SÄHKÖN SIIRTOHINTAA JA MUITA SIVUKULUJA ON ALENNETTAVA !

SÄHKÖN SIIRTOHINTAA JA MUITA SIVUKULUJA ON ALENNETTAVA ! / Tiedotteet / Adressi päättäjille Syyskuulla nähtäväksi. / Kommentit

Tyhmä

#1 Mihin kerätyt rahat päätyvät ?

03.05.2015 09:47

Kun ajatellaan kuinka valtavat summat vuositasolla sähkön eri sivukulujen maksuista muodostuvat, olisi mukava saada tarkat laskelmat mihin ne käytetään ja kuinka suurista summista onkaan kyse.

Omatoiminen

#2 Ilmasta sähköä

03.05.2015 12:31

Maaseudun tulevaisuus:

"Pienimmät sähköntuottajat vapautuvat kaikista sähköverovelvollisuuksistaan.

Sähkön pientuotannon verotus helpottuu toukokuun alussa, kertovat valtiovarainministeriö ja Tulli.

Pienimmät sähköntuottajat vapautuvat kaikista sähköverovelvollisuuksistaan. Hieman suuremmista, korkeintaan 800  000 kilowattituntia tuottavista voimaloista täytyy antaa veroilmoitus koko vuodelta, mutta niidenkään tuotannosta ei kanneta sähköveroa, jos raja ei ylity.

Pientuottajat voivat jatkossa käyttää itse tai myydä sähköä verottomasti. Uudistus helpottaa erityisesti aurinkovoimaloiden verotusta, mutta sen piiriin kuuluvat myös tuuli-, vesi- ja biomassavoima.

Pienimpiä mikrovoimaloita ovat esimerkiksi kotitalouksien, maatilojen ja yritysten aurinkopaneelit. Hieman suurempia voimaloita on muun muassa kauppakeskuksissa, varastoissa ja sairaaloissa" STT

Myös Venäläisten fyysikkoveljesten langaton sähkönsiirto laitteisto on nyt pystyssä ja kohtapuoliin testattavissa, sopivalla vastaanottimella "antenni - kipinäväli - maadotus" ilmasta sähköä on tällöin saatavilla:

Vieras

10.09.2015 11:14

Jotenkin se ymmärrän että käyttämästäni energiasta pitää maksaa, mutta sitä en ymmärrä että siirrosta peritään ja suorastaan rosvotaan... Mökilläni pohjoisessa käyn harvoin ja sähkölaskussa käyttämäni energian suuruus on yleensä ainoastaan n 20-30 snt/lasku. Sähkölaskut yleensä maksavat kuitenkin n 35-50  euroa/lasku. Lähes kaikki laskussa olevat kulut ovat syntyneet sähkösiirrosta sekä veroista. Näihin en itse pysty mitenkään vaikuttamaan. Mitähän EU:n virkakoneisto olisi mieltä kun sähkön keskihinta kohdallani on peräti 1273,19 snt/kwh (23.3.2015 olevassa laskussani)!.

Vieras

13.09.2015 11:05