Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#16701

03.07.2013 10:52


Vieras

#16702

03.07.2013 10:59

Kirkolliskokousedustaja Pekka Simojoki arvostelee Suomen Lähetysseuran päätöstä vihkiä samaa sukupuolta oleva pari kehitysyhteistyöhön. Lähetysseuran työyhteydessä pitkään toimineen Simojoen mukaan päätös on tehty järjestön työntekijöitä kuulematta. Hän sanoo oman suhteensa järjestöön olevan stand by -tilassa.

– Huolimatta siitä mitä itse asiasta ollaan mieltä, ensimmäinen ajatukseni oli, että Lähetysseura kaatuu tähän päätökseen, Simojoki sanoo.





En käsitä,  että talossa
, jossa johto on aina toiminut viisaasti ja tasapuolisesti, ei nyt kuunnella ketään. Olen kuullut, että monet työntekijät ovat yrittäneet keskustella asiasta, mutta siitä ei ole saanut puhua. Monia loukkaa se tapa, jolla tämä ratkaisu on tehty.


Vieras

#16703

03.07.2013 11:04

Psalmi 50...http://www.finbible.fi/VT/Psalmit/psalmi_50.htm
15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.
16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?

Huuda minua avuksesi...
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1114960764997&search=%2Bhuu*+%2Bavuk*&rng=0&submit1=Hae&ref=&ctx=0&mod1=FinPR&mod2=WEB&mod3=TR


Vieras

#16704

03.07.2013 11:28


Mitä tapahtui Jasser Arafatille ennen kuolemaansa. Hänen tarkka-ampujansa
kohtasi Kristuksen.
" Tiedättekö Herra Puheenjohtaja...

http://www.youtube.com/watch?v=mOvu1IAUa0g




Vieras

#16705 Re:

03.07.2013 11:37

#16704: -

Olipa uutinen, hyvä sellainen, en ole aiemmin tätä kuullut!


Vieras

#16706 Re: Re:

03.07.2013 12:05

#16705: - Re:

 

Juu,  olin kuullut sen jo aikaa,  enkä uskonut enää törmäävänikään asiaan.  Tänään se oli videolla yhtäkkiä edessäni.  
Se tuo kyllä toivon!

Ihana oli myös tuo Raamatun kohta,  ...alkoi huutaa avuksensa Herran nimeä.  Muistan miten kauan jouduin itsekkin etsimään ja vaeltamaan laaksoissa ja kukkoloilla,  mutta ennen muuta laaksoissa. Kuitenkin tänä päivänä tiedän,  apu
on aivan lähellä,  sana on sinua lähellä,  sinun suussasi ja sydämessäsi.

Ja luoksensa tuleminen yksinkertaista:  Anna anteeksi,  puhdista omaksesi,  ota koko elämäni!


 

 

Hallelujaa!
Vieras

#16707 Re: Re: Re:

03.07.2013 14:33

#16706: - Re: Re:

 

Tässä toinen Herran ihme: murtunut sormi parani!

 

http://www.youtube.com/watch?v=mfK_os2UawI

 

Hallelujaa!

#16708 Oikeita kristittyjä

03.07.2013 16:19

He edustavat Raamatun Sanaa ja Jeesuksen Kristuksen aitoa oppia:
http://www.youtube.com/watch?v=6wTUXNDaWi8


Vieras

#16709 Re: Oikeita kristittyjä

03.07.2013 17:36

#16708: Hallelujaa! - Oikeita kristittyjä 

 

Ei mee ihan läpi tämä huijaus, kaatuilevat muslimien kutoman maton päälle !

Vieras

#16710 Hello retardeds !

03.07.2013 17:39

It is,so far, more than evident that all the efforts in order to have a meaningfull conversation in common sense with you are all bound to go wasted ...into mere hogwash!

Vieras

#16711

03.07.2013 17:59



Toivonmerkkejä Iranista:ws > Middle East

Rowhani Welcomes Facebook, Rejects Segregation
Iran's president-elect expresses progressive views about civil liberties, freedom of expression and the internet.

By Elad Benari
First Publish: 7/3/2013, 5:12 AM

Arutz Sheva



Two weeks after his victory in Iran’s presidential elections, the Islamic Republic’s new “moderate” president Hassan Rowhani has expressed relatively progressive views about civil liberties, freedom of expression and the internet.

Rowhani gave an interview to the popular Iranian youth magazine Chelcheragh, excerpts of which were presented by the British Guardian on Tuesday.

Social networking sites such as Facebook were, he said, a welcome phenomenon.


Vieras

#16712

03.07.2013 18:23

Huomioitavaksi:
Syrjintää vai kirkollista liikkumavaraa?

Jyrki Anttinen

Varatuomari, pastori
http://www.lhpk.fi/blogi/syrjintaa-vai-kirkollista-liikkumavaraa
Eli kysymys kirkon työntekijöiden rekisteröidyistä parisuhteista on kirkon tai muun uskonnollisen toimijan omissa käsissä huolimatta siitä, että kirkossa ajetaan tiettyjä teologisia näkemyksiä vetoamalla juuri (puutteellisesti selvitettyyn) yhdenvertaisuuslakiin, joka siis sallii erilaisen kohtelun myös palvelussuhteissa.

Jeesus kaikille

#16713 No eikä!

03.07.2013 18:38

#16712: -

 

Tuo on skismaattisen lahkon tuottamaa roskapropogandaa; on jo nyt oikeuden ennakkopäätöksiä siitä, että kirkon virantäytössä tulee noudattaa Suomen perustuslakia ja työlainsäädäntöä. Lisäksi erityisasemaa nauttivat luterilainen ja ortodoksinen kirkko ovat sitoutuneet noudattamaan lainsäädäntöä, ortodoksit tosin pappisasiassa naisia syrjien. Lähetyshiippakunta voi aivan vapaasti koettaa onneaa oikeudessa - kalliiksi tulee.


Vieras

#16714 Re: Re: Re:

03.07.2013 18:41

#16706: - Re: Re:

Ilman omaa ansiotamme, yksin Jeesuksen ansiota.


Vieras

#16715

03.07.2013 19:04

Kiitos Jeesus että paransit Jonnan!
http://www.youtube.com/watch?v=SYwz8e-oQFQ

Vieras

#16716 Re:

03.07.2013 19:13

#16712: -

http://www.lhpk.fi/blogi/syrjintaa-vai-kirkollista-liikkumavaraa/

Suoritetussa äänestyksessä Eduskunta hyväksyi valiokunnan mietinnön äänin 147-31 eli edustaja Hautalan kirkollisen poikkeuksen poistamista tarkoittava esitys hävisi valiokunnan mietinnölle, jossa siis kirkollinen liikkumavara säilytettiin.

Huijausta

#16717 Re: Re: Re:

03.07.2013 19:30

#16706: - Re: Re:  

 

Ja luoksensa tuleminen yksinkertaista: Anna anteeksi, puhdista omaksesi, ota koko elämäni! No en usko ikänä että teot voidaan pyyhkiä maton alle, liian helppo huiputus. Kyllä se karman laki pelaa jos jokin yleensä. Katsokaa vaan peiliin ja ottakaa vastuu teoistanne, sanoistanne ja ajatuksistanne. Jeesus voi lohduttaa mutta muutoin vastaat itsestäsi.

Vieras

#16718

03.07.2013 20:14

Riippuu meistä kumpi toteutuu ; valinta on meidän!

Sak.6:8
Därefter ropade han på mig och talade till mig och sade: »Se,
genom dem som draga ut mot nordlandet skall jag släcka min vrede
på nordlandet.»
Sak.6:8
Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa.


Vieras

#16719 Re: Re: Re: Re:

03.07.2013 20:20

#16717: Huijausta - Re: Re: Re:

Anteeksi annettujen syntien meressä on kalastus kielletty!


Vieras

#16720 Re: Re: Re: Re:

03.07.2013 20:33

#16717: Huijausta - Re: Re: Re:

Jeesuksen veri riitti sovittamaan koko maailman synnit; se on totta. Jeesus on Pelastaja. USKO AINOASTAAN, niin sinä pelastut!


Vieras

#16721 Re: Re: Re: Re: Re:

03.07.2013 20:37

#16719: - Re: Re: Re: Re:  

 

Dont worry I wouldnt even try !

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

03.07.2013 20:47


TUNTUUKO TUTULTA?

#16723 Yleinen mielipide

03.07.2013 21:40

Lähde: Valtavaara Anna-Liisa, Ainako anteeksi? Kirjapaja Oy, Helsinki 2005 sivu 22: Yleinen mielipide. Yleinen mielipide ei kovin hanakasti näytä suosittavan sen enempää anteeksipyytämistä kuin -antamistakaan. Se haluaa kyllä, että syyllisiä löytyy mielellään paljonkin joka epäkohtaan ja ongelmaan, mutta muistuttaa varomaan, ettei itse joudu syylliseksi mistään. Vastuu pitää yrittää siirtää muille. Syyllisiä ei suinkaan ole tapana armahtaa, vaan rangaista riittävästi ja mieluiten julkisesti. Jos kuitenkin itse joutuu syytettyjen penkille, yleinen mielipide neuvoo sanomaan vaikkapa, että niinhän kaikki muutkin tekevät tai älä moralisoi, älä tuomitse, älä ole vanhanaikainen. Jokin lieventävä selitys täytyisi joka tapauksessa löytää omille rikkeille.

Toisaalta jossain määrin yleinen mielipide näyttää kyllä suosivan anteeksiantamista, varsinkin jos siitä on jotain etua omiin pyrkimyksiin. Niin voi mainostaa omaa erinomaisuuttaan tai antaa itselleen luvan tehdä jotain, mitä huvittaa, vaikka motiivit olisivat kyseenalaisia. Kuuluttamalla omaa, helppoa ja nopeaa anteeksiantamistaan voi yrittää sivuuttaa ongelman todellisen kohtaamisen. Tällainen anteeksiantaja voi ylpeillä jalomielisyydellään ja samalla syyllistää loukkaajaraukkaa entisestään - eli molemmille tapahtuu jotain aivan muuta kuin todellisen anteeksiannon myötä pitäisi. Aitoa anteeksiantamista ei kuitenkaan yleensä mainosteta julkisesti, se on sydämen hiljaista toimintaa, jonka seuraukset saattavat myöhemmin näkyä.

Toisaalta yleinen mielipide mieluusti laittaa rajat, mitä voi antaa anteeksi ja mitä ei. Monessa kohdin tämä vahva vaikuttajamme pitää kaunan kantamista tai jopa kostoa ainoana oikeana vaihtoehtona. Joskus taas vaaditaan kaverille kaverin puolesta toisilta nopeaa anteeksiantoa jostakin selvästä rikkeestä, minkä motiivina saattaa olla se, ettei tarvitsisi itse kohdata omaa syyllisyyttä vastaavasta asiasta. Silloin sekä itseltä että kaverilta jäävät asiat käsittelemättä.

Yleinen mielipide on todellakin vahva vaikuttaja myös anteeksiantamisasioissa. Se pyrkii ohjaamaan meitä jatkuvasti ja aina tarpeen mukaan muuttuvasti. Se ei suosi itsenäisiä valintoja. Yleinen mielipide, toiselta nimeltään AJAN HENKI, ohjailee myös sitä, mikä on kulloinkin oikein ja väärin, mikä on tavoiteltavaa ja mikä ei. Siksi kannattaa tarkistaa, kuinka paljon se mallintaa ja ohjaa sekä omaa arvomaailmaa että myös toimintaa. Sivu 66: Anteeksiannon seurauksia (vain muutamia tässä mainittuna): -En enää tuomitse loukkaajaa, vaan hänen tekonsa. -En enää haudo tai toivo hänelle kostoa tai rangaistusta. -Tunteeni leppyvät vähitellen. -Muistini tuskin menee, mutta muistot eivät tuo enää tunnetulvaa. -Annan loukkaajalle ihmisarvon. -Voin arvostaa itseänikin. -En loukkaannu niin helposti muille. -Voin katsoa ihmisiä huoletta silmiin. -Voin pyytää apua. -En puolustaudu hyökkäämällä. -En juorua enkä enää puhu hänestä pahaa. -Voin toivoa hänelle hyvää. -Vahingonilo haihtuu. -Säilytän tai saan takaisin aidon ilon. -Saan levollisuuden ja rauhan sisimpääni. -Nukun ja jaksan paremmin. -Voin olla positiivinen. -Voin olla avoin. -Kykenen läheisyyteen ja yhteyteen muidenkin kanssa. -En menetä ystäviä katkeruuden vuoksi. -Voin rakastaa ja ottaa vastaan rakkautta. -Kykenen oppimaan jotain tästä matkasta. -Olen vapaa.
Onneksi kaikki saasta ei mene läpi tasa-arvon nimissä

#16724 Re: Re:

03.07.2013 22:04

#16716: - Re:

Jälleen kerran nähtiin, kuinka vihreät/vasemmisto on aina vastustamassa uskovien henkilökohtaista vakaumusta. Onhan työnantajalla (tässä tapauksessa hengellinen yhteisö) oikeus valita tehtäväänsä henkilö, jonka katsoo olevan siihen kaikin puolin sopiva. Vihreissä taitaakin olla paljon vasemmiston edustajia, Hautala ei varmasti ole ainoa lajissaan. Onneksi Jumala varjelee avioliittoa ja hengellisiä virkoja ettei kaikenmaailman sudet pääse niitä repimään.


Vieras

#16725 Re: Yleinen mielipide

03.07.2013 22:10

#16723: TUNTUUKO TUTULTA? - Yleinen mielipide

Tämä ajan henki haluaa, että emme löytäisi totuutta. Pyhä Henki on meille lähetetty puolustusasianajaja, joka hoitaa asiamme kuntoon.