Lisää kokoja – pieniä ja isoja – naisten kenkiin

Katri Kukkola
Kankaanpää

#1 Jalat määrää, ei muoti

27.11.2008 19:36

Olen 30+ nainen, joka omaa 32 numeron jalan ja olen seurannut tätä kenkäkauppojen menoa jo pidemmän aikaa. Suurimmaksi osaksi tahtomattani, kun olen etsinyt itselleni sopivia kenkiä. Kuten sanottu; ääripäät aiheuttavat ongelmia aina.
Suurinosa ihmisistä mahtuu 36-40 koon mittataulukkoon ja kenkätehtaat valmistavat kenkiä sen mukaan, siis kysynnän ja tuottavuuden mukaan.
Suomen väkiluku on kuitenkin niin pieni, että laajamittaisempaa tuotantoa ei "ääripäille" kannata aloittaa, onko näin?

Ja tuosta me "ääripäähän" kuuluvat ihmiset sitten kärsimme. Kärsimme sen kukkarossamme, kun joudumme ostamaan kalliilla hinnalla kenkiä ulkomailta tai teettämään suutarilla, jos hyvin käy. Kärsimme myös henkisesti, koska tunnemme itsemme ulkopuolelle jätetyiksi.
Pienijalkaisimmat, johon itsekin kuulun, joutuvat etsimään kenkiä lasten kenkäosastoilta. Onneksi valikoima on vuosien saatossa laajentunut hieman ja hyvällä onnella voi löytyä ihan siedettävätkin kengät.

Allekirjoitin adressin loppujen lopuksi sen vuoksi, että haluaisin tälle asialle lisää huomiota ja, jos mahdollista, niin muutostakin.
Suomi on tunnettu jalkineistaan, joten on häpeällistä, että "ääripäät" ovat näin laiminlyötyjä.
Jenni Lecklin
Kotka

#2

04.06.2010 19:56

Tottakai! Kaupassa on todella ärsyttävää, kuin löytää jotkut todella ihanat kengät jotka ovat saman kokoiset kuin normaalisti käyttää, mutta kärki on esim. liian kapea

inka ruohela
Vieras

#3 pienet naisten kengät

01.07.2010 07:48

Painajaista- vaan urheilukenkiä, mummokenkiä tai piikkareita tarjolla 36 pienemmissä kengissä.


Vieras

#4 isoja naisten kenkiä,normaali hintaan kiitos!

22.08.2010 18:40

olen 18-vuotias tyttö (jalka 45) ja olen lopen kyllästynyt tyhjentämään säästöni, jotta voisin ostaa edes kerran vuodessa uudet kengät.mielestäni nuoren naisen kuuluisi saada käyttää kauniita kenkiä, ilman että niistä on maksettava yli 120 euroa!ja olen lähes koko teini-ikäni joutunut käyttämään miesten kenkiä (ovat huomattavasti halvempia),että eiköhän nyt olisi aika saada hinnat kohdilleen näissä ns.isojen tyttöjen kengissä jotta kaikki naiset  pääsisivät nauttimaan kauniista kengistä.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.09.2010 11:18


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.09.2010 11:20


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.09.2010 11:22


Vieras
Vieras

#8 Re: pienet naisten kengät

08.11.2010 04:50


Vieras

#10

08.08.2011 17:06

Olisi todella tärkeää, että kengän valmistajat tekisivät myös suurempia kokoja. On aivan työn ja tuskan takana löytää suuria kokoja. Haluaisitko itse käyttää naisena miesten kenkiä tai miehenä pelkkiä naisten kenkiä?

Vieras

#11

02.12.2011 14:24

Ei löydy mistään kivoja naisellisia kenkiä 43-44 jalalle :(
Turhautunut

#12 pikkujalkainen

12.10.2014 11:21

Ei löydy kertakaikkiaan mistään nättejä saapikkaita,korkokenkiä tai tavallisia kävelykenkiä koolle 32-33 :( Lastenosaston jalkineet on kuitenkin suunnattu lapsille ja siltä ne myös näyttävät, joten sieltä hyvin vaikea löytyy itselleen mitään. Netissä hyvin vähän nettikauppoja, josta löytyisi mitään varsinkaan omaan kukkaroon sopivaa. Hyvin hyvin turhautunut nuori nainen..( Nyt lähes kolme vuotta käyttänyt samoja tennareita vuodenajasta riippumatta hmph..)