Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#10426 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

17.04.2013 16:43

#10403: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ainoastaan nais- ja miespareja syyllistetään heidän perheenkaipuustaan typistämällä se itsekkääksi ja perusteettomaksi "minä haluan" -vaatimiseksi. Heteropareilla samaan ei juurikaan törmää. On erityisen julmaa lyödä ketä tahansa ihmistä siitä syystä, että hän kaipaa omaa kotia lapsineen ja puolisoineen.

Yhteiskunnassa kaikki ovat joskus lapsia ja mielestäni olisi tärkeää keskittyä lasten hyvinvointiin enemmän.

Tutkimusten mukaan lapset eivät ole minkäänsortin vaarassa sateenkaariperheissä varttuessaan, päinvastoin. Nais- ja miesparien lapset voivat hyvin. Juuri viime kuussa Amerikan lastenlääkärien kattojärjestö julkaisi vahvan, kymmensivuisen ja kuudellakymmenellä lähdeviitteellä varustetun kannanoton tasa-arvoisen avioliittolain puolesta. Julkilausuma on luettavissa kokonaisuudessaan osoitteessa http://pediatrics.aappublications.org/content/131/4/827.full.

 


Vieras

#10427 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 16:47

#10419: Yksi nainen muiden joukossa - Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

Vaikuttaa siltä, että elämässäsi on jotain vikaa seksuaali- ja ehkä sukupuoli-identiteetinkin saralla. Tekstisi perusteella vaikutat vihaiselta ja ahdistuneelta. Suosittelen hakeutumaan auttavien käsien pariin. Asioita voidaan korjata.

Kaikella ystävyydellä,

pitkässä ja onnellisessa parisuhteessa elävä lesbonainen.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

17.04.2013 16:48



Vieras

#10429 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 16:51

taku

#10430 Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 16:58

#10302: - Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

Hyväksyä ilmaisua on ehkä hiukan huono.Mutta kyse onsiitä että minä esimerkiksi pidän homoseksuaalisia tekoja syntinä mutta en väitä että omat syntini olisivat yhtään sen vähäisempiä.Me kaikki toimimme joskus väärin kukaan ei ol täydellinen.Mitä lintuihin tulee niin en lähde arvioimaan eläinten käyttäytymisen eettisyyttä.

Siten tuohon kysymyseen miksi.Minun mielestäni on kuitenkin syytä noudattaa Jumalan käskyjä vaikkei tietäisikään syytä käskyihin.Varsinkin seksuaalikysymyksissä koska niitä juuri kukaan ei kykene rationaalisesti ja objektiivisestiajattelemaan.Voinkuitenkin esittää yhden arvion miksi on rajattu seksuaalisuudenharjoittamista.Nimittäin taudit.Monet taudit leviävät juuri sukupuoliyhdnnässä.Varsinkin HIV on sellainen joka leviää nimenomaan anaaliyhdynnässä.Ilman anaaliseksiä ei olisi AIDS iakaan.Liisäksi nämä voivat vaikuttaa ihmismieleen jotenkin.Seksuaalieettiset kysymykset ovat tietysti erittäin  vaikeita ja hankalia etenkin kun koko käsiteseksuaalisuus on myös epämääräinen.Itseasiassa koko käsitettä ei vielä ollut Raamatun aikana olemassa.Sen sijaan yhdyntä ja avioliitto kyllä tunnettiin.Voitaisiin myös pohtia avioliiton tarkoitusta ja sitä mitä aviliitto on.Seksuaali identiteettiä en varsinaisesti pidä syntinä.


Vieras

#10431 Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 17:01

#10430: taku - Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

Taku, jälleen kerran. AIDS:n laajan levinnäisyyden syy on suojaamaton seksi, ei anaaliyhdyntä. Usko jo.

minä vain

#10432 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 17:01

#10427: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne 

 En ole lesbo, mutta Jumalan avulla minut vapautettiin siitä riivaajahengestä, joka olin hetken lapsena.

Hyvää illan jatkoa.

TAKU

#10433 Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 17:09

#10431: - Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

Syitä voi olla useita.Varmasti kondomien avulla voidaan ehkäistä tartuntoja.Mutta ei kondomikaan sataprosenttinen ole.Joskus niissä voi olla reikiä.Lisäksi on syytä huomata että kaikillaihmisilä ei aina ole kondomeja.Etenkään köyhissä maissa.Sanotaan sitten että AIDS in syy on SUOJAAMATON ANAALISEKSI.Siinä olen samaa mieltä ettäjos joku anaalia harjoittaa niin olisi hyvä käyttää kumia.Eli varmasti HIV olisi pysähtynyt jos kaikki olis käyttänyt kumia mutta myös iinä tapauksessa että kukaan ei ois harrastanu anaalia

P.

#10434 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 17:10

#10427: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

Hei lesbonainen,  tuollaisen kohtelun jälkeen, jonka lähimmäisellesi annoit, on turha toivotella " kaikella ystävyydellä". Koita vähän vaihtaa osaa  ja samaistua, mitä olis vastaan ottaa tuollaista tekstiä.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

17.04.2013 17:12



Vieras

#10436 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

17.04.2013 17:14

#10426: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

"Ainoastaan nais- ja miespareja syyllistetään heidän perheenkaipuustaan typistämällä se itsekkääksi ja perusteettomaksi "minä haluan" -vaatimiseksi. Heteropareilla samaan ei juurikaan törmää."

 

Nyt putosin, siis nais-miesparit eivät epäitsekkyydessään vaadi itselleen oikeutta saada täysiä oikeuksia avioliittoon ja adoptioon....? Mikä mekkala nousisi, jos se sallittaisiin vai homoille ja heterot jätettäsiin sivustakatsojiksi?


Vieras

#10437 Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 17:17

#10431: - Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

..vaan miten kys. tauti sun version mukaan syntyi ja sittemmin levisi...


Vieras

#10438 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 17:17

#10435: Kauttakulkumatkalla - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

Kokemuksesi varmaan on aito, mutta olet antanut sille väärän nimen, jos siihen ei ole liittynyt seksuaalista kiinnostusta tyttöihin. Tytöillä tuollainen ohimenevä "tomboy"-vaihe on varsin yleinen eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä homoseksuaalisuuden kanssa.


Vieras

#10439 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 17:19

#10432: minä vain - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

Kuule, minä olen tuo nainen, joka tutki sinua ja jolle annoit nimeksi täti suuri aurinkoinen. En tutkinut sinua, päättelin vain oman kirjoituksesi perusteella. En tarkoittanut loukata, enkä ole sinua tahallani loukannut missään vaiheessa. Pyydän kuitenkin anteeksi jos loukkasin.

Voisit kuitenkin miettiä, että et voi tietää, millainen elämäntarina jollain toisella on takana. Ilmeisesti ajattelit minun kasvaneen pumpulissa, mutta sitä en ole tehnyt. Sanot minua kovaksi ja etten ymmärtäisi, millaista toisten elämä voi olla. Mutta ymmärrän kyllä, siksi olen täällä. Takanani on vanhempien alkoholismi, seksuaalinen hyväksikäyttö sekä jatkuva pahoinpitely lapsuudessa, läheisen kuolema ja nuoruudessa sairastettu syömishäiriö jotain mainitakseni, mutta en pidä mitään näistä syynä käyttäytyä huonosti lähimmäisiäni kohtaan. Olen oman kouluni käynyt ja siksi en pidä siitä, että ketään kohdellaan väärin. Siksi haluan olla myös homoseksuaalien oikeuksien puolella, kuten ihan kaikkien syrjittyjen.

Toivotin sinulle jo aiemmin kaikkea hyvää elämääsi jatkossa ja sitä toivon edelleen.


Vieras

#10440 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 17:20

#10433: TAKU - Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

Katsopas tästä linkistä aidsin leviämisen reitit Afrikassa: http://www.avert.org/history-aids-africa.htm.

Poimintoja:

"It is speculated that HIV was brought to the city by an infected individual who travelled from Cameroon by river down into the Congo. On arrival in Kinshasa, the virus entered a wide urban sexual network and spread quickly.

The world’s first heterosexually-spread HIV epidemic had begun."

"The accelerated spread in the region was due to a combination of widespread labour migration, high ratio of men in the urban populations, low status of women, lack of circumcision, and prevalence of sexually transmitted diseases9 . It is thought that sex workers played a large part in the accelerated transmission rate in East Africa"

"Truck drivers – alongside other migrants such as soldiers, traders and miners - have been identified as a group which facilitated the initial rapid spread of HIV-1, as they engaged with sex workers and spread HIV outwards on the transport and trade routes. In the 1980s, 35 percent of tested Ugandan truck drivers were HIV positive18 , as were 30 percent of military personnel from General Amin’s Ugandan army19 ."

P.

#10441 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 17:20

#10432: minä vain - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

Kovan tien kulkenut sisko ! Anna anteeksi kovat sanat, jotka sait osaksesi.   Sanoit nappiin tuosta : argumentti sitä, argumentti tätä!  Paljon sanoja maailmaan mahtuu, paljon satutetaan, paljon turhuutta puhutaaan. Yksi on tarpeen, ja  sen mukana kaikki.

vieras

#10442

17.04.2013 17:22

Onkos tämä adressi naisen ja miehen välisen julkisen liiton tukemiseksi??
Ai on, no miehän allekirjoitan!


Vieras

#10443

17.04.2013 17:24

Jumalan Sana kunniaan!

Vieras

#10444 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

17.04.2013 17:24

#10426: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

.. ja tämäkö nyt on koko totuus asiasta, kun se niin hyvin homoille sopii? Homot varmaankin kohta osaavat väittää roskankin kullaksi!


Vieras

#10445 Sitähän sinä juuri teit itse, ressupieni

17.04.2013 17:25


Vieras

#10446 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 17:26

#10433: TAKU - Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

Kyllä AIDS (HIV) tarttuu myös suojaamattomassa "normiseksissä" kahden heteron välillä.

Väestöliiton sivuilta:

 

"Hi-virus tarttuu siemennesteen ja emätineritteen välityksellä. Sen voi saada myös tartunnan saaneen verestä, jos sitä joutuu verenkiertoon esimerkiksi käytettyjen huumeneulojen tai –ruiskujen välityksellä.
Virus voi tarttua myös äidistä lapseen raskauden aikana, synnytyksen yhteydessä ja imetyksen aikana. Raskaana olevan naisen lääkehoito estää aika hyvin tartunnan lapseen, mutta imetys on kielletty hiv-positiiviselta äidiltä.
Hiv ei tartu suudellessa, yhteisistä ruokailuvälineistä, WC-pöntöistä, saunomisesta, halaamisesta tai koskettamisesta."

Lisäksi muistutan vieläkin, että heteroilla tavallinen HPV-virus (papillooma, kondylooma), joka ei aiheuta juuri oireita miehille, on suurin yksittäinen syy naisten kohdunkaulansyöpään!

 


Vieras

#10448 Olen lyttyyn lyöty ollut itsekin ..

17.04.2013 17:34

#10439: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne 

 Kiitos, annan anteeksi.

Joskus kova kuori peittää kaikkein herkimmän, kunnes tulee vastaan vielä kovempi... eikä särkymistä voi estää..

Hyvää jatkoa sinulle.


Vieras

#10449 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

17.04.2013 17:36

#10446: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne

..jipii, olipas homomyönteinen määrittely!

Seta varmaan täältäkin vaatinut poistamaan homosteluun liittyvät maininnat.

On selvä, että anaaliyhdynnässä tauti myös leviää, siitähän se kirous alkoikin!

 

 

 


Vieras

#10450 Ensin asia tutkitaan, sitten vasta selkään hutkitaan

17.04.2013 17:43

#10411: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etsitte Raamatusta selitykset omille ennakkoluuloillenne 

 Olisitko ystävällinen ja katsoisit ensin linkki linkiltä, mistä soppa oikein lähti käyntiin.