Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Gavriblock

#3551 PA:N VIRKAILIJA Najeh Breikat,

09.01.2013 23:38

PA:N VIRKAILIJA Najeh Breikat, joka valvoo Al-Aksan moskeijan dokumentteja, väittää Palestine lehdelle, jolla on yhteyksiä Hamasin terrorijärjestön kanssa, antamassaan haastattelussa 04.01.13, että Israel pyrkii juutalaistamaan Temppelivuoren rakentamalla sinne juutalaisen Temppelin. ”Väärän Temppelin rakentaminen Temppelivuorelle on lähempänä kuin koskaan”, hän sanoo lehden artikkelissa. Hän on täysin oikeassa siinä, että Temppelin rakentaminen on lähempänä kuin koskaan, mutta täysin väärässä siinä, että se olisi väärä Temppeli, kuten myös siinä, että Temppelivuori tarvitsee juutalaistamista, koska se on juutalainen ilman mitään lisätoimia. Muslimien rakennelmat eivät kuulu sinne.




BREIKAT väittää haastattelun yhteydessä, että analysoitaessa Jerusalemin kehittämis-suunnitelmia ilmenee, että niiden tarkoituksena on juutalaistaa Al-Alsan moskeija ja sen jälkeen suunnitelman kehysten mukaan rakentaa sen raunioille juutalaisten kolmas Temppeli. Toiseksi hän väittää, että suunnitelmaan kuuluu arabiasukkaitten vähentäminen kaupungissa.

Voidakseen vähentää ”tämän vaaran” vaikutusta Breikat kehottaa muslimeja lisäämään käyntejä Al-aksa moskeijassa ja lisäämään opetuksellisia ohjelmia siitä sen lisäksi, että tulee lisätä PR-toimintaa, joissa selvitetään moskeijan ja Jerusalemin muiden islamille pyhien paikkojen merkitystä muslimeille ja pääkaupungille.

Muutama päivä sitten Jordaniassa väitettiin Israelin suunnittelevan kolmannen Temppelinsä rakentamista Temppelivuorelle.




PA:N johtajat ovat toistuvasti väittäneet Israelin juutalaistavan Jerusalemia ja tämän vuoksi rakentamaan asuintaloja ja palvontarakennuksia juutalaisille Jerusalemin itäosiin.

Temppelivuorelle johtavan aiemman jalankulkurampin perustusten vahingoittuessa maan-järistyksessä, se purettiin ihmisille vaarallisena, ja sen tilalle pystytettiin tilapäiseksi tarkoitettu puinen ramppi. Uusi pysyvä ramppi suunniteltiin ja hyväksyttiin kaupungin rakennusviran-omaisten toimesta, mutta kun sen perustusten rakentamisen yhteydessä aloitettiin lain vaatimat ”pelastuskaivaukset”, PA:n johtajat ja saarnaajat aloittivat valtavan vastustus-operaation väittäen kaivausten vahingoittavan Al –Aksa moskeijan perustuksia, vaikka kaivauksia tehtiin kymmenien metrien päässä moskeijasta ja muurista. He jopa väittivät, että Israel käytti kemikaaleja moskeijan perustusten heikentämiseksi, kuten artikkelissa todetaan.




GAZASSA toimiva ”Kansan Vastarintakomiteat” niminen terrorijärjestö julkisti varoituksen, että ”Al-Aksa moskeijan vahingoittaminen avaa ”helvetin portit” sionistista vihollista vastaan”.

Israel vapautti Jerusalemin itäosat kuten myös Juudean ja Samarian Jordanian miehityksestä 1967 puolustussodan yhteydessä. Lähinnä Moshe Dayanin painostuksesta Temppelivuoren päivärutiinin hoito annettiin Jordanian valvoman wagfin, muslimisäätiön, vastuulle, mutta vuoren hallinta kuuluu Israelille. Varsin pian PA asetti vuorelle omat valvojansa pyrkien poistamaan Jordanian valvonnan kokonaan. Israelin poliisi rakensi poliisiaseman Temppeli-vuoren lähelle siten, että poliiseilla on mahdollisuus nopeasti puuttua järjestyshäiriöihin, joita vuorella ja sen läheisyydessä usein tapahtuu muslimisaarnaajien kiihotusten vuoksi.

Jerusalemin poliisi on ottanut täysin käsittämättömän asenteen siinä, ettei se puutu ollenkaan wagfin suorittamiin antiikki- ja temppelien ajasta kertovien esineitten tuhoamiseen suorittaessaan laittomia rakennus- ja kunnostustöitä vuorella huomioimatta, että muslimien tarkoituksena on hävittää kaikki juutalaisuudesta muistuttavat löydöt Temppelivuorelta. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/164007#.UO0CNWJHT-k
israblockupdate.blogspot

#3552 http://israblockupdate.blogspot.fi/

09.01.2013 23:44


Vieras

#3553 Re: PA:N VIRKAILIJA Najeh Breikat,

10.01.2013 08:22

#3551: Gavriblock - PA:N VIRKAILIJA Najeh Breikat,

 

 

 

Ns. kolmas temppeli, jota ääriuskonnolliset juutalaiset ovat jo pitkään valmistelleet teettämällä mm. kaikki eläinten uhripalvelukseen kuuluvat kalut

(Vain teurastettujen eläinten verenpoistosysteemi puuttuu vielä, sitähän ei ollut vanhan testamentin aikana, vaan veri sai vuotaa maahan. Nyky-Jerusalemissa sellainen ei terveys- ja hygieniäsyistä kyllä onnistu. Kolmena suurimpana juhlana eläimiä teurastetaan tuhansittain, tai sadoin tuhansin, jos kaikki juutalaiset alkaisivat toimia Vanhan Liiton mukaisesti. Siis 1 eläin per perhekunta.)


Raamatun mukaan Kolmas  Temppeli ON väärä temppeli.


Kun Jeesus Kristus kuoli ja vuodatti verensa, yhden ainoan kerran aikain kuluessa, se samalla lopetti uhrieläinten teurastamisen. Pyhä, puhdas Uhrikaritsa Jeesus uhrattiin meidän edestämme.


Jeesus todisti myös itse itsestään, että Hän oleva Uusi Temppeli.

19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
21 Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.

 

On vastoin uutta liittoa ja vastoin raamattua, että Jumala olisi rakentamassa Kolmatta temppeliä jotta kansa alkaisi taas uhrata Hänelle eläinuhreja.


Hän on antanut kansalleen Yeshuan, Messiaan, jossa kaikki uhraaminen ja syntien sovittaminen Jumalalle on kertakaikkisesti täytetty. Eläinuhrit Hänen Poikansa uhrin rinnalla ovat Jumalalle vain iljettävä kauhistus.

 

1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

 

 

Näin Jeesus on siis poistanut ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.


Kun Jeesus kuoli sovitusuhrina, Toinen Temppeli kävi tarpeettomaksi, ja sen tuhossa Jumala samalla myös rankaisi Israelia, joka oli kieltäytynyt Jumalan tarjoamasta Messiaasta, ja valinnut oman tiensä, erossa Jumalasta.


Ne ketkä ottivat vastaan Jeesuksen pelastajanaan ja lunastajanaan, saivat Pyhän Hengen sinetiksi. Aiemmin Pyhä Henki oli vain Temppelissa, Liitonarkin yllä, kerubien välissä. Kun Jeesus kuoli, väliverho Kaikkein Pyhimpään repesi, ja Jeesuksen Lunastamat saivat avoimen tien käydä Isän luo Jeesuksen veren kautta. Myös Pyhä Henki sai avoimen tien kulkea jokaisen Jeesuksen lunastaman opastajana ja puolustajana:

 

Jeesus sanoo:

26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

 

Temppeliä ei enää tarvita. Jeesus on Temppeli, ja kaikki Hänen lunastamansa ovat "pieniä temppeleitä", Pyhän Hengen asuinsijoja tässä maailmassa. Jeesuksen lunastamat YHDESSÄ ovat Jumalan seurakunta ja Kristuksen ruumis, Pyhän Hengen temppeli.


Eläinten uhraamista ei enää tarvita, koska Messias on jo uhrattu.

 

Kolmannen temppelin pystytyksen aloitus tulee olemaan pikemminkin huono merkki: lopun aikain merkki.

 


Vieras

#3554 Liitot ja temppelit

10.01.2013 08:32

 

 

Seuraavaksi tutkimme juutalaisten opetusta siitä miksi he eivät usko Jeesuksen olevan Messias. Tutkimme asiaa pääasiassa vanhan testamentin kirjoitusten pohjalta ja tulemme näkemään vanhan testamentin todistuksen valossa, että Jeesus on luvattu Messias.

 


Uusi liitto ja temppeli

 


Juutalaiset opettavat, että Messiaan tuli rakentaa kolmas temppeli, ja he sanovat ettei Jeesus rakentanut kolmatta temppeliä. Yleinen Raamatun jae juutalaisilla kolmannen temppelin rakentamiselle on Hes 37:26-28.

 

Hes 37:
26. Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton -- se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa -- istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
27. Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
28. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti."



Itse asiassa Jeesus rakensi kolmannen temppelin se käy selvästi ilmi VT:sta sekä Jeesuksen toiminnasta. Jumala lupasi tehdä uuden liiton Israelin ja Juudan heimon kanssa, jossa laki Torah laitetaan kiven sijasta sydämeen; ja niin Jumala on heidän Jumalansa, ja he ovat Jumalan kansa.



Jer 31:
31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.



Eli jossakin vaiheessa Israelin kansan historiaa, Jumala lupasi tehdä Uuden Liiton Israelin kanssa ei sellaista, jonka Jumala teki heidän isäinsä kanssa, kun Jumala vei heidät pois Egyptin maasta, vaan uuden liiton.



Jer 31:31:ssa on hebr. Brit Chadasha eli uusi liitto, joka on uusi ei samanlainen kuin entinen liitto Israelin kansan kanssa.

.............

 


Onko uusi liitto on jo tullut?

 

Jumala on sanassansa luvannut asua kansansa keskellä iankaikkisesti.

Egyptin vapautumisen jälkeen Jumala asui ilmestysmajan kaikkein pyhimmässä sekä sen jälkeen Salomon temppelin kaikkein pyhimmässä. ja jne. Sillä Raamattuhan opettaa, että Herran läsnäolo asui temppelin kaikkein pyhimmässä. Mutta nykyään ei Israelin kansalla ole enää temppeliä, missä Herra asuisi, sen tähden koska uusi liitto on jo tullut ja korvannut entisen liiton.



Uusi Liitto kumosi vanhan liiton



Vanha liitto on kumottu eikä se enää ole voimassa. KJV: kääntää alkutekstin mukaan tarkasti:



Heb 8:13 In that he saith, A new covenant, he hath made the first old. Now that which decayeth and waxeth old is ready to vanish away.



Hebr 8:
6 ¶ Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: ‘Tunne Herra’; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.




Jeesuksen kuoleman ja sovituksen seurauksena temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti merkiksi Uuden liiton alkamisesta ja vanhan päättymisestä.

 

Jumala ei aseta ristiriitaa, missä kaksi liittoa olisi voimassa yhtä aikaa, se olisi järjetöntä, sillä vanhan liiton ja Uuden Liiton ovat täysin erilaisia; toinen perustuu jokavuotiseen syntiuhriin joka uusitaan joka vuosi ja jonka sovituksen toimii eläimen veri; toinen perustuu Jeshuan iankaikkiseen uhriin, jota ei koskaan uusita, vaan on voimassa iankaikkisesti.



Kun luemme laajemmalti heprealaiskirjeen opetusta, joka on annettu juutalaisille Jeshuaan uskoville, niin huomaamme että siinä puhutaan liitoista, vanhasta ja Uudesta ja vanhan kumoutumisesta sekä myös eläinuhrien kumoutumisesta. Eläinuhrien kumoutuminen on myös osoitus vanhan liiton kumoutumisesta.

 

 

http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesus_on_luvattu_Messias



Vieras

#3555 Ilmestyskirja: Kolmas temppeli, joka häpäisee Messiaan uhrin, tuhotaan

10.01.2013 08:46




Ilm 11:


1 ¶ Ja minulle annettiin sauvan kaltainen ruoko ja sanottiin: "Nouse ja mittaa Jumalan temppeli ja alttari ja ne, jotka siinä kumartaen rukoilevat.
2 Mutta temppelin ulkopuolella oleva esikartano erota pois, äläkä sitä mittaa, sillä se on annettu pakanakansoille; ja he tallaavat pyhää kaupunkia neljäkymmentäkaksi kuukautta.



Kyseessä on kolmas temppeli, jonka juutalaiset ovat rakentaneet ja ajankohta on lopun aika; lähellä aikaa kun Jumala sallii tämän epäjumalanpalveluksen tuhoutua, sillä Messiaan uhrin rinnalle ei voi tuoda eläinuhreja.

Huomaatko, että jae kaksi puhuu temppelin ulkopuolella olevasta esikartanosta, joka on annettu pakanoille, jotka tallaavat pyhää kaupunkia 42 kuukautta! Sama asia kuin Luuk 21:24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.



Ilm 11 kertoo myös sen että kymmenes osa kaupunkia tuhoutuu suuressa maanjäristyksessä, jonka jälkeen Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

 

Minä uskon, että tuohon kymmenenteen osaan kuului kolmannen temppelin tuhoutuminen, sillä eläinuhrit ovat epäjumalanpalvelusta, koska Messiaan uhri on ainoa voimassa oleva uhri.

 

Samoin Jumalan taivaassa oikea Jumalan temppeli aukeni merkiksi oikeasta temppelistä väärän temppelin kukistuessa. Vaikka Ilm 11:1 sanoo kolmatta temppeliä Jumalan temppeliksi, niin on se sitä vain epäuskoisten ihmisten silmissä, mutta ei Jumalan!


http://koti.phnet.fi/petripaavola/tempaus11.html

Jerusalem, Jerusalem!

#3556 Re: Ilmestyskirja: Kolmas temppeli, joka häpäisee Messiaan uhrin, tuhotaan

11.01.2013 23:50

#3555: - Ilmestyskirja: Kolmas temppeli, joka häpäisee Messiaan uhrin, tuhotaan

JERUSALEMIN TEMPPELINVUORI KOROTETAAN JA TULEE
RAUHANVALATKUNNAN KESKUKSEKSI.

HERRAN TUOMIONPÄIVÄ NÖYRYYTTÄÄ IHMISYLPEYDEN JA MASENTAA
KAIKEN IHMISMAHDIN


Sana, jonka Jesaja, Aamoksen poika, näki Juudasta ja
Jerusalemista. Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana,
ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat
sinne. Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran
vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me
vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista
Herran sana". Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta
monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi;
kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.
Jaakobin heimo, tulkaa, vaeltakaamme Herran valkeudessa.

JESAJA 2

http://www.credo.fi/raamattu/1933/Jes.2.html


Vieras

#3557 Re: Re: Ilmestyskirja: Kolmas temppeli, joka häpäisee Messiaan uhrin, tuhotaan

12.01.2013 18:51

#3556: Jerusalem, Jerusalem! - Re: Ilmestyskirja: Kolmas temppeli, joka häpäisee Messiaan uhrin, tuhotaan

 

Tämä kohta puhuu Tuhatvuotisesta Valtakunnasta.

Sen uhrikaluja eivät Jeesukseen uskomattomat äärijuutalaiset ole nyt valmistamassa, vaan sen temppelin rakentavat Yeshuaan, Messiaaseen uskovat juutalaiset.

Ennen Tuhatvuotista Valtakuntaa Jeesus on palannut noutamaan omansa, joten pakanakansoista muodostuva Kristuksen ruumis on silloin jo Taivaassa.

Ennen Tuhatvuotista Valtakuntaa Jumala on koetellut ja karsinut juutalaiset, ja vain 1/3 on jäljellä: ne, jotka sanovat: siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran nimessä. Näin Jeesus lupasi, ennen kuin juutalaiset hylkäsivät ja vaativat roomalaisia ristiinnaulitsemaan Hänet (juutalaisella oikeudella ei ollut Rooman Imperiumin alaisena oikeutta antaa kuolemantuomioita, muuten he olisivat tuominneet ja teloittaneet Jeesuksen itse):" Te ette näe minua, ennenkuin sanotte: Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran nimessä."

Juutalaisista jäljellä siinä vaiheessa ovat vain Yeshuan Messiaaksi tunnustavat juutalaiset.

Silloin juutalaiset viimein täyttävät kutsumuksen, joka heillä on kansana ollut tuhansia vuosia, mutta josta he ovat kieltäytyneet: heistä tulee viimein Jumalan pappiskansa kaikille kansoille.

Silloin kaikki pakanakansat tulevat juutalaisten Temppelivuorelle, ja etsivät ja palvovat Yeshuaa, Messiasta Jumalan oman pappiskansan kanssa.

 


Vieras

#3559 Kun Jeesuksen veriuhri ei kelpaa

13.01.2013 01:46

 

http://www.templeinstitute.org/



Kolmatta temppeliä varten tehtyjä esineitä mm. eläinten uhraamista varten.

The Holy Vessels and Vestments Exhibit

Introduction
Copper Laver
Mizrak
Large Mizrak

http://www.templeinstitute.org/vessel_images/large_mizrak.jpg...

 

 

Astia uhrin veren keräämistä varten. Sen jälkeen veri pirskoteltiin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Three-Pronged Fork
Measuring Cup
Copper Vessel for Meal Offerings
Silver Shovel
Silver Decanter for Wine Libation
Lottery Box
Silver Altar Cup for Water Libation
Silver Libation Vessels
Sickle
Omer Offering Implements
Abuv
Menorah Cleaner
Oil Pitcher for Replenishing the Menorah
Small Golden Flask
Frankincense Censer
Incense Chalice
Incense Shovel
Menorah
Table of the Showbread
Gold Incense Altar
Ark of the Covenant

http://www.templeinstitute.org/vessel_images/ark_2.jpg...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Gold Crown of the High Priest
Garments of the High Priest
Silver Trumpets
Gold-Plated Shofar
Silver-Plated Shofar
Harp
Lyre
Recently Completed and Current Projects

King David's Harp
Weaving the Mitznefet - the Common Priest Headgear
The Golden Tzitz
Moving the Golden Menorah
The New Copper Laver
The Crown for the Copper Laver
The Institute's New Workshop for Priestly Garments
In Search of the Crimson Worm
Modeling the Priestly Garments

http://www.templeinstitute.org/images/rav_kogen.jpg...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Golden Frankincense Vessels
http://www.templeinstitute.org/gallery.htm


Vieras

#3560 Simon Livsonista ensimmäinen suomenkielinen rabbiini

13.01.2013 20:02




UUTISET KOTIMAA

Simon Livsonista ensimmäinen suomenkielinen rabbiini

13.1.2013 19:01 0

STT
OUTI PYHÄRANTA / HS

 

http://hs13.snstatic.fi/webkuva/oletus/560/1305637236148?ts=955...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Simon Livson on Helsingin juutalaisen seurakunnan ensimmäinen suomenkielinen ylirabbiini.

Suomen juutalaisten seurakuntien uusi ylirabbiini Simon Livson astui virkaansa sunnuntaina Helsingin synagogassa.

Livson on ensimmäinen suomenkielinen rabbiini Suomen juutalaisyhteisön historiassa.

Virkaanastujaisiin osallistuivat muun muassa eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma (sd), sisäministeri Päivi Räsänen (kd), arkkipiispa Leo ja muita kirkkokuntien ja uskontokuntien edustajia.

Kolmikymppinen Livson aloitti rabbina Helsingin juutalaisessa seurakunnassa viime kesänä. Livson on neljännen polven helsinkiläinen, mutta hän on syntynyt Jerusalemissa 1982. Perhe muutti takaisin Suomeen vuonna 1989


http://www.hs.fi/kotimaa/Simon+Livsonista+ensimm%C3%A4inen+suomenkielinen+rabbiini/a1305637236185

Juhani Starczewski

#3561 Tule mukaan auttamaan: Lounas Café Agapéssa keskiviikkoisin

13.01.2013 23:12


Vieras

#3562

13.01.2013 23:12



Suomen juutalaisyhteisö sai suomenkielisen rabbiinin

Suomen juutalaisyhteisö on saanut ensimmäisen suomenkielisen rabbiinin.

30-vuotias Simon Livson vihittiin ylirabbiiniksi Helsingin juutalaisen seurakunnan synagogassa. Livson on ensimmäinen suomenkielinen rabbiini Suomen juutalaisyhteisön historiassa.

Virkaanastujaisiin osallistuivat muun muassa eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma (sd.), sisäministeri Päivi Räsänen (kd.), arkkipiispa Leo ja muita kirkkokuntien ja uskontokuntien edustajia.

Kolmikymppinen Livson aloitti rabbina Helsingin juutalaisessa seurakunnassa viime kesänä. Livson on neljännen polven helsinkiläinen, mutta hän on syntynyt Jerusalemissa. Perhe muutti takaisin Suomeen vuonna 1989.

(MTV3 - STT)

 

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/uutiset/kotimaa/ajankohtaista/1575403.jpg...

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

14.01.2013 03:51



Vieras

#3564 Lähi-idän uusjako - kartta paljastaa miltä näyttää lännen tavoite

14.01.2013 23:04




Lähi-idän uusjako - kartta paljastaa miltä näyttää lännen tavoite


Professori Michel Chossudovsky esittää Global Researchin (GR) artikkelissaan 11.01.2013 Lähi-idän tilanteen ja kansainvälisen politikan kannalta hyvin uhkaavia skenaarioita. Kysymyksessä on 'Suur-Kurdistanin' luominen, suunnittelemalla uudelleen Lähi-idän rajojen rajaviivat.

Toimittaja: Markku Juutinen
13.1.2013, Verkkomedia.org



Lähi-idän uusjako - kartta paljastaa miltä näyttää lännen tavoite

Nyt siis ollaan mahdollisen ”Kurdivaltion” siivellä vahvistamassa sionistivaltion Israelin ja samalla sionistisen eliitin asemaa Lähi-idässä sekä kansainvälisen politiikan areenalla. En puutu mainitun artikkelin yksityiskohtaiseen esittämiseen, vaan sitä vastoin tarkoitus on esittää syitä miksi tällaiseen hankkeeseen halutaan ryhtyä ja mitä siitä tulisi seuraamaan.

Jo kesäkuussa Jerusalem Postissa paljastettiin Amerikan Yhdysvaltojen mykistetty ulkopoliittinen pyrkimys Syyrian jakamiseksi erillisiin itsenäisiin kansallisvaltioihin etnisten ja uskonnollisten rajojen mukaan. Artikkelissa vahvistettiin Israelin hektinen rooli Syyrian poliittisen tasapainottomuuden prosessissa (Chossudovsky 2013).

GR:n mukaan ”Suur-Kurdistanin” luomista on hahmoteltu Pentagonissa jo useiden vuosien ajan osana laajempaa ”Lähi-idän rajojen piirtelysuunnitelmaa”:

 

http://www.verkkomedia.org/pics/L%C3%A4hi_it%C3%A4_uusi_kartta.jpg...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 







Lähi-itä nykyisin:

 

http://www.verkkomedia.org/pics/L%C3%A4hi_it%C3%A4_nykyinen_kartta.jpg...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Yhdysvaltoihin pesiytyneen Syyrian Kurdistan National Assemblyn (KNA) johtaja Sherkoh Abbas oli pyytänyt Israelia auttamaan tulevassa Syyrian hajottamisessa etnisiin ryhmiin perustuvien valtioiden liittovaltioksi. ”Syyria pitää hajottaa osiin”, totesi Abbas. Kuulemma eräs mahdollinen tapa sirpaloida Syyria osiin on perustaa erilliset ja ”riippumattomat” Sunni-, Shia-, Kurdi- ja Druusivaltiot (Chossudovsky 2013).



Kommentit ja analyysit

Ensin perustettiin sionistisen oligarkian välityksellä Israelin valtio, jonka synnyttämisen kätilöinä olivat esimerkiksi petokset, murhat, lahjonnat ja arabeihin kohdistunut terrorismi (Niemi 2001). Israelin valtion luominen avasi voimakkaan instrumentin kansainvälisen sionistisen ylimystön globaalin hegemonian kartuttamiseksi (Ginsberg 1993, 1-2, 103.), (Mearsheimer & Walt 2007, 196) ja (Rami, 1988).

Myös Lähi-idän lähihistoria ja alueen nykyiset tapahtumat todistavat edellä kuvatusta Israelin vaikutuksesta. Tästä kansainvälisen vallan voimistumisesta on hyötynyt ennen muuta USA:n sionistisen eliitti. Nyt ollaan tekemässä Lähi-idän ”uusjakoa” Israelin ja sen myötämielisen oligarkian maailmanvallan sinetöimiseksi.

Vaikka Global Researchin tiedotteessa sanottiin, että Yhdysvaltojen salaisena ulkopoliittisena tavoitteena on Syyrian jakaminen, niin täytyy todeta kyseisen pyrkimyksen olevan sionistisella eliitillä, eikä USA:lla. Luonnollisesti KNA:lla on motiiveja Syyrian hajottamisen kautta muodostaa ”Suur-Kurdistan”, mutta se miellyttää erikoisesti Israelia.

Ensinnäkin tämä Lähi-idän rajalinjojen uudelleenmuotoilun vahvistaminen syntyisi suursodan jälkeen. Israel, USA ja muut liittoutuneet Nato maat kuvittelevat siis saavuttavansa voiton mahdollisessa suursodassa. Tietysti tämä tarkoittaa myös sitä, että hyökkäys esimerkiksi Syyriaa ja Irania vastaan on jo lyöty lukkoon.

Lähi-idän hajottamisessa ehkä tulevan maailmansodan jälkeen olisi käytössä tyypillinen rabbiinisen ylimystön hajota ja hallitse metodi. Tämän menetelmän välityksellä saataisiin eliminoitua SCO - maiden mahdollinen voimistuminen ja muodostettaisiin puskurialue Israelin hyödyksi sen vastavoimia edustavia maita vastaan. Kysymyksessä on siis Israelin & USA:n kansainvälisen vallan lujittaminen.

Lopuksi julkituotakoon eräs asia. Nimittäin, kun puhutaan sionistisesta eliitistä, joka muodostuu sekä ei-juutalaisista ja juutalaisista henkilöistä, niin tulee muistaa, että tämän oligarkian johtava elin ja samalla poliittinen promoottori koostuu juutalaisesta eliitistä. Huomioitakoon, että tämä ei tietenkään tarkoita kaikkien juutalaisten liittymistä mainitun oligarkian piiriin tai että se olisi yksin juutalainen etuoikeus.


Vieras

#3565 Amos Oz

15.01.2013 23:31




Amos Oz
(The Nature of Dreams) Omaelämäkerralliseen romaaniin "Tarina rakkaudesta ja pimeydestä" perustuva dokumenttielokuva israelilaisesta kirjailijasta sekä suhteestaan yhteiskuntaan, jossa elää. Tuotanto Cinephil/YLE, 2009.

http://areena.yle.fi/tv/92599

 

 

Amoz Oz

JULKAISTU MAANANTAINA 14.06.2010 3 86

http://teema.yle.fi/sites/teema.yle.fi/files/imagecache/grid_8/Amoz_Oz.jpg...

Intiimi henkilökuva Amos Ozin elämästä Israelissa: lapsuudesta ja nuoruudesta kibbutsilla. Kreikkalaisohjaaja Steios Charalampopoukesen vahva ohjelma kirjailijasta ja rauhanrakentajasta.

maanantai 24.12. klo 23.05

Ei tulossa olevia lähetyksiä

EDELLINEN LÄHETYS

Ma 24.12.2012 klo 23.05 YLE TEEMA

Amos Oz(Uusinta)

Katso kaikki lähetystiedot

Amos Oz on kansainvälisesti kuuluisa kirjailija ja eräs Israelin arvostetuimmista intellektuelleista, jota on monesti veikattu Nobelin kirjallisuuspalkinnon saajaksi. Hän on näkyvä hahmo Israelin rauhanliikkeessä ja edustaa sosiaalidemokraattisen puolueen vasenta laitaa. Dokumentti jäljittää Ozin taustoja kertoen hänen lapsuutensa tapahtumista ja nuoruusvuosista kibbutzilla, jossa hän tapasi vaimonsa. Ozin tuotantoon vaikuttivat vahvasti hänen perhetragediansa – varsinkin äidin itsemurha sai hänet taipumaan kirjoittamaan perhekronikoita.

Steios Charalampopoukesen dokumentti tarjoaa mielenkiintoisen kurkistuksen erään Israelin tunnetuimman prosaistin menneisyyteen ja mielenmaisemaan.

Lisätietoa ohjelmasta

 


Vieras

#3566 Voiko Jobin tarina olla hauska?

15.01.2013 23:35





YLE Teema

Voiko Jobin tarina olla hauska? Riippuu kertojasta!

Coen-veljesten parhaimpiin elokuviin kuuluva omalaatuinen musta komedia A Serious Man esitetään Teemalla huomenna keskiviikkona kello 21.45.

A Serious Man (12) | YLE Teema | yle.fi
teema.yle.fi

Ethan ja Joel Coenin elokuva siirtää vanhatestamentillisen Jobin tarinan 1960-luvun amerikkalaiseen lähiöyhteisöön Minnesotassa. Lopputulos, vuonna 2009 valmistunut A Serious Man on musta komedia ja omalaatuinen mestariteos.



Vieras

#3567

15.01.2013 23:37




Mielenosoitus Syyrian kansan puolesta

Lauantaina 19.1.2013 klo 13-14
Eduskuntatalon edustalla, Mannerheimintie 30



Vieras

#3568 Jordanian ja Pyhän Maan evankelisluterilaisen kirkon linkkejä

15.01.2013 23:45


http://www.pyhamaa.net/ihmisoikeudet.html

Jordanian ja Pyhän Maan evankelisluterilaisen kirkon pastori tohtori Mitri Raheb analysoi esseessään Lähi-Idän tulevaisuutta arabikevään herättämänä. Tarvitaan kansalaisyhteiskuntaa, demokratiaa ja paljon työtä, että kehityksestä osattomiksi jääneet vallankumouksen tehneet nuoret saavat sen mitä oikeutetusti odottavat.

raheb.pdf
Download File
Ihmisoikeudet
"...hyökkäysten uhrit eivät kuolleet jouduttuaan ristituleen palestiinalaistaistelijoiden ja israelilaisjoukkojen välillä, eivätkä he myöskään olleet suojaamassa taistelijoita tai sotilaskohteita. Monet kuolivat kun heidän kotejaan pommitettiin heidän nukkuessaan." Amnesty Internationalin raportti 2.7. 2009 Israelin Gazan operaatiosta.
EAPPI-ohjelma on ekumeeninen kumppanuusohjelma. Ohjelma raportoi ihmisoikeuksien toteutumisesta Israelissa ja Palestiinassa ja tukee paikallisia yhteisöjä ja siviiliväestöä konfliktiin liittyvissä kriittisissä tilanteissa.
Palestiinan vaiettu tuho
Israelilaishistorioitsija Ilan Pappé syyttää maanmiehiään palestiinalaisiin kohdistuvasta etnisestä puhdistuksesta. Hitaasti jauhava puhdistus ei kelpaa uutiseksi. Yliopistolehti 12/2011.

yliopistolehti_pappe.pdf
Download File
Jerusalemin kristittyjen ahdinko
Jerusalemin kristitty väestö vähee nopeasti. Kirkkojen maailmanneuvoston kanssa yhteistyössä toimiva Jerusalem Inter-Church Centre, kirkkojen välisen työn keskus arvioi, että kristityn väestön määrä voi laskea seitsemässä vuodessa 10 000:sta 4500:n Parissa kymmenessä vuodessa kristittyjen määrä olisi tällöin laskenut kymmenesosaan. Syynä on yksiselitteisesti Israelin aggressiivinen laajentumispolitiikka ja siihen liittyvät räikeät ihmisokeusloukkaukset. Pääsihteeri Yusef Daherin raportti.

jerusalemin kristittyjen ihmisoikeudet.pdf
Download File
Kirkkojen maailmanneuvoston päävaliokunnan lausunto Israelin siirtokuntapolitiikasta 2009
"Israelin valtion jatkuva asutuspolitiikka niillä alueille, jotka se miehitti vuonna 1967 on este kansainvälisen yhteyden antaman lupauksen täyttämiselle ja elinkelpoisen Palestiinalaisvaltion perustamiselle. Israelin harjoittama asutuspolitiikka kohdistuu kansainvälisesti tunnustetun Israelin alueen (1949 asetun ”vihreän linjan” rajojen) ulkopuolelle. Tämä uskomattoman häikäilemätön toiminta on kansainvälisesti lähes poikkeuksetta tuomittu koska se laitonta, epäoikeudenmukaista sekä rauhan ja Israelin valtion omien etujen vastaista."

wcc_2009.pdf
Download File


Vieras

#3569 Kirkko ja Israel

15.01.2013 23:49




Kirkko ja Israel



Kristillinen sionismi ja luterilaisuus Yhdysvalloissa.

Amerikan evankeilisluterilainen kirkko ELCA on ollut luterilaisista kirkoista edelläkävijä kristillisen näkemyksen muodostamisessa Israelin ja Palestiina tilanteeseen.

ELCA on myös tutkinut kristillisen sionismin oppeja ja arvioinut niitä luterilaisen teologian ja Raamatun tulkinnan valossa.


Dispensationalismi on teologinen järjestelmä, johon usko Israelin erityisestä asemasta historiassa ja krisittyjen velvollisuudesta tuke Israelia perustuvat. Perusteksti on 2 Tim 2:15,jossa Paavali kehottaa Timoteusta jakelelemaan oikein totuuden sanaa. Sen perusteella Raamattu jaetaan armotalouskausiin, joiden vaihtumista odotetaan. Profetiat Israelista, sen tulevaisuudesta ja profetioiden toteutumisen jouduttaminen ovat oleellista ainesta. Stephen Sizer: Christian Zionism: Road Map to Armageddon (tuntemattoman henkilön suomennos).

Jo riittää väkivalta ja nöyryytys: Palestiinan kristityt pyytävät apua maailman kristityiltä. (c) Merja ja Olavi Merraksen raportti Kirkkojen maailmanneuvoston teologitapaamisesta 2008 (?). Kristillisen sionismin teologista analyysiä.

"Islamin, juutalaisuuden ja kristinuskon yhtymäkohdat tarjoavat mahdollisuuden palata niiden yhteisille juurille ja kohdata eroavaisuudet toisen kunnioittamisen perustalta. Uskontojen edustajat voivat halutessaan puhua voimakkaasti rauhan puolesta konfliktin aikana ja he ovat tärkeitä yhteistyökumppaneita konfliktin jälkeisessä rauhan rakentamisessa." Israel ja Palestiina (EAPPI-ohjelman tietosivut)

"Kristityt sionistit uskovat, että juutalaiset ovat edelleen Jumalan valittu kansa yhdessä kristittyjen kanssa (Room 11:17-24). Tämän vuoksi kristityt sionistit ovat sionismin kannattajia ja tukijoita."Kristillinen sionismi-artikkeli Wikipediassa.

"Israelin ystävien aseman tekee varsin oudoksi sekin, että kristittyjen "pyhän maan" ainoat kristilliset seurakunnat ja kirkot ovat palestiinalaisia. Nämä "pyhän maan" kristityt asukkaat ovat joutuneet Israelin terrorin kohteeksi siinä kuin islamilaisetkin. Kristityt "Israelin ystävät" ovat kuitenkin unohtaneet tämän asettuessaan Israelin rinnalle." Ilkka Tervosen artikkeli Israelin ystävistä, valitusta kansasta ja Pyhästä Maasta.

"Kristillinen sionismi on erittäin vahingollista rauhanpyrkimyksille Israelissa ja Palestiinassa. Kristillinen sionismi edustaa maailmankuvaa, jonka mukaan evankeliumi samaistetaan imperialismiin, kolonialismiin ja militarismiin." Jerusalemin julistus 2006.


Stephen Sizer kysyy - mitä meidän pitäisi tehdä Palestiinan kristittyjen hyväksi?

Pastori Stephen Sizerin haastattelu.

Stephen Sizer on Connecting with the Palestinian Church from Christ at the Checkpoint on Vimeo.
http://www.pyhamaa.net/kirkko-ja-israel.html


Vieras

#3570 Onward, Christian Zionists - tv-dokumentti

15.01.2013 23:54



Onward, Christian Zionists - tv-dokumentti


Alla oleva TV-dokumentti valaisee kiihkottomasti kristittyjen Israel-ystävyyden teologista taustaa 1900-luvulla syntyneenä oppina ja näiden oppien poliittisia heijastuksia.

Suomalaiset Israelin ystävät aina kiistävät olevansa kristittyjä sionisteja, mutta kun katsotaan heidän opetustaan ja suhtautumistaan rauhaan ja ihmisoikeuksiin Pyhässä Maassa paljastuu, että he ovat Amerikan evankelikaalien dispensationalistien opetuksen vaikutuksen alaisena mitä suurimmassa määrin.

Israelin valtion tukeminen teologisin perustein on epäraamatullista ja epäkristillistä - ovathan uudessa liitossa kaikki Jeesuksen seuraajat yhtä.

video
http://www.pyhamaa.net/kirkko-ja-israel.html


Vieras

#3571 Rabbi Simon Livson vihittiin Suomen ylirabbiiniksi

16.01.2013 00:03



14. tammikuuta 2013 klo 16:27

Rabbi Simon Livson vihittiin Suomen ylirabbiiniksi

http://www.patmos.fi/filebank/articles/304.jpg...

 

 

 

 

 

 

Helsingin juutalaisen seurakunnan uusi ylirabbi, Simon Livson vaimonsa kanssa.

 


Vuonna 1906 perustetussa Helsingin juutalaisessa seurakunnassa koettiin historiallinen päivä sunnuntaina 13. tammikuuta kun seurakunta sai ensimmäisen suomea puhuvan ja suomalaisen ylirabbiinin, Simon Livsonin.

Eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma, sisäministeri Päivi Räsänen, arkkipiispa Leo olivat kutsuvieraiden joukossa.

Tilaisuudessa puhuivat Efratin kaupungin rabbi, tohtori Shlomo Riskin, ja Hebrew Institute of Riverdalen johtava rabbiini Avraham Weiss. Molemmat ovat Simon Livsonin opettajia hänen opintojensa varrella.

Rabbi Yechiel Wasserman Israelista toi tilaisuuteen tervehdyksen Maailman siionistijärjestöstä, World Zionist Organizationista. Musiikkia esitti Ville Lingell, säestäjänään Eva Jacob.

Vihkiäistilaisuuden jälkeen osallistuimme kutsuvieraille järjestettyyn kahvitilaisuuteen seurakuntasalissa.

Patmos Lähetyssäätiöstä ylirabbiinin vihkiäistilaisuuteen olivat kutsutut Leo ja Päivyt Meller ja Juhani ja Pirkko Säilä.

Sulkekaamme rukouksiimme nuori rabbiperhe, Simon Livson ja hänen puolisonsa ja heidän tyttärensä Carmel.

http://www.patmos.fi/filebank/4369-Livson_Bensky_saila.jpg...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Yläkuvassa ylirabbiini Simon Livson, Keren Hayesodin Suomen osaston puheenjohtaja Leo-Dan Bensky ja Pirkko Säilä.



http://www.patmos.fi/fi/etusivu/?id=23&selArticle=304

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

16.01.2013 05:45



Vieras

#3574 Kuolleenmeren kääröjä voi tarkastella ensi kertaa netissä

16.01.2013 15:15



Kuolleenmeren kääröjä voi tarkastella ensi kertaa netissä



Kuolleenmeren kääröjen löytymisen 65. juhlavuoden kunniaksi Israelin antiikkivirasto ja Google ovat tänään julkistaneet Kuolleenmeren kääröt Leon Levy -kirjaston kotisivuilla. Yleisö tutustua Kuolleenmeren kääröjen yli 5000 kuvan kokoelmaan, jonka laatu on ennaltanäkemätön.

- Vain viidellä konservaattorilla maailmassa on oikeus käsitellä Kuolleenmeren kääröjä. Nyt jokainen maailmassa voi "koskettaa" kääröjä näytöllään ja nähdä ne alkuperäisiin kääröihin verrattavissa olevan laatuisina, kertoo Israelin antiikkiviraston johtaja Shuka Dorfman.

Kokoelma sisältää joitakin tunnetuimmista teksteistä, kuten kopion kymmenen käskyä sisältävästä viidennestä Mooseksen kirjasta. Näytillä on myös osa luomiskertomuksen kuvaavasta ensimmäisen Mooseksen kirjan ensimmäisestä luvusta, jonka päiväys on ensimmäisellä vuosisadalla eKr.

Kirjasto sisältää myös joitakin psalmien kopioita sekä satoja muita 2000 vuotta vanhoja tekstejä, jotka valottavat raamatullisia tutkimuksia, juutalaisten historiaa ja kristinuskon syntyä.

Kääröjä pidetään 1900-luvun tärkeimpänä arkeologisena löytönä. Vuonna 1947 beduiinipaimen löysi luolan etsiessään kadonnutta vuohea Juudean aavikolla. Luolasta hän löysi saviruukun, jonka sisällä oli 2000 vuotta vanhat kääröt.

Lopulta aarteenetsijät ja arkeologit löysivät jäänteitä sadoista muinaisista kääröistä lähistöllä olevista luolista. Nämä muinaiset papyrus- ja pergamenttikappaleet, jotka sisältävät vanhimman kopion hebreankielisestä Raamatusta, olivat säilyneet kaksituhatta vuotta kuumassa ja kuivassa aavikon ilmastossa.



Talmudin tekstiä:



147. Sabbath 116a:

Kristilliset kirjat (mm. Uusi testamentti) tulee polttaa;

Uusi testamentti on kuin tyhjä paperi. – -

Missään olosuhteissa ei saa mennä kristityn taloon. – -

Kristittyjen vihaamiseen käsketty Ps. 139:21:ssä.



148. Sabbath 46a (Jerus. Talmud):

Harhaoppisten (= kristittyjen) kirjat, jotka synnyttävät vihamielisyyttä, epäsopua ja riitaa Israelin ja Jumalan välille, täytyy kaikki tyynni polttaa.



149. Sabbath 116a:

Evankeliumit ovat tyhjän paperin perätön väite ja tyhjän paperin synti.



150. Sanhedrin 90a, 100b:

Jotka lukevat ei-kanonisia kirjoja (Uutta testamenttia), niillä ei ole mitään osuutta tulevaan elämään.

 



Juutalaisten lakien mukaan termillä ”ihminen tai ihmisyys” tarkoitetaan vain juutalaisia sanoo Israel Shahak, joka on kirjoittanut kirjan ”Juutalaisten historia ja uskonto: 3000 vuoden taakka”.

Useiden ortodoksijuutalaisten rabbien mielestä kansainvälisten lakien tuomitsema siviilien tarkoituksellisen tappamisen ja omaisuuden tuhoamisen edustaa kristillisiä arvoja, eikä siksi sido juutalaisia.



Vuonna 2006 Länsirannan juutalaisasutusten Rabbien Neuvosto kehotti armeijaa ”unohtamaan kristillisen moraalin ja tuhoamaan vihollisen pohjoisessa (Libanon) ja etelässä (Gazan kaistale).”

Tällaiset rasistiset ja vihamieliset puheet eivät juuri aiheuta hämmennystä Israelissa, edes älymystössä tai yhteiskunnassa yleensä.


Mutta essealaisten opin mukaan kyse on rikoksesta Jumalaa vastaan.



http://www.vapaa-ajattelijat.fi/lehti/2000_06/jeesus.html

http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=5&id=6182


Blogikirjoitus: Seppo KJ Utria
15.1.2013, Verkkomedia.org


Vieras

#3575 Profetia Kreikasta ja Turkista

19.01.2013 07:44



Profetoija kreikkalainen ortodoksimunkki (engl. tekstitys)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=i4qpT_ow3sc

 

(raamatussa Kreikka = Jaavan)

Kommentoi adressia




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…