Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

28.01.2012 20:54


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

28.01.2012 22:09


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

28.01.2012 23:17



Vieras

#1654 Israelin uutiset

28.01.2012 23:39

 

 

"Kristikunnan historia on kyllästetty juutalaisten verellä!"


"Vasta 300-luvulla jKr. lisättiin Uuden Testamentin kirjoituksiin kirkkoisien toimesta VALHE siitä, että juutalaiset tappoivat eli murhasivat Jeesuksen!"

 

Talmud ja rabbiininen kirjallisuus korostaa selkein sanoin, että on anteeksiantamaton kuolemansynti, maanpetos, jos luovuttaa yhdenkään juutalaisen = Jeesus     viholliselle = roomalaiset.

 

 

http://www.israeluutiset.fi/images/quardo.jpg...



http://www.israeluutiset.fi/index2.htm


Vieras

#1655 YK-liitto: Kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä

29.01.2012 01:19


Kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä

International Day of Commemoration in memory of the victims of the Holocaust

 

 

http://www.google.com/url?source=imglanding&ct=img&q=http://4.bp.blogspo...



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.google.com/url?source=imglanding&ct=img&q=http://2.bp.blogspo...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YK:n yleiskokous päätti 1. marraskuuta 2005 päätöslauselmalla 60/7   julistaa 27. tammikuuta olevan kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä. Päivällä halutaan muistuttaa toisen maailmansodan aikaisista vainoista, joissa menehtyi yksi kolmasosa maailman juutalaisista sekä lukematon määrä muiden vähemmistöjen edustajia.


Päätöslauselma 60/7 myös torjuu vainojen kieltämisen historiallisena tosiasiana. Vainojen muistamisella halutaan tuoda esille rasismin, ennakkoluulojen ja vihan vaarallisuutta. Toivotaan, että vainojen muistaminen toimii varoittavana esimerkkinä, jottei samanlaisia kauheuksia tapahdu uudestaan.

"Kansainvälinen Holokaustin uhrien muistopäivä on päivä, jolloin meidän täytyy uudelleen tunnustaa sitoutumisemme ihmisoikeuksien noudattamiseen. Meidän täytyy mennä muistopäivää syvemmälle ja varmistaa, että tulevat sukupolvet tuntevat tämän historian. Meidän täytyy soveltaa tämän päivän maailmaan niitä läksyjä, joita Holokaustista opimme. Ja meidän täytyy tehdä kaikkemme, jotta kaikki kansat voivat nauttia siitä turvallisuudesta ja niistä oikeuksista, joita Yhdistyneet Kansakunnat edustaa." Ban Ki-moon YK:n pääsihteeri

Kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä.

http://www.ykliitto.fi/tapahtuma/kansainvalinen_holokaustin_uhrien_muistopaiva

http://www.google.com/url?source=imglanding&ct=img&q=http://suomenkuvale...

Yad Vashem

 

Suo siellä, vetelä täällä!

#1656 Re: Piina jatkuu edelleen

29.01.2012 13:00

#1648: - Piina syvyyteen jatkuu edelleen 

Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne.            Ja maa tuli saastaiseksi, ja minä kostin sille sen pahat teot, niin että maa oksensi ulos asujamensa. Sentähden noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni älkääkä mitään näistä kauhistuksista tehkö, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne -
sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi - ettei maa teitäkin oksentaisi, jos te sen saastutatte, niinkuin se on oksentanut ulos sen kansan, joka oli ennen teitä. Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät. Sentähden noudattakaa minun määräyksiäni, ettette seuraisi niitä kauhistavia tapoja, joita on seurattu ennen teitä, ettekä saastuttaisi itseänne niillä. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

Hyvät ystävät

Kirjoitan tätä viestiä surullisin ja raskain mielin. Seurasin kauhistuneena ja järkyttyneenä alla olevaa uutista. Kuten jokainen aikaansa seuraava tietää, näin on käynyt ja piina syvyyteen on alkanut....

Katsoessani tuon uutisen antia tunsin tulleeni henkilökohtaisesti haavoitetuksi ja petetyksi. Oli vaikea uskoa silmiään, että Israel on julkisesti asettunut tukemaan juutalais/kristillisen kulttuurimme moraalisen ja eettisen perustan hylkäämistä ja lähtenyt seuraamaan Sodoman ja Gomorran esimerkkiä tunnettuun päämäärään eli syvyyteen. Eikä tuo uutinen edes edusta täyttä totuutta, sillä samaa elämänkatsomusta löytynee muittenkin israelilaisten maailmankatsomuksessa. Eikö Israelissa/Jerusalemissa löydy enää suoraselkäisiä miehiä ja naisia, jotka pystyisivät ja uskaltaisivat nousta vastustamaan Israelia ja maailmaa tuhoavia voimia?

Näyttää olevan niin, että kun kansan elintaso nousee eikä leivän ansaitseminen ole enää elämän keskeisin kysymys, ihmiset veltostuvat ja alkavat hakea elämälleen tarkoitusta ja onttouden tunteelleen viihdykettä aiemmin kielletyiltä alueilta. Ihmiset etsivät kiihotusta, virikkeitä ja lihallisia nautintoja, joilla täyttää sielunsa tyhjyys, kaipaus ja etsintä.
Mikä olikaan Sodoman synti? Se oli leivän yltäkylläisyys ja joutilaisuus, mikä pakotti kansan joukolla vaatimaan kahta Sodaman tilannetta tutkimaan lähetettyä enkeliä ulos kadulle, jotta he voisivat tyydyttää lihallisia himojaan heidän kanssaan. Tuo kansa ei peitellyt perverssejä vaatimuksiaan, vaan jopa ylpeili siitä, kuten Israelin kansakin tekee.

Israelin kansan johtajat ovat sitä, mitä he ovat. He edustavat maailmankatsomusta, jonka ovat itse valinneet ja omaksuneet ja jota pyrkivät toteuttamaan omassa ja muittenkin elämässä, palkkaamalla ja lähettämällä homojaan ympäri maailmaan kertomaan sanomaa Sodoman ja Gomorran kotimaasta. Mutta kansa on heidät valinnut. Israelin kansa on tehnyt valinnan, jonka seurauksista he voivat syyttää vain itseään, aivan kuin Amerikan kansa teki valitessaan tuntemattoman sosiaalisen järjestelijän ja marxilaisia oppeja toteuttavan miehen, jonka yksityiselämä on ollut täynnä huumeita, salaisia suhteita miesten kanssa, salailua ja peittelyä, jotka hän tultuaan valituksi sulki säätämänsä lain perusteella julkisen tarkastelun ulkopuolelle.

Olen järkyttynyt, haavoitettu ja petetty, enkä tunne Israelin kansaa enää siksi, jollaisena opin sen tuntemaan ja jonka "parissa kasvoin Sanan äärellä", josta imin elämäni keskeiset suuntaviivat ja moraaliset käsitykseni. Ehkä olen itseistänyt kysymystä tarpeettomasti, mutta päivittäin maailman tilanteita seuratessani en pysty irrottautumaan havainnolta, että Israelin kansa on valinnut syvyyteen ja tuhoon johtavan polun.

Suomessa 29.01.2012

Kaapo

Israel palkkaa homoja imagokampanjaansa

julkaistu 5.1. klo 19:13, päivitetty 5.1. klo 20:11
 

http://yle.fi/ecepic/archive/00460/israel_homot_homo_g_460243b.jpg...

Israelilaissotilas liittyi pride-kulkueeseen Jerusalemissa heinäkuussa 2011.

Kuva: Jim Hollander / EPA

Israel palkkaa homoseksuaaleja epäviralliseksi lähettiläikseen eri puolille maailmaa. Tarkoituksena on parantaa Israelin imagoa maailmalla korostamalla moniarvoisuutta, sanoi diplomatiasta vastaava ministeriö.

Ministeriö on julkistanut erilaisista vapaaehtoisista koostuvan ydinjoukon, jotka puhuvat Israelista eri maissa. Verkkosivullaan julkistamassa viestissä ministeriö rohkaisee vähemmistöjä ja homoyhteisön jäseniä liittymään kampanjaan.

Ministeriön tiedottajan mukaan ihmisten mieleen ei useinkaan nouse homoyhteisöt, kun he ajattelevat Israelia. Israelissa on kuitenkin suuria seksuaalisten vähemmistöjen yhteisöjä.

AP

Suo siellä, vetelä täällä!

#1657 Re: Re: Piina jatkuu edelleen

29.01.2012 13:48

#1656: Suo siellä, vetelä täällä! - Re: Piina jatkuu edelleen Ministeriön tiedottajan mukaan ihmisten mieleen ei useinkaan nouse homoyhteisöt, kun he ajattelevat Israelia. Israelissa on kuitenkin suuria seksuaalisten vähemmistöjen yhteisöjä.

Onhan Sodoma ja Gomorra lähellä Jerusalemia, joten ei ole omena kauaksi puusta pudonnut!

Mutta Sodoman/Jerusalemin kansa oli kovin pahaa ja syntistä Herran edessä.

Silloin miehet nousivat siitä ja kääntyivät Sodomaan päin, ja Aabraham kulki heidän kanssaan saattaaksensa heitä.  Ja Herra sanoi: "Salaisinko minä Aabrahamilta, mitä olen tekevä? Onhan Aabrahamista tuleva suuri ja väkevä kansa, ja kaikki kansakunnat maan päällä tulevat hänessä siunatuiksi. Sillä minä olen valinnut hänet, että hän käskisi lapsiansa ja perhettänsä, joka jää hänen jälkeensä, noudattamaan Herran tietä ja tekemään sitä, mikä vanhurskaus ja oikeus on, jotta Herra antaisi Aabrahamille tapahtua, mitä hän on hänelle luvannut." 
Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat. 
Sentähden minä menen alas katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut, vai eivätkö; minä tahdon sen tietää." Ja miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen.  Ja Aabraham lähestyi häntä ja sanoi: "Aiotko siis hukuttaa vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa? 
Entä jos kaupungissa on viisikymmentä vanhurskasta; aiotko hukuttaa heidät etkä säästä paikkaa siellä olevain viidenkymmenen vanhurskaan tähden?  Pois se, että sinä näin tekisit: surmaisit vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa, niin että vanhurskaan kävisi samoin kuin jumalattoman! Pois se sinusta! Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta?" 
Ja Herra sanoi: "Jos löydän Sodoman kaupungista viisikymmentä vanhurskasta, niin minä heidän tähtensä säästän koko paikan."  Aabraham vastasi ja sanoi: "Katso, olen rohjennut puhua Herralleni, vaikka olen tomu ja tuhka. Entä jos viidestäkymmenestä vanhurskaasta puuttuu viisi; hävitätkö viiden tähden koko kaupungin?" Hän sanoi: "En hävitä, jos löydän sieltä neljäkymmentä viisi." Ja hän puhui vielä hänelle sanoen: "Entä jos siellä on neljäkymmentä?" Hän vastasi: "Niiden neljänkymmenen tähden jätän sen tekemättä." Aabraham sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että vielä puhun. Entä jos siellä on kolmekymmentä?" Hän vastasi: "En tee sitä, jos löydän sieltä kolmekymmentä." Mutta hän sanoi: "Katso, minä olen rohjennut puhua Herralleni. Entä jos siellä on kaksikymmentä?" Hän vastasi: "Niiden kahdenkymmenen tähden jätän hävittämättä." 
Ja hän sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että puhun vielä tämän ainoan kerran. Entä jos siellä on kymmenen?" Hän vastasi: "Niiden kymmenen tähden jätän hävittämättä." Ja Herra lähti pois, senjälkeen kuin hän oli lakannut puhumasta Aabrahamin kanssa, ja Aabraham palasi kotiinsa.

Suo siellä, vetelä täällä!

#1658 Re: Re: Re: Piina jatkuu edelleen

29.01.2012 13:53

#1657: Suo siellä, vetelä täällä! - Re: Re: Piina syvyyteen jatkuu edelleen 

Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.
Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle."
Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.
Ennenkuin he olivat laskeutuneet levolle, piirittivät kaupungin miehet, sodomalaiset, sekä nuoret että vanhat, koko kansa kaikkialta, talon.
Ja he huusivat Lootia sanoen hänelle: "Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin."
Silloin Loot meni ulos heidän luokseen portille ja sulki oven jälkeensä ja sanoi: "Älkää, veljeni, tehkö niin pahoin. Katsokaa, minulla on kaksi tytärtä, jotka eivät vielä miehestä tiedä. Ne minä tuon teille, tehkää heille, mitä tahdotte. Älkää vain tehkö näille miehille mitään pahaa, sillä he ovat tulleet minun kattoni suojaan."
Mutta he vastasivat: "Mene tiehesi!" Ja he sanoivat: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena, ja yhtäkaikki hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua pahemmin kuin heitä." Ja he tunkeutuivat väkivaltaisesti miehen, Lootin, kimppuun ja kävivät murtamaan ovea.
Silloin miehet ojensivat kätensä, vetivät Lootin luoksensa huoneeseen ja sulkivat oven. 
Ja he sokaisivat ne miehet, jotka olivat talon ovella, sekä nuoret että vanhat, niin että he turhaan koettivat löytää ovea.
Ja miehet sanoivat Lootille: "Vieläkö sinulla on ketään omaista täällä? Vie pois täältä vävysi, poikasi, tyttäresi ja kaikki, keitä sinulla kaupungissa on, sillä me hävitämme tämän paikan. Koska huuto heistä on käynyt suureksi Herran edessä, lähetti Herra meidät hävittämään sen."
Silloin Loot meni puhuttelemaan vävyjänsä, joiden oli aikomus ottaa hänen tyttärensä, ja sanoi: "Nouskaa, lähtekää pois tästä paikasta, sillä Herra hävittää tämän kaupungin." Mutta hänen vävynsä luulivat hänen laskevan leikkiä.
Aamun sarastaessa enkelit kiirehtivät Lootia sanoen: "Nouse, ota vaimosi ja molemmat tyttäresi, jotka ovat luonasi, ettet hukkuisi kaupungin syntivelan tähden."
Ja kun hän vielä vitkasteli, tarttuivat miehet hänen käteensä sekä hänen vaimonsa ja molempien tyttäriensä käteen, sillä Herra tahtoi säästää hänet, ja veivät hänet ulos ja jättivät hänet ulkopuolelle kaupunkia.
Ja viedessään heitä ulos sanoi mies: "Pakene henkesi tähden, älä katso taaksesi äläkä pysähdy mihinkään lakeudella. Pakene vuorille, ettet hukkuisi." 
Mutta Loot sanoi heille: "Oi herrani, ei niin!  Katso, palvelijasi on saanut armon sinun silmiesi edessä, ja suuri on sinun laupeutesi, jota olet minulle osoittanut pelastaaksesi henkeni, mutta minä en voi päästä pakoon vuorille; pelkään, että onnettomuus saavuttaa minut ja minä kuolen. Katso, tuolla on kaupunki lähellä, vähän matkan päässä, paetakseni sinne; salli minun pelastua sinne - onhan se vähän matkan päässä - jäädäkseni eloon."
Ja hän sanoi hänelle: "Katso, minä teen sinulle mieliksi tässäkin kohden; en hävitä kaupunkia, josta puhut.
Pakene nopeasti sinne, sillä minä en voi tehdä mitään, ennenkuin olet sinne saapunut." Siitä kaupunki sai nimekseen Sooar. Aurinko oli noussut, kun Loot saapui Sooariin.
Ja Herra antoi sataa Sodoman ja Gomorran päälle tulikiveä ja tulta, Herran tyköä taivaasta, ja hävitti nämä kaupungit ynnä koko lakeuden sekä kaikki niiden kaupunkien asukkaat ja maan kasvullisuuden.
Ja Lootin vaimo, joka tuli hänen jäljessään, katsoi taaksensa, ja niin hän muuttui suolapatsaaksi. 
Aabraham nousi varhain aamulla ja meni siihen paikkaan, jossa hän oli seisonut Herran edessä, katseli Sodomaan ja Gomorraan päin ja yli koko lakeuden, ja katso, maasta nousi savu niinkuin pätsin savu. 
Kun Jumala tuhosi sen lakeuden kaupungit, muisti Jumala Aabrahamia ja johdatti Lootin pois hävityksen keskeltä, hävittäessään ne kaupungit, joissa Loot oli asunut.  Ja Loot lähti Sooarista ja asettui vuoristoon molempien tyttäriensä kanssa, sillä hän pelkäsi asua Sooarissa; ja hän asui luolassa, hän ja hänen molemmat tyttärensä.

Mistä tämä hänen suuri vihansa hehku?

#1659 'Minun käy hyvin, vaikka vaellankin sydämeni paatumuksessa.'

29.01.2012 14:00

Älköön siis teidän joukossanne olko ainoatakaan miestä tai naista, sukua tai sukukuntaa, jonka sydän tänä päivänä kääntyisi pois Herrasta, meidän Jumalastamme, mennäkseen palvelemaan noiden kansojen jumalia; älköön teidän keskuudessanne olko juurta, josta kasvaa koiruohoa ja marunaa, niin että, se joka kuulee tämän valan sanat, siunaisi itseänsä sydämessään sanoen: 'Minun käy hyvin, vaikka vaellankin sydämeni paatumuksessa.' Siten hän hukuttaisi kaikki, sekä kostean että kuivan maan. Herra ei tahdo antaa hänelle anteeksi, vaan silloin suitsuaa Herran viha ja kiivaus sitä miestä vastaan, ja kaikki se kirous, joka on kirjoitettu tähän kirjaan, laskeutuu hänen päällensä, ja Herra pyyhkii pois hänen nimensä taivaan alta.
Ja Herra erottaa hänet kaikista Israelin sukukunnista, tuottaakseen hänelle onnettomuuden, kaikki ne kiroukset, jotka sisältyvät tähän lainkirjaan kirjoitettuun liittoon.
Ja tuleva sukupolvi, teidän lapsenne, jotka nousevat teidän jälkeenne, ja vieras, joka tulee kaukaisesta maasta, kysyvät, kun näkevät sen maan vaivat ja ne sairaudet, joilla Herra sitä rasittaa, tulikiven ja suolan, kun koko maa on poltettu, niin ettei siihen kylvetä eikä se kasva eikä siitä ruohonkortta nouse - niinkuin oli silloin, kun Sodoma ja Gomorra, Adma ja Seboim hävitettiin, kun Herra vihassaan ja kiivastuksessaan ne hävitti -
silloin kaikki kansat kysyvät: 'Minkätähden Herra on näin tehnyt tälle maalle? Mistä tämä hänen suuri vihansa hehku?'
Silloin vastataan: 'Siitä, että he hylkäsivät Herran, isiensä Jumalan, liiton, jonka hän teki heidän kanssansa viedessään heidät pois Egyptin maasta, ja menivät palvelemaan muita jumalia ja kumarsivat niitä, jumalia, joita he eivät tunteneet ja joita hän ei ollut heidän osalleen jakanut - siitä syttyi Herran viha tätä maata kohtaan, niin että hän antoi kohdata sitä kaiken sen kirouksen, joka on kirjoitettu tähän kirjaan.
Ja Herra tempasi heidät irti heidän maastaan vihassa ja kiivastuksessa ja suuressa suuttumuksessa ja heitti heidät toiseen maahan, niinkuin nyt on tapahtunut.'
Se, mikä on salassa, se on Herran, meidän Jumalamme; mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten ikuisesti, että me pitäisimme kaikki tämän lain sanat."
Mistä tämä hänen suuri vihansa hehku?

#1660 Voi heitä! Itsellensä he pahaa tekevät.

29.01.2012 14:02

Heidän kasvojensa hahmo todistaa heitä vastaan; syntinsä he tuovat julki niinkuin sodomalaiset, he eivät niitä salaa. Voi heitä! Itsellensä he pahaa tekevät.
Mistä tämä hänen suuri vihansa hehku?

#1661 Mutta Jerusalemin profeetoissa minä olen nähnyt kauhistuksia:

29.01.2012 14:07

Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meistä jäännöstä, olisi meidän käynyt pian kuin Sodoman, olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi.
Kuulkaa Herran sana, te Sodoman päämiehet, ota korviisi meidän Jumalamme opetus, sinä Gomorran kansa.
Heidän kasvojensa hahmo todistaa heitä vastaan; syntinsä he tuovat julki niinkuin sodomalaiset, he eivät niitä salaa. Voi heitä! Itsellensä he pahaa tekevät.
Ja Baabelin, valtakuntain kaunistuksen, kaldealaisten ylpeyden ja loiston, käy niinkuin Sodoman ja Gomorran, jotka Jumala hävitti.

Mutta Jerusalemin profeetoissa minä olen nähnyt kauhistuksia: aviorikosta ja valheessa vaeltamista; he vahvistavat pahantekijäin käsiä, niin ettei kukaan käänny pois pahuudestansa. He ovat minun edessäni kaikki kuin Sodoma, ja kaupungin asukkaat kuin Gomorra.
Niinkuin oli silloin, kun Sodoma ja Gomorra ja niiden naapurit hävitettiin, sanoo Herra, niin ei sielläkään ole kenkään asuva, ei yksikään ihmislapsi oleskeleva.
Niinkuin oli silloin, kun Jumala hävitti Sodoman ja Gomorran ja niiden naapurit, sanoo Herra, niin ei sielläkään ole kenkään asuva, ei yksikään ihmislapsi oleskeleva.

Tyttären, minun kansani, syntivelka on Sodoman syntiä suurempi; Sodoma hävitettiin yhtäkkiä kätten siellä riehumatta.

Isompi sisaresi oli Samaria tyttärineen, joka asui vasemmalla puolellasi, ja pienempi sisaresi, joka asui oikealla puolellasi, oli Sodoma tyttärineen.
Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra: ei totisesti sisaresi Sodoma tyttärineen tehnyt sitä, mitä sinä tyttärinesi olet tehnyt.
Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.
Ja minä tahdon kääntää heidän kohtalonsa: Sodoman ja hänen tyttäriensä kohtalon sekä Samarian ja hänen tyttäriensä kohtalon; ja minä tahdon kääntää sinun kohtalosi, sinun, joka olet heidän keskellänsä,
Sinun sisaresi - Sodoma tyttärineen saa palata entisellensä, ja Samaria tyttärineen saa palata entisellensä. Ja sinä tyttärinesi saat palata entisellesi.
Eikö ollut sisaresi Sodoma huhupuheena sinun suussasi sinun ylpeytesi aikana,

Minä panin toimeen hävityksen teidän seassanne, niinkuin Jumala hävitti Sodoman ja Gomorran, ja te olitte kuin tulesta temmattu kekäle. Mutta te ette kääntyneet minun tyköni, sanoo Herra.

Sentähden, niin totta kuin minä elän, sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala, on Mooab tuleva Sodoman kaltaiseksi ja ammonilaiset Gomorran kaltaisiksi, nokkospehkojen maaksi, suolakuopaksi, autioksi iankaikkisesti. Jääneet minun kansastani ryöstävät heitä, ja minun kansakuntani jäännökset ottavat heidät perintöosaksensa.

Jerusalem

#1662 Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti kutsutaan Sodomaksi!

29.01.2012 14:11

Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin. Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, niin se seisoisi vielä tänäkin päivänä.
Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun."

Minä sanon teille: Sodoman on oleva sinä päivänä helpompi kuin sen kaupungin.
...mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,

Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi."

Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.

...samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.

Vieras

#1663

29.01.2012 14:12

Tietämättömät ihmiset ihmettelevät, miksi kristityt ovat Israelin puolella. No siitä yksinkertaisesta syystä, että Jumala on israelin puolella.Hän on tahallaan asettanut sen kompastuskiveksi jumalattomille ja sanonut:"Joka Israelia siunaa, sitä minä siunaan, joka Israelia kiroaa, sen minä kiroan."
Israelille Valtava Turistirysä! Homoja 280-420 miljoonaa, ehkä enemmänkin!

#1664 Milloin muistopäivä Sodomalle ja Gomorralle ja niiden uhreille?

29.01.2012 14:35

#1655: - YK-liitto: Kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä 

 Tuollainen muistopäivä kokoaisi miljoonittain alan turisteja Israeliin.
Tässäpä missio Israelin valtion palkkaamille homoille, jotka kutsuvat porukan Sodoman ja Gomorran raunioille ympäri maailmaa! Vuosittainen kunnian osoitus autenttisilla paikoilla olisi aivan ehdoton turistirysä ja pitäähän siellä olla häppeningiä ympäri vuoden, joten voisivat laatia juhlakalenterin eri puolilta maailmaa tuleville homoseksuaaleille, etteivät kaikki tunkisi alueelle kerralla! Ja joka viikkoinen homomarssi Jerusalemissa olisi tietysti jokaisen 52 juhlaviikon päätöshuipennus!

Paljonko homoja on?

Mitään yksiselitteistä lukua ei ole olemassa, mutta nykykäsityksen mukaan homoseksuaalisesti suuntautuneita on neljästä kuuteen prosenttia (280-420 miljoonaa) väestöstä, ehkä enemmänkin näkökulmasta riippuen. Asiaan vaikuttaa se, että seksuaalisen suuntautumisensa voi luotettavasti määrittää vain yksilö itse. Homouden, biseksuaalisuuden ja heteroseksuaalisuuden raja-aidat ovat häilyviä. Kaiken lisäksi eri kulttuureissa ajatus "homoudesta" tai "homoseksuaalisuudesta" tulkitaan aivan eri tavoin. Mitään yleispätevää "homousmittaria" tai "homotestiä" ei ole olemassa.

Suomesta tulossa jo 574 275 pyhiinvaeltajaa!

#1665 Mikä matkatoimisto järjestää homman?

29.01.2012 14:40

Suomesta tulossa jo vähintään 574 275 ja lisää tulee....ensi viikon sunnuntaian tiedetään lopullinen pyhiinvaeltajien määrä!

Homot marssii Jerusalemissa - sitäkö siunaat?!

#1666 Re: Oletko todella Israelin puolella myös tuossa homomissiossa?

29.01.2012 14:45

#1663: -  Tietämättömät ihmiset ihmettelevät, miksi kristityt ovat Israelin puolella. No siitä yksinkertaisesta syystä, että Jumala on israelin puolella.Hän on tahallaan asettanut sen kompastuskiveksi jumalattomille ja sanonut:"Joka Israelia siunaa, sitä minä siunaan, joka Israelia kiroaa, sen minä kiroan."

 Oletko todella Israelin puolella myös tuossa homomissiossa ja sitä siunaamassa?
Onko Jumala nyt sitten muuttanutkin mielensä ja on siunaamassa Israelin homokampanjat?

Holokausti on seuraus, mikä on syy?

#1667 Re: YK-liitto: Kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä

29.01.2012 15:01

#1655: - YK-liitto: Kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä 

 Miksi Jumala salli Holokaustin, jokin syyhän siihen oli?


Vieras

#1668 Re: Re: Piina jatkuu edelleen

29.01.2012 15:07

#1650: - Re: Piina jatkuu edelleen

Lainaus:

"Riippuu siittä, mitä tarkoittaa "suoraselkäisyydellä", ja "uskalluksella nousta vastustamaan maailmaa tuhoavia voimia".

2000 vuotta sitten "suoraselkäinen" juutalainen kansa ja sen johtajat eritoten osoittivat huikeaa "pystyvyyttä ja uskallusta", ja nousivat Yeshuaa, Messiasta vastaan, vaatien hänet kidutettavaksi ja kiduttaen murhattavaksi.

 

Juutalainen kansa siis osoitti uskalluksensa ja pystyvyytensä, ja kertakaikkisesti nousi "vastustamaan maailmaa tuhoavia voimia"??????   "

 

Admin, haloo, poisto!

Tämä on selvää vinoilua. Murhaamalla Jeesuksen juutalaiset eivät todellakaan osoittaneet suoraselkäisyyttä ja uskallusta. Jeesuksen murhaaminen ei juutalaisten itsensä kannalta ollut "maailman tuhoavien voimien vastustamista", vaikkakin Jumala suuressa armossaan ja ennaltatietämyksesään käänsikin sen koko maailman pelastukseksi.

Juutalaisten johtajien motiivi Jeesuksen murhaamiselle oli puhdas raukkamaisuus ja vallanhimo, ja Jeesus uhkasi heidän hengellistä ja maallista valtaansa.


En lopeta heitä kokonaan!

#1669 Re: Re: YK-liitto: Kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä

29.01.2012 15:09

#1667: Holokausti on seuraus, mikä on syy? - Re: YK-liitto: Kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä Miksi Jumala salli Holokaustin, jokin syyhän siihen oli?

 Jos ette sittenkään kuule minua, niin minä vielä kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden...jos te sittenkin käytte minua vastaan ettekä tahdo kuulla minua, niin minä lyön teitä vielä seitsenkertaisesti, teidän syntienne mukaan...niin minäkin käyn teitä vastaan ja lyön teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.... niin minäkin kiivastuksessani käyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.

Mutta jos te ette kuule minua ettekä pidä kaikkia näitä käskyjä, vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni, niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja näännyttävät sielunne; ja te kylvätte siemenenne turhaan, sillä teidän vihollisenne syövät sen.
Ja minä käännän kasvoni teitä vastaan, ja teidän vihollisenne voittavat teidät; teidän vihamiehenne hallitsevat teitä, ja te pakenette, vaikka ei kukaan aja teitä takaa.
Jos ette sittenkään kuule minua, niin minä vielä kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.
Ja minä murran teidän ylpeän uhmanne; minä teen teidän taivaanne raudankovaksi ja maanne vasken kaltaiseksi.
Ja teidän voimanne kuluu hukkaan, sillä teidän maanne ei anna satoansa eivätkä maan puut anna hedelmäänsä.
Ja jos te sittenkin käytte minua vastaan ettekä tahdo kuulla minua, niin minä lyön teitä vielä seitsenkertaisesti, teidän syntienne mukaan.
Minä lähetän teidän sekaanne metsän pedot riistämään teiltä lapsenne, raatelemaan karjaanne ja vähentämään teidän lukuanne, niin että teidän tienne tulevat autioiksi.
Jos te ette vielä tästäkään minun kurituksestani ota ojentuaksenne, vaan yhä käytte minua vastaan, niin minäkin käyn teitä vastaan ja lyön teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.
Minä saatan teidän kimppuunne miekan, joka kostaa rikotun liiton; ja kun te kokoonnutte kaupunkeihinne, niin minä lähetän teidän sekaanne ruttotaudin, ja teidän on antautuminen vihollisen valtaan.
Kun minä murran teiltä leivän tuen, niin kymmenen vaimoa paistaa teidän leipänne yhdessä uunissa, ja he tuovat kotiin teidän leipänne vaa'alla punnittuna; ja kun te syötte, ette tule ravituiksi.
Ja jos te ette vielä sittenkään kuule minua, vaan yhä käytte minua vastaan, niin minäkin kiivastuksessani käyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.
Ja te syötte poikienne lihaa, ja tyttärienne lihaa te syötte.
Ja minä kukistan teidän uhrikukkulanne ja hävitän teidän auringonpatsaanne ja panen teidän ruumiinne teidän kivijumalienne ruumiiden päälle, ja minun sieluni inhoaa teitä.
Ja minä muutan teidän kaupunkinne raunioiksi ja hävitän teidän pyhäkkönne enkä mielisty teidän uhrienne tuoksuun.
Ja minä hävitän maan, niin että teidän vihollisenne, jotka siinä asuvat, siitä tyrmistyvät.
Mutta teidät minä hajotan kansojen sekaan ja ajan teitä takaa paljastetulla miekalla, ja teidän maanne tulee autioksi ja kaupunkinne raunioiksi.
Silloin maa saa hyvityksen sapateistaan, niin kauan kuin se on autiona ja te olette vihollistenne maassa. Silloin maa lepää ja saa hyvityksen sapateistaan.
Niin kauan kuin se on autiona, saa se levätä nauttien sitä lepoa, jota se ei saanut teidän sapatteinanne, asuessanne siinä.
Ja niille teistä, jotka jäävät jäljelle, minä annan pelokkaan sydämen heidän vihollistensa maassa, niin että lentävän lehden kahina ajaa heidät pakoon, ja he pakenevat, niinkuin pakenisivat miekkaa, ja kaatuvat, vaikka ei kukaan heitä aja takaa.
Ja he kompastuvat toinen toiseensa niinkuin miekkaa paeten, vaikka ei kukaan aja heitä takaa; ja te ette voi pitää puolianne vihollisianne vastaan.
Ja te häviätte kansojen sekaan, ja vihollistenne maa nielee teidät.
Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,  jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. Silloin heidän ympärileikkaamaton sydämensä nöyrtyy, ja silloin he sovittavat syntivelkansa. 
Ja silloin minä muistan liittoni Jaakobin kanssa ja muistan liittoni Iisakin kanssa ja liittoni Aabrahamin kanssa, ja minä muistan myös maan.
Mutta ensin tulkoon maa tyhjäksi heistä ja saakoon hyvityksen sapateistansa olemalla autiona, niin kauan kuin he ovat poissa; ja he sovittakoot syntivelkansa sentähden, juuri sentähden, että he hylkäsivät minun säädökseni ja että heidän sielunsa vieroi minun käskyjäni. 
Mutta sittenkään, vaikka he ovat vihollistensa maassa, en minä heitä hylkää enkä viero heitä niin, että lopettaisin heidät ja rikkoisin liittoni heidän kanssansa; sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa.
Ja minä muistan heidän hyväksensä liiton heidän isiensä kanssa, jotka minä vein pois Egyptin maasta kansojen silmien edessä, ollakseni heidän Jumalansa. Minä olen Herra."

Ei mitään järkeä!

#1670 Re: Re: Piina jatkuu edelleen

29.01.2012 15:34

#1650: - Re: Piina jatkuu edelleen 

 

Vieras

#1650 Re: Piina jatkuu edelleen

27.01.2012 23:12

#1648: - Piina jatkuu edelleen Lainaus kommentista:"Oli vaikea uskoa silmiään, että lähes joka viides Suomen kansalainen on julkisesti asettunut tukemaan juutalais/kristillisen kulttuurimme moraalisen ja eettisen perustan hylkäämistä ja lähtemään seuraamaan tuntemattoman ja monin tavoin kyseenalaistetun miehen esimerkkiä tuntemattomaan päämäärään. Eikä tuo joka viides edes edusta täyttä totuutta, sillä samaa elämän katsomusta löytynee muittenkin ehdokkaitten kannattajien maailman katsomuksessa. Eikö Suomessa löydy enää suoraselkäisiä miehiä ja naisia, jotka pystyisivät ja uskaltaisivat nousta vastustamaan maailmaa tuhoavia voimia?"Riippuu siittä, mitä tarkoittaa "suoraselkäisyydellä", ja "uskalluksella nousta vastustamaan maailmaa tuhoavia voimia".2000 vuotta sitten "suoraselkäinen" juutalainen kansa ja sen johtajat eritoten osoittivat huikeaa "pystyvyyttä ja uskallusta", ja nousivat Yeshuaa, Messiasta vastaan, vaatien hänet kidutettavaksi ja kiduttaen murhattavaksiJuutalainen kansa siis osoitti uskalluksensa ja pystyvyytensä, ja kertakaikkisesti nousi "vastustamaan maailmaa tuhoavia voimia"??????Täytyy myöntää, että siihen me lullukat suomalaiset emme ole pystyneet.

 

Kiittämättömyys on maailman palkka!

Me pakanat saimme pelastuksen ja Messiaamme juutalaisten kautta ja siitä kiitoksena olemme heitä vuosituhansia tappaneet ja syyttäneet Jeesuksen tappamisesta, jonka Isä oli määrännyt tapahtuvan.
Eikös siinä olisi käynyt niin, että vain Israel olisi pelastunut, jos he olisivat tämän messiaan ottaneet vastaan.
Eihän siinä ollut minkäänlaisia vaihtoehtoja juutalaisilla, koska niin oli määrätty, jotta pakanat pelastuisivat.

Vanhurskaat ovat jo vähissä Suomessa!

#1671 Aikojen lopulla te tulette sen hyvin ymmärtämään!

29.01.2012 15:48

Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan!
Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!
' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus.'
Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa ja nähnyt ja kuullut hänen sanansa? Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?" Katso, Herran myrsky, kiivastus, puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä. Eikä Herran viha asetu, ennenkuin hän on toteuttanut ja täyttänyt sydämensä aivoitukset. Aikojen lopulla te tulette sen hyvin ymmärtämään.


Vieras

#1672 Re: Re: YK-liitto: Kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä

29.01.2012 15:58

#1667: Holokausti on seuraus, mikä on syy? - Re: YK-liitto: Kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä

 

Jumala on Oikeudenmukainen Tuomari. Hän teki liitos Israelin kansan kanssa, että kansa tottelisi Häntä ja olisi Hänen pappiskansansa, siis julistaisi ja opettaisi Hänestä, ja Yeshuasta, Messiaasta, Pelastajasta kaikkeen maailmaan.

Israel rikkoi liiton uudestaan ja uudestaan. Liitto oli ehdollinen. JOS te olette kuuliaiset, NIIN SITTEN saatte syödä maan hyvyyttä ja minä siunaan teitä... MUTTA JOS te ette ole ole kuuliaiset, joudutte pakenemaan vihollisianne, ja joudutte kantamaan tekojenne seuraukset. Jne. Sekä siunaus-että kirouslistoja löytyy raamatusta paljon. Lupauksia - ja sanktioita, jos kansa ei pidä liittoa.

Jumala oli ja on äärimmäisen kärsivällinen. Israel sai rikkoa liittoa ja Jumalaa vastaan vuosia, satoja vuosia, tuhansia vuosia. Mutta lopulta Jumalan oli oman oikeudenmukaisuutensa tähden pakko toimeenpanna myös sanktiot, koska Hän on myös Tuomari.

Historiansa aikana Israel on siis rikkonut liiton lukemattomia kertoja, ja on saanut pienempiä ja suurempia tuomioita. Jumala saattoi lähettää nälänhädän tai viholliskansan Israelin kimppuun sanktioksi. Tai kansa joutui pakkosiirtolaisuuteen. Kuten Babyloniaan, tai toisen temppelin tuhon jälkeen diasporaan koko maailmaan lähes 2000 vuodeksi.

Shoah, tai kuten länsimaissa sanotaan "holokausti" ('polttouhri') voidaan siis tulkita yhdeksi Jumalan sallimaksi sanktioksi siitä, ettei kansa pitänyt liittoa ja seurannut Jumalaansa ja ottanut vastaan Messiastaan, jonka Jumala heille lähetti. Tottakai myös muita tulkintoja on olemassa. Kuten että Paholainen vaikutti kaiken. Mutta ilman Jumalan sallimusta Paholainen ei olisi sihen kyennyt. Paholainen ei ole kaikkivaltias. Vain Jumala on.

 

Valitettavasti shoah ei tule jäämään juutalaisen kansan viimeisimmäksi tai edes suurimmaksi kansantuhoksi. Sak 13:8-9 kertoo:

Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

Israelissa ja Lähi-Idässä tulee olemaan vielä käsittämättömän suuria sotia, joissa tulee kuolemaan miljoonia juutalaisia (vihollisen ydinaseet) ja kymmeniä miljoonia arabeja (Israelin ydinaseet).

Mutta tämäkin on Jumalan sallimus, Hänen suunnitelmissaan. Raamatun mukaan Jumala tulee sotien kautta tuomitsemaan myös oman kansansa Israelin, hävittämään siitä 2/3, mutta loput 1/3 tulevat kääntymään Yeshuan, Messiaan puoleen ja sanomaan: Siunattu olkoon Hän, joka tulee Israelin Pyhän nimessä! He vastaanottavat Hänet Messiaakseen, saavat iankaikkisen pelastuksen, ja lopultakin he täyttävät sen tehtävän, joka Jumalalla on ollut Israelille alusta asti: heistä tulee JUmalan pappiskansa, joka julistaa Messiaansa kunniaa kaikille kansoille (uskovat on siihen mennnessä jo temmattu pois, eli Israelin jäännös jatkaa heidän lähetystehtäväänsä).

Kaikki yhdessä, holokaustikin, palvelee Jumalan suurta suunnitelmaa.

LEHDISTÖTIEDOTE JA VIDEORAPORTTI

#1673 Aihe: Euroopan parlamentin uusi puhemies: "- Ensisijainen velvollisuutemme on puolustaa juutalaiskan

29.01.2012 18:19

Euroopan parlamentin uusi puhemies
"- Ensisijainen velvollisuutemme on puolustaa juutalaiskansaa"
Bryssel, 27. tammikuuta 2012 - Kokonainen viikko, johon sisältyi Wannseen konferenssin vuosipäivän muistaminen Berliinissä ja holokaustin uhrien muistojuhlan vietto, huipentui Brysselissä tiistai-iltana Euroopan parlamentin vastavalitun puhemiehen Martin Schulzin pitämään viralliseen puheeseen. Puheessaan, joka oli ensimmäisiä hänen uudessa virassaan, hän totesi, että hänen "ensisijainen velvollisuutensa Euroopan parlamentin puhemiehenä on puolustaa juutalaiskansaa ja Israelin valtiota". Sanat sisältyivät hänen aloituspuheenvuoroonsa kahdeksannessa holokaustin muistopäivän vuosijuhlassa Euroopan parlamentissa, jonka yhtenä järjestäjänä oli European Coalition for Israel.

Uusi puhemies puhui henkilökohtaisen kokemuksen perusteella sanoessaan, että "sodan jälkeen syntyneet saksalaiset eivät ole syyllisiä siihen, mitä tapahtui 70 vuotta sitten, mutta he ovat kuitenkin velvollisia muistamaan ja siirtämään asian muistoa seuraavalle sukupolvelle". Yksityisluontoisessa, ECI:n tekemässä haastattelussa tiistai-iltana hän selosti, että "antisemitismi on yhä vieläkin seikka, jota Euroopassa tulee tarkoin seurata". Aiemmin kuluneen viikon aikana hän oli ryhtynyt toimenpiteisiin niin ettei holokaustin kieltämistä enää sallita Euroopan parlamentissa. Tämä oli päätös, jota muutamat arvostelivat, mutta toisilta se sai osakseen kiitosta.

Schulzin seurassa olivat kaksi hänen edeltäjäänsä, edellinen puhemies Jerzy Buzek, joka hänkin puhui tilaisuudessa, sekä aiempi puhemies Hans-Gert Pöttering. Pöttering oli ensimmäinen tälle tilaisuudelle virallisen tuen antanut puhemies.

Puheessaan Israelin diplomatiaministeri Yuli Edelstein käsitteli selkeää ja ajankohtaista Iranin aiheuttamaa vaaraa sanoen, että "Israel ei nyt tarvitse lisää kokouksia, vaan maailmanyhteisön lujaa sitoutumista Iranin ydinaseiden kehittämisen pysäyttämiseen".
"Holokausti ei alkanut ensimmäisen Auschwitziin ajaneen junan myötä, vaan paljon aiemmin, vihapuheiden ja kansanryhmän demonisoimisen myötä, mikä lopulta johti toimiin ja tekoihin", hän sanoi. "Juna Auschwitziin olisi voitu pysäyttää vuonna 1938 Evianissa tai Münchenissä, mutta maailmanyhteisö ei tehnyt mitään." Hän kehotti Euroopan unionia oppimaan läksynsä ja ryhtymään selkeisiin toimiin estääkseen nyt Iranin ydinaseiden saamisen. Omassa puheessaan Euroopan juutalaiskongressin nykyinen puheenjohtaja Moshe Kantor otti hieman toiveikkaamman lähestymiskannan antaen kiitosta Euroopan unionin aloitteelle asettaa Iranin keskuspankki mustalle listalle ja kieltää iranilaisen kullan ja timanttien kauppa. Heinäkuun 1. päivästä lähtien EU-maat eivät enää osta iranilaista raakaöljyä, mikä vastaa noin 20 prosenttia maan viennistä.

Kuluneen viikonlopun aikana järjestettiin Wannseen konferenssin 70-muistojuhlatilaisuuksia myös Berliinissä ECI:n puheenjohtajan Harald Eckertin ja saksalaisen "Initiative January 27":n (Tammikuun 27. päivä -projektin) toimesta.

Entinen ETYJ:n antisemitismikonferenssin puheenjohtaja, professori Gert Weisskirchen sanoi, että "70 vuotta sitten helvetin portit aukaistiin Wannseessä Berliinissä, ja meidän velvollisuutemme on nyt sulkea nuo portit ja vartioida niitä huolella". Weisskirchen oli yksi niistä monista eturivin puhujista, joiden joukossa oli myös holokaustista selviytyneitä, jotka varoittivat holokaustia koskevan kollektiivisen muiston menettämisestä. Tuoreessa tällä viikolla Stern-lehdessä julkaistussa haastattelututkimuksessa todettiin, että yli 20 prosenttia saksalaisnuorista ei ole milloinkaan kuullut Auschwitzista. Toisessa tutkimuksessa niinkin monen kuin 20 prosentin Saksan väestöstä todettiin olevan "salaisesti antisemitististä".

Puheessaan Berliinin ranskalaisessa tuomiokirkossa Saksan liittopäivien entinen puhemies Rita Süssmuth puhui samansuuntaisesti ministeri Edelsteinin kanssa todetessaan, että "holokausti alkoi vaarallisilla sanoilla ja ajatuksilla - loppu oli pelkkää täytäntöönpanoa. Pysäyttääksemme toisen kansanmurhan meidän tulee taistella näitä samoja sanoja ja ajatuksia vastaan ajoissa, eikä pidä odottaa kunnes on liian myöhäistä."

Nämä toistensa kaltaiset viestit Brysselistä ja Berliinistä sisälsivät ajatuksen, että meillä on vastuu viedä holokaustista opittua eteenpäin seuraavalle sukupolvelle. ECI:n puheenjohtajalle Harald Eckertille myönnettiin Israelin holokaustista selviytyneiden kunniamerkki. Kiitospuheessaan hän toisti Knessetissä marraskuussa pitämänsä puheen viestin siitä, että "ECI tulee nyt kiihdyttämään ponnistuksia taistelussa antisemitismiä ja holokaustin kieltämistä vastaan aloittamalla kolmivuotisen kampanjan".

Virallista holokaustin muistopäivää vietetään 27. tammikuuta ympäri maailmaa. Sunnuntaina tammikuun 29. päivänä paikallisseurakunnat eri puolilla Eurooppaa osallistuvat ECI:n kampanjaan "Opitaan historiasta" viettämällä holokaustin uhrien muistojuhlaa sunnuntain jumalanpalveluksissaan.

Katso tammikuun videoraporttimme holokaustin muistotilaisuudesta Brysselistä



European Coalition for Israel
P.O. Box 189
FI-00181 Helsinki, Finland
Tel.: + 358 9 6948056
info@ec4i.org
www.ec4i.org

Kyllä periimmäistä syytä saa katsoa peilistä!

#1674 Re: Aihe: Euroopan parlamentin uusi puhemies: "- Ensisijainen velvollisuutemme on puolustaa juutalai

29.01.2012 18:23

#1673: LEHDISTÖTIEDOTE JA VIDEORAPORTTI - Aihe: Euroopan parlamentin uusi puhemies: "- Ensisijainen velvollisuutemme on puolustaa juutalaiskan 

 Eipähän yhtään holokaustia olisi ollut tai tule, jos juutalainen kansa olisi noudattanut tai noudattaisi Herransa ohjeita.

Tiedustelu

#1675 Onkohan tukea tulossa Jerusalemista/Israelista?

29.01.2012 21:18

Onko tiedossa, onko tälle viikolle tulossa homodelegaatioita Jerusalemista/Israelista avittamaan kampanjaa. Kerrankin Israel saisi todella myönteistä ja positiivista palautetta Suomenkin mediassa.
http://www.hs.fi/ulkomaat/Israel+palkkaa+homol%C3%A4hettil%C3%A4it%C3%A4+imagonsa+parantamiseksi/a1305552827218

Israel palkkaa homolähettiläitä imagonsa parantamiseksi

5.1.2012 20:55  |  39 | 
 

AP–HS

Sebastian Scheiner / AP
Israelilainen nuori piteli kädessään sateenkaarijulistetta Jerusalemin Gay Pride -paraatissa kesällä 2010.

JERUSALEM. Israel yrittää kohottaa kansainvälistä imagoaan palkkaamalla homoja ja lesboja maan epävirallisiksi lähettiläiksi.

Ulkosuhteista vastaava ministeriö on koonnut joukon vapaaehtoisia, joiden tehtävä on kertoa Israelista maailmalla. Ministeriö kehotti taannoin homovähemmistön edustajia astumaan esiin.

Ministeriön tiedottaja Gal Ilan sanoi, että tavoitteena on korostaa Israelin moniarvoisuutta. Hänen mukaansa maan homoyhteisö on jäänyt liian vähälle huomiolle. Lähettiläiden määrää ei vielä kerrottu.

Israel on viime aikoina mainostanut itseään homoystävällisenä saarekkeena keskellä suvaitsematonta Lähi-itää.

Kommentoi adressia




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…