä vuosia. Nyt sitten työpaikka, jota kroppa ei enää kestänytkään.

Oireet: flunssakierteitä, keuhkoputkentulehduksia, yskää, silmätulehduksia, ihottumia, päänsärkyä, väsymystä...sitten tuli näköhäiriöitä, huimausta, voimakasta yskää, silmien jatkuvat ärsytysoireet, hengenahdistuksia joihin ei astma lääkkeet tehonneet, kilpirauhasen vajaatoiminta...viimeisimpänä immuunipuolustus romahti, josta seurannut vaikka ja mitä mm. monikemikaaliyliherkkyys, väsymysoireyhtymä ja reumaepäily...keuhkoja polttaa ja yskittää. 

Yksi monista

#166 Kokeilemisenarvoiset vinkit

23.01.2015 20:17

Home (ja hiiva) syö elimistön rauta, vitamiini- ja hivenainevarastoja.

Ensiapu sairaalloisen homeväsymyksen taltuttamiseen on päivittäinen, nestemäinen, kasvipohjainen rautalisä -  jopa aamuin illoin, sen lisäksi iso annos D-vitamiinia (aikuisille vähintään 100, ja lapsille sata umg), magnesiumia ja Omega3:sta. Näillä pääsee jo jonkin matkaa. Ilman muuta on vältettävä homeessa oleskelua, mutta aina se ei onnistu joten silloin päivittäinen vitamiini/hivenaine/rautalisien nauttiminen auttaa jaksamaan.

Koska lisäravinteet ovat kalliita, jokainen sentti on tärkeä: Edullisin FerroForte B+C 500ml, jonka olen löytänyt on sinunapteekki.fi:stä (9,90e). Sama maksaa CM:ssa 10,99e. 

Nettikauppa Happyph:sta saa ph-liuskoja, joilla voi mitata elimistönsä ph:n. Jos aamusyljen ph on matala, sille on tehtävä jotain (liittyy immuunipuolustukseen). Toinen itsehoitovinkki on mitata kehon aamulämpö digi-mittarilla, jolloin selviää kilpirauhasen tilanne. Kun lämpö on aamulla alilämmöllä, se on merkki kilpparin sairaustilanteesta.  Kilpirauhasta buustaa jodi, seleeni ja sinkki (ja ruokavalio). Itse aloitimme paleosta, josta siirryimme hoitovaiheen ajaksi PH-dieettiin.  http://www.helsinkipaleo.com/2011/06/pikkuhiljaa-paleoon/

Näiden em vitamiinien lisäksi olemme ottaneet 1000mg C-vitamiinia, B-vitamiinia ja monivitamiinikapselit, joissa on kaikenlaista pieniä "erityisiä" vitamiineja mm K:ta ja E:tä.. jne.

Kuitu on korvattava pellava- ja psylliumrouheella, kalsium hyvänlaatuisella PH-kalkilla (Happy.Ph)

Ruokavaliomme on nykyään viljaton maidoton sekä sokeriton.

Kun homesairaus on pahana ei ole jaksamista juuri mihinkään, mutta tässä on neuvot, joita olemme itse kokeileet ja käyttäneet ja nyt alkaa  terveystilanteemme olla normaali. Kemikaaliherkkyys jäi, mutta sekin lievänä. Tulehduskierre ja väsymys on voitettu. Homeettomien koulujen löytäminen lapsille on työn ja tuskan takana, mutta emme lannistu! Onneksi nykyisten koulujen keittiöt tekevät laupeudentyön ja laittavat lapsille dieettiruokaa vaikkemme lääkärin tai terveydenhoitajan lausuntoa sille saaneetkaan. 

Terveisin, 

kolmen homeasunnon loukusta selviytynyt, pohjalla käyneen suurperheen äiti

aura44[ät]suomi24.fi

 

"Euroopan Unioni nosti kesällä 2012 D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 50 mikrogrammasta (µg) 100 µg:aan. Vauvojen rajana on nyt 25 ja 1–10-vuotiaiden rajana 50 µg päivässä. Lastenlääkäri, dosentti Outi Mäkitie vaatii palaamaan arkkiatri Arvo Ylpön suosittelemaan annosteluun, 100 µg päivässä, koska se ehkäisisi lapsia sairastumasta akuutteihin ja kroonisiin tauteihin ja suojaisi heitä pitkälle aikuisuuteen asti. Raskaana olevien naisten tarve on 100–150 µg päivässä (nykyinen suositus on vain 10 µg). Infektioherkät hyötyvät 100 µg:n päiväannoksesta, osoittaa uusi ruotsalainen tutkimus."

 

 


Vieras

#167 Homevaivat liioiteltuja usein

18.02.2015 14:44

Luonto on täynnä homeita ja toksiineja. Ihmiset, jotka eivät voi mennä johonkin rakennukseen homepelkojensa vuoksi, voivat kuitenkin kävellä luonnossa ja/tai metsissä.

Aika usein homeesta sairastuneiden henkilöiden laboratoriokokeissa tai lääketieteellisissä tutkimuksissa ei voida todeta mitään oireita toisin sanoen potilaat ovat täysin terveitä. Potilaiden oireet ovat usein vaikeita todistaa millään objektiivisella tavalla. Potilailla on väsymystä, masennusta, keskittymisvaikeuksia, aivosumua jne. Oireet alkavat välittömästi, kun he avaavat "homekoulun" oven ja vetävät kerran huoneilmaa sisäänsä. Oireet voivat jatkua tällaisen "altistuksen" jälkeen viikkoja. Yleensä homekouluissa on henkilöitä, jotka eivät saa mitään oireita "homeista". Homevaivaisten mukaan nämä terveet henkilöt ovat kuitenkin suuressa vaarassa sairastua "homeitten" takia.

Yleisintä lienevät työpaikkojen homeongelmat. Potilas sairastuu heti kun avaa työpaikkansa ulko-oven. Vaiva paranee tietysti pitkällä sairauslomalla tai työkyvyttömyyseläkkeellä ollessa.


Vieras

#168 Homevaivat liioteltuja - Ei todellakaan

09.03.2015 15:33

Olen tällä hetkellä todella sairas, infektioita koko ajan; poskiontelotulehdukset, silmätulehdukset, silmien punoitus ja kirvely, korvatulehduksia,keuhko... ja väsymys niistä valtava. Työpaikallani on sisäilmaongelma, mutta sitähän ei todeta virallisesti. Vuosia vuosia sitten, kun katto alkoi vuotaa laitettiin astia tippuvan veden alle ja sitten jossain vaiheessa korjattiin...Aluksi sairastelin harvemmin ja lomillla ja jopa viikonloppuina toivuin. Sairastelu lisääntyi ja kerroin työterveyshuollossa, että voisiko tämä johtua huonosta sisäilmasta - minua ei kuunneltu ja jos kuunneltiin todettiin, että ei voi. Viime vuodet olen sairastellut jo lomillakin, kun immuniteetti on romahtanut ja oireilen jo muuallakin kuin työpaikalla. Olen päässyt joki aika sitten pois sairaasta työtilasta, mutta vielä ei ole tietoakaan toipumisesta. odotan toiveikkaana, että joskus olen vielä terveempi ja voisin jatkaa suht.koht normaalia elämää töiden ja harrastusten parissa.

Pahinta on ollut, kun kukaan ei oikein usko ja sairauslomatkin ovat normaalin flunnssan perusteella annettuja ja tämän vuoski ei voi jäädä edes osa työkyvyttömyyseläkkeelle.

 

 

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

09.03.2015 17:36



Vieras

#170

18.03.2015 00:46

Itsekin näiden apujen tarpeessa! Sairastunut!

Vieras

#171

24.03.2015 11:55

Tiedän kokemuksesta, miten vähätellään homeelle altistuneen ihmisen tuntemuksia. Väitetään vaan että et halua olla siellä talossa, vaikka kyse on siitä että EN VOI olla ko. paikassa. Olen vuosia sitten altistunut homeelle useassa työpaikassa. On erittäin hyvä että asiaa pidetään julkisesti esillä, vain siten saada homeelle altistuneiden oikeuksia ajettua. Myös rakentamiseen pitää lisätä valvontaa, huolehtia siitä että rakennusmateriaalit pysyvät kuivana koko rakentamisen ajan.

Vieras

#172

25.03.2015 20:13

Itsekin altistuneena tiedän että asia on todella törkeän huonosti hoidettu parannusta pitää saada.

Vieras

#173

29.03.2015 15:20

Oma sairastuminen ja asian kanssa taistelu on saanut tajuamaan ongelman vakavuuden ja laajuuden. Suurin huoli on sairastuvista lapsista; mikä heidän tulevaisuutensa on.

Vieras

#174

25.04.2015 06:44

Perheeni on saanut 3 vuotta homealtistusta kotona, koulussa ja työpaikalla. Pelottaa mitä kaikkea pysyviä vaurioita on jäänyt. Oireita on lukuisia. Kaikille on tullut hajuste - ja kemikaaliyliherkkyyttä. Neurologisia ongelmia. Suolisto- ongelmia. Psyykkisiä ongelmia. jne jne..

Vieras

#175

10.05.2015 15:11

Työpaikka on homeessa ja sinne aiotaan vain rakentaa lisää. Moni oireilee ja siellä ilmeisesti kasvaa sädesieni ja varmasti paljon muuta kasvustoa. Itse oireilen korvatulehduksin, nenä vuotaa, kurkku on karhea, huimaa, hiukset lähtee, kilpirauhanen oirehtii, pahoinvointia. Harmittaa tosi paljon.