Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

#26

Pienipalkkaisten  vuorotyöläisten puolesta joihin itse myös kuulun.

#27

Sipilä Pääministerinä tekee kaiken mitä Stump määrää, helkkarin takinkääntäjät kolmenkopla, Sipilä, Stump,Soini

#28

Voiko muutama äijänkäppänä päättää tehdä Suomesta diktatuurin ja takapajulan silkkaa ahneutta ja ymmärtämättömyyttä. He visioivat pakollaan pelottavaa Suomea jossa ei ole tilaa naisille tai lapsiperheille. Sairaanhoitajana en suostu heikentämään vuorolisiäni.

#29

Teen kolmivuorotyötä hoitoalalla ja olen perheellinen nainen

#30

Miten voi pienipalkkaisen julkisen alan työntekijän lomapäivien vähentäminen lisätä tuottavuutta ja auttaa mm. Suomlaisten yritysten taloutta parempaan suuntaan?? Kun vuosilomapäivät vähenee sama väki tekee enemmän eikä oteta mm. sijaisia tai kausityöntekijöitä paikkaamaan loma-aikoja??? = työttömyys lisääntyy. Ennestään  jo  kovilla olevilla esim. hoitajilla työtaakka vaan lisääntyy. Uskomatonta politiikkaa..

#31

valehtelijoiden klubi pitää poistua hallituksesta. me työtätekevätkö maksamme turvapaikan hakijoille loistavat olosuhteet meidän maassamme, sipilät, soinit, stubit ja orvot, EROTKAA!!!

#32

En voi hyväksyä pienipalkkaisten ja eläkeläisten näin törkeää kohtelua.
alle 2000€ / kk käteen

#33

Leikataan kansanedustajien ja eduskunnan herrojen palkkoja ja etuuksia, niin duunareiden pieniin palkkoihin riittää rahaa.

#34

Näillä keinoilla ei paranneta Suomen kilpailukykyä, tuottavuutta eikä suomalaisten hyvinvointia.
Kaupungin laitosmies

#35

Aivan sairasta politiikkaa leikata meiltä jotka tekevät raskaan työn vähällä palkalla. Kunnan palkat muutenkin alhaiset ja ainoa kompensaatio tähän on lomapäivät. Rikkaat ja yritykset jotka maksavat miljardi osingot johtajilleen / omistajilleen ja vievät rahat ulkomaille saavat nauraa .........naurut ja jatkaa rikastumistaan Suomen hallituksen luvalla. Tosi .....amaiset päättäjät.. Herra näkee ja rankaisee..

#36

Ellei hallitus peru leikkauslistaansa, on ainoa vaihtoehto yleislakko!
Hallitus kaadettava ennen joulua!
Hallitus vaihtoon!

#37

Kiitos adressin alkuunpanijalle!

Ellei hallitus peru leikkauslistaansa , on ainoa vaihtoehto yleislakko!

realisti123

#38 Lisää rahaa

Vain ilmaista rahaa ja lisää lomia jakavia hallitukseen. Suomella ei ole tarpeeksi velkaa, voidaan ylläpitää velkakuplaamme ihan helposti muutama vuosi lisää. Antaa lastemme maksaa!

#39

Terveisiä MINISTEREILLE!!!! Tämäkö lisää työ motivaatiota,kun puututaan saavutettuihin etuihin??????????????

#40

Miksi. Siksi että tämä kaikki on pois pieni-ja keskituloisten naisten ja yksinhuoltajien/elävien selkänahasta. - Mahtanevatko tietää tai muistaa mitä on laskea riittävätkö rahat uuteen takkiin/kenkiin
ruokakaupan ja muiden pakollisten menojen jälkeen. Sairastuakin voi kuka tahansa, milloin tahansa.

#41

mie

#42

Hallitus vaihtoo, ,, työläiset suurlakkoo,,,,,Koko suomen kansan ääni kuuluvii,,,,,,,

järkevä kohta

#43 Re: mitä sitten pitäs tehdä

#9: silver - mitä sitten pitäs tehdä

Kohdan 5 voisi hyväksyä, ei muita. Siinä vaan tasataan ylipitkät samaan kun muilla ja ne saivatkin ne vasta viimevuosina vaikka on karsittu ja supistettu muilta ja muka valtioltakin.... myös kunnat pärjää samoilla lomilla muiden kanssa...

#44

Hoitoalalla syödään jo muutenkin työntekijän selkärankaa! Lasketaan välillä edustajien palkkaa ja lomatkin heillä on ylimitotettuja!

#45

Olen pienpalkkainen PPH jolta nyt viedään kaikki edut.
Ville

#46

Allekirjoitin, koska työntekijä- ja työnantajajärjestöjen sopimusoikeutta ei saa rajoittaa lainsäädännöllä. Se on askel kohti diktatuuria ja mielestäni ihmisoikeuksien vastaista.
Lisäksi, nykyisen kaltaiset suunnitelmat leikkaavat pienipalkkaisten palkkoja liikaa. Niiden, joiden kokonaispalkka muodostuu suurilta osin sunnuntai- ja ylityölisistä.

Lisäksi, Ruotsissa on todettu, että ensimmäisen sairauspäivän palkattomaksi tekemisestä ei ole mitään hyötyä vaan kustannukset ovat kasvaneet, koska ihmiset pitävät pidempiä sairaslomia. On myös epäreilua, että sairastamisesta rangaistaan. Muitakin keinoja on olemassa sen varmistamiseksi, että työntekijä ei ole aiheetta poissa.

jj

#47

Kustaan vähän lisää opiskelijoiden ja vähätuloisten silmiin, joilla ainoa mahdollisuus on joko työskennellä viikonloppuna, tai niillä lisillä maksetaan vuokra.

KIITOS SIPILÄ, OOT HYVÄ ÄIJÄ ( Et oikeesti )

#48

Perushoitaja yli 30 vuotta !!

#49

Ihan älyttömiä leikkauksia,halavatun porvarit siellä hallituksessa!leikatkaa itteltänne ja kokeilkaa,mitä on elää kk muutamalla satasella!!

#50

Pieni palkka.