Pelastetaan Silvolanmetsä (Smedsinmetsä) Ylästössä!

Pelastetaan Silvolanmetsä (Smedsinmetsä) Ylästössä! / Tiedotteet / Hups! VS korjaa uutistaan: Smedsinmetsään "vain" 300 (eikä 3000) asukasta! / Kommentit

06.10.2022 17:41

Kiitos kun taistelette, rakasta lapsuuteni metsää suojelette. Pidetään Smedsin metsästä huoli, sen suojelu on se tärkein puoli. Smedsin metsä ei tarvitse ihmisiä, se tarvitsee luonnossa eläviä eläimiä! Luonnolle on annettava tilaa, rakentaminen vain metsää pilaa! Minä lapsuudessani siellä puille puhuin, ja suhteeni luontoon loin. Silvolan tekojärvi mun elämäni pelasti, kävelin sen ympäri monet kerrat, ihan lapsuudesta asti. En unohda puita humisevia, en lohtua antavia kukkasia. Sieltä äidilleni kerran sinivuokot keräsin, ja niillä äitini äitienpäivään herätin. Talvella hiihdin järven ympäri yksinäin, säilyttäkää lapsuuteni metsä näin. Uusi sukupolvi metsää tarvitsee, metsää joka lasten mieltä ravitsee 💗 T: Birgitta Wulf os. Lindholm Entinen Ylästöläinen Hiirivuorentieltä

07.10.2022 14:56

Vuodesta 1950 Silloisessa Övitsbölessä, nykyään tunnetaan Ylästönä Lehtikummuntiellä asuneena olen nähnyt muutoksen kylässä. Ennen pääsääntöisesti lehmät ja hevoset astelivat Lehtikummuntietä metsään laitumelle,tai pelloille töihin. Sitten rakennettiin Sihvolan tekojärvi. Maailma muuttuu ja se on hyväksyttävä, mutta liian tiheään rakentaminen tänne muuttaa elämää, eikä aina parempaan suuntaan. Toivottavasti liika rakentaminen voidaan estää ja näin pitää hyvä ja kaunis luontomme ulkoilukäytössä eläinten ja ihmisten iloksi tulev aisuudessakin. Kiitän siitä, että olet jaksanut kamppailla hyvän asian puolesta. Jatka samaan malliin.

13.03.2023 21:08

Jatkakaa sitkeästi. Älkää luovuttako.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…