Huoli Hyvinkään mielenterveys- ja päihdepalveuista

Vieras

03.11.2015 18:07

Asia on äärimmäisen tärkeä kun kaikkein heikoimmilta viedään palveluja,jotka ei itse jaksa pitää puoliaan.

Vieras

06.11.2015 09:29

Kellokoskella olen liikkunut kylällä jo 55 vuotta sitten. Sairaala on rauhallisella paikalla ja varmasti tarpeen avun saajille. Siirto muualle ja hajasijouttumaan varmaan heikentää hoitoja.
Anja t

#3 Re:

07.11.2015 09:54

#2: -  

Hei!

Kellokosken alasajo on kyllä huono juttu. Vaikuttaa varmasti myös hyvinkääläisiin potilaisiin. Olen tutkaillut asioita ja silloin kun sairaaloiden alasajo vuosikymmeniä sitten alkoi, niin tilalle piti tulla avohoidon palveluita. Eipäjuuri ole tullut. Ja esimerkiksi Hyvinkään mielenterveys- ja päihdepalveluyksikkö edustaa avohoidon palveluita. Nyt avohoitoa sitten ajettaisiin alas ja todennäköisimmin tähtäimentä on toimintojen yhdistäminen perusterveydenhuoltoon.... Ei hyvältä vaikuta.

Anonyymi

13.11.2015 17:07

Naapurissa Mäntsälässä on jo yksilöohjaus käytössä, yhteinen mielenterveys- ja päihdeyksikkö sekä varsin monipuolinen päivätoiminta kuntoutujille.

Vieras

25.11.2015 13:01

Erityinen huoleni liittyy ehkäisevän työn asemaan sekä toteutukseen nyt ja huomenna Hyvinkäällä.

Vieras

#6 Re:

02.12.2015 08:56

#4: -  

Hei!

Toimiva yhteistyö mielenterveys- ja päihdepotilaiden hoidossa on erittäin tärkeää. Lisäksi on tärkeää ottaa huomioon koko perhe tai lähipiiri hoidon suunnittelussa ja toteutuksessa.

Hienoa kuulla, että Mäntsälässä asia on paremmalla mallilla. 

Teemme Hyvinkäällä töitä sen eteen, että meillekin saadaan järkevästi toimivat palvelut ja saumattomat palveluketjut. Matalan kynnyksen palvelut ovat myös tarpeen.

Vieras

#7 Re:

02.12.2015 08:57

#5: -  

Ennaltaehkäisevän työn merkitystä toivottavasti tullaan kehittämään myös Hyvinkäällä.