Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan


Anonyymi

#426

09.09.2015 18:58

Ei tätä työtä sentään hyväntekeväisyydellä tehdä!

Vieras

#427

09.09.2015 18:58

Lisiä ei saa pienentää. Ne ovat monen ihmisen pelastus. Lisät ovat myös pieni korvaus siitä että olet töissä kun lapset on kotona.

Vieras

#428

09.09.2015 18:59

Epäoikeudenmukaista sanelupolitiikkaa.
Missä on leikkaukset suurituloisilta?
Missä leikkaukset normaalia työaikaa tekevillä virkamiehiltä, jotka nauttivat eduista, vkonloppuvapaista ja työ paperien pyörittelyä ilmastoidussa toimistossa-ei kiirettä, ei vastuuta ihmishengistä, ei epämukavia työoloja.
suututtaa!!!! Työmotivaatio laskee entisestään!!!
Mihin lähtisi pakolaiseksi??

Anonyymi

#429

09.09.2015 19:00

Osa-aika työtä tekevänä sunnuntailisä on merkittävä. Kuukaudessa nettopalkka n. 1100 €. Tuntityötä tekevä, jos ei tunteja toteudu, ei saa palkkaa. Sovellettua työmarkkinatukea tai mitään muutakaan tukea en saa. Sunnuntailisät ja arkipyhälisä auttaa, jos jotain ylimääräistä menoa. Kun olen yksityisellä työnantajalla, työterveyshuolto sisältää vain työhöntulotarkastuksen.

Vieras

#430

09.09.2015 19:06

Riittää hoitoalan olemattoman palkan pienentäminen!!!

Vieras

#431

09.09.2015 19:07

Koska en hyväksy Sipilän ehdotuksia.

Vieras

#432

09.09.2015 19:08

Suomalaisten keskipalkka 3300€/kk, ei ainakaan näissä hommissa.

Vieras

#433

09.09.2015 19:15

En ole hallituksen kanssa samaa mieltä. Koen että demokratiaa poljetaan sekä käytetään hyväksi väärällä tavalla

Vieras

#434

09.09.2015 19:16

Onko tässä palkka 42 työvuoden jälkeen, sairaslomia minimaalisen vähän, ei lapsia.Eli aina työn oravanpyörässä ollut ja pitäisi vielä jaksaa 7 vuotta-hyi hävetkää.

Vieras

#435

09.09.2015 19:26

En hyväksy hallituksen toimia.

Vieras

#436 Re: Re:

09.09.2015 19:29


Vieras

#437

09.09.2015 19:29

Olen sairaalassa vuorotyötä tekevä pienipalkkainen naisimmeinen ja 38:n palvelusvuoden ansiosta nautin 38:sta lomapäivästä. En suosiolla luovu näistä enkä muistakaan "eduista", varsinkaan jos nämä kiristykset eivät koske kansanedustajia eikä ministereitä!

Vieras

#438

09.09.2015 19:30

Tyhjästä on paha nyhjästä.

Vieras

#439

09.09.2015 19:31

Päätökset ei millään muotoa ole inhimillisiä
jj

#440 Re: Re:

09.09.2015 19:32

#347: - Re:  

 jos halitus ottaisi eka miljonääreiltä eikä pienituloisilta niin suomi kukostaisi


Vieras

#441

09.09.2015 19:33

Olen itse lähihoitaja, ja olen tyttäristäkin 3/5 saanut houkuteltua alalle. Mikäli nämä säästötoimet aiotaan todella laittaa käytäntöön, en suosittele alaa enää kenellekään!! Näistä esityksistä käy selkeästi ilmi, miten mitättöminä ihmisinä hoitajia pidetään ja miten työtä ei arvosteta. Nimenomaan lisät ovat olleet edes pieni houkutin, pieni korvaus siitä, että hoitajana olet pakotettu myymään aikasi, jonka varmasti muuten haluaisit antaa perheellesi. Ja toinen seikka, entä jos työpaikka aiheuttaa sairastumisesi (home, väkivalta tms), miten ihmeessä työntekijän siitä tulisi itse maksaa noin järjettömällä rangaistuksella?? Entä ylityöt, kun sijaisia ei saa, ja jonkun on pakko jäädä tekemään vuoro?? Vaikka hoitotyö on minulle rakasta ja usein palkitsevaa, niin se on myös erittäin raskasta monella tavalla, koko ajan työntekijöitä vähennetään, mutta samalla pitäisi pystyä enempään, kuntouttavaan työotteeseen ym. Parannusta on luvattu, mutta sitä ei näy. Sen sijaan en silti millään olisi uskonut, että vielä jotain näin rajujakin toimia meidän kyykyttämiseksi esitettäisiin!

Vieras

#442

09.09.2015 19:35

Olen lähihoitaja opiskelija, entinen ravintola-alan työntekijä. En hyväksy mahdollisia muutoksia, alalle valmistuminen pelottaa tällaisilla ehdoilla.

Vieras

#443

09.09.2015 19:35

Nyt on menty ihan liian pitkälle. Jos vielä säästötoimet ei tule koskemaan kansanedustajia niin ihmettelen jos tämä kansa ei nouse kapinaan. Minä ainakin teen kaikkeni että oikeus tapahtuu!

Vieras

#444

09.09.2015 19:36

Työskentelen hoitoalalla lasten psykiatriassa ja Sipilän lakiehdotuksen jälkeen, joudun miettimään alan vaihtoa ja hoitotyön kokonaan jättämistä? Työni on raskasta ja palkka entuudestaankin pieni verrattuna työni vaativuuden ja vastuullisuuden kanssa. Leikkauksien jälkeen minulla ei ole enää varaa harrastuksiin, eikä juuri muuhunkaan vapaa-ajan tekemisiin. Asuntolainan/vastikkeen, laskujen (sähkö, puhelin, netti) ja ruoan 200€/kk jälkeen, ei rahaa jää enää muuhun.

Vieras

#445

09.09.2015 19:36

Pakko puolustaa hoitoalaa jolla olen itsekin.nähty on miten huonosti asiat meillä on ja aina vaan huononee kun kunnn korvausta ei vaativasta hoitotyöstä saa.

Vieras

#446

09.09.2015 19:36

Sipilä on idiotti

Vieras

#447

09.09.2015 19:38

Opiskelen hoitoalalla ja vuodesta keskimäärin 3/4 viikonlopuista olen töissä. Kannattaa varmaan saman tien vaihtaa alaa jos haluan pystyä tulevaisuudessa elättämään yhtään lasta.

Vieras

#448

09.09.2015 19:39

Pienipalkkaiset naiset todellakin nyt maksavat laskun tästä hommasta se on väärin.
Eläkeläiset ja lapsiperheet jo aiemmin joutuivat luopumaan omista eduistaan.
Ei nämä edes riitä Suomi ei osaa myydä itseään mitään nousua tule Arabiakin lähtee suomesta Thaimaalaista Arabiaa hahhhaaaa mis on johtajien vastuut teetetään ulkomailla riistotöinä alipalkoilla esim. MARIMEKON LAUKKU TEHDÄÄN ULKOMAILLA HALVEMMALLA KUUKAUSIPALKALLA KUIN YKSI LAUKKU MAKSAA SUOMESSA näil hinnoil ei tuu työpaikkoi Suomeen

Vieras

#449

09.09.2015 19:39

Hallituksen touhu vaikuttaa jo sanelulta!

Vieras

#450

09.09.2015 19:41

Olen lähihoitaja ja minä ja kollegani teemme mielestäni ERITTÄIN arvokasta ja kunnioitettavaa työtä. Alalla jaksaminen on ajoittain raskasta, ja oma hyvinvointi jää usein kakkoseksi asiakkaiden hyvinvoinnista ja terveydestä huolehtiessa. Omasta puolestani, ja varmasti myös monen muun alalla työskentelevän puolesta voin sanoa, että asiakkaat ja heidän hyvinvointinsa on prioriteetti numero yksi, ja asiakkaamme ovat meille tärkeitä. Rakastan työtäni, ja haluan auttaa ihmisiä niin kauan kuin se vain on mahdollista. Tätä aikaa kuitenkin väistämättä lyhennetään näillä tulevilla leikkauksilla joita on päätetty tehtäviksi; ne vähäiset lomat joita voimme pitää, lyhenee entisestään, lisiä vähennetään ja monia muita leikkauksia tullaan tekemään heikentääksenne työntekijöiden panosta työnekoon, joka vaikuttaa suuresti alalla jaksamiseen. Jotta voi pinnistellä toisen hyvinvoinnin eteen, pitää myös itse voida hyvin. Minun korvaani leikkaukset kuullostavat työmme aliarvostamiselta, joka saa minut raskasta työtä tekevän ihmisen raivon partaalle. Mitä maailma olisi, jos meitä ei olisi? Kuka hoitaisi tätä yhteiskuntaa ja heidän hyvinvointia ja terveyttään? En keksi juurikaan arvokkaampaa työtä, kuin toisen ihmisen hyvinvoinnin ja terveyden turvaaminen. On pöyristyttävää ajatella, miten aliarvostettuna työtämme pidetään. Kaikenlisäksi päätöksiä tekee ihmiset, jotka eivät varmasti päivääkään ole tehneet työtä, jota me teemme vuoden ympäri jokaisena vuorokauden aikana. Alalle pyrkivien ja alasta kiinnostuneiden määrä tulee varmasti laskemaan merkittävästi näiden leikkauksien takia. Haluammeko oikeasti jättää ihmiset ilman apua? Haluammeko, että vanhukset joutuvat olemaan vuorokauden ympäri samoissa vaipoissa, viikkokausia samoissa likaisissa vaatteissa, ilman ketään, joka huolehtisi heistä viimeiseen asti? Toivon, että päättäjät tuntevat piston sydämmessään ja ymmärtävät tekevänsä hidasta tuhoa koko yhteiskunnalle. Minun kantani on EHODOTON EI leikkauksille. Arvostakaa työtä ja työntekijää, arvostakaa ihmisten panosta yhteiskuntaan. Ethän sinäkään haluaisi joutua samaan tilanteeseen, johon mm. vanhukset ajautuvat.