VKS päivystyksen puolesta! Till stöd för jouren på VCS

Vieras

vks on varmasti yki maan parhaista sairaaloista suomessa päättäjät älkää tehkö taas typeriä päätöksiä olette saaneet jo koko maan täysin sekaisin kepu ja sekoilijat

Vieras

VCS har systematiskt byggts upp under 60 år och representerar ett ofantligt stort värde, hur man än mäter det: ekonomiskt, kunnande, goodwill etc. Det kapital som samlats, motsvarar gott och väl ett ordinärt universitet. Sjukhuset är mycket "duktigt" och säljer specialkunskap åt angränsande distrikt, som inte alltid ens får motsvarande service från universitetssjukhusnivå.

Varför rasera det goda resultatet av ett målmedvetet arbete som inletts redan på 1950-talet och kontinuerligt fortsätter? Konsultera gärna THL t.ex. om standarden på hjärtinfarktvården i landets olika regioner!

- Därtill är det ju självklart att 100000 svenskspråkiga förtjänar vård på svenska.

Vieras

Ruotsinkielisten palvelu Seinäjoella on plus minus nolla.Tuskin osaavat sanoa hyvää päivää ruotsiksi. Siinä vaiheessa tulee pyyntö, voisttteko puhua suomea. On nimittäin kokemusta.

Vieras

För att bevara VCS som det nu är.
Varför finns inte möjlighet göra denna önskan på svenska ??

Vieras

Vaasassa pitää säilyä kokonais valtainen päivystys sekä keskus -sairaala kaikkine toimintoineen .Jo kaksikielisyyden vuoksikin

Vieras

Tärkeä asia Vaasan alueen ihmisille.

Vieras

Jos tämän matkan vuoksi, jota nyt kaavaillaan menehtyy yksikin ihminen, niin tämä uusi vaihtoehto on 100 prosenttisesti virhe.

Rantaruattalaanen

#258 Re: En allekirjoota

#17: Rosehill - En allekirjoota

Taidat olla itse Seinäjoelta. Ala-arvoista kirjoittelua meille Vaasalaisille tärkeästä asiasta.

kielitaitoinen

#259 Re: En allekirjoota

#249: - Re: En allekirjoota

Miksi et allekrjoita se ei tullut selväksi? Mieleatäni jos ihminen on sairas niin eikö lähin päivystävä sairaala ole paras mahdollinen. No voihan se olla jollekin kielikysymys , että mielummin ajaa 100 km tai enemmän ettei tarvitse kuulla muuta kieltä kuin suomeeeeee.

Vieras

5 lapsen äitinä haluan olla varma, että apu on lähellä jos jotain sattuu! Lasten kärsimystä ei saa pitkittää pitkien matkojen takia.

Vieras

Tvåspråkigheten och möjligheten att få akutbehandling dygnet runt på mitt modersmål svenska.

Vieras

Oikeudenmukaisuuden ja tasapuolisuuden vuoksi. 2-kielinen toimiva sairaala, johon paljon panostettu ja kokoajan panostetaan; on outoa jos aletaan heikentämään.

Vieras

Mielestäni jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus saada terveydenhoitoon liittyvät palvelunsa läheltä ja turvallisen välimatkan etäisyydeltä omalla äidinkielellään.

Vieras

För att jag anser att vi behöver vårt sjukhus med all den service som vi har nu också i framtiden.

Vieras

Vi svenskspråkiga behöver ett joursjukhus där vi får vård på modersmålet.
Att det skulle lyckas i Seinäjoki kan vi glömma.

Vieras

Olen saanut Vks:ssa hyvää asiantuntevaa hoitoa ja se on antanut siskolleni työpaikan 40 vuoden ajaksi. Lapseni ovat syntyneet siellä turvallisesti.

Vieras

Jag vill ha betjäning på mitt eget modersmål.

Vieras

Koska valtio leikkaa ihan väärissä paikoissa. Terveydenhuolto on jo tarpeeksi hankala nykyisellään ilman näitä leikkauksia.

Vieras

Det är självklart att Österbotten måste ha ett fullvärdigt joursjukhus. För svenskspråkiga finländare rentav livsviktigt.

#270 Re:

#253: -

Näin peruskouluaikoina suurin osa osaa suomea.

#271 På svenska

Kan inte allt vara på svenska vid undertecknande av denna adress. T.ex där man fyller i namn etc. samt bekräftningen från e-posten.

Vieras

Vaasan kokoiselle kaupungille ja sen ympäristölle on välttämätöntä säilyttää VKS sellaisena kun se nyt on. Täällä syntyy paljon vauvoja joka vuosi, ja kasvua on ennustettavissa. On myös otettava huomioon kaksikielisyys ja se seikka, että täällä asuu paljon ihmisiä joiden äidinkieli ei ole suomi eikä ruotsi. Teollisuuden piirissä täällä työskentelee paljon ulkomaalaisia jotka eivät tule toimeen suomen- tai ruotsinkielellä, ja sama koskee maahanmuuttajia. Kaikkien heidänkin palveleminen sujuu täällä erittäin hyvin.

Vieras

Asun Vaasassa ja minulla on Vaasassa syntynyt ekaluokkalainen tytär, joka on pari kertaa sairastunut ja joka on saanut nopeasti hoitoa VKS:ssa ja parantunut nopeasti.

Jos pitäisi ajaa yhtenään satoja kilometrejä hoidon perässä - ja epäillä, että lapsemme terveys olisi vakavasti uhattu...

Lapsiperheet lähtevät paikkakunnalta jos terveydenhoito ei toimi.

Ei se sen ihmeellisempää ole.

Vieras

Tahdon turvan omalle lapselleni.

Omalla asuinpaikkakunnallani.
järki käteen

#275 Re: Re: Re: Re: Re: En allekirjoota

#232: a - Re: Re: Re: Re: En allekirjoota

Unohtakaa nyt tuo kielihömppäily - ammatti-ihmiset hädän ollessa suurin näkevät heti missä mennään.

Ei kieli ole tässä määräävä tekijä, vaan missä ne resurssit ovat - ja Seinäjoki on h-vetin kaukana yli 100000:n sairaanhoitopiirin päivystyksen hoitamiseksi

Kommentoi adressia