PIENET SYNNYTYSYKSIKÖT SÄILYTETTÄVÄ

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista PIENET SYNNYTYSYKSIKÖT SÄILYTETTÄVÄ .

Fiksujen ihmisten matematiikkaa?!
Vieras

#1 Pienet heikoilla.

25.03.2011 10:57

Nämä lakkautukset tuovat vain näennäisiä säästöjä. Mitä aiheuttaa äidissä se, että on koko raskausajan stressaantunut. Täytyy miettiä tulevaa synnytystä ym.kulkea suurissa kaupungeissa äitipolilla, miettiä lasten hoito tällöin ja isän poissa olot töistä. Äidin raskausajan stressi vaikuttaa hänen jaksamiseensa ja syntyvään lapseen. Lukekaa itse, jos ette tiedä! mm. skitsofreniaa ym. Sittepäs voidaan näillä säästöillä rakentaa lisää psykiatrian erikoissairaaloita!
äidiltätyttärelle
Vieras

#2

25.03.2011 13:13

Pienissä paikoissa on inhimillistä menoa, ei liukuhihna meininki. Kaksi lasta synnyttänyt, Loimaa/vammala, ja molemmista kerroista jäänyt niin hyvä mieli! kätilöt ihania ja auttavaisia, imetystä tuettu, minua KUUNNELTU! Jos joskus vielä pitäisi (saisi?!) synnyttää eikä vammalan synnäriä silloin olisi, niin enpäs tiedä minne sitten lähtis. Enemmän tosiaan stressaa noi suuret sairaalat ja se "hullu" meininki siellä. Ja mitä turvallisuutta on siinä et synnytyssairaala on monien satojen kilometrien päässä...ei mitään!

Vieras

#3

26.03.2011 12:20

Herätys koko Suomi "Yksi kaikkien ja kaikki Yhden puolesta"
anskubansku
Vieras

#4

18.04.2011 08:53

Nainen ei ole mikään tuotantoeläin joka synnyttää ilman tunteita liukuhihnalla! Synnytys ei ole sairaus joka tarvitsee hoitaa, vaan luonnollinen tapahtuma jossa nainen tarvitsee tukea. Suuret yksiköt, vähäinen kätilö määrä, kiire, ruuhkat ym. vaan lisäävät synnyttämisen riskejä eivät vähennä niintä!

Vieras

#5

18.04.2011 14:28

Miten tämän annetaan tapahtua??!! Herätkää päättäjät ajattelemaan muutakin kuin rahaa ja omaa napaanne. Kyseessä on myös todellinen turvallisuusriski. Ainakin Etelä-Suomessa muutama hassu synnytyssairaala pullistelee jo nyt äärimmillään ja synnytyskohtelu on sen mukaista.

Vieras

#6 Kokoomus ei niitä ainakaan halua säilyttää...

19.04.2011 01:03

Kätilö mallia 1957
Vieras

#7

26.04.2011 11:01

Ehdottomasti on pienet synnytyslaitokset säilytettävä
ja jos ne lopetetaan,on mahdollistettava kotisynnytykset
vaihtoehtona. Terveet riskittömät äidit koulutettu KÄTILÖ,taustatukenaan lääkäri hoitavat norm.synnytyksen
riskittömämmin kuin kaukana olevassa mammutti-
sairaalassa(pelko ja henkinen hätä)
Näin ajattelee(tietää)eläkkeellä oleva kätilö hoidettuaan kotisynnytyksistä-vesisynnytykseen,joka sekin tapahtui kotona vuokra-altaassa.Äitiysneuvoloi-
hin KÄTILÖT ja SYNNYTS-/PERHEVALMENNUKSET takaisin.
Näin synnytyspelko minimoituu ja komlikaatiot vähenee
samoin mekaninen kivunlievitys tarve johon useinkin
tarvitaan eriloislääkäri.Ah`mikä inhimillisyys ja
taloudellisuus samassa paketissa!!
Entinen neuvolakätilö, Aila Porkka-Helenius Pohjois-
Karjalasta

Vieras

#8

26.04.2011 16:28

Yhtä tärkeä asia on palauttaa synnytysvalmennus neuvoloihin kuin pienemmät synnytysyksikötkin ja synnytyksen hoitoa varten tarpeellinen henkilömäärä!
Tämäkö on turhaa?

#9

23.09.2011 21:09

Raahen sairaalassa   synnytysvalmennus annetaan synnytysosastolla ja kaikilla synnyttäjillä on edelleen mahdollisuus tutustua synnäriin ennen H-hetkeä.Imetystä tuetaan ja ohjataan täysimetykseen.Imetystukiryhmä valmentaa perheitä jo ennen synnytystä ja käy tarvittaessa kotona vielä opastamassa


Vieras

#10

07.11.2011 15:11

kaikissa pienissä synnytysyksiköissä ei ole leikkaussalipäivystystä, esim jos synnyttäjälle pitää yllättäin tehdä hätäsectio,vauvan tai äidin hengenpelastamiseksi, joudutaan ensin soittelemaan hoitohenkilökuntaa kotoa töihin ? Tämäkö potilasturvallisuutta.?? Itse synnytän mieluummin isossa päivystävässä sairaalassa, missä leikkaussalivalmiudet ovat huippuluokkaa.. En allekirjoita adressia.... Vaikka riskisynnyttäjiä pyritäänkin ohjaamaan synnyttämään sellaiseen sairaalaan missä päivystyvalmius on, niin KOskaan ei voi tietää, mihin suuntaan se synnytys yks kaks revähtää. Itse halua synnyttää turvallisesti 10 pisteen vauvoja, en yhden pisteen ....
AAttelepa sitä !!

Vieras

#11 Re:

20.11.2011 17:15

#10: -

Luuletko, ettei pienissä sairaaloissa ole syntynyt päivystysajalla yhtään hätäsektiota??? Hätäsektiovalmius pitää olla joka sairaalassa jossa synnytetään ja ainakin tähän asti homma on toiminut.  Isoissa sairaaloissa on aivan samoin omat ongelmansa jos ei pienissäkin. Nimimerkillä pienessä sairaalassa hätäsektiolla synnyttänyt. =) Ei muuten ollut 1 pisteen vauva, eikä siellä päinkään...

 

Kotisynnyttäjä vuodelta1991

#12 Re: Kätilö mallia 1957

29.11.2011 18:41

#7: Kätilö mallia 1957 -

Hienoa kuulla kätilön mielipide! Itse harkitsin vakavasti aborttia 1990, kunnes asiaa pähkäiltyäni keksin "ihan itse", ettei minun tarvitse mennä sairaalaan. Terve järki tietenkin kertoi, että se saattaisi olla välttämätöntä. En myöskään osannut kuvitella synnyttäväni "kuivalle maalle" - Aktiivinen synnytys ry. osti juuri samana kesänä, jolloin synnytin, englannista vesisynnytysaltaan. Sen vuokrasimme, siihen synnytin, kaikki meni niin kuin olin ajatellutkin. (Synnytyskipua ei ehkä osaa etukäteen kuvitella kuitenkaan). Synnytyksen jälkeen olo oli kuin olisin voinut kantaa maapalloa harteillani-olin täynnä voimaa ja energiaa! Masentavaa ja raivostuttavaa on nähdä edelleen synnytykset elokuvissa ja tv:ssä äidin täysin uuvuttavana tapahtumana, joka ihan varmasti ei ole lähelläkään todellisuutta. Siis normaalissa synnytyksessä, joita suurin osa kuitenkin on.


Vieras

#13

25.12.2011 14:42

Etunsa ja haittansa kaikessa. Niin tässäkin asiassa. Olen aluesairaaloiden ja niiden palvelujen puolesta.
Valitettavasti nyt elämme keskittävän politiikan aikakautta. Suuruuden ihannointi johtaa vääjäämättä palvelujen , lähipalvelujen alasajoa. Aluepolitiikka on lopetettu, Kunnallinen itsehallinto on menetetty. Maa ja kansa jakaantuu kahtia ; hyvinvoiviin-pahoinvoiviin, terveisiin-sairaisiin, rikkaisiin-köyhiin, osallistuviin- passiivisiin,sosiaalisiin-syrjäytyneisiin jne.
Terveyskeskut kootaan isoiksi yksiköiksi, aluesairaalat lopetetaan, keskussairaalat ja maakunnat vähenevät kymmeneen, varuskunnat , poliisi, kelat, työvoimatoimistot, postit,ammattiopetus etääntyvät jne. Kyllä tämä meno on lähipalvelujen kannalta valitettavaa. Pressanvaalin jälkeen tulee Hesasta informaatiojytkyjä. Niissä lähisynnytysten kohtalo on sinetöity.Tästä kehitysvaiheesta vastaavat Kataisen ja Urpilaisen politiikan edustajat.
Lokakuun 29. päivä v 2012 on kunnallisvaalit. Niiden perusteella ratkaistaan kaikki lähipalvelujen yhteiskunnallinen tuotanto niin aluesairaaloiden kuin jäljelle jäävän kymmenen keskussairaalankin osalta. Kunnanvaltuutetut, yhtymävaltuutetut ja yhtymäedustajat ovat avainasemassa!

Vieras

#14 Päättömille, päättäjille...

23.09.2014 19:01

Hyvät päättäjät, jos luette näitä kirjoituksia, miettikää mitä typeryyttä olette tekemässä, tai
teitte jo.
Lisääkö turvallisuutta, jos matkat pitenee, eipä
taida riittää henkilökuntaakaan kaikille, mitenkä
mahtuu synnytys saleihin.
Uskotteko todella, että kansalaiset nielee tämän?

Forssassa lopetettiin laadukas synnytys osasto
ja synnytykset Hämeenlinnaan, kyllä käy sääliksi
äitejä, siellä synnytys ja kolmen päivän jälkeen
ensisynnyttäjäkin ulos, eipä taida olla ruusuista...

En usko näissä hommissa sääntöihin, inhimillisyys
pitäisi säilyttää.

Meidän perhe on kiitollinen, kaksi tyttöä ja viisi
poikaa sai rääkäistä Forssan todella kodikkaassa
synnytys osastossa ensi huutonsa, ennen kuin tyhmyys
iski päättäjiin...

Kysykää kansalaisilta, ennen tyhmiä päätöksiä.

Terveisin Tulanderin Olavi J. Forssasta.



 


Vieras

#15

23.09.2014 19:44

Olipa vaikea löytää tämä sivu. Kätilöliiton sivuilta ei löytynyt mitään linkkiä tähän adressiin. Löysinpä lopulta. Sinnikkyyttä hyvän asian puolesta!