Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle
Ota yhteyttä adressin tekijään
Ja olen aina ollut köyhä ihminen.
Miksi eläkeläisjärestöt eivät vaadi asiaan korjausta nyt? Miksi eläkeläisjärjestötkin ovat rakennetut vain heitä varten joilla on rahaa matkoihin ym? Miksi ei mikään taho suomessa auta köyhiä vanhuksia?
Englannissa toimii kirppareita nimellä Help the aged, kohta toivottavasti meilläkin edes moinnen auttaja taho.
Asumistuen leikkaus todellakin ajaa ihmiset kodeistaan. Itselläni jos joudun muuttamaan halvemalle paikkakunnalle, menetän ystävien ilmaisen avun, ja siis joko en sitten siivoa, tai jos palkkaan siivojan, kun en itse kaikkeen kykene, sitten kun maksan sen siitä halvemmasta asunnon muuton säästöstä, taas en syö. Eli nurkkaan joudun joka tapauksessa. Nyt jää noin 10e per päivä kaikkeen elämiseen, sitten jos yleiseen asumistukeen mennään, jää vain noin 6-5e per päivä.
Re:
Jos eläke on yli 2000€/kk ei varmaan edes tarvitse asumistukea.
Tietysti (S & S uskonnollisen katsannon kannalta) hallitus on tyytyväinen, mitä useampi Jooseppi ja Eetla paleltuu hankeen...!
Re: Re:
Ei sossu maksa eläkeläisille lääkkeitä eikä muutakaan.
Kun eläkkeensaajien tulot putoavat, voi olla, että yhä useampi joutuu hakemaan toimeentulotukea. Hännisen mukaan toimeentulotukea ei kuitenkaan välttämättä helposti myönnetä eläkeläisille. Näin ollen hallituksen säästöt purevat vastavaikutuksesta huolimatta.
Veikkaan että tässä käy niin, että saamme jatkossa lukea uutisia kuinka sosiaalitoimistot hukkuvat hakemuksiin ja rahanmeno suunnilleen se 123 miljoonaa joka säästyi.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Kaikki viedään,ei mitään järkeä missään enään!!!
Minä ja mun mies ollaan molemmat sairauksien takia eläkkeellä,miehellä pienempi eläke kuin minulla,eikä minunkaan eläke iso ole ja mulla on 17v poika,joka asuu kotona.
Miten joku voi kuvitella että leikkaamalla lisää pienituloisilta,ihmiset pärjäävät,eivät kyllä mitenkään,kun ei tuollakaan eläkkeellä pärjää mitä nyt saa käteen,on tää niin väärin meitä kaikkia kohtaan.
Missä on päättäjien inhimmillisyys,tuskin sitä onkaan heillä,nauravat partaansa,kun köyhät köyhyyntyvät lisää.......en olisi ikinä uskonut että Suomessa voidaan tehdä näin........leipäjonot kasvaa,eivätkä huonokuntoiset sinne edes pääse,ihmiset ajetaan nälkäkuoleman partaalle...........et voi ostaa lääkkeitä...kuinkahan moni sairastuu lisää,kun ei saa lääkkeitään.....Hallitus haluaa ilmeisesti tällä tavoin päästä eläkeläisistä eroon.....hitaalla kuolemalla.
| This discussion has been closed. |
Nostetaan mieluiten tupakka, alkoholi ja makeisveroa. kehitysapuja vähennettävä.Koulutusta lyhennettävä ammattikoulussa 3 vuodesta 2.5 vuoteen, ansiosidonnainen lyhennettävä, yli 5-10 vuoden kuntoutustuella olevat päästettävä eläkkeelle, kotivanhemmille maksettava isonpi kotihoidontuki, kuten myös omaishoitajille.