Pelastakaa Jugendsali!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Pelastakaa Jugendsali!.

Mikko Nurminen
Pori

#2 Elämä on vapautta

02.11.2007 09:38

Tarkemmin tuntematta tilannetta ja kaukaa Porista kuulosteltuna aikomus muuttaa vakiintuneessa ja runsaassa käytössä oleva avoin ja julkinen kaupunkitila kahvila/ravintolatilaksi, elävöittämisen verukkeella, kuulostaa hämmästyttävältä. Jos tavoitteena on oikeasti kaupungin elävöittäminen, niin tässä tapauksessa oikeasti elävä tila, jos ei aivan tapettaisi niin ainakin halvaannutettaisiin rajoittamalla tilan käyttöä nykyistä huomattavasi suppeamalle alalle. Porissa yritämme vähäisillä varoillamme rakentaa julkisia tiloja ja luoda mahdollisuuksia elävien tilojen syntymiseksi, yrittää jotakin ja toivoa, että elämää syntyisi, Helsingillä näyttäisi olevan varaa tappaa. Murheellisia viestejä maamme kaupunkikulttuurin esimerkiltä. Toivottavasti näin ei tapahdu.
Katri Tapola

#3 Raikas porilainen näkemys

02.11.2007 10:18

Kiitos Mikko Nurmiselle raikkaasta kauempaa katsovan
näkemyksestä. Täällä Helsingissä ollaan uhraamassa yksi
kauneimpia ja tärkeimpiä kaikkien kaupunkilaisten tiloja
markkinavoimille. Niin lyhytnäköistä, niin omaa etua tavoittelevaa
politiikkaa jälleen kerran. Jugendsali on interiöörinä ainutlaatuinen
ja erittäin suosittu käyntikohde näyttelyineen. Helsinki-tiedotus
on osa paikan henkeä ja sopii myös erinomaisesti juuri Jugendsaliin.
Paikka on tuttu, hyvin profiloitunut, kaupunkilaisten rakastama
ja turistien ihailema - eivätkö helsinkiläiset ole Kiinteistöviraston
päättäjien mielestä ansainneet Jugendsaliaan kun se ollaan heiltä
viemässä 'elävöittämisen' nimissä? Jugendsali on elävä ja ravintolaelämää
lähiseudulla on jo muutenkin. Koko perustelu näyttää jälleen kerran
siltä, että H.C.Andersenin 'Keisarin uudet vaatteet' olisi syytä lukea
uudestaan.
Katri Tapola,
kirjailija
Karla Loppi

#4 Kaunista köyhillekin

06.11.2007 20:30

Suhtaudun kiihkeän ylpeästi ja rakastavasti Jugend-saliin, jonne olen aina voinut viedä vieraita, itseni ja lapseni kun olemme kaivanneet yhtä aikaa turisti- ja kotiseutuhenkistä tekemistä. Jugend-salissa on hyvä pistäytyä virkistäytymässä kauneuden parissa ankeallakin kauppareissulla (asun keskustan lähellä, ja käyväthän siellä kaupoilla ihmiset kauempaakin). Ilmaiseksi.

Anonyymi

#6 Helsingin myynti

13.11.2007 11:45

Kaupunkia voidaan myydä. Jugensalin tapauksessa se tarkoittaa sitä, että se mikä on yhteistä kaikille, voidaan antaa rajattuun tuottavaan käyttöön korvausta vastaan. Merkillistä on että käynnistyneestä keskustelusta huolimatta kaupunginjohtaja Pajuneen edelleen näkee mielekkäänä yhteisen tilan muuttamisen ravintolaksi.

Kenenkään muun poliitikon en ole nähnyt vielä kannattavan hanketta. Kuinka siis on mahdollista edes koko projektin valmistelu ?

Hankkeenhan pitäisi siis viimeistään kaatua valtuustossa. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä ovat demarit ?

Anonyymi

#7 Kaupungin myynti

13.11.2007 11:48

Martti Salomaa (Helsinki, 13.11.2007 11:45)