Rädda Dövas museum!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Rädda Dövas museum!.

#1

skamlöst att ens tänka tanken att lägga ner ett viktigt kulturarv!!

#2

pitäisi olla vielä pystyy museo. en voi ilman kadottaa , sitten suuren arvokas oskar malmin. miksi kuurojen liitto haluaa tuhoituu historia kulttuuin historia. helvetti kuurojen kuuro liittolle.
APINA

#3

sitte pitääs olla viel sellanen adressi ET KIRJOTETAAN SUOMEE KU SUOMES OLLAAN, MEE KUULE HURRI SINNE MISTÄ TULIT

Anonyymi

#5 Re:

#3: APINA -

Finland är tvåspråkigt land. Kanske du visste inte att "hurri" är född i Finland och hejar på Finland.....

Päivi R.

#6 Re: Adressi on laadittu molemmilla kansallisilla kielillä

#3: APINA -

Adressi on laadittu sekä suomeksi että ruotsiksi, sillä ruotsi on toinen kansallinen kielemme kymmeniä kieliä puhuvassa Suomessamme. Maassamme on Tilastokeskuksen mukaan noin 290 000 ruotsia puhuvaa (venäjää puhuvia on 50 000 ja kuuroja, viittomakieltä käyttäviä noin 3000.) - Adressia ei kuitenkaan ole laadittu saameksi, joka olisi kolmas virallinen kielemme saamelaisalueilla, sillä kuuroja on saamelaisten parissa 0-5, alle yksi tuhannesta, kuten muissakin väestönosissa.

Viittomakieltä ei kirjoiteta (tavanomaisin kirjoitusjärjestelmin), siksi suomalaiset, äidinkieleltään viittomakieliset joutuvat käyttämään suomea tai ruotsia kirjoituskielenään. Vieraskielisyyden vaikutelma tulee taas siitä, että osalle puhuttu kieli on toisen kielen asemassa eikä kielen taito ole silloin sama kuin äidinkielisellä. - Suomen kieltä käyttävät voivat allekirjoittaa adressin "Pelastakaa Kuurojen museo!"

Birgitta Wallvik

#9 Re: Apina

#3: APINA -

Adressen finns både på finska och svenska eftersom svenska är ett av våra nationalspråk i vårt land där man talar tiotals olika språk. Det finns i Finland ca 290 000 som talar svenska.

Teckenspråket skrivs inte med traditionella skrivmetoder och teckenspråkiga måste välja mellan finska och svenska som skrivet språk. De som använder finska kan underteckna adressen ”Pelastakaa kuurojen museo”.

Birgitta Wallvik

#10

#9: - Apina

#12 Re: haddasvägen 31

#1: -

#13

Historien har stor bestydelse för alla människor oavsett hur man ser ut. Ras,klassskillnader och etniska grupper. Alltså är Döva människor en etnisk grupp. Låt Dövas museum leva kvar!

Kommentoi adressia