Petäsmäen metsä suojeltava rakentamiselta

Petäsmäen metsä suojeltava rakentamiselta / Tiedotteet / Luontokartoitus tehty / Kommentit

21.10.2022 12:48

Ihanaa että kävivät kartoittamassa metsää. Askel eteenpäin.

21.10.2022 12:51

Kunpa kerrankin uskottais asiantuntijoita, eikä vaan rahaa

JW

21.10.2022 14:11

Hienoa toimintaa, hyvä että metsä sai asiantuntijoiltakin puoltoäänen säilyttämiseen. Toivottavasti kaupunki myös ymmärtää tämän.

21.10.2022 14:41

Mahtavaa!
Maarit

#5 Pro Raision metsät!

26.10.2022 13:53

Raisiossa on meneillään useampia kaupunkilaisten hankkeita metsien ja viheralueiden puolesta. Päättäjät eivät kuitenkaan tunnu kuuntelevan meitä. Olin itse keräämässä nimiä Kuuanlaakson metsikön rakentamista vastaan mutta vetoomuksella, n. 130 nimeä, ei ollut mitään vaikutusta päättäjiin ja kaupunkikehitysjaostoon, joka 24.10.2022 päätti puoltaa YIT:n kerrostalohanketta. Rakentamatta jättämisestä ei edes keskusteltu vaikka uusi pientaloalue ei todellakaan kaipaa kylkeensä isoja kerrostaloja ja metsää on jo tuhottu ympäriltä rajulla otteella.

Lumparlan asukkaat ovat myös huolissaan alueelle suunnitellusta kerrostaloalueesta, joka tuhoaa viheralueen (TS tänään 26.10.2022)

Mitä tehtäisiin? Vähin mitä kaupungilta voi pyytää on keskustelutilaisuus, jossa päättäjät perustelevat millaista kaupunkikehitystä täällä halutaan ja onko vihreitä arvoja käytännössä. Miksi vanhojen, tänä päivänä tökeröiden asemakaavojen annetaan viedä meitä kuin pässiä narussa?

Vieras

#6 Re: Toivottavasti päättäjät uskovat asiantuntijoihin että metsä Todellakin on suojelun arvoinen.!!!

24.02.2023 14:55

#1: -

Ja päättäjien palkkiot kasvavat, kun luontoa tuhotaan rakennuksilla...

#7 Ihminen on osa luontoa - suojellaan ihmistä, suojellaan luontoa

28.02.2023 16:59

Raision metsäalueet ovat Kerttulan lähialueilla pirstaloituneet pahasti. Ihmisten lisäksi kärsivät mm.eläimet ja kasvit. Ketuilla, mäyrillä, metsäkauriilla, lehtopöllöillä ym. ei ole kohta kotia. Muuttavat sitten varmaan keskustaan tai katoavat kokonaan.

Kaupungin metsäalueita ei pidä kaavoittaa teiksi tai rakennuksiksi. Kaavoittakaa teidenvarsien  joutomaa(pello)t, jos on pakko kaavoittaa mutta ei väheneviä metsiä tai arvokkaita luontotyyppejä.

Rakentaminen tuottaa paljon maastojätettä, eikä kaupunkia kiinnosta siivoaminen, koska sehän maksaa... Metsät ja niityt ovat rakentamisen jäljiltä laittomia kaatopaikkoja. Niissä kun kulkee, liukastuu ja jalat hajoaa niin ihmiseltä kuin kauriiltakin.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…