Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta.


Vieras

#276 Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

14.05.2012 12:18

#274: No signerature - Re: Re: En voi allekirjoittaa

Ikävä jos koet sinun kiusaamisena sen että en pidä naispappeutta harhaoppina, minä en koe kiusaamisena sitä että sinä pidät minua harhaoppisena. Suon sen sinulle. Raamattu on ilmoituksessaan aivan muuta kuin naispappeus. En koskaan kyllä ole pitänyt yhden asian liikkeitä opillisesti puhtaina, mutta siltikin niitä tarvitaan jostakin syystä, ehkä niiden yksi tarkoitus on kirkastaa Jumalan sanaa meille kaikille yksinkertaisuudessaan Jeesuksen pelastustyön kautta. Minulle ainakin nämä yhdenasian liikkeet ovat varoituksena Raamatun putkinäköiseen tulkintaan, Raamattu sanoo seurakunnan kaitsijan olevan yhden vaimon mies, tämä on näin. Oletko varma että tuolla tarkoitetaan juuri sukupuolirooliin sidottua henkilökuvaa, voisiko tuon kirjoittaa myös yhden miehen vaimo? Eikö täten pitäisi tulkita myös Kristuksen kirkkolakiakin niin että se koskee vain veljiä(miehiä), siinä ei puhuta naisista mitään. On paljon muitakin kohtia että naista ei huomioida vaan miehinen näkökulma on päälimmäisenä. Poikkeuksena on Jeesus, hänen opetuksissaan ei missään korostu mies tai nainen vaan molemmat ovat saman evankeliumin julistajia ja eteenpäin viejiä. Näin uskon tämänkin naispappeus asian Jumalan käsiin, evankeliumi on sama sukupuolesta riippumatta. Papinvirka on maallista, itseisarvona se ei ketään pelasta. Jos joku tuomitsee kadotukseen näin uskovan niin hän ottaa Jumalan osan, joka on väärin ja harhaoppista.

No signerature

#277 Re: Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

14.05.2012 14:17

#276: - Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa 

 "Ikävä jos koet sinun kiusaamisena sen että en pidä naispappeutta harhaoppina"

En koe kiusaamisena sitä, että et pidä Raamatun vastaista naispappeutta harhaoppina. Koen kiusaamisena sen, jos minua yritetään kiusaajaksi leimaamisen uhalla vaatia pitämään uskovaisena ja jopa tervehtimään Jumalan terveellä naispappeuden kannattajia. Uskon Raamatun sanaan: "Jokainen, joka harhaelee ja ei pysy Kristuksen opissa, ei hänellä ole Jumalaa... älkäät... häntä tervehtikö. Sillä joka häntä tervehtii, hän on osallinen hänen pahoista töistänsä." (2. Joh. 9, 10, 11.) Mielestäni ihmisoikeuksiini kuuluu se, että saan elää elämääni pitämättä naispappeuden kannattajia uskovaisina ja jättää tervehtimättä heitä Jumalan terveellä. Mielestäni velvollisuuteni ei ole tulla naispappeuden kannattajien Raamatun vastaisista opetuksista osalliseksi noudattamalla heidän keksimiään Jumalan terveellä tervehtimispakkoa ja uskovaisenapitämispakkoa.


Vieras

#278 Re: Re: Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

14.05.2012 16:58

#277: No signerature - Re: Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

Kiitos vastauksestasi. Kristuksen oppi ei kiellä naista julistamasta evankeliumia, kun tutkit oppeja ja niiden historiaa niin huomaat mikä on oleellista. Jumala ei erota ihmistä minkään ominaisuuden perusteella millään tavalla eri asemaan, ei myöskään pappeuden osalta, se on maallista suorittamista hengelliseen kaapuun puettuna, on se surullista kun on tällaisia konkreettisia asioita joita noudattamalla voi oman uskon näköalan sumentaa ja käyttää sitä kiusaamisvälineenä mm. jättämällä tervehtimättä, se on väärin Raamatun mukaan eikä ole Jeesuksen opetuksen mukaista. Mitä muita asioita on joiden perusteella voit jättää tervehtimättä Jumalan terveellä? Sano aivan konkreettisesti, kuten naispappeuden hyväksyjä.

NallePuh

#279 Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

14.05.2012 21:49

*

Vieras

#280 Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

15.05.2012 01:35

#279: NallePuh - Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

Sillä vain halutaan siirtää huomio toisaalle, tässäkin tapauksessa eräs joka otti asian esille, halusi puolustaa Johanna Hurtigin tervehtimättä jättämistä ym. kaltoin kohtelua sen vuoksi kun Johanna on nainen ja ei ole ilmeisesti erikseen ilmoittanut julkisuudessa vastustavansa naispappeutta tai on ollut myönteinen siihen, en tiedä mitä hän siitä ajattelee eikä se minulle kuulu, joillekin näkyy kuuluvan aivan huutona korvassa.

No signerature

#281 Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

15.05.2012 10:54

#280: - Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa? 

 "halusi puolustaa Johanna Hurtigin tervehtimättä jättämistä ym. kaltoin kohtelua"

Rehellisten ihmisten kiusaaminen valehtelemisella tuntuu olevan sinulle hyve. En puolusta kenenkään tervehtimättä jättämistä, vaan Jumalan terveellä tervehtimättä jättämistä. Se ei ole kaltoinkohtelua, vaikka yrittäisit niin väittää. Raamattuun uskovien ei tarvitse eikä sielunsa autuuden vuoksi pidä noudattaa naispappeususkovien keksimää Jumalan terveellä tervehtimispakkoa. Kenenkään kaltoinkohtelua en hyväksy. En ole lukenut näyttöä Hurtigin kaltoinkohtelusta. Linkit hänen haastatteluihinsa eivät sisällä näyttöä kaltoinkohtelusta, vaan väitteitä. Epäilen, että naispappeususkovat kokevat "pahoinpitelynä" sen, etteivät voi pakottaa Raamattuun uskovia pitämään itseään uskovaisina. Siksi en voi allekirjoittaa adressia. Epäilen, että adressin on allekirjoittanut moni sellainen, jolla ei tosiasiassa ole näyttöä Hurtigin kaltoinkohtelusta. On vain vahva usko siihen, että vanhoillislestadiolaisuus kaipaisi remonttia.

sivusta seurannut

#282 Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

15.05.2012 12:06

#281: No signerature - Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

Huomioikaa että adressin mukaan kaltoinkohtelun kohteena saattavat olla Johanna Hurtig itse, hänen läheisensä tai hänen toimintaansa puolustavat, myös tässä tervehtimisasiassa.

Itse olen kuullut omin korvin ja toisen kuulemana ja minulle kertomana asiattomia arviointeja Hurtigin työstä, sekä hänen ja hänen läheistensä kaltoinkohtelusta.  Osa kuulemistani jutuista voi olla värittyneitäkin, mutta sitäkään en usko että ne olisivat täysin valetta ja perättömiä juttuja.  Minusta sekään ei ole asiallista, että kirjoittaisin tänne henkilöiden nimiä ja heidän sanomisiansa ja tekemisiänsä.  Jos sinun korviisi ei näitä juttuja ole kuulunut, niin minusta se on vaan hieno asia, että kaikkialla ei näitä juttuja puhuta.  Silloin sinun ei tietenkään kannata laittaa nimeä tähän adressiin, jos et näe mitään syytä omalla kohdallasi siihen.

tieto lisää tuskaa

#283 Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

15.05.2012 15:40

#281: No signerature - Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

Siinä taas viisastelee henkilö, joka luulee tietävänsä. Ihan suututtaa! -  Olen uhri ja itse kuullut asianomaiselta Johanna Hurtigilta sellaisia asioita, että oma uskoni oli sen myötä koetuksella. Luottamus on horjunut VL-liikkeen johdossa eräisiin henkilöihin. Mutta olen vain päivän lapsi ja Jumalastani en luovu siksi, että jotkut miehet (ja myös naiset)  kohtelivat rumasti tutkijaa, joka on julkituonut kauhean pedofilian VL-yhteisössä. - Siunausta ja valoa Johannalle ja myös kaikille muille Jumalaan uskoville!


Vieras

#284 Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

15.05.2012 16:46

#281: No signerature - Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

Viimeinen lauseesi vastasi aamenta minullekin. Vanha talokin rapistuu ja autokin tarvitsee huoltoa niin miksei uskonyhteisöäkin tarvitsisi välillä remontoida, terveellistä se vain on, pelko pois niin saattaa jo tervehtiminenkin helpottua, ei se niin vaikeaa ole. Kannattaa joskus tervehtiä vaikka liikkeen ulkopuolista pappia Jumalan terveellä niin kynnys alenee eikä se kohta enää olekaan suoritus tai oman itsensä korotus. Ihana kevät päivä, nyt lenkille :))

Nimettömälle

#285 Re: Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

15.05.2012 19:50

#275: NIMETÖN - Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

Kyllä, kun uskoo evankeliumin eli syntien anteeksiantamiseen Kristuksen ansion tähden, kuten tuossa antamassasi Raamatun kohdassa sanotaan.

Ja kenelle tämä evankeliumi on uskottu? Niille joiden sydämessä Herra Jeesus asuu Pyhän Henkensä kautta.

1. Tess. 2:4

Vaan niinkuin me Jumalalta koetellut olemme, ja meille on evankeliumi uskottu, niin me myös puhumme; ei niin että me tahtoisimme ihmisille kelvata, vaan Jumalalle, joka meidän sydämemme koettelee.

 

Luuk. 10:16

Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.

 

Joh. 20:23

Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.


Vieras

#286 Re: Re: Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

15.05.2012 20:17

#285: Nimettömälle - Re: Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

Tuo viimeinen Raamatun sitaatti on kovin maallisella tavalla tulkittu vl liikkeessä. Siksi on tärkeä lukea Raamattua ja koetella kaikki opit. Hoitokokouksissa tuon kohdan toteutus sai Jumalan sanan pilkan luonteen. Tuon kohdan väärinkäyttö johtuu mielivaltaisesta vallankäytöstä lähimmäistä kohtaan, anteeksiantoa ei koskaan saa keneltäkään evätä, tämä on Jeesuksen opetusta. Kun Pyhä henki ei ollut mukana siellä niin pahaa jälkeä tuli, samoin väitän että Johannan kaltoin kohtelu ei ole Pyhästä hengestä, tarkoitus ei pyhitä keinoja koskaan näissä asioissa.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.05.2012 20:49



Vieras

#288 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

15.05.2012 23:36

#287: Vieraalle - Re: Re: Re: Re: Re: Re: En voi allekirjoittaa

Samallalailla kuulee että uskovaiset tulkitsevat väärin. Jeesuksen ansion tähden kuuluu evankeliumi kaikille, hengellisten yhteisöjen rajoista riippumatta.

kesätulossa

#289 Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

16.05.2012 00:15

johannahan on itse sanonut jättävänsä liikkeen. ei sillon enää voi tervehtiä jumalan terveellä jos on jo jättänyt liikkeen

 


Vieras

#290 Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

16.05.2012 00:25

#289: kesätulossa - Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

Tottakai voi, ei hän uskoa ole sanonut jättävänsä. Ei usko ole liike maan päällä vaan tila sydämessä.

No signerature

#291 Re: Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

16.05.2012 11:45

#284: - Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa? 

 "Kannattaa joskus tervehtiä vaikka liikkeen ulkopuolista pappia Jumalan terveellä niin kynnys alenee"

Noin etenee paatuminen synnin petoksen kautta.


Vieras

#292 Re: Re: Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

16.05.2012 12:22

#291: No signerature - Re: Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

No enpä ihmettele enää tätä adressin tarpeellisuutta, että tervehtimisestäkin tehdään suoritus taivaaseen pääsemiseksi, höpsistä sanon vaan.

Raamatun mukaan

#293 Re: Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

16.05.2012 17:25

#290: - Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

Raamattu ei kuitenkaan tunne yksinäistä Jumalan lasta. Pitää kuulua Jumalan valtakuntaan johon pääsee vain parannuksen ahtaan portin kautta. Raamatun mukaan se valtakunta löytyy täältä ajasta.

Ilm. 1:13
"Ja kultaisten kynttiläjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, vaatetetun pitkällä hameella ja vyötetyn rinnoilta kultaisella vyöllä."

Ilm. 1:20
"Se salaisuus niistä seitsemästä tähdestä, jotka sinä minun oikiassa kädessäni nähnyt olet, ja seitsemän kultaista kynttiläjalkaa. Ne seitsemän tähteä ovat seitsemän seurakunnan enkelit: ja ne seitsemän kynttiläjalkaa, jotka sinä nähnyt olet, ovat seitsemän seurakuntaa."

Ilm. 2:1
"Kirjoita Epheson seurakunnan enkelille: näitä sanoo se, joka seitsemän tähteä pitää oikiassa kädessänsä, joka käy seitsemän kultaisen kynttiläjalan keskellä:"

 

Johannes kirjoitti kirjeitä näille seurakunnille, joten siinä näkyy selvästi, että kyseessä on täällä ajassa oleva Jumalan valtakunta, joka koostuu uskovaisista ihmisistä.
Lisäksi, koska Kristus on ruumiin eli seurakunnan pää, niin on kuuluttava tähän ruumiiseen, jotta pysyy elävässä uskossa.

Kol. 1:18
"Ja hän on ruumiin, nimittäin seurakunnan pää, joka on alku ja esikoinen kuolleista, että hän kaikkein ylitse kävis;"

Ef. 4:4
"Yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin tekin olette teidän kutsumisessanne yhdenkaltaiseen toivoon kutsutut,"

Joh. 15:6
"Jos ei joku minussa pysy, se heitetään ulos niinkuin oksa, ja kuivettuu, ja ne sidotaan kokoon, ja heitetään tuleen, ja palavat."


Vieras

#294 Re: Re: Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

16.05.2012 17:43

#293: Raamatun mukaan - Re: Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa? 

 Raamattu tuntee myös yksinäisen Jumalan lapsen. Lueppa raamattus paremmin ja pyydä nöyrästi Jumalalta viisautta ja äläkä viisastele kuin fariseus.


Vieras

#295 Re: Re: Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

16.05.2012 17:48

#293: Raamatun mukaan - Re: Re: Re: Re: Adressissa ei oteta kantaa naispappeuteen, miksi keskusteluissa?

Ei ole yksinäinen Jumalan lapsi vaikka ei kuulukaan ry:n piiriin, ystävät ovat edelleen samat eikä mikään muutu, ei ole pakko kuulua yhdistyksiin voidakseen uskoa, tämä on Raamatun mukaista. Tietysti jos tämä yhdistys ottaa asian niin että ihminen ei ole uskomassa tai on luopunut sillä uskostaan, sillehän ei voi muuta kuin sanoa että tätä ei neuvota Raamatussa näin. Se muuttuukin sitten kaltoinkohteluksi ja voi saada jopa kiusaamisen täyttäviä piirteitä.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

16.05.2012 23:02


Hehheh

#297 Suosittu adressi :)

17.05.2012 00:31

Allekirjoitusten määrä kertonee adressin todellisista kasvoista

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

17.05.2012 00:46



Vieras

#299 Re: Promilleluokkaa

17.05.2012 02:05

#298: Moro - Promilleluokkaa

Ei sitä tarvi muuttaa, voi olla vain siitä eri mieltä. Jokainen vastaa omakohtaisesta uskosta eikä mikään muu kuin totuus ole merkityksellinen. Jokainen näkee miten seurakunta ajelehtii ilman ohjausta kaikessa erehtyväisenä. Enemmistöllä ei näitä asioita hoidella vaan Raamatun sanalla. Ja sanontahan kuuluu ei se määrä vaan laatu. Itse aattelin että parisataa vois allekirjoittaa niin onhan noita jo tuplasti. :)

Vieraalle

#300 Re: Re: Promilleluokkaa

17.05.2012 09:39

#299: - Re: Promilleluokkaa

Juurikin niin, että Raamatun sanaa on pidettävä ylimpänä ohjeena.

Hepr. 10:25

Ei antain ylön yhteistä seurakuntaa, niinkuin muutamain tapa on, vaan neuvokaat teitänne keskenänne, ja sitä enemmin kuin te näette sen päivän lähestyvän.