Keskuspuistoa ei saa supistaa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Keskuspuistoa ei saa supistaa.


Vieras

#1

06.12.2015 09:33

Mielestäni koko Keskuspuiston tulevaisuus on uhattuna.Töölönlahden eteläpuoli Sanomataloon asti on jo tuhottu ja nyt on kaavailuja itse Töölönlahden rantojen rakentamiseksi. Muualta nipistetään koko ajan maata.Keskuspuisto täytyy lailla suojella.

Vieras

#2

06.12.2015 10:27

Haluan pysäyttää järjettömän viheralueiden tuhoamisen Helsingissä.

Vieras

#3

07.12.2015 07:30

Yrittäkää ymmärtää, että koko Suomen väestön on mahduttava tänne Kehä III:n tälle puolen, niin tilaa pitää jostain ottaa.


Vieras

#4

07.12.2015 18:38

Olen itse saanut nauttia Keskuspuistosta kaikkina vuodenaikoina n. 40-vuoden ajan.Toivoisin tulevien sukupolvienkin saavan.
Keskuspuisto on parasta ja kauneinta,mitä ruuhka-Suomi voi asukkailleen tarjota.Helsingille se on "kruununjalokivi".

Vieras

#5

07.12.2015 20:27

Eikö mikään riitä...keskuspuisto pitää säilyttää ennallaan

Vieras

#6

08.12.2015 10:02

Keskuspuisto on Helsingin keuhkot ja luonnon monimuotoisuutta vahvasti yllä pitävä keidas!

Vieras

#7

08.12.2015 12:32

Metsä, puistot, puut lisäävät ja säilyttävät ihmisten hyvinvointia.! VIISAAT päättäjjät YMMÄRTÄVÄT TÄMÄN.

Vieras

#8

08.12.2015 13:54

Keskuspuisto on Helsingin keuhkot. Se parantaa kaikkien helsinkiläisten elämänlaatua ja terveyttä, myös niiden, jotka eivät sitä käytä.


Vieras

#9

08.12.2015 16:37

Juuri Helsingissä on suojeltava asukkaiden ympäristöä.

Vieras

#10

08.12.2015 18:22

Puistot ja viheralueet tulee säilyttää. Kaupunkien täydennysrakentaminen johtaa useimmiten epäviihtyisään ympäristöön.

Vieras

#11

08.12.2015 20:44

Juuri 100 vuotta täyttäneen Keskuspuiston tuhoaminen olisi anteeksiantamaton, näköalaton ja peruuttamaton teko. Kaupunkibulevardit eivät edistä kenekään asumisviihtyvyyttä, kaupungin toimivuutta eivätkä kasvua. Vedetään liikenne kehä ykkösen ja Hakamäentien välillä maan alle tunneliin. Nykyisen liikenneväylän päälle voidaan rakentaa asuntoja. Lisääntyvä asukasmäärä tarvitsee lisää virkistys- ja viheralueita. Olisi rikollista tuhota nyt jo olemassaolevaa, kansainvälisestikin ainutlaatuista Keskuspuistoa. Lisäksi kaupunkibulevardit ovat nykytietämyksen mukaan ääräimmäisen huono asuinympäristö. Tutkittua on, että vuosittain 2000 ihmistä kuolee Suomessa pienhiukkasten takia. Melu vähentää viihtyvyyttä ja lisää stressiä. Miksi ihmisiä halutaan tietoisesti asuttaa alueelle, jonka asumisviihtyvyys ja -terveys tiedetään jo ennen rakentamista kehnoksi? Miksi Herttoniemessä säilytetään pienteollisuusalue sen sijaan, että alue osoitettaisiin asuinrakentamiseen? Alueella on jo valmiiksi hyvät liikenneyhteydet ja palvelut eikä luonto- tai virkistysalueita tuhoutuisi, jos alueelle rakennettaisiin. Samaan aikaan Keskuspuiston "tiivistämiseen" ei nähdä vaihtoehtoja. Täysin nurinkurista ja näköalatonta kaupunkisuunnittelua.

Vieras

#12

08.12.2015 21:24

Asun aivan Keskuspuiston vieressä ja asia koskee minua.

Vieras

#13

09.12.2015 15:42

Kuulun keskuspuiston puolesta ry:hyn ja tuen keskuapuiston säilyttämistä

Vieras

#14

09.12.2015 17:03

Miksiköhän!

Vieras

#15

09.12.2015 18:53

Keskuspuiston arvo on isompi kuin mitä poliitikot ahneuksissaan nyt tuntuvat haluavan ymmärtää. Puistoa on syöty pala palalta jo vuosia ja siihen kannattaisi nyt laittaa piste, muuten kadotetaan lopullisesti jotain ainutlaatuisen upeaa. Puiston reittien jokapäiväisenä käyttäjänä olen sitä mieltä, että puistoa pitäisi tuhoamisen sijasta hoitaa ja vaalia. Jälkipolvet kiittävät, rakentakaa ne asunnot vaikka ylös päin, siellä on tilaa.
Mutsi

#16 Tsau!

09.12.2015 19:30

keskuspuistoon ei saa kajota muuten kuin pienimuotoisten tilaisuuksien järjestämisessä,esim.jonkinlainen joulu/pääsiäis yms. polku/reitti ja joitain pieniä "konsertteja,esiintymistä" EI SELLAISTA MISSÄ KERRALLAAN KOKOONTUU TUHANSIA. Joku pikku kahvila kenties kuukostaako hyvälle


Vieras

#17

10.12.2015 13:52

Keskuspuisto on Helsingin keuhkot!

Vieras

#18

10.12.2015 14:39

Käyn lähes päivittäin kävelemässä Keskuspuistossa ja talvella hiihdän siellä. Ei supisteta puistoa.

Vieras

#19

10.12.2015 17:43

Viheralueiden nirhaaminen vähä vähältä on lyhytnäköistä maankäyttöpolitiikkaa. Se, mitä nyt ehkä tapahtuu Keskuspuistolle, tapahtuu myöhemmin myös Taivaskallion metsäalueelle, jonka reunassa asun. Samaan aikaan Koskelan sairaalan alueelle tulee tuhansia asuntoja, joiden aukkaat tarvitsevat nykyistä enemmän eivät nykyistä vähempää virkistysalueita.

Vieras

#20

10.12.2015 19:10

Keskuspuisto on minulle tuttu. Olen asunut sen vieressä yli 30 vuotta. Jokapäiväinen virkistyspaikka.

Vieras

#21

10.12.2015 22:05

Meidän ainutlaatuinen ja merkittävä elementti pääkaupungissamme on keskuspuisto. Sitä EI saa nakertaa
eikä muutoin hävittää! Nyt Hämeenliinan väylän ja tulevan bulevardin varteen suunnitellut rakennukset veisivät = tuhoaisivat varsin merkittäviä kohteita keskuspuistostamme. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA NÄITÄ ALUEITA TUHOTA!
Toisaalla säästetään jotain yksittäistä huonokuntoista puuta ja
samaan aikaan suunnitellaan suuren puistalueen nakertamista!

Vieras

#22

11.12.2015 11:06

Muutin keskuspuiston kupeeseen välttääkseni suuria ihmismassoja. Samalla lailla muuttivat kaikki täällä asuvat tänne keskuspuiston kupeeseen. On se ihme ettei täällä pidetä äänestystä kun asia suoraan torppaa jokaisen tahdon. Vertaus: Voisiko keskustassa asuvat laittaa maalle asumaan vai onkohan heillä joku syy asua juuri keskustassa?

Vieras

#23

11.12.2015 15:16

Minä viihdyn Keskuspuistossa ja ulkoilen siellä viikoittain

Vieras

#24

17.12.2015 07:19

Entisenä helsinkiläisenä sekä kuntoliikkujana että suurena luonnonystävänä halusin olla vaikuttamassa tässä ja nyt

Vieras

#25

17.12.2015 08:41

Entisenä helsinkiläisenä pidän tärkeänä asiaa.