EI Vanttilan lumenkaatopaikalle NEJ till snödumpning i Fantsby

EI Vanttilan lumenkaatopaikalle NEJ till snödumpning i Fantsby / Tiedotteet / Adressi Espoon valtuuston neuvottelukunnan puheenjohtajalle 7.9.2015 / Kommentit

Vieras

31.08.2015 07:17

Olen kuullut puhetta, että lumekaatopaikan läheisyyteen on kaavailtu tulevaisuudessa isoa bussivarikkoa.
Näkisin, että bussivarikolla on samankaltaiset vaarat, kuin lumenkaatopaikalla koulun läheisyydessä. Ja lisäksi pakokaasuhaitta eteenkin talviaikaan on merkittävä. T: Harri Länsivierto

Raini Sipilä

#2 Re:

31.08.2015 09:23

#1: -

Kunnan velvollisuus on seurata kaavoitusta, ja tässä tapauksessa tilannetta olisi pitänyt tarkastella siitä näkökulmasta, että vastapäiset tontit on kaavoitettu asumis- ja koulukäyttöön. Olen täysin samaa mieltä: paikka ei ole oikea bussivarikollekaan. Meidät asukkaat on jätetty tarkoituksellisesti vaille tietoa ja kuulemista.

Jh

#3 Re: Re:

31.08.2015 16:18

#2: Raini Sipilä - Re:

Pystyisiköhän Ely-keskus puuttumaan/keskeyttämään työt tontilla? Ovat puuttuneet viime vuosina useasti Espoon kaupungin yleiskaavan vastaisiin asemakaavapäätöksiin.Tässähän ei kait varsinaisesti ole kaavallisesta asiasta kyse,mutta tuolla Elyllä on muutenkin tapana puuttua milloin mihinkin asiaan.Luulisi,että tällainen lumenkaatopaikan rakentaminen joka vaikuttaa satojen lasten ja muiden ihmisten turvallisuuteen ja asuinviihtyvyyteen kiinnostaisi.

Raini Sipilä

#4 Re: Re: Re:

31.08.2015 18:12

#3: Jh - Re: Re:

Myös ELY-keskukseen on oltu yhteydessä. Sieltä puolestaan kehotetaan "tässä tilanteessa olemaan yhteydessä Espoon kaupunkiin. Esimerkiksi seuraaviin henkilöihin: Rakennusvalvonta Solja Mäkelä tai Leena Haavisto ja tekninen keskus Harri Tanska. Myös lautakunnan jäseniin voi olla yhteydessä."

Kuka tahansa voi yrittää olla yhteydessä. Minä yritin puhelimitse viikon verran tavoittaa Haavistoa - tuloksetta.

Vanttilan asukas

#5 Re: Re: Re: Re:

01.09.2015 07:15

#4: Raini Sipilä - Re: Re: Re:

20.8.15 rakennuslautakunnan päätökseen oikaisuvaatimuksen suhteen voi hallinto-oikeuteen valittaa ainoastaan alkuperäiset oikaisuvaatimuksen tekijät. Mikäli hallinto-oikeuteen valitetaan, niin mielestäni olisi syytä pohtia valitusperustetta uudelleen. Maankäyttö- ja rakennuslaki (MRL) tarjoaa mahdollisuuden eri kohdissa vedota ihmisten turvallisuuteen, asuinolosuhteisiin sekä maisemallisiin näkökohtiin. Toisekseen, mielestäni hankkeelle olisi pitänyt hakea kaava-poikkeama. MRL pykälä 171 tukee tätä näkemystä vahvasti. Tontille nyt aiottu toiminta poikkeaa merkittävästi asemakaavan käyttötarkoituksesta.