Vetoomus Luonnonvara- ja ympäristöalan koulutuksen puolesta

Näin turussata

#1 Vetoomus luonnonvara-ja ympäristö koulutusalan lakkautus

10.02.2012 11:12

Globalinen kehitys kulkee siihen suuntaan,että kaikki suppea-alainen koulutus loppuu,koska vaaditaan monipuolista osaamista.Ei voida mennä kysymään jotakin asiaa toiselta,koska se vie aikaa ja on kallistakin pitää erialojen osaamista yllä.Eikä siitä saada millään kokonaisuutena toimivaa ratkaisua aikaiseksi.On kuin ammattiyhdistysliike,joka toimii teollisuuden jarrumiehenä,koska teollisuudella ei ole osaamista hallitsevaa toimivaa koneistoa käytössään.
Hallituksessa on eri ministeriöitä,jotka toimivat kehityksen jarrumiehinä,tarkoitettakoon vaikka ympäristöministeriötä ja puolueita,jotka osaamattomuudellaan ovat tuhonneet suomalaisen yhteikunnan.Teollisuus on muuttanut pois,maa velkaantunut ja velkaantuu kiihtyvällä vauhdilla,EU:n velkavastuut karkaavat käsistä ja paisuvat paisumistaan,kansa köyhtyy ja valtion rahakirstu ei ole enää täytettävissäkään.Maa kaatuu sanoi Halonen,pitäkää toinen toistaan kädestä kiinni.Suvaitsevaisuutta, ja Koivisto sanoi ei pidä olla kateellinen jos toinen saapi rutosti enempi.

10.02.2012 12:23

Turun kaupungin kantaa koulutusohjelman karsimiseen ei voi käsittää opetus- ja kulttuuriministeriön arvioiman linjauksen jälkeen. Tuntuu oudolta, että oman alueen tarpeisiin räätälöity koulutus lopetettaisiin mutu-tuntumalta, koska ilmiselvästi se on aikanaan perustettu tarvoitteellisesti etenkin seudullisiiin tarpeisiin kohdentuvaksi.

Ympäristöministeri Niinistö totesi kestävän kehityksen olevan se ihmisiä mobilisoiva voima, joka sai yksilöt kannustamaan Pekkaa suomalaisten arvojohtajaksi.
Uskon, että koulutusohjelmanne tulee jatkumaan. Argumentoinnit ksetävän kehityksen puolesta ovat niin vahvat maassamm ja (globaalistikin).

#3 Turun amk:n perustamiseen tarvittiin Kestävän kehityksen koulutusohjelma

10.02.2012 14:48

Turun AMK:ta ei olisi saatu hyväksytyksi, ellei Kestävän kehityksen koulutusohjelmaa olisi perustettu, koska siinä oli yhdistettynä osaamista kaikista muista koulutusohjelmista.
Opetusministeri Maija Rask aikoinaan 1999-2003 pelasti Kestävän kehityksen koulutusohjelman sanomalla ettei hän halua jäädä historiaan ministerinä, joka lopettaisi kestävän kehityksen koulutusohjelman. Mites se nyt on mahdollista???????
Belgera

#4 Re: Turun amk:n perustamiseen tarvittiin Kestävän kehityksen koulutusohjelma

10.02.2012 18:55

#3: - Turun amk:n perustamiseen tarvittiin Kestävän kehityksen koulutusohjelma

No, sitähän ei vielä tiedetä, mitä ministeriö tulee  sanomaan. :) Toivotaan parasta!

satunnainen vierailija

#5 Ammattikorkeakoulujen profiloituminen

10.02.2012 19:28

Ammattikorkeakoulujen uudistustyössä koulujen profiloitumista pidetään suotavana. Turun amk näyttää haluavan profiloitua talouteen, tekniikkaan, terveyteen ja taiteeseen. Näitä koulutusaloja ei olekkaan kovin monessa muussa ammattikorkeakoulussa Suomenmaassa...
Toivon mukaan ministeriö näkee tilanteen kokonaisvaltaisemmin kuin Suomen Turku!

12.02.2012 10:45

Rahan tuhlausta valmentaa vihervasemmistolaisia, en kannata.
Realisti

#7 Re: Vetoomus luonnonvara-ja ympäristö koulutusalan lakkautus

12.02.2012 10:46

Nettiadressilla ei ikinä ole saatu mitään aikaan, jos voisin huomauttaa.