Työttömyysturvan aktiivimalli ns. orjatyölaki saatava peruttua!

Työttömyysturvan aktiivimalli ns. orjatyölaki saatava peruttua! / Tiedotteet / Lisää ammattiosastoja liittynyt allekirjoittajiksi / Kommentit

ok_ram

#1 Ammattiliitot

29.12.2017 14:24

ammattiliittojen olisi pikku hiljaa alkaa ottaan kantaa työnantajien alistamis ja kiristämis yrityksiin. Nykyisin liitoista ei ole ollut mitään hyötyä vuosi kausiin. Liitot ovat vain keränneet jäsenmaksuja ilman mitään vastiketta. Liitot ovat nykyään täynnä työnantajien joo joo miehiä, eikä ole mitään tahtoa ajaa jäseniensä asiaa

30.12.2017 19:15

Tiedän asiasta paljon, koska itse olen kuntouttavassa työtoiminnassa. Olen sairauteni vuoksi estynyt ottamaan vastaan työtä. Vuonna 2015 aloitin vanhusten palvelutalossa yhden työpäivän viikossa. Työvalmentajamme olivat aluksi ok, mutta vaihtuivat lopulta uuteen henkilöön ja tämä henkilö tehosti toimintaa. Sanoisin, että hänen tyylinsä oli todella raskas ja hän yritti saada sairaat kuntoutujat osallistumaan useampiin työpäiviin, kuuntelematta ihmisten todellista jaksamista Ei ollut aikaa, olla vanhusten seurana ja työnkuva muuttui koko ajan raskaammaksi.. Lisäksi Vaasan kaupunki alkoi käyttää ilmaista työvoimaa hyväkseen, Ihmisistä ei piitattu pätkääkään.
Itse en jaksanut enää ja olen tosi pahoillani, että jouduin jättämään ihanat vanhukset, joiden tarpeet jäivät huomioimatta toiminnan tehostuessa. Ei siis mitään väliä, vaikka juuri vanhusten ihana kiitollisuus ja heidän varaukseton kiintymyksensä heitettiin pois. Vieläkin liikutun kovasti, kun vain ajattelen, miten ihania he olivat. Nyt sitten olen kuntouttavassa toiminnassa ja tämä on yleishyödyllisen yhdistyksen ylläpitämä käsityöryhmä. Kuntoutuksen ylläpitäjä on vaihtunut useaan kertaan ja elämme kaikki aikamoisessa epävarmuudessa. Muuten toiminta on ollut mukavaa ja kevyttä.
Eija

#3 Re: Ammattiliitot

31.12.2017 00:49

#1: ok_ram - Ammattiliitot

Olet todella oikeassa!

02.01.2018 09:22

hienoa ammattiliitot

16.01.2018 01:16

En voi sille mitään, mutta minulle tulee mieleen, että Juhana Vartiainen on niin v-mainen, koska hän on niin ruma. Täytyyhän rumienkin saada vaikuttaa... Sallittehan tämän sananvapauden minulle?

Taisi mennä väärään Kommentoi -kohtaan, mutta...