Perhepäivähoito Kirkkonummella

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Perhepäivähoito Kirkkonummella.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

05.01.2012 17:54


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

05.01.2012 22:45


Nadalin Bazaramis

#3 perhepäivähoito

05.01.2012 23:30

Uusioperheen äitinä tulee lapsilleni taata kunnollinen lasten päivähoito.Tarhojen liukuva aukioloaika olisi tärkeä asia johon kannataisi kiinnittää erikoista huomiota myökin.

Vieras

#4

06.01.2012 02:02

Kirjoita kommentti...

Vieras

#5

08.01.2012 22:22

Kirjoitat varmasti tärkeästä asiasta. Päälimmäiseksi kuitenkin itselleni jäi mieleen päiväkodissa työskentelevien vähättely. Sinuna korjaisin tekstiäsi, jotta saisit asiallesi enemmän kannatusta. Ei päiväkodissakaan työskentely ole aina ruusuilla tanssimista, eikä tänä päivänä kenellekään palkka tule kuin manulle illallinen. Minun allekirjoitustani adressi ei tämän muotoisena saa.
Marianne Ojala
Adressin tekijä

#6 Re:

08.01.2012 22:36

#5: - Kirjoitat varmasti tärkeästä asiasta. Päälimmäiseksi kuitenkin itselleni jäi mieleen päiväkodissa työskentelevien vähättely. Sinuna korjaisin tekstiäsi, jotta saisit asiallesi enemmän kannatusta. Ei päiväkodissakaan työskentely ole aina ruusuilla tanssimista, eikä tänä päivänä kenellekään palkka tule kuin manulle illallinen. Minun allekirjoitustani adressi ei tämän muotoisena saa.

Päiväkodissa työskenteleviä ei ole missään tapauksessa vähätelty, on vain verrattu näitä hoitomuotoja sekä päiväkodissa ja perhepäivähoitajana työskentelyä keskenään. Ikävää, jos sait sen käsityksen sillä itsekin tosiaan pk:ssa työskennelleenä tunnen päiväkotien ruusut ja risut. Ja kuulemani mukaan niitä risuja on nykyään enemmän kuin ennen, en tosiaankaan kuvittele etteikö se työ maistu työltä! Minun mielestäni perhepäivähoito on täysin kilpailukykyinen päiväkotihoidon kanssa, monissa asioissa (mm. kasvavat ryhmäkoot, sijaiskielto) sitä parempikin lapsen kannalta. Ja päiväkodissa työskennellessä palkka on sama joka kk, oli siinä lapsiryhmässä sitten 1 tai 21 lasta. Eli vertaus Manun illalliseen tarkoitti, että palkka tulee aina ja takuuvarmasti saman kokoisena summana! Perhepäivähoitajat todellakin ansaitsevat tulla kohdelluksi samalla tavalla päiväkotien henkilökunnan kanssa, siitä tässä kirjoituksessa on kysymys.


Vieras

#7

10.01.2012 19:29

Tärkeä asia on saatava kuntoon. Perhepäivähoito on hyvä hoitomuoto pienille lapsille. Alle 3 vuotiaille se paras vaihtoehto.

Vieras

#8

10.01.2012 22:55

Perhepäivähoidon laatu taataan huolehtimalla hoitajan työskentelyolosuhteista. Valitettavasti olen joutunut sivusta toteamaan, että valvonta ontuu Kirkkonummella. Muutama lapsi kärsii edelleen. Hoitajien henkisestä hyvinvoinnista pitäisi huolehtia paremmin ja jos ei jaksa työtä, on etsittävä muuta. Pieni lapsi ei osaa aina kertoa, mitä hoidossa tapahtuu, oirehtii vaan.

Vieras

#9

10.01.2012 22:58

Näyttää sivistyslautakunnan puheenjohtajakin strand allekirjoittaneen adressin, eikös päivähoito ole sivistystoiminnan alla? Miksi ei Strand ole puuttunut asiaan?
Marianne Ojala
Adressin tekijä

#10 Re:

11.01.2012 06:49

#8: - Perhepäivähoidon laatu taataan huolehtimalla hoitajan työskentelyolosuhteista. Valitettavasti olen joutunut sivusta toteamaan, että valvonta ontuu Kirkkonummella. Muutama lapsi kärsii edelleen. Hoitajien henkisestä hyvinvoinnista pitäisi huolehtia paremmin ja jos ei jaksa työtä, on etsittävä muuta. Pieni lapsi ei osaa aina kertoa, mitä hoidossa tapahtuu, oirehtii vaan.

Perhepäivähoidon ohjaajat tekevät kotikäyntejä hoitajien luona, joten tällaisen ei periaatteessa pitäisi olla mahdollista. Kotikäyntejä voisi kyllä olla enemmänkin, ei siitä ainakaan haittaa olisi. Jos tuo kertomasi pitää paikkansa ja sinulla on ihan oikeasti faktatietoa asiasta, on asiasi ja velvollisuutesi tehdä siitä ilmoitus eteenpäin! Muussa tapauksessa tuollainen vihjailu on erittäin ikävää, sillä tässä(kin) kunnassa työskentelee erittäin hyviä perhepäivähoitajia.

 

ihmettelijä

#11 Re: Re:

11.01.2012 22:38

#10: Marianne Ojala - Re:

Asia on viety eteenpäin ja Kujalan tiedossa. On sekä lapsen, että hoitajan etu, että työtä valvotaan riittävästi. Periaatteessa kaikki on mahdollista, hoitajat ovat ihmisiä, eivät koneita. Minä ymmärrän kyllä uupumisen myös hoitajilla.

Marianne Ojala
Adressin tekijä

#12 Re: Re: Re:

12.01.2012 08:17

#11: ihmettelijä - Re: Re: Asia on viety eteenpäin ja Kujalan tiedossa. On sekä lapsen, että hoitajan etu, että työtä valvotaan riittävästi. Periaatteessa kaikki on mahdollista, hoitajat ovat ihmisiä, eivät koneita. Minä ymmärrän kyllä uupumisen myös hoitajilla.

Totta joka sana.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

16.01.2012 20:29


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

16.01.2012 22:20


Marianne Ojala
Adressin tekijä

#15 Asiattomat kommentit poistetaan

17.01.2012 08:13

On ikävää, että muutama päiväkodin työntekijä on ottanut itseensä tämän kirjoituksen, joka oli Kirkkonummen Sanomissa ja löytyy linkistä adressin alta. On ikävää, että siitä syystä on lähdetty kirjoittelemaan tänne asiattomuuksia. Päiväkodissa työskennelleenä tiedän, että myös se työ on erittäin tärkeää ja vaativaa. Olen tekstissäni verrannut keskenään kahta HOITOMUOTOA ja hoitajien TYÖEHTOJA, en todellakaan hoitajia keskenään ja siinä todennut, että perhepäivähoitajan työ on kaikkineen vaativampaa, kuin päiväkotityö. Sinä edellinen (nimetön) kirjoittaja, joka vihjailit hoitolasten turvallisuuden puutteesta kun hoitaja tekee ruokaa, siivoaa, tms : tiesitkö, että hoitaja tekee nuo asiat ENNEN TYÖAIKANSA ALKAMISTA?! Omalla ajallaan on siivottu ja lounaatkin on lämmittämistä vaille valmiina, kun hoitolapset tulevat. Lainaan JHL:n lentävää lausetta "Ei ole paskoja duuneja, on vaan paskoja työehtoja" ja totean, että toki minä pidän tästä työstä! Se on myös omille lapsilleni paras vaihtoehto tarhojen sijaan. Eli on aika saada kuntoon myös perhepäivähoitajien työehdot, siitä tässä adressissa jälleen on vain ja ainoastaan kysymys.

Viljo Savolainen

#16 Re: Asiattomat kommentit poistetaan

22.01.2012 10:25

#15: Marianne Ojala - Asiattomat kommentit poistetaan

Virkamiesten järjetön ajojahti perhepäivähoitoa kohtaan lopetettava. Viimeisin kammottava esityshän oli tämä 30% palkkaehdotus, jos lapsi tulee myöhässä. Perhepäivähoitajan työpäivä alkaa siitä hetkestä, joka on ensimmäisen lapsen sovittu tuloaika. Ei muidenkaan virkamiesten työaika kunnassamme ala siitä hetkestä kun ensimmäinen asiakas tulee.

Viljo Savolainen

#17 Näin Haminassa

25.01.2012 12:47

Perhepäivähoitajan työn houkuttelevuutta halutaan lisätä Haminassa palkkaa korottamalla. Perusturvalautakunta päättää Hamina-lisästä tänään.
Perusturvajohtaja ehdottaa, että perhepäivähoitajille myönnettäisiin tilapäistä Hamina-lisää 252 euroa kuukaudessa siihen asti kunnes henkilöstöjaosto tekee päätöksen palkkataulukon uusimisesta.
Hamina-lisä koskisi keväällä kolmea perhepäivähoitajaa sekä mahdollisia uusia perhepäivähoitajia, joita saadaan rekrytoitua ja joilla on omia alle esikouluikäisiä lapsia.