OPINTORAHAN KOROTUS

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista OPINTORAHAN KOROTUS.

Pekka Herikkilä
Kokkola

#1

11.12.2006 09:22

Käy katsomassa myös boikoteista opiskelijoiden äänestysboikotti
Riikka-Johanna Pohjola
Seinäjoki

#2

28.12.2006 10:07

Tuossa taisi olla kesällä kun opintotukeni nousi hurjat 15 euroa! Mitä hyötyä on 15 eurosta? Kun kuitenkaan ei saa ruokaa pöytään vuokran ja bussimatkojen lisäksi. Pahin kuukausi ikinä oli viime vuonna kun minulle jäi koko loppu kuuksi vuokran sun muiden jälkeen vain 0,29 euroa rahaa.
Ville Tuuras
Lohja

#3

13.02.2007 14:42

Tätä on hallituksessakin pohdittu ja myös todettu, että opiskelijat jotka kiltisti istuvat kotona kunnes täyttävät 21 vuoden iän tai menevät töihin saavat tukea tarpeeksi. Miettikää mihin hyödylliseen tavaraan tarvitsette rahaa ja nyt en tarkoita cd levyjä, leffoja, vaaatteita, videopelejä tai muuta kivaa krääsää jonka voi ostaa myhemminkin eikä opiskelunkannalta ole pakollinen. Itse en tiedä kuinka vähän opintotukea jää kouraan sillä saan kuntotusrahaa joka on reilu 487€/kk - 20% vero jonka jälkeen jäljelle jää 348€ joka on sitten jo minunlaiselle opiskelijalle liikaa, sillä opiskelen sisä oppilaitoksessa jossa asuminen on ilmaista ja kaikki palvelut paitsi myymälätuotteet ja ruoka päivällista lukuun ottamatta ilmaisia.
Ja kuvitelkaas nyt järkevästi, ette te siitä hyödy mitään jos valtio nostaa opintotukia vaan valtio. Mitä suuremmat tulot sen suuremmat verot.
Ja vaikka sitä opintotukea nostaakin niin jostain valtion menetetty omaisuus on saatava takaisin, eli voi käydä niin että, jonain kauniina päivänä kun käy julkisen tai koulun terveystarkastukseen tulee 700€ terveydenhoito lasku sillä valtio ei voi antaa opiskelijoille rahaa sillä verot eivät ole kenenkään omia vaan koko suomen kansan rahoja joilla valtio ylläpitää terveydenhoito, turvallisuus, pelastustyö sekä huolto palvelujen kustannuksia sekä julkisen sektorin työskentelevien palkat. Jos Presidentti tai kuka tahansa ottaisi itselleen 20 000€ valtion kassasta, se olisi rikos sillä silloin tämä Presidenttimme tai joku muu joka sitä valtion kassan rahoja itse ottaa, ei ryöstä ainoastaan hallitukselta vaan koko suomen kansan omaisuutta joka veronpalautuksena ja eläkkeenä saadaan aina takaisin.
tiia p
turku

#4

07.01.2009 20:17

En ymmärrä yhtään sitä kun pitää olla 20 vuotias että saisi täyden opintotuen.Itse saan todella vähän enkä asu kotona.Kela katsoo sen vanhempieni tuloista, mistä he voivat tietää vaikka en olisi vanhempiini ollenkaan yhteydessä.Kyllä opintorahaa pitäisi saada silleen että katsoisivat sen vaikka poikaystävän tuloista jos nt asuu jonkun kanssa.

Vieras

#5

08.11.2011 16:31

يارب اللهم نصرك الذي وعدت دولة الظلم ساعة ودولة الحق الي قيام الساعة