Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#16501

30.06.2013 13:33

 


Radio Deissä näytetään parhaillaan, kuinka kuollut mies herää eloon Herran ihmeen ansiosta Nigerian peräkylillä.


Vieras

#16502 ...

30.06.2013 13:46

Naurettavaa ahdasmielistä p*skaa.

Vieras

#16503 NRe: Re: Raamatun sanastoa

30.06.2013 14:11

#16495: veryxyl - Re: Raamatun sanastoa

 

No Very,  tuliko mansuistas makeita?  Olitko missään juhlilla?  Vai nojatuolimatkoilla.

Virgo92

#16504 Kesäterveisin...

30.06.2013 14:24

Terveisiä mökkirannasta! Ihanasti aurinkoa saunankuistilla ja laiturillakin ilman kyttäileviä naapureita, Vesi juuri parhaan lämpöistä , uimme ja saunomme yhdessä rakkaani kanssa ja syömme vesimeloneja , joita onneksi tuli pahvilaatikollinen otettua mukaan .Kannamme järvestä ämpärillä juomavedet ja illalla istumme takkahuoneessa kynttilänvalossa toisiamme katsoen. Sinä,rakkaani, ´ rantautunut merenneitoni´ ja minä sinun´kukkamekkoinen runotyttösi´ , joka kuunteli niin mielellään raikastavan sateen ropinaa katolle ja halusi juosta sen jäljessä paljasjaloin kostean nurmikon poikki ottamaan kesän kiinni ja tulla sinun lähellesi juomaan kupin teetä ja nauttia se juoden samalla katseesi lämpöä ja tuntea huultesi suloinen kosketus hiuksiani hyväillessäsi. Mikä lataisikaan ihmistä paremmin taas pitkää talvea kestämään kuin pitkien valoisten onnentäyteisten ja elämänriemuisten kesäpäivien ihanat muistot...

Vieras

#16505 Re: Kesäterveisin...

30.06.2013 14:43

#16504: Virgo92 - Kesäterveisin...

Romantiikka ja runollisuus eivät ole kuolleet.


Vieras

#16506 Hyvän asian puolesta

30.06.2013 14:45

Tämä on erinomainen adressi! Avioliitto on tosiaankin vain naisen ja miehen välinen julkinen liitto! Kannattaa kertoa tästä muillekin.
Näin apostolien päivänä

#16507 Apostolinen uskontunnustus

30.06.2013 15:05

Minä uskon Jumalaan, / Isään, Kaikkivaltiaaseen, / taivaan ja maan Luojaan / ja Jeesukseen Kristukseen, / Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, / joka sikisi Pyhästä Hengestä, / syntyi neitsyt Mariasta, / kärsi Pontius Pilatuksen aikana, / ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, / astui alas tuonelaan, / nousi kolmantena päivänä kuolleista, / astui ylös taivaisiin, / istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella / ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita / ja Pyhään Henkeen, / pyhän yhteisen seurakunnan, / pyhäin yhteyden, / syntien anteeksiantamisen, / ruumiin ylösnousemisen / ja iankaikkisen elämän.

Vieras

#16508 Re: Hyvän asian puolesta

30.06.2013 15:09

#16506: - Hyvän asian puolesta 

 Pitäisitte vain omana tietonanne ,niin olisi ainakin vähemmän hävettävää jälkeenpäin...


Vieras

#16509 Re: Re: Hyvän asian puolesta

30.06.2013 15:20

#16508: - Re: Hyvän asian puolesta

Se onkin jännä asia tuo häpeä. Ennen uskis-aikaa Jumalan vastustaja laittoi meikäläisenkin häpeilemään kaikkea mahdollista. Jumala antaa voiman. Ei tarvitse enää häpeillä eikä jälkeenpäinkään. Ihan vaan tiedoksi. Sitä sanotaankin, että Jumala on voimallinen.


Vieras

#16510

30.06.2013 15:23

Niin alhaalla ei kukaan kulje, etteikö siellä Jeesus ois.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

30.06.2013 15:27


veryxyl
Vieras

#16512 Re: NRe: Re: Raamatun sanastoa

30.06.2013 15:41

#16503: - NRe: Re: Raamatun sanastoa

Makeita ovat, mansikat, ja pakkasessa ovat tämän päiväiset. Siksipä vähän netin ääressä matkaillen olin Dein kautta päivällä pääjuhlassa. Tänä iltana kuunneltava Deitä myös.
Tänään nettimatkalla löydetty sivusto:http://shalom.fi/
Jotain vanhaa ja jotain uutta.
Olitko itse "nettijuhlilla". Oletko p.


Vieras

#16513 Re: Re: Re: Joku

30.06.2013 15:48

#16363: - Re: Re: Joku

Lue Hesarista lisää tänään: ”Aidsin tulo Helsinkiin oli kesän suurin uutinen 30 vuotta sitten. Sinä kesänä tutkijat jäljittivät taudin aiheuttajaa, lääkärit pukeutuivat suojavarusteisiin, media villiintyi ja homomiehet pelkäsivät kuollakseen.”

 

res.matr.

#16515 Kiellettyä katsottavaa...

30.06.2013 16:45

#16514: - Re:  

 Eräs Espanjan Franconaikaisen ns. ´falangin´(fasistinen järjestö) tunnuksista olikin ´Cristo Rey´( =´Kristus ,kuningas´) . Sitä sotahuutonaan käyttäen he saattoivat esim. hyökätä elokuvateatteriin,joka oli erehtynyt esittämään ,vaikkapa niitä  paikallisten kirkonisien jo maassa sensuroimia(...toki heidän ensin ne itse esim. Ranskan puolella katsottuaan)  ja paheksumia silloisia- Ingmar Bergmanin elokuvia! Niitä yleisönpamputtajien  sisäänryntäämisiä kutsuttiin ´elokuvaratsioiksi.Sellaisten elokuvien  näkemiseltä kun kansaa piti varjella-vaikkapa sitten vähän jämerämmin voimakeinoin, jos ei muu auttanut . (olen itsekin asunut pari vuotta Espanjassa ja kuullut siellä  monien  vanhempien ihmisten muisteluja juuri noilta ajoilta...)

fundis

#16516 Re: Re: Raamatun sanastoa

30.06.2013 17:33

#16490: - Re: Raamatun sanastoa

:) juu, kirjoitusvirhe, hyvä että huomasit!

Itse olen miettinyt, mitä ovat Uuden Liiton ihmisten Jumalan mieleiset uhraukset... tämä nyt sitten on ainakin se yksi. Paasto ja kymmenykset ovat mielestäni myös siihen kategoriaan kuuluvia. Paasto Pyhän Hengen temppelin kunnossa pitämisesksi, lihan kurittamiseksi ja kymmenykset; elämän järjestämiseksi niin, että emme käytä väärin aikaamme, katse tulisi olla ylöspäin, Tärkeät Asiat tärkeitä. Palveleminen, auttaminen... rakkauden teot. Mutta ei lainomaisesti, vaan Herralta rakkauden pyytämisen kautta, kun itsellä ei vielä sitä oikeaa mieltä ole.

Käytän bible.org:iin sisältyvää sanakirjaa, joka antaa jokaiselle Raamatun kreikan- ja hepreankieliselle sanalle kaikki mahdolliset käännösvaihtoehdot.  -Meillä on edelleen katsomatta kuinka se ohjelma toimii...

 


Vieras

#16517 Re: Re: Re: Raamatun sanastoa

30.06.2013 17:36

#16516: fundis - Re: Re: Raamatun sanastoa

 

Olen mies, ja pyydän rakkautta Rouvalta.

fundis

#16518 Re: Re: Raamatun sanastoa

30.06.2013 17:38

#16495: veryxyl - Re: Raamatun sanastoa

Nämä tutkimiset palvelevat meitä kaikkia, minua itseäni erityisesti, tulen tutkineeksi asioita, jotka eivät ole omaan mieleeni putkahtaneet.

Mielelläni näytän, kuinka kenelle tahansa englantia edes auttavasti osaavalle Raamatun jakeiden tutkiminen onnistuu. Kun vain satumme yht'aikaa sopivaan aikaan 'tänne'  :)  Tietokoneen olisi silloin hyvä olla sellainen, että se pystyy toimimaan sujuvasti, vaikka useampia ohjelmia olisi yhtäaikaa käytössä...

 


Vieras

#16519 Re: Re: Re: Raamatun sanastoa

30.06.2013 18:03

#16518: fundis - Re: Re: Raamatun sanastoa 

 

Saaks mä sillä aikaa lainaa sun vaimoo ; )
Oh blimey, said Jesus

#16520 Re: Re: Re: Raamatun sanastoa

30.06.2013 18:11

#16518: fundis - Re: Re: Raamatun sanastoaMielelläni näytän, kuinka kenelle tahansa englantia edes auttavasti osaavalle Raamatun jakeiden tutkiminen onnistuu.

 

Hienoa, joskin yllättävää, että Raamatun kertomukset kirjoitettiin englanniksi aikana, jolloin koko kieli ei ollut edes vielä syntynyt. Paljon myöhemmin pyhät tekstit sitten käännettiin hepreaksi, kreikaksi, arameaksi ja latinaksi ja jopa suomeksi.

 

Lisätietoja saat eräästä amerikkalaisesta Raamattu-ohjelmasta TV7:stä.


Vieras

#16521 Re: Re: Re: Raamatun sanastoa

30.06.2013 19:09

#16518: fundis - Re: Re: Raamatun sanastoa

 

Jos yritettäis tällä viikolla,  sopisko muille?  Aamupäivä olis paras virkeyden kannalta,  kun vaan ei olis muita hommia.  Kahotaan koska keretään.  On kai tulossa sadepäiviäkin,  niin sopii kuvioihin. 
Olis ollut ihan kiva tavata joillain kesäjuhlilla tämän porukan kanssa.  Mutta ei nyt oo poistuminen kauemmaksi mahdollista.
Ens v.vaihteessahan on sitten körtit ja kansanlähetys, SEKL onkin jo täällä ruuhka Suomen liepeillä,  Kankaanpäässä,  pääsispä kokemaan kesäjuhlia!  

Voisitkos ottaa syyniis tällaisen  Roomalaiskirjeen lauseen,  joka oli paikallisessa lehdessä ysikahden mukaan näin:

Jokainen polvi on notkistuva Herran edessä
ja jokainen kieli on ylistävä Jumalaa.   
Yleensähän tämä toinen lause on käännetty: tunnustava,  että Jeesus Kristus on Herra!

Aika mielenkiintoinen !

 


Vieras

#16522

30.06.2013 19:55

Maa on syntinen laulu...on aika hyvä kuvaus tästäkin adressista!
veryxyl
Vieras

#16523 Re: Re: Re: Raamatun sanastoa

30.06.2013 20:09

#16518: fundis - Re: Re: Raamatun sanastoa

Tulen mukaan opetus-sessioon ja olen mukana niin kauan kuin pystyn. Olisko jotain ohjelmia joita tulisi olla koneella, ennenkuin päästään alkamaan. Tuo bible.org on jo kirjanmerkeissä, sekä netti Raamattuja suomeksi. Tarvitaanko englannin kielisiä? Bible hubista löytyy ainakin kieliä paljon. Tarvitaanko sanakirjoja ja mitä? Ja mikä aika Sinulle parhaiten sopii? Bible.orgiin olen vähän tutustunut...uusia kokemuksia on tulossa...luulen.
Ps. Olen nettitikun päässä täällä, siitäkin vähän riippuu miten toimii kulloinkin. Jäähän ne ohjeet kuitenkin "tänne", jos sattuu hidastamaan tuo yhteys.

res.matr.

#16524 Re: Re: Re: Re: Joku

30.06.2013 20:27

#16513: - Re: Re: Re: Joku 

 Miten sinä itse tuohon uutiseen ja sen  senaikaiseen uutisointiin nyt suhtaudut?  AIDSista toki olemme kaikki kuulleet ( näin ainakin toivon) joten eihän se sinänsä  nyt enää mikään uutinen ole. Eikä liioin mikään tapauksenarvoinen, juhlittava merkkipäivä! Kerrotko miksi oikein otit tuon jutun esille ja vielä oikein noin  isolla?  ´Joku´ mättää, vai?


Vieras

#16525 Re: Re: Re: Re: Raamatun sanastoa

30.06.2013 20:34

#16523: veryxyl - Re: Re: Re: Raamatun sanastoa

 

Pitkästä aikaa tuli katsottua Kuningaskunnan- paluuta.   Apua -  mutta heitä oli Jumalan hyvyys koskettanut. Se loisti kasvoista!