Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan


Vieras

#1151

11.09.2015 09:20

Palkka on todella pieni sekä psyykkisesti, että myös fyysisesti raskaasta työstä. Lisät mahdollistavat elämisen täällä pääkaupunkiseudulla. Lomien vähentäminen vaikuttaa siihen, että en jaksa tehdä tätä työtä eläkeikään saakka (olen nyt 57v). Työskentelen hyvin raskaassa tehostetussa asumisyksikössä.

Vieras

#1152

11.09.2015 09:41

Tuntuu kohtuuttomalta että otetaan lisistä, vuosilomista, palkan alennus ja myös sairauslomista. Ei ole kauan kun eläkkeeseen tuli lisävuosia. Nyt alkaa jo riittämään.

Vieras

#1153

11.09.2015 09:47

Koska olen vuorotyötä tekevä, pienipalkkainen nainen (peruspalkka n. 2000 €), joka maksaa asuntolainaa (asuntolainakoron verovähennysoikeutta on pienennetty) ja jonka edestakainen työmatka päivässä on 100 km (työmatkavähennysten omavastuuosuutta on pienennetty). Nämä kaikki muutokset yhteensä heikentävät talouttani, (jossa asuu myös yt-neuvotteluissa reilu vuosi sitten irtisanottu avomies, joka maksaa elatusmaksua kolmesta lapsestaan) sen verran, että kohta ei enää ole mitään, mistä voisi enää itse omaa talouttaan tiukentaa, jos haluaa säilyttää terveytensä ja työkykynsä!
mimmu

#1154

11.09.2015 09:51

On se niin väärin...


Vieras

#1155

11.09.2015 09:56

Ei takapakkia!!!!!

Vieras

#1156

11.09.2015 10:05

Matalapalkkaisena lähihoitajana vanhutyössä!

Vieras

#1157

11.09.2015 10:23

Painoarvo erittäin tärkeä.

Vieras

#1158

11.09.2015 10:23

Pienipalkkaiset eivät saa kärsiä hallituksen toimista.

Vieras

#1159

11.09.2015 10:44

Olemme vuosikymmenet tyytyneet pienempiin palkankorotuksiin, saaneeet siitä ylimääräisiä lomapäiviä, tyrmistyttävä veto hallitukselta leikata näin epätasapainoisesti eri työntekijöiden kesken palkkaa. Hallitus on unohtanut että palkalla pitää tulla toimeen, maksaa kaikki laskut, olen jo nyt vaikeuksissa laskujen kanssa, koska mieheni on pienellä eläkkeellä, en jaksa enään.

Vieras

#1160

11.09.2015 10:45

Asia on tärkeä, nyt hallitus tekee sellaisia päätöksiä, jotka eivät sille kuulu!!!!

Vieras

#1161

11.09.2015 11:01

30 vuotta hoitotyötä tehneenä tarvitsen kaikki 38 lomapäivää ,iän myötä työstä palautuminen on hitaampaa ja voimaantuakin pitäisi että jaksaa.Kun aloitin hoitajana,eläkeikä oli 57 vuotta, nyt 64 ja jotain.Tuntuu että olen jo osuuteni antanut säästötalkoisiin.Hoitajan peruspalkka on niin pieni että sairauspäivien palkkaan ei pidä koskea eikä vuorolisiin.Vuorolisät ainut keino petrata palkkaa ylöspäin ja sekin sillä kustannuksella että se pois perheen yhteisestä vapaa-ajasta.Hallitukselta muutenkin edesvastuutonta ottaa heikoimmilta ja pienituloisimmilta,esim.pienituloisilta eläkeläisiltä ,ehdotankin että kansanedustajat ja hallitus saisi palkkaa pienimmän kansaneläkkeen verran,josko sitten valkenisi jotain tosielämästä.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

11.09.2015 11:02



Vieras

#1163

11.09.2015 11:07

En hyväksy että kakkein pienipalkkaisilta viedään saatuja etuja pois.Ja tuskin palkataan lisää henkilökuntaa ,näitten pohjalta.

Vieras

#1164

11.09.2015 11:10

Mielestäni on väärin pienipalkkaisia kohtaan.

Vieras

#1165

11.09.2015 11:21

Jaa miksi... Haloo!!

Vieras

#1166

11.09.2015 11:24

Koska en hyväksy hallituksen säästökohteita.

Vieras

#1167

11.09.2015 11:42

Ihan kamalaa! Muutenkin on hoitajilla pieni palkka. Sunnuntaityöstä pitäisi maksaa enemmän eikä vähentää siitä vähästä mitä saadaan.

Vieras

#1168

11.09.2015 11:52

Koska se mitä hallitus pakkolain keinoin ajaa, uhaten pienipalkkaisia työntekijöitä , on TODELLA TÖRKEÄÄ JA EPÄINHIMILLISTÄ !!!!! SUOMIKO HYVINVOINTIVALTIO????

Vieras

#1169 Re:

11.09.2015 12:07


Vieras

#1170

11.09.2015 12:08

Mielestäni on väärin. Aivan huono juttu.


Vieras

#1171

11.09.2015 12:12

Ei jumankauta pienipalkkaisilta saa viedä mitään pois.Vkl ja pyhät tehdään töitä ja niistä tarvii saada kunnon korvaus.Lomia ei oteta pois,miten ihmiset jaksaa ees tehdä töitä kun menee motivaatio kokonaan

Vieras

#1172

11.09.2015 12:22

Olen kolmityövuorolainen ja hoitoalalla! Nämä säästöt vaikuttaa huomattavasti työmotivaatioon ja siihen ettei halua jäädä sairauslomalle vaikka olisi kuinka kipeä! Työ on raskasta henkisesti sekä fyysisesti! Vielä täytyisi hoitaa laadukkaasti vanhuksia, mutta tähän työhön ei vaan ole tulijoita! Kai ne meinaa ottaa pakolaiset suomalaisten tilalle tekemään työt!!

Vieras

#1173

11.09.2015 12:22

Olen itse lähihoitaja ja teen erittäin raskasta työtä nii fyysisesti kuin psyykkisestikkin. Palkka on jo nyt ihan minimi ja mielestäni tästä työstä saisi ansaita paljon enemmän! Minulle jää kk:ssa käteen n.1800 euroa verojen jälkeen ja veroprosentin pitäisi oikeasti olla hiukan isompi, mutta en ole voinut nostaa sitä ylöspäin kun jo nyt vaikeuksia tulla toimeen. Työssäni joudun joka päivä tekemään töitäni täysillä ja kiitokseksi siitä saan usein kiukuttelua.. Minulla on joka kolmas viikonloppu vapaata ja yleensä iltavuoropainotteinen työvuorolista (vähintään puolet iltavuoroja milloin työt loppuvat klo.21:30). Ylitöitä ei yleensä voi valita, sillä liian tiukalla miehityksellä joutuu usein olemaan ylitöissä. Työssäni on erittäin tärkeää, että sairaana ei tule töihin, koska silloin pöpöt voivat tarttua helposti muihin työntekijöin ja asukkaisiin, jos pöpö tarttuu, esim.keuhkokuumeessa olevaan vanhukseen, joka on jo valmiiksi muutenkin huonossa kunnossa niin sillä voi olla vakavat seuraukset tai asukas voi kuolla saamansa pöpöön.Tuntuu ihanhelvetin pahalle,miten näin tärkeää työtä missä autetaan ihmisiä selviytymään päivittäisestä elämästä tuetaan näin vähän ja jopa halutaan viedä viimeisetkin oikeutemme tässä työssä. Minä todella toivon,että hallitus ei saa läpi näitä asioita mitä ovat kaavailleet nyt.. Mielestäni se voi tarkoittaa pahimmassa tilanteessa sitä, että jatkossa ihmiser eivät halua enään kouluttautua näin tärkeälle alalle, koska eivät yksinkertaisesti tulisi toimeen kunnolla, varsinkaan jos perheessä olisi lapsia ellei, sitten toinen vanhemmista olisi hyvätuloinen ja niitäkin on nykyään aika harvassa... Itse olentässä miettinyt, että jos nämä asiat menevät läpi, mitä hallitus on ajatellut niin työttömien määrä lisääntyyerittäin paljon ja myös itselläni on käynyt mielessä onko silloin enään järkeä käydä töissä koska työttömänä tulisi toimene lähes samanlailla, mitä jos hallitus saa läpinämä asiat. Yleensä olen hyvin rauhallinen ihmine ja hyväksyn monenlaisia asioita, mutta tämä asia pistää minut hyvin vihaiseksi ja kiukkuiseksi!!! Toivoisin, että hallituksen jäsenet miettisivät oman vanhempansa tilanteessa missä hän ei enään pärjäisi itse ja joutuisi muuttaamaan, esim.vanhainkotiin. Voin sanpa varmalle,että mikäli hallituksen suunnitelma toteutuisivat oma vanhempi saa jatkossa huono hoitoa,koska tässä työssä on jo nyt liian vähän työntekijöitä hoidettavia kohden ja se näkyy joka päiväisellä kiireellä. Onko hallitus teidän mielestä ihmisarvoa kunnioittavaa, että ihmistä ei kerkeä hoitaa aina hänen tarpeidensa mukaisesti, koska suomen asiat ovat näin pielessä ja vielä suunnitellaan lisää asioita, mitkä tukisivat jo ennestään hoitotyön vaikeutta lisää. Tuntuu kuin hallitus ei arvostaisi yhtään muutakuin omaa napaa. Toivoisin todella, että jokainen hallituksen jäsen tekisi yhden työpäivän vastaavassa työssä missä itse olen niin sitä kautta tajuaisivat, että heidän suunnitelmat asiat vain pahentavat nykyistä tilannetta. Ystävällisin terveisin: Lähihoitaja


Vieras

#1174

11.09.2015 12:31

Pienipalkkaiset naiset on laitettu tiukoille nyt. Hoitoala on raskasta ja meidä hoitajien tulee saada kunnon korvaukset niin juhla,arkipyhistä kuin yötyöstäkin. Samoin lomaoikeudet on säilytettävä raskastyö vaatii kunnon toipumisajan.

Vieras

#1175

11.09.2015 12:31

Teen töitä vuorossa erityislastenkodissa yksinhuoltajana ja jo pelkkä työ itsessään on tarpeeksi kuormittavaa ja palkka työhön nähden aivan mitätön..sosiaali- ja terveystoimen työt ovat laadultaan jo sellaisia että ihmiset tekevät sitä omalla persoonallaan ja kuluttavat myös vapaa-aikaansa jo nyt töiden hoitamiseen, koska kyse on ihmisistä ja minun tapauksessani vielä LAPSISTA!