Pelikoneet pois kaupoista ja kioskeista

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Pelikoneet pois kaupoista ja kioskeista.

day

#1 PELIKONEET POIS SUOMESTA !!!

06.09.2012 16:41

Hei, Liian monen koti on tuhoutunut pelikoneneiden takia. Olen seurannut läheltä ihmisiä joilla on tämä riippuvuus. Lapset on kulkeneet rääsyissä, jääkaapissa on pelkkä valo. Pelaaja valehtelee..ei oo tullut sossustakaan rahaa... valhe...valheen päälle . Tätäkö haluamme tulevalle sukupolvellemme. Menet kauppaan ja siinä se on. Ruokarahat kilisee koneen pohjalle ja lapset odottavat nälkäisenä kotona.
ONKO TÄMÄ OIKEIN ??? Nyt on mahdollisuus vaikuttaa, eikä vain puhua. Sinun nimesi ei näy jos sitä et halua. Mikä estää kirjoittamasta ja kommentoimasta. On niitä jotka vain puhuu ja niitä jotka tekee edes jotain asian hyväksi.
Olen sitä mieltä, että
PELIKONEET POIS SUOMESTA !!!

asd

#2 joo

10.09.2012 00:17

Tuplapotin yliannostukseen ei kuole toisin kun huumeisiin
elämä on...

#3 Sökö, vanha suomalainen seurapeli

18.10.2012 19:25

Onkohan tosiaan niin että pelikoneiden hävittäminen maasta ongelmapelaamisen poistaisi. Ennen muinoin ne kivitalot pelattii pois keskellä metsää, kannon päällä kiljukanisterin kera. Ja kokeiltiinhan suomessa kieltolakiakin, kun aika oikein kultaa muistot niin hyvinhän se meni. Vihan periaatteen mukaan ongelmahan ei koskaan ole alkoholistissa tahi peliongelmaisessa vaan siinä isossa pahassa sudessa joka turmiolllista tuotetta tarjoaa, sen vihaaminen kun on helppoa ja viha tuntuu tuskaa helpottavan. Mitäs jos tehtäisiin ennemmin aloite ongelmista puhumisen, tiedostamisen ja hoitamisen puolesta, onhan tuo toki pidempi tie. Eikä yhtään niin kunnianhimoa kohottava kuin haaveilu valtion monopolien kaatamisesta tai maailman riippuvuuksien sulkemisesta pandoran laatikkoon, paratiisin palauttamisesta maan päälle.

Itse näitä asioista hyvin läheltä koko ikäni seuranneena, voin hyvällä omalla tunnolla todeta että kyllä holisti aina pullon löytää, eikä peliongelmainen pelikonetta riippuvuuteen tarvitse. Kysynnällä kun on aina tapana kohdata tarjonta. Ajattelutapa meidän pitäisi muuttaa, AA:han kuuluminen ei olisi enää yleinen häpeä, vaan osoitus rohkeasta ihmisestä joka on päättänyt muuttaa elämänsä suunnan. Tarjota ohjeet avun löytämiseen sekä myös riittävät resurssit avun riittävyyden takaamiseksi. Tuntuu aina hienolta sotia jonkin suuren asian puolesta, mainita kahvipöydässä rinta kaarella, "minäpä meinaan ajaa paheet pois suomesta". Kuulostaahan se paremmalta kuin että meidän naapurin pertillä oli sama ongelma kuin minulla muinoin, yhdessä pitkään keskusteltiin, katsottiin peiliin, myönnettiin ongelma ja tehtiin päätös ettei enään tänään pelata. Vuosien kuluttua käytiin pitämässä luento valmistuville lääkäreille riippuvuuksien eri hoitomuodoista, sairauden vakavuudesta sekä hoitoon liittyvistä tukiverkoista. Näistä kaikista kerroimme jotta he osaisivat tarjota apua, omasta helvetistämme/valheistamme jotta he osaisivat kuunnella.
Köyhä pelimies.

#4 Peliriippuvaisen on vaikea elää Suomessa.

01.01.2013 05:57

Ennenkin meni rahaa pelikoneisiin, mutta kun kolikot loppuivat oli helpompi lähteä kaupasta pois. Nykyään voi laittaa pankkikortin koneeseen ja setelit myös. Itse juuri tänään pelasin ensin kolikot pois ja sen jälkeen meni kaikki setelit perässä, kortin olisin laittanut, mutta tili oli jo tyhjillään, tätä on toistunut liian usein. Ja pelikoneita tulee kuin sieniä sateella joka paikkaan. Olen pelinarkkarina täysin sitä mieltä, että pelikoneita tulisi olla vain tietyssä paikassa esim. täyspotissa, jonne mennään pelaamaan, eikä kauppareissun päätteksi pelata sitä ''kaksi eurosta''.
Näistä hyväntahdon peleistä ei tule hyvää oloa.

Vieras

#5 Kompromissia?

01.01.2013 06:01

Jos pelikoneiden on pakko jäädä kauppoihin, niin ne voisivat toimia vain pankkikortilla, jossa on päivittäinen raja ja johonka voisi laittaa täyskiellon pankissa.
Kokke

#6 Re: Kompromissia?

03.08.2013 21:22

#5: - Kompromissia?

Näinhän on jo.

Lasse

#7 "Kompromissia"

27.08.2014 19:34

Samaa mieltä että pelikoneet saisi toimia ainoastaan pankkikortilla. Tällöin kortille voi laittaa pelikiellon. Toinen vaihtoehto on laittaa pelikoneet Ray-pelihalleihin.


Vieras

#8

25.09.2014 10:10

Terveen asian puolesta.Pitäisi saada kansalaisaloitteeksi
peliriippuvainen.

#9 Re: joo

02.01.2015 08:38

#2: asd - joo 

 Itsemurha on keksitty ja itsemurhan tekijöillä on usein peliriippuvuustaustaa, esimerkiksi isäni ja setäni tekivät itsemurhan ja molemmilla oli peliongelma josta seurasi syvä masennus ja epätoivo, setäni velkaantui peliongelmansa takia ja ratkaisi ongelman hirttämällä itsensä, isäni jolla oli myös peliongelma masentui vielä pahemmin sen jälkeen kun veljensä hirttäytyi ja hirtti myös itsensä 2 vuotta sen jälkeen kun setäni hirtti itsensä. Sama juttu käymässä mulle ellei jotain tehdä.

I hate flowerhataunts

#10 Vähän kommenttia

09.03.2015 15:21

Jos nämä koneet poistettaisiin kaupoista ja kioskeista, niin en usko, että peliriippuvaisten määrä vähenisi. Ne ketkä joskus harvoin laittavat koneeseen jonkun pienen vaihtorahan, heidän vähäinen vaaraton pelaaminenkin saattaisi loppua. Ei peliriippuvaisille matka pelipisteelle ole ongelma.

Ja Bonamerin pelit ovat käytännössä samassa luokassa kuin kourapelit tai onnenpyörä Linnanmäellä


Vieras

#11

04.06.2015 21:10

Kaikki pois ja heti. !!!!!!!!!

Vieras

#12

25.01.2016 21:16

Ihan idioottimainen idea nää pelikoneet kaupoissa ja kioskeissa sekä muilla yleisillä paikoilla kuten VR odotussaleissakin. Ja nykyään niissä on se pankkikortilla maksamisen mahdollisuuskin..Että varmasti pelataan tilit tyhjäksi! EDESVASTUUTONTA TOIMINTAA RAY:lta! Muka hyväntekeväisyyttä...

Entinen uhkapeluri muttei kertaakaan vankilassa
Vieras

#13 Uhkapelaaminen vie helposti rikoskierteeseen

07.04.2016 21:48

Koska ajatus pelikoneiden siirrosta pelihalleihin järkeen käypä ratkaisu, joka on ollut käytössä Naapurimaassa Ruotsissa pitkään. Uhkapelillä on sellainen haitta vaikutus että menee alta asunto, omaisuus, ajautuu sen kautta rikoskierteeseen, jonka kautta suoraan vankilaan, kun ei ole rahaa ostaa ruokaa ja maksaa asumiskuluja.

Seppo Lehikoinen

#14 Kenenkään ei ole pakko pelata.

08.07.2016 09:31

Mutta sittenkin helvet*iin pelihärvelit kaupoista, kioskeista, kahviloista ja ravintoloista. Ne houkuttavat etenkin yksinäisiä eläkeläisiä ja muita yhteiskunnasta syrjäytettyjä tuhlaamaan vähät rahansa  ajanvietteelisesti "unelmiin" voitoista. Sitten kun on tarpeeksi paljon hävitty, niin pelataan siksi, että epätoivoisesti halutaan saada tappiot kuitattua.

Ja niin köyhdytään lisäää. Loputtomasti...tai ainakin niin kauan, kuin jostakin saa rahaa järjettömään pelaamiseen!

Häpeäkseni joudun tunnustamaan, että joskus itsekin olen tuhlannut jonkun ostosten vastuurahana saamani 20 senttisen RAY:n pohjattomaan perceeseen, mutta lohdutonta on katsella, kun köyhät eläkeläiset vaihtavat seteleitä kolikoiksi tai survovat pankkikorttiaan koneen ahneeseen kitaan köyhtyäkseen ja sitten elelevät kaurapuurolla ja hanavedellä seuraavaan eläkepäivään asti. Elintärkeät lääkkeet jäävät apteekkiin, sähkö- ja puhelinmaksut rästiin jne...

Poliitikoilla ei ole selkärankaa tehdä loppua RAY:n peliterrorilta...no, ei kai, kun pelifirma rahoittaa ainakin kokoomuksen pikkujoulupippaloita sun muita läskimahojen saunailtoja. Ja meneehän ryöstötuotoista valtava osuus myös uusien kunniakansalaisten hyysäämiseen ja muuhun matujen "virkistystoimintaan".

Sinä. Juuri SINÄ. Laita peliautomaatit pannaan. Älä pelaa enää koskaan. Itsekin olen vihdoin sen vakaan päätöksen tehnyt.

Jos minulla on jotenkin ylimääräisiä kolikoita, niin ennemmin vien ne metallinkeräykseen kuin kenkkään RAY:n rosvoille!


Vieras

#15

10.07.2016 17:04

Tunnen peliaddikteja.
RAY BURN TO HELL

#16 Peliautomaatit pois

09.12.2016 17:12

KAIKKI PELIKONEET POIS KAUPOISTA JA LIIKKEESTÄ.!!!

eikä

#17 Re: PELIKONEET POIS SUOMESTA !!!

12.12.2016 14:11

#1: day - PELIKONEET POIS SUOMESTA !!! 

 miksi pitäs saada pois niitä on sillon tällön kiva panna 20 centtisiä lompakon pohjalta koneeseen ja jos tulee voitto niin sekin on lussaa mutta menee ne rahat turhempaakin

Veikkauksen ylpeä tukija

#18 Re: PELIKONEET POIS SUOMESTA !!!

08.04.2017 05:00

#1: day - PELIKONEET POIS SUOMESTA !!! 

 Omapaha ongelma ku tunkee paljon kun voisi kivat karkkirahat tienata jos pistää vaikka muutaman euron eikä jyystä 50 setelillä

 

Veikkaus burn to hell.!!!

#19 Veikkaus

26.08.2017 15:34

Joka ikinen pelikone pois kaupoista ja muualta olen nähnyt monen ihmisen menettävän rahansa näihin ja se kierre jatkuu ja jatkuu... :(

Veikkaus burn to hell.!!

#20 Re: Re: PELIKONEET POIS SUOMESTA !!!

26.08.2017 15:35

#18: Veikkauksen ylpeä tukija - Re: PELIKONEET POIS SUOMESTA !!! 

 Siittä voi kärsiä omaiset lapset tai muut tuttavat.!!!

Mukavaa ajanvietettä

#21

20.03.2019 05:52

Taas rajoituksia.Ei toimi.

Mukavaa ajanvietettä.Pitäisi sen sijaa avata markkinat.

Kukin vastaa itse elämästään.Piste.

Sivusta seuraava.

#22 Re: Re: PELIKONEET POIS SUOMESTA !!!

20.03.2019 08:51

#17: eikä - Re: PELIKONEET POIS SUOMESTA !!! 

On ihmisiä, joille jokin tapa, voi aiheuttaa riippuvuuden. Päihteet, huumeet, rahapelit ym... Jos näin pienellä vaivalla, kauPOISta, kioskeista laitteet pois, vähentäisi monen pelaajaan, kanssaeläjän murheita. MIKSI EMME TEKISI NIIN!! Kaikkiin riippuvuuksiin kuuluu joukko lieveilmiöitä esim. valehtelua.. Yksi konsti jolla voimme parantaa monen ihmisen elämää.. 

Karri Etuaro

#23 Re: PELIKONEET POIS SUOMESTA !!!

20.03.2019 10:55

#1: day - PELIKONEET POIS SUOMESTA !!! 

Olen samaa mieltä kannssanne.Vihdoinkin joku on nostanut tämän ongelman esiin.

Porukka ottaa pikavippejä että voisivat voittaa takaisin mitä ovat hävinneet ja kuilu syvenee.

Mitään todellista voittomahdollisuutta niissä ei ole mytta veikkaus ruokkii ihmisiä voton mahdollisuudella mikä on järjetöntä koska niissä koneissa on tarkoitus nyhtää vähäosaisilta loputkin.

  


Vieras

#24 Re: Kompromissia?

22.03.2019 05:41

#5: - Kompromissia? 

Tai vain kolikoita 

 

okki

#25

22.03.2019 14:41

olis tosi hyvä jos nämä lähtis pois kaupoista  huoltoasemilta itse olen kiini pelamiseen oneksi  minula ei ole lapsia  jotka joutuisvat kärsimää  riipuvuudestani  ollen  toivonut  että joku teroristi  tekisi iskun sinne veikaukseen   lopuisi köyhyys  monesta talosta  siten  eduskunta ihmetelee  suuu auki  miten suomessa on näin suuret ruokajonot    sitten  veikaus kehuskelee  miten paljon ne lahjoita  järjestöile   sanoisivat joskus  paljonko  meneen välitaskuihin ja paljonko  suomalaisa on helpo puhuta  ja putsata  peliripuvuus on sama kuin on huumeet viina lääkeet siihen sairastutaan  ja sen jälkeen  koneet halitsevat sinun elämä  etkä sinä