Ei väylien yhtiöittämiselle ja kansalaisten seurannalle!

Ei väylien yhtiöittämiselle ja kansalaisten seurannalle! / Tiedotteet / Tämä uudistus ei ole mikään autoveroale / Kommentit

19.01.2017 16:49

Toivottavasti kukaan ei menen tuohon halpaan, puoluekannasta riippumatta.

19.01.2017 17:13

Minä en ole milloinkaan elämässäni osallistunut mihinkään mielenosoitukseen, koska kaduilla mekkaloiminen ei mielestäni kuuluu suomalaiseen tapaan. Mutta jos tämän väylähnkken vastustamiseksi joku järjestää mielenilmaisun, minä tulen mukaan ensimmäisenä.
Meidän on suojeltava itseämme poliitikoiltamme.
- Mielessä pyörii painajaisena vieläkin,
- Caruna sähköverkot, joka nyt rahastaa meitä mielin määrin
- Digiverkot
- Kaikki Suomessa operoivat ulkomaalaiset kaivokset jotka vievät kaiken arvokkaan muualle
- Kemiran myynti Norjalaisille
- Maailman puhtaimman fosfaattikaivoksen Siilinjärvellä myyminen norjalaisille
- Puidemme myynti kiinalaisille (tulossa), alkanut jo Lapissa Kemi, ja Kemijärvi
- Joku juttu oli pohjavesien antamisesta ulkomaalaiseen hallintaan (tästä en ole varma onko legendaa)
- Ollaan annettu pois blanco shekki omien rajojemme valvomisesta

Meillä pitäisi olla joku systeemi, jolla on veto-oikeus silloin kun poliitikot on tekemässä jotain typerää.

reba

19.01.2017 17:47

En ole ammattiyhdistys ihminen ,mutta jos tämä homma runnotaan läpi se on yleislakon paikka,laitetaan suomi stoppiin.Lakko-oikeus meillä vielä toistaiseksi on, ei tosin kauan jos messias-sipilä ja maatierosvo berner saa vielä pitää virkansa.Taas kehitteillä jättimäinen tulonsiirto isotuloisille,se jolla on varaa ostaa uusi auto ostavat sen tälläkin systeemillä.Vaikka onhan se mukavaa päästä rahoittamaan herrojen ferrareita ja tesloja.

19.01.2017 17:48

Minä joudun lopettamaan työssäkäynnin pahimmassa tapauksessa, koska ilman paikanninta joudun maksamaan paljon enemmän kuin nykyisin ajoneuvoverona, koska en aio hankkia mitään paikanninta autooni. Berner sanoo, että paikannin on vapaaehtoinen. Miten niin vapaaehtoinen? Ei siinä ole mitään vapaaehtoista, jos pakotetaan hankkimaan paikannin, jotta pääsisi halvemmalla. Mieluummin maksan nykyistä ajoneuvoveroa kuin riistohintaista kiinteää maksua. En myöskään aio laajentaa työssäkäyntialuetta tämän johdosta.
Kansan muistipankki

#5 Re:

19.01.2017 18:30

#4: -

Hei..

Näyttää siltä, ettet sinäkään huomannut tuota suurinta harhautusta tuossa.. kyseessä ei todellakaan ole ajoneuvoveron alentaminen, vaan autoveron alentaminen (joka siis  vaikutta vain uusien autojen myynti / ostohintaan).

Toistan.. Bernerhän ei ole alentamassa ajoneuvoveroa, eikä Lipposen luomaa "väliaikaista ja lyhytaikaista ajoneuvon käyttömaksu-veroa" joka 25 vutta sitten asetettiin vaikeuttamaan suurkaupunkien ulkopuolella asuvien työssäkäyntiä.

Oletan tämän Bernerin ehdotuksen olevan osa Liikenneministeriön "suunnitelmaa yksityisautoilun vähentämisestä" joka toteenpantiin muistaakseni Jyrki Kataisen pääministerikaudella.

20.01.2017 08:17

Niinpä. Muistetaan mitä kävi esim. Fortumin Carunalle myymien sähköverkkojen kanssa.. tai YLE:n Digialle myymien lähetysverkkojen kanssa..
Tai Kemiran myynti norjalaiselle Yaralle.. näitähän riittää. Kyllä suomessa on idiootit ja korruptoituneet päättäjät !

20.01.2017 17:47

Indeed! Lööppijulkisuus ja otsikoiden markkinalauseet ohittavat osin mielellään julmat tosiasiat, kiitos, kun niitä musitutat. Todella toivon, että tämäkin adressi vaikuttaa ja kansallisomaisuuttamme ei laiteta lihoiksi.

Kiitoksin Vilppulasta, Sirpa