OIKEUTTA SIIVOOJILLE!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista OIKEUTTA SIIVOOJILLE!.

Mikko Kaarto
PORI

#1

30.11.2006 04:10

Siivoojien ammattiliitto PAM (palvelualoen ammattiliitto) hoitaa jo näitä asioita siivoojien puolesta. yhteyttä sinne, ennen kuin alat kirjoittelemaan tänne adresseja...
Ei pilkun viilaaja
Kemi

#2

19.12.2006 15:46

Itepähän ovat alansa valinneet.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

09.01.2007 15:19


Ei pilkun viilaaja
Kemi

#4

10.01.2007 17:54

Henrik, tuo oli aiheeton ja rasistinen kommentti.
aa ajiji
Vaasa

#5

30.01.2007 21:32

"Eivät ole välttämättä alaansa valineet, tunnen joitakin ihmisiä jotka eivät ole muita töitä saaneet, koska joku ählämi sählämi on vienyt työt...."

Ne on varmaan ansainnut ne työt ja käyny siellä korkeakouluissa lukemassa aloja. Mitä ne sille voi jos työhakemus hyväksytään? Toinen on vaan parempi kuin toinen. Ei siinä ulkomaalaisuus ratkaise.
Aki Moisio
Akaa

#6

10.02.2007 20:46

Nuo Ay-pomothan juuri tekee työtä näitten palkkojen nostamiseksi. Osoita adressisi sen sijaan sairaanhoitopiirien, koulutoimien, ym. ym. kunta ja valtion päättäjien tietoon, ja vaikka suomen yrittäjille "Suomen suurin elinkeinoelämän järjestö yli 94 000 jäsenyritystä"

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

14.02.2007 21:23


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

16.02.2007 10:59


Sanna Hovi
Espoo

#9 Nykyään

13.07.2007 15:20

Esimerkiksi ISS:llä on nykyään se tilanne että otetaan mieluummin ulkomaalaisia töihin. Ulkomaalaiset eivät tunne suomen lakia/työehtosopimusta ja suostuvat painamaan minimipalkalla. Monet suomalaiset eivät suostu niin pienellä palkalla tekemään kiireellä, hiki hatussa töitä, joka on järkevääkin. Ei tietenkään työnantajalle kannattavaa, mutta kuka haluaa olla orja jollekin. Työnantajat ajattelevat vain omaa voittoaan ja etuaan. Työntekijä leimataan heti laiskuriksi tms tms jos rupeaa vaatimaan oikeuksia.
Helinä Tuomimäki
Tampere

#10 alan valinneet

21.08.2007 17:53

Siivoojien alaaa ei välttämättä valita. Itse olen yli 50v,ei niitä töitä meikäläiselle ole! Samoin voisi sanoa hoitajille,että ovat alansa valinneet. Kyllä meillekin pitäisi saada ihmisarvoinen palkka ja arvostus!Kuinka käy jos me lopetetaan hommat!
ansa kauppinen
turku

#11 onhan tämä

23.08.2007 17:51

aika surkeeta kun me pienipalkkaiset siivoojat jopa vähän yli 7 euron tuntikorvauksella tahkotaan sitä voittoa työnantajan taskuun,suuret siivousliikkeet ovat kilpailutilanteessa ottaneet siivouskohteita alle kaikkien torihintojen ja kun firmankin pitää jotain saada sille työntekijälle maksettavan palkan osa pitää olla alle melkein toimeentulon.henk.kohtaisesti tunnen perheellisiä jotka käyvät työssä päivittäin,palkka on niin surkea ettei kertakaikkiaan rahat riitä,joko haet toimeentulotukea tai soviteltua päivärahaa kun työaika on päivittäin niin pieni.sitten ovat nämä joiden on juostava monessa kohteessa päivittäin että tulee päivän tunnit täyteen.alotappa ite työt esim.kolme kertaa päivän aikana.siivoustyö ei tosiaan ole kutsumusammatti,mutta ilman meitä taas ei muut ammattiryhmät toimisi,meidän työpaikassa "fiinimmät"ei saa vietyä edes kahvikuppiaan tiskiin,puhumattakaan että työpöytää tai paperikoria itse tyhjennetäisiin.tämä on pelkkä toimisto,puhumattakaan sairaaloista,päiväkodeista tai kouluista.nostetaan vaan nokkamme ylös ollaan yhtä tärkeitä kuin muut ammattiryhmät.toivottavasti tähän palkkaan saadaan parannusta ynnä ammatin arvostukseen.oikeutta siivoojille TSEMPPIÄ
Paula Karhula
Kangasala

#12 Liika on liikaa

23.08.2007 20:57

Onko oikein teettää sairasloma tuuraukset muilla siivoojilla samalla palkalla apau todella tarvitaan.Missä on kuuluisa koulutus lisä ei häävi!!
Paula Karhula
Kangasala

#13

26.08.2007 08:52

Liitostako apua ei todellakaan! miksi liitto on hyväksynyt työehto sopimuksen jossa viettiin kaikki lisät pois ja palkalle ei ole tapahtunut mitään muuta kuin yleiset korotukset KIPARI palkkaus ei ole toiminut niinkuin piti. Ei kaikissa siivousalan yrityksissä.
Marjo Rantanen
Muurame

#14 Vihdoinkin!

01.09.2007 18:43

Kerrassaan upeaa, että vihdoinkin joku uskaltautuu puhumaan ääneen suurten siivousfirmojen matalapalkoista! Toivottavasti myös asiakkaat heräävät kysymään, paljonko itse siivooja saa käteen sopimussiivouspoteista. Alle seitsemän euron tuntipalkalla ei juurikaan tässä maailmassa edes perustarpeita tyydytetä, vaikka tekisit työtä kahdeksan tuntia päivässä. Ja jonkunhan nuo paskaduunitkin on realistisesti tehtävä, ikävä kyllä. Jos ei tehtäsi, niin maailma hukkuisi jo parissa viikossa paskaan ja pitemmällä tähtäimellä myös kansanterveys vaarantuisi.
terhi heinonen
ulvila

#15 pettynyt työhön

01.10.2008 08:22

Niin on että ensin luvataan hommia ja sit yks kaks lähtee kohteita ja työkaverin kaa ollan pärrätty et ekaksi meillä molemmilla on hommia paljon ja sit vähenee. Sit toinen mistä olen niin kiukkunen on palkka et niin hullua et ei makseta ylityöstä ja eikä mistään muustakaan ja tuntuu et palkka on tosi surkee ja tunteja ei tuu tarpeeksi,miksi ei siivoojia kunnioiteta et me tehdään kunnon työ et ihmisillä on hyvä olla ja mitä me saadaan palkaksi hyvä mieli mut huono palkka.

Tuli mieleen et onko kukaan miettinyt et mitä tää maailma olisi jos ei ole siivoojia ja paikat on kamalassa kunnossa??????????

Itse olen kovasti miettinyt asiaa.
Jutta Järvinen
Seinäjoki

#16 Siivojan työtä tehneenä

25.03.2009 22:54

palkkani pahimmillaan n.480e/kk 3xviikossa täyttä 8h/pv.
Eva Hämeenniemi
Keuruu

#17 Hyvällä asialla olet!

21.06.2009 19:34

Siivojien palkka on todella pieni työmäärään verrattuna. Työajat mitoitetaan todella tiukoiksi ja paikasta toiseen mennään puolijuoksua. Kuka sellaista jaksaa, oikeasti?

Olen odottanut koska siivojat menisivät vaikka viikoksi lakkoon!!! Silloin todella monessa paikassa huomattaisiin siivouksen arvo ja tarve!

Yritä saada itsellesi vaikka joku kansanedustaja ajamaan asiaa kaveriksesi, medialle kannattaa asioista infota ja kerro myös liittoon (PAM) ajamastasi asiasta.
Pettynyt yhteiskuntaan
Vieras

#18 Ei näin..

17.08.2010 19:04

Siivoojilla on LIIAN PIENET PALKAT ja sille tpdellakin pitäisi saado korjaus. Äitini palkka on h yvin alhainen saamme asumistukea kun muuten ei oikein jäisi rahaa mihinkään muuhun. En tiedä kuinka monella muulla on näin mutta äitini on jo tehnyt ylitötä joka päivä varmaan viimeiset pari kuukautta (jos kesälomaa ei lasketa) noin 14h päivässä!!??!! en itse oikein asiasta tiedä kun olen vielä 15, mutta eikö ole olemassa jokin laki jonka pitäisi kieltää tälläiset työmäärät kyllähän noilla tunneilla palaa loppuun. Tässä voelä esimerkkiä siivoojan elämäst: äitin oli ihmeissään kun sai tulevan viikonlopun kokonaan vapaaksi kun ei normi vapaa päiviä ole ollut pitkään aikaan. Ja teille hyväpalkkaisille idiooteille jotka marisevat siitä että mitäs ovat valinneet työn tai jotain että olisivat opiskelleet kunnolla sanon vain että kaikki eivät ole valinneet tätä ja jotkut ovat opiskelleet paljonkin elämässään ja siivoojia olisi silti vaikka kaikilla olisi koulutus huippuluokkaa sillä yhteiskunta ei pelitä ilman siivoojia mutta kun niin harva sitä tajuu ku on vaan niin idiootteja.

Vieras

#19 Re: onhan tämä

03.01.2011 16:50

#11: ansa kauppinen - onhan tämä

On tämä hieno juttu,että vihdoin näemme ja koemme kuinka vähän tätä meidän työtä asiakkaat arvostaa.Olen kokenut ulkoistamisen pörssi firmaan julkiselta sektorilta.Jossa ei ihminen ei ole muuta kuin robotin arvoineen kone.Ei kerkiä edes pitää lakisääteisiä taukoja päivittäin,kun työtä on niin paljon.Ja aika on kortilla ja vielä kun pitää tehdä laatua.Heti tulee sanomisia jostain mikä on taas vinossa Asiakas on nykyään niin vaativa,että etsimällä etsii mistä saisi meille pahan mielen.On jatkuva fyysinen ja henkinen paha olo.Eikä siihen auta mikään kuin toistuvat sairauslomat.Tämä on nykypäivää siivousalalla.                       Nimimerkki Tuulia

Kelol

#20

05.08.2011 04:56

Ettekö te tajua että jos minimipalkkaa nostetaan niin monet jäävät työttömiksi? järkevämpää olisi laittaa suomeen negatiivinen tulovero ja nostaa kansalaispalkkaa.