Lähihoitajien palkat ylös!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Lähihoitajien palkat ylös!.

Pinja Wahlsten
espoo

#1

22.10.2006 20:41

Kuka edes päättää niiden palkoista ?
Kuka järkevä ihminen edes ryhtyy lähihoitajaksi jos palkka on mitätön?

No ne jotka todellakin haluaa auttaa, mutta sitähän pitäisi kunnioittaa !
Erottakaa ne idiootit jotka ei osaa antaa kunnon palkkaa !
orvokki jokinen
helsinki

#2

29.10.2006 01:38

Lähihoitajat eivät jaksa eivätkä viitsi osallistua palkkojen korottamistaisteluun. He odottavat että joku tai jotkut tekevät sen heidän puolestaan.

Ihmettelen että miten Superin johtoon on valittu mies. Varmaan hän on ihan hyvä tyyppi, mutta miksi naisvaltaisen alan hoitajat valitsevat miehen ajamaan heidän asioitaan eikö sopivaa naista löydy.

Miksi naiskansanedustajia ja muita luottamushenkilöitä on niin vähän naisia? Siksi kun naiset äänestävät miehiä.

Hoitotyö voi olla kutsumusammatti joillekin myös minulle, mutta kutsumusta ei voi syödä eikä sillä voi maksaa vuokraa ym. Siihen tarvitaan rahaa. Kuinka moni oli JHL:N mielenilmauksessa Senaatintorilla? Minä en ollut. Olen Superin ja Tehyn opiskelijajäsen. Tällä hetkellä töissä Helsingin Kaupungilla.

Toisia ihmisiä et voi muuttaa. Muuta siis itseäsi. Aktivoidu ja ala toimia. Äänestä hyviä luottamusmiehiä jne. Mikään ei muutu itsestään.
mikko illikainen
rovaniemi

#3 joopajoo

22.11.2007 03:07

ei yksikään lähihoitaja tee 1500palakalla =) vaimo on lähihoitaja ja ei yksikään palkka todellisuuessa oo alle 2500euron kuussa et se niistä huonoista palkoista =)mut ei ne kyl ministerin palkkoja oo se on totta hehee
Natasha Dying
Oulu

#4 En tiedä..

08.12.2007 21:40

Kellä lähihoitajalla on se 2500e palkka... Mutta ainakin paras ystäväni on lähihoitsu ja saa sen lisineen 1700e josta verot pois tietysti. Tästä hyvästä yleensä vkoloput on töissä ja usein sunnuntait tupla vuoroina ja tuplista ei tule palkkaa vaan vapaata, jota ei näytä koskaan tulevan.Itseäkin kiinnostaisi ala, mutta esim. se etten saisi palkkaa tuplavuoroista ja yleensä sellaisia joutuisin useinkin tekemään ja muuta kuin työtä ei olisi elämässä, niin en olisi valmis siihen.

Espoossa siis näin...
lähihoitaja

#5

14.10.2011 10:03

Palkkoja ei tutkailla vuoro- ja ikälisien kanssa vaan ilman. Taulukoista löytyy kyllä pohjapalkat netin avulla melko tarkkaan, siitä vaan tutkimaan.

Vieras

#6

28.01.2014 12:41

Hienoa, että tällainen adressi löytyi. Palkat ovat todellA NAURETTAVIA työn vastuuseen ja raskauteen nähden.Palkat ovat alle SUOMALAISEN KESKIPALKAN!
Palkkaus on saatava oikealle tasolle ja imago on nostettava ja kerrottava suurelle yleisölle mitä tämä työ tänäpäivänä on ja mitä kaikkea on osattava. MIKSI LIITOT EIVÄT TEE MITÄÄN IMAGON NOSTAMISEKSI JA AMMATIN NÄKYVÄKSI TEKEMISEKSI! Työstä on saatava kunnon korvaus, että se edes motivoi niin raskaaseen työhön ja yleensä edes siihen, että sillä elää.
väsynythoitaja

#7 Lähihoitajille parempaa palkkaa ja parempia työoloja!

25.03.2019 17:43

Juu, on se kyllä turhauttavaa tehdä töitä jollain 1700 euron palkalla, altistua töissä jatkuvalle väkivallalle. Minua on purtu, nipistelty, raavittu, lyöty ja potkittu työssäni erityispäiväkodissa. Sijaisia ei saada, jos työkaveri sairastuu ja sitten painetaan hänen edestään töitä. Olen välillä niin väsynyt, että nukahdan jo ennen klo 20. Todella kuluttavaa työtä henkisesti ja fyysisesti. Altistumista jatkuvalle melulle, lapset kiljuvat ja huutavat. Tässä työssä kohtaat jatkuvasti eritteitä siis ulosteita, räkää, verta ja oksennusta. Altistut influenssille ja flunssille, noroviruksille jne. Miksi tätä työtä ei arvosteta ja palkkoja nosteta? Itse aion lähteä alalta pois.