Lentomeluhaitta poistettava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Lentomeluhaitta poistettava.

Ossi Miikkulainen
Espoo

#1 Ottaisitte edes asioista selvää...

28.07.2007 05:17

Jos todella olisitte ottaneet asioista selvää pelkän valittamisen sijaan tietäisitte, ettette ole radan 04L laskeutumisreitillä, vaan radan 04R odotuskaarron kohdalla, joka on määritetty yhden minuutin kestoiseksi. (Korkeus 2300 jalkaa.) Koneet letävät ylitsenne samalla korkeudella mitä ne letävät Espoon keskuksen päältä, missä tosin ei syystä tai toisesta ole valitettu lentomelusta. (Kuten ei ole muuten muiltakaan alueilta, missä korkeus on vielä pienempi.)

Jos teillä on tarjolla jokin parempi idea, sen voi kertoa vaikka Helsinki-Vantaan kentän pr-päällikölle. Itse en tosin pidä mainitsemianne alueita "tiheästi asuttuna", mitä esim. rannikon alue on, joten vaihtoehdot taitavat olla melko vähissä. Kyse melussa ei ole niinkään rahasta vaan siitä, että jostain sen reitin on pakko mennä ja te nyt vain satutte asumaan sillä alueella, missä se aiheuttaa vähiten haittaa. Keskelle ei-mitään sijoitettuna kenttä ei palvele ketään, joten kaikki eivät voi pelkästään voittaa.

Jos tahdotte todella saada jotain aikaan asian suhteen, suosittelen että hankitte jostain lainaksi desibelimittarin (esim. kouluilta voi löytyä) ja mittaatte melun todellisen tason. Se ei ole mitään korkeamman tason tiedettä ja jos lukemat ylittävät selkeästi haitallisen tason, kannattaa kääntyä juuri vaikka helsinki-vantaan kentän pr-päällikön puoleen, hän varmasti osaa joko hoitaa asiaa eteenpäin tai kertoa kuka saa asioita aikaan.
Jukka Pirinen
ESPOO

02.10.2007 12:45

On siitä otettu selvää, esimerkiksi tässä muistio:
Kysely ja melunmittauksesta täällä:
Artikkeli lentomelusta täällä:

ref: http://www.jupperi.fi/ http://www.laaksolahti.fi/