Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

Vieras

Haluan pitää kaikkien pienituloisten puolta ja vastustaa hallituksen riistopolitiikkaa joka kohdistuu työntekijä puoleen.

#227 Re: Lisää rahaa

#38: realisti123 - Lisää rahaa

Leikkauksia voi tehdä muualtakin kuin pienipalkkaisilta.. esim. Kiinteistöverojen nostoa poliitikkojen palkkojen leikkauksia.. yms

Vieras

Palkka on muutenkin hoitopuolella pieni mutta vastuu toisten ihmisten hyvinvoinnista todella suuri.

Vieras

Siksi koska hallitus "kurittaa" nyt muutoinki pienituloisia.

Vieras

Koska kuulun niiden pienipalkkaisten,hoitoalan työntekijöiden joukkoon jota leikkaukset kipeimmin koskevat
Nahkurin orsil tavataan

#231 Pääministeri

tekee juuri niin kuin puolueideologia sanelee: työläisiltä niinpaljon pois mikä mahdollista ja suoraan työnantajien ja sijoittajien taskuun.

Se ei paina vaakakupissa mitään että työväki on kurjuuden partaalla.  Mutta minkäs teet; vaalitulos jo enteili tätä ja persujen tuella homma hoituu kivutta!

Vieras

sen vuoksi, että hallituksen päätös sorsii jo niin niukkapalkkaista terveydenhuoltoväkeä.

Vieras

Hallituksen toiminta on järkyttävää. Suomi on aina noussut sopimisen kautta. Varmaan jokainen ymmärtää, että töitä pitää tehdä pitempään.Okei,vaan missä ne edellytykset jaksamiselle ovat, kun vuosilomia jo leikataan...? Ei taida edellämainittu koskea yritysten johtoa optioista/palkanalennuksista puhumattakaan.

Vieras

Koska Juha Sipilä on selkä vääränä veroja maksavan työläisen raiskaaja.
hoitsu

Kohta 37 vuotta töitä paiskittu, nyt osa-aikainen työntekijä työkyvyttömyyden vuoksi. Työkyvyttömyyden aiheuttaman sairauden ennuste huono.  Työssäolopäivät ovat olleet terapeuttisia.  Jos hallituksen säästötoimenpiteet toteutuu sairastuminen sekä lomapäivien vähentäminen (lomaraha pienenee) tulevat alentamaan melkoisesti vuosiansioita ja siten myös tulevaan eläkkeeseen, jos nyt edes sitä päivää näkee :(

"Köyhät kyykkyyn"

Vieras

Vuosilomia ei saa pilkkoa ne työntekijät (pienpalkkaiset vanhustyöntekijät) ovat monet ansainneet lomansa. Ansaittuja etuuksia vähentämällä katoaa motivaatio tähän arvokkaaseen työhön. Menevätkö hallituksen jäsenet tekemään meidän työt tällä palkalla, tuskin! Kansanedustajilla on 4 kuukauden palkallinen loma miksi näihin ei kajota, Sipilän hallitus on jostaki n muusta kuin Suomen valtiosta ottanut esimerkkiä...

Vieras

Näillä toimenpiteillä jotka eivät koske kaikkia tasapuolisesti ei Suomea pelasteta .Tasapuolisuus ja oikeudenmukaisuus kunniaan niin ja vaalilupauksetkin .
irsto

#238 Älymöstö hoi

Vieras

Joku tolkku tähän tavallisen kansan kyykyttämiseen!

Vieras

On silkkaa hulluutta leikata vähäosasilta!

Vieras

Työskentelen itse lähihoitajana ja olen SuPer-liiton jäsen. Haluan pitää lomani ja mielenterveyteni sekä hymyilevät työkaverini.

Vieras

Miksi!!! Olen pienipalkkainen sijaisuuksia tekevä hoitotyöläinen,jolla ei esim.sairaslomiin ole ollut varaa tähänkään saakka,jatkossa ei sitä vähääkään(hautaan vaan suorilta jaloilta)
Suurin osa työ tunneistani tapahtuu iltaisin viikonloppuisin/öisin ja lisät palkkaani ovat tulleet niistä tunneista,joka on muutenkin työhön nähden naurettava, ja näillä suunnitelmilla siitä viedään se vähäkin lisä pois. jne.jne.

Vieras

HALLITUS KURJISTAA MONEN SUOMALAISEN ELÄMÄN KUVITELMILLAAN JOTKA EI PERUSTU TODELLISUUTEEN PITÄISI ENSIN TUTKIA MITÄ SE VAIKUTTAA KÄYTÄNNÖSSÄ

Vieras

Hallituksen toimet ovat aivan ennen kuulumattomia. Kaiken takana on ay-liikkeiden alasajo. Yritetään saada ihmiset eroamaan liitoista, mitä on sen jälkeen? Olen lähihoitaja, tulevat säästöt maksamme me raskasta hoitotyötä tekevät ihmiset. Lähteekö kukaan enää opiskelemaan esim. lähihoitajaksi? Varmaa on opiskelijakato tähän ammattiin.

Vieras

Olen itse hoitoalalla ja kaupungilla töissä joten nämä säästöt koskettavat.

Vieras

Uskomatonta lyhytnäköisyyttä hallitukselta. Missä vaiheessa hallitus ymmärtää, miten Suomi saadaan taas jaloilleen. Ostovoimalla ja työllä.

Vieras

Hallituksen kaavailema sunnuntaityölisän alennus vie viimeisenkin motivaation tehdä alipalkattua ja -arvostettua lähihoitajan työtä. Vaihdan alaa jos ehdotus menee läpi.

Vieras

Olen matalapalkkainen hoitaja: urani huipulla. Ja nyt ollaan viemässä pienen ihmisen pienet lisät/edut.
Näin suomi nousuun

#249 Ihmetyttää

kun asioista ei puhuta oikeilla termeillä->

Yhteiskuntasopimus=työntekijä pudottaa palkkaansa ja antaa sen suoraan työnantajalle.

Seuraus: ostovoima pienenee edelleen ja kulutus laskee mikä johtaa taas uusiin leikkauksiin....

Vieras

Arbetar själv som försäljare,mina vänner inom kommun och sjukvård.Att vår regering har mage till detta är helt otroligt!Får mig att må dåligt,varit arg hela dagen.Sen att detta INTE rör en viss redan prioriterad arbetsgrupp gör ju oss mer förbannad.Sen förundrar sig människor, välbetalda människor,över finländarnas främlingshat,självmordsstatistik mm.FY SKÄMMS PÅ ER!Rösta igen?Tror inte det!Vi flytt nu!!

Kommentoi adressia