Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle
Ota yhteyttä adressin tekijään
Kommentoija nro 101 on oikeassa,Tehkää kansalaisaloite,kerätkää 50000 nimeä ja viekää eduskuntaan.Silloin asia on otettava uudelleen käsittelyyn.Adressi on huomion herätystä varten ja hyvä myös sekin.
Ensin kovalla työllä pieni eläke joka ei riitä elämiseen menojen jälkeen .
Kukaan ei halunnut tai tiennyt nuorena että lääkkeet ja hoidot vie niin paljon eläkkeestä. Ensin saa tukea ja sitten otetaan pois saatuja etuja EI TULE POISTAA , eihän näin se menee lakiteksti!
Re: Re:
Kyllä ne vuokrat ovat täällä lähikunnissa melkein yhtä korkeat. Puhun nyt Karkkilasta
Eläkeläisen asumistuki on todella väärä paikka leikata kuluja. Menkää paremmin toimeentulevien lompakolle.
Tämä on aivan sairasta. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Nyt viedään asumistukikin. Sossussa olen joutunut asioimaan jo nyt mutta hekin laittoivat vuokraani 200e omavastuun. Eli koko vuokraa ei katsota asumismenoksi jolloin peruosakseni riittää 280e ja sentit. Sillä pitäisi eläkeläisen elää. joinain kuina jäänyt hieman tuon yli mutta eipä jää enää kun tuesta leikataan. Miten näistä tuloista voi leikata kun ihmisarvo on jo viety??
Haluan puolustaa puolustuskyvyttömiä jotka ovat työllään menettäneet usein terveytensä ja nyt herrat aikoo rangaista kovan päälle ,häpeäisivät mokomatkin "viisaat"
Re:
No ei ole neliö rajoitusta mutta kyllä se asumistuki tippuu jos muuttaa pienempään ja edullisempaan asuntoon, tulot ei tule sinällään muuttumaan vaikka asuntoa vaihtaisi.
Tehkää kansalaisaloite ei tämä muuten etene.
Re: Re:
En asu helsingissä en lähelläkään ja tämä eläkkeensaajan asumistuen leikkasus toteutuessaan ajaa minutkin pois kodistani.
| This discussion has been closed. |
Ei tarvi muuttaa pienempään koska neliöillä ei eläkeläisen asumistuessa ole mitään merkitystä...halvempaan kyllä. Itse olen sairaseläkkeellä eikä minun tarvitse maksaa koskaan itse enempää kuin n. 230 e koska en ota 620 euroa kalliimpaa asuntoa. Tällä en tarkoita moittia ajamaasi asiaa vaan ehkä antaa enemmänkin vinkin miten asuntoa sairaseläkeläisen kannattaa etsiä. Väärin on tietty lähteä eläkeläisiltä mitään viemään mutta en ole oikeutettu valittamaan koska en löytänyt kaikkien mätisäkkien seasta ainuttakaan jolle olisin vaaleissa ääneni antanut. Toivottavasti saat tähän nimiä ja huomiota tälle mutta itse olisin suositellut enemmänkin Kansalaisaloitetta joka toimitetaan 50 000 äänen kanssa eduskuntaan ja ehkä mahdollisesti käsittelyyn. Adressin tehtävä on lähinnä vain herättää huomiota. Tsemppiä :)