Synnytysten jatkuttava Oulaskankaalla

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Synnytysten jatkuttava Oulaskankaalla.

Katainen Heli
Vieras

#1

24.02.2011 11:42

Jos oulaskankaan synnytysosastoa ei olis, ois meidänki molemmat lapset saanu syntyä tien päälle, sen verran nopeita toimituksia ollu molemmat... Kuitenki keretty paikalle ja synnytykset ja hoito on ollut todella upeaa...
Laura Luoto
Vieras

#2

24.02.2011 12:33

Ja olisiko Oululla tai Kokkolalla edes resursseja vastaanottaa niitä synnyttäjiä, jotka tällä hetkellä kuuluvat Oulaskankaan piiriin? Ja luulenpa, että riskit pysyvät pienempinä ja hoito laadukkaampana, kun ei aleta liukuhihnahommiin isoissa yksiköissä. Vastuu kahdesta ihmisestä on suuri!


Vieras

#3

24.02.2011 13:07

Serkkuni kanssa synnytimme esikoisemme samoihin aikoihin, keskutelussa tullut esille suuria eroja Kokkolan ja Oulaskankaan välillä. Selvää että isossa yksikössä ei hoitajilla liikene aikaa samallalailla kuin pienessä yksikössä. Suuri kiitos vielä Oulaskankaan hoitajille, teette arvokasta syötä sydämellänne!

Vieras

#4 Ihana paikka.

24.02.2011 17:38

Kokemusta myös Lahden kaupungin keskussairaalassa ja voi sanoa että kahden lapsen synnyttäneenä Oulaskankaalla, ei ole parempaa palvelua muualta saanut :)
Vieras
Vieras

#5 Re: Meijän vaavi 6 viikkonen..

24.02.2011 17:51

#1: Katainen Heli - Meijän vaavi on nyt 6 -viikkonen ja voi hyvin.. Mielestäni Oulaskankaalla oli mukava käydä(pitkästä aikaa  -edellinen poikani syntyi samassa huoneistossa 15v. sitten) Siellä hoitoporukka oli asiantuntevaa ja silleen muutenkin kotoista -että ei tarttenut jännittää.. En ymmärtänyt tuota aikamuottia -meneehän kaikessa tekemisessä oman aikansa, pää-asia, että lopputulos on kiitettävä  -Kiitoksia Oulaskankaan porukalle  -osaatte asianne! :)

JuppeHoo
Vieras

#6 Terve tyttö

24.02.2011 18:49

Sanoi Sorasto v-71 kun meille syntyi ensimmäinen lapsi Oulaskankaalla, taksarilla oli kuitenkin niin kiire saada maksu sinne menosta että en itse ehtinyt synnytykseen mukaan -:)
Äiti
Vieras

#7 Adressin tulevaisuus

24.02.2011 20:17

Onko tarkoitus lähettää adressia eteenpäin, esim. päättäjille, sairaalan ylilääkäreille tms, jotka päätökset tekevät? Tuskin käyvät täällä lukemassa meidän huolta sairaalan kohtalosta:(
Miiku
Vieras

#8 Käykää

24.02.2011 20:19

lukemassa myös blogia ja facebook-sivua Missä haluat synnyttää -kansalaisliike. Myös sitä kautta voimme yrittää vaikuttaa asiaan. Nyt alueen äidit, isät, mummit ja kummit liikkeelle hyvän asian puolesta. Miten voimme vielä vaikuttaa ja tuoda asiaa esille. Täällä varmaan voisi ehdottaa, jos jollakin tulee jokin hyvä idea mieleen.
Satu Hartikainen
Vieras

#9 Adressin ulevaisuus

24.02.2011 20:52

Adressi on tarkoitus toimittaa Paula Risikolle sosiaali- ja terveysministeriöön, jossa vappuna voimaantulevaa lakia valmistellaan. Kannattaa myös laittaa ihan suoraan viestiä ja kertoa asiasta paula.risikko@eduskunta.fi.
Ei enää lisää Ouluun...
Vieras

#10

24.02.2011 22:02

OYSin synnytysosasto on jo nyt todella täynnä ja kiireinen ....
Kätilö Oulaskankaalta
Vieras

#11

24.02.2011 22:03

Eduskunnan selvitysmiehen mukaan päätöksen Oulaskankaan lopettamisesta tekee loppupelissä Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin johto, eivätkä päättäjät etelässä, joten tämä pitäisi osoittaa myös Oys:n johtaville lääkäreille!! Surullista on, ettei meistä osastolla työskentelevistä kätilöistä ja hoitajista monikaan lähde kulkemaan Kokkolaan tai Ouluun, joten menee monta hyvä työntekijää hukkaan ja itku meinaa tulla, kun joutuu omasta unelma ammatistaan jättäytymään pois mikäli synnäri meiltä lopetetaan :´(
Vieras
Vieras

#12 Re:

24.02.2011 22:32

#2: Laura Luoto -

Ei kulje aina käsi kädessä mielikuva, mitä suurempi laitos sitä kiireisempi hoitohenkilökunta ja huonompi hoito. Ite neljän lapsen äitinä, kolmessa eri sairaalassa synnyttäneenä parhaiman hoidon olen saanut Kätilöopistolla Helsingissä (eikä todella kuulu pienempiin sairaaloihin). Kyse on siitä onko resursseja tarpeeksi.  Ja kuinka ne hyödynnetään. Siellä oli omahoitaja systeemi, ja monesti niiden päivien aikana tuli omahoitaja sängynlaidalle istumaan ja juttelemaan, kyselemään vointia, ilman että oisin hälyttänyt apua.Enkä ollut edes ensisynnyttäjä. Tämä kirjotus ei tarkoita sitä että mitään pitäisi lopettaa vaan pakko oli kertoa ettei suuri laitos aina tarkoita huonoa hoitoa... Toivon itsekkin että Oulaskangas saa jatkoaikaa vaikken ite siellä käykkään..

Satu Hartikainen
Vieras

#13 Kätilö Oulaskankaalta

24.02.2011 22:32

Kiitos olennaisesta tiedosta, että Oys:n johtavat lääkärit ovat tätä päättämässä! Ja Miikulle kiitos vinkistä Missä haluat synnyttää-kansalaisliikkeestä. Itse kävin allekirjoittamassa adressin myös pietarsaaren synnytysyksikön puolesta ja suosittelen sitä muillekkin.
m.a. tervasmäki
Vieras

#14 oulaisissa syntynyt ylivieskalainen!

24.02.2011 23:35

kyllä pitää jatkua! itse syntynyt siellä 30 vuotta sitten ja tytär syntynyt siellä 5 vuotta sitten. kätilöt vielä muistivat pyöritelleensä isääkin vastasyntyneenä.. ja mihin heinälatoihinko kalajokilaakson naisten pitää alkaa taas synnyttelee?!!?
Mamma
Vieras

#15 Poikkeus tapauksissa myös hyvä palvelu Oulaisissa!

25.02.2011 00:41

Kuopus alkoi syntymään tähän maailmaan jo viikolla 34, Ouluunhan sitä olisi pitänyt lähteä,mutta ensin mentiin oulaisiin näytille ja siellä todettiin tilanteen olevan jo sillä mallilla ettei Ouluun välttämättä ehditä. Johtava lääkäri päätti että saatiin jäädä Oulaisiin synnyttämään kun ei ollut ensimmäinen lapsi ja raskauskin oli muuten sujunut ongelmitta. Vauva putkahti maailmaan hetkeä ennen kuin lastenlääkäri saapui saliin, hiukan piti elvytellä ja happikaapissa käydä tunnin verran, mutta terve pieni tyttö tuli! :)

Kaikki synnytykseni ovat sujuneet melko rivakkaan tahtiin,hyvinkin mahdollista olisi ollut että välille olisivat syntyneet jos Ouluun asti olisi pitänyt lähteä synnyttämään.
Eppu
Vieras

#16

25.02.2011 09:34

Itse olen käynyt synnyttämässä kaikki 5 lastani Oulaskankaalla, eikä olisi tullut mieleenkään lähteä muualle synnyttämään!! Erinomaiset kätilöt, lääkärit ja hoitohenkilökunta!! Ehdottomasti paikka säilytettävä!!!!

Vieras

#17

25.02.2011 09:54

Neljästä lapsesta kolme on syntynyt Oulaskankaalla ja olen saanut yksilöllistä hoitoa. V. 90 juhannuksen aikaan Oulaskankankaan synnytysosasto suljettu ja supistukset alkoi 12 tuntia liian aikaisin ennen kuin Oulaskankaan ovet ois avautuneet. Heti supistusten alkamisen jälkeen matkaan, jotta ehtii Ouluun. Kamala kokemus matka(juhannusruuhkat)+koko synnytys. Sinähän olet tois synyttäjä ja ensimmäisessä kaikki mennyt ok, nuori kätilömme (siis vastavalmistunut) voi ottaa sinut. Kaikki ei mennytkään ok ja siinä piti mun ja isännän koveta loppumetreillä, että apua saatiin. Kaikki hyvin, lapsi onnellisesti maailmaan, kasvot mustana ja solisluu paikaltaan lähteneenä kylläkin. Osastolla paljon lapsia ja äitejä, kaksi lastenhoitajaa sairaana. Heti eka päivästä lähtien hoidimme vauvamme ja toisten vauvat, ketkä ei itse pystyneet, koska lastenhoitajia ei ollut riittävästi. Kotiin päästessä, naapuri kuumeeseen jo sairaalassa, minä kotona, dg. angiina. Liekö rasituksesta?
Terttu Härö
Vieras

#18 Oulaisen synnytysosasto on inhimillinen.

25.02.2011 10:37

Oulaskankaan synnytysosastoa ei saa lakkauttaa. Osasto on lapsimyönteinen, inhimillinen ja turvallinen. Myös vesisynnytys onnistuu. Alue on lisääntymistiheydeltään Suomen runsainta, yli 800 synnytystä v.2010. Ns.riskisynnyttäjät synnytysosaston lääkäri voi lähettää jo ennakoivasti Ouluun. "Pikasynnyttäjälle"sata kilometriä on pitkä matka. Turvallisten synnytysten takaamiseksi pitäisi kuljetettaessa olla synnytyksenhoitovalmius ja osaava kätilö aina käytettävissä.
Nasu
Vieras

#19 Oulaskankaan synnärille kiitokset.

25.02.2011 13:17

Ensimmäinen vauvani syntyi 3 viikkoa sitten ja olen ns. syöksysynnyttäjä tuon kokemukjsen perusteella. Ei oltaisi turvallisesti siis edes selvitty järkevästi ja turvallisesti Ouluun tai Kokkolaan. Ja ihana kätilö, vaikka synnytys menikin imukuppisynnytykseksi, henkilökunta oli aivan upea ja kannustava. Ja osastolla ohjaus oli aivan upeaa, perhehuoneen mahdollisuus käytettiin ja Isä otettiin upesti huomioon ja ohjaus ja apu ensiluokkaista! Kiitokset siis sinne ammattilaisille!
äippä * 6
Vieras

#20 Ihan paras paikka

25.02.2011 14:30

Vieraat synnyttäjätkin otettu avosylin vastaan olisin kuulunut ouluun mutta oli niin kammo kokemus siellä että kaks seuraavaa sai nähdä päivän valon oulaskankaalla. Ainut paikka jossa kuunnellaan äitiä ja annetaan levätä oikeasti.
OAS os.1 -fani
Vieras

#21 Oulaskankaalla halusin synnyttää myös kaksoset!

25.02.2011 16:09

Kymmenen lasta olen synnyttänyt Oulaskankaalla,kokemukset erittäin hyvät! Kaksosia odottaessa en edes ajatellut muuta vaihtoehtoa,koska kaikki oli seurannassa hyvin ja halusin sinne samalle osastolle missä oli aina ollut ihana viivähtää "passattavana" pari päivää -tarvittaessa enemmänkin.Synnyttää olen saanut niin veteen kuin "kuivalle maallekin". Aina olen kokenut olevani tervetullut - hoitajat ovat asian ilmaisseet ihanasti että ilman äitejä ja syntyviä lapsia ei olisi koko osastoa eikä heillä töitäkään! Lapsissa on tulevaisuus ja toivon sydämestäni että myös OAS:n synnärillä jatkossakin!
yliopistosairaalan hoitoa tarvinnut
Vieras

#22 en voi täysin allekirjoittaa

25.02.2011 16:19

Minun on helppo tietysti sanoa näin, kun asun sen verta lähellä (30km) oys:ia, mutta itse en kokemukseni perusteella ehkä uskaltaisikaan lähteä synnyttämään tätä pienempään sairaalaan. Minulla alkoi synnytyksen jälkeen yllättäen raju vuoto (5litraa ehdin vuotaa)ja minulle jouduttiin tekeen sellainen toimenpide (embolisaatio) johon ei pienemmissä yksiköissä ole mahdollisuutta. eli pienemmässä yksikössä olisi varmasti vähintään kohdun poisto jouduttu tekemään jos olisin hengissäkään selvinnyt. siirtoon ei varmasti olisi ryhdytty kovan vuodon vuoksi. Ja vuotoa ei voinut mitenkään ennakoida, tuli aivan yllätyksenä. Mutta onneksi olimme hyvässä hoidossa isossa yliopistosairaalassa ja kaikki päättyi hyvin!
tua
Vieras

#23 nro.22

25.02.2011 17:04

Naisten pitäisi saada valita synnytyspaikkansa, tämmöinen lakikin EU:ssa käsittäkseni on. Minun valintani on Oulainen, enkä täälä kyllä ouluun kerkeäisikään... Oulaskankaalle vaihtoehtona on kotisynnytys tai taksisynnytys. ;)
Nanna
Vieras

#24 Re:

25.02.2011 17:46

Olli Haaraniemi
Vieras

#25 niin

25.02.2011 23:03

Kaikki Joukolla synnyttämään Oulaisiin nyt kun se on vielä mahdollista!!