Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Jeesukselta kanavoitua nyky ihmiselle

#18451 Avoimuus on kasvun avain

04.08.2013 20:39

Ihmiskunnan työläs matka kotiin todellisuuteen on melkein loppu, kun teitä auttavien energioiden intensiivisyys lähestyy huippuaan. Ne siirtävät teidät sitten energiaulottuvuuteen, mikä ylläpitää teitä täysin uudella ja innostavalla tavalla.

Olette valmistautuneet integroitumaan tähän (teille) uuteen ulottuvuuteen useita vuosikymmeniä ja osa tätä valmistautumista on ollut kannustaa valtavaan tietoisuuden lisääntymiseen keskinäisestä yhteydestä, itse asiassa kaiken olevaisen ykseydestä.

Moderni tieteellinen tutkimuksenne on vastuussa siitä valtavasta tiedon laajentumisesta, mikä on johtanut kovasti kaivattuun kollektiiviseen päätökseen kyseenalaistaa ja sitten arvioida uudelleen monia lähtökohtia, mille kaikki uskomusjärjestelmänne perustuvat - uskonnolliset, poliittiset, sosiologiset, psykologiset, koulutukselliset, lääketieteelliset ja myös tieteelliset - ja tehdä oleellisia muutoksia niihin ja siihen tapaan, millä niiden tarjoamaa tietoa tulkitaan.

Tieto on valtava informaatiokenttä, mihin teillä on ihmisinä ollut hyvin rajoitettu pääsy. Pääsyy tähän on ollut, että jumalaisesti luotuina kuolemattomina olentoina teille annettiin rajaton tieto, mutta jos nykyisessä tietoisuudeltaan hyvin rajoittuneen älykkyyden tilassa olisitte antaneet itsellenne täyden pääsyn tuohon tietoon, se olisi voinut johtaa toimintaan, mikä olisi voinut aiheuttaa ja luultavasti olisi aiheuttanut vielä enemmän tuhoa ja hirveää vahinkoa Gaialle, kuin olette onnistuneet saavuttamaan tähän mennessä. Eikä se olisi ollut kenkään parhaan edun mukaista!

Niinpä kehittyäksenne henkisesti - kuten on ihmiskunnan kollektiiviaikomus - ja tullaksenne taas kerran planeetan suojelijoiksi - syynne olla Gaialla tässä evoluutiokierron kohdassa - on oleellista, että päästätte irti egoistisesta ja ylimielisestä tarpeestanne kontrolloida energioita, jotka opastavat planeettaa ja omaa kehittymistänne, ja myös niistä tunteellisesti harhaanjohdetuista uskomuksista, että olette viisaimpia ja älykkäimpiä olentoja, joita on koskaan ollut tunnetussa universumissa. Eivät tietysti kaikki ihmiset usko näin - silti ylimielisyys on yleinen puolustautumisreaktio, mihin monet turvautuvat tuntiessaan, että ne uskomusjärjestelmät joihin he samaistuvat, ovat hyökkäyksen kohteena tai vaarassa syrjäytyä.

Ihmiskunta on kehittymässä henkisesti tilasta, missä kyselemättä hyväksytään kulttuurin kertoma totuus, tasolle missä ihmisnäyttämön ns. totuudet kyseenalaistetaan ja tutkitaan. Tämä on oleellinen askel heräämisprosessissanne.

Silloin kun käytetään erottelukykyä, kaikki arvokas voidaan säilyttää ja samalla sivuuttaa kaikki älyttömät opinkappaleet, joita on kiinnitetty näihin filosofioihin aikojen saatossa, mutta jotka silti vaativat ehdotonta oppien noudattamista, vaikka ne ovat selvästi turmeltuneet ja niitä on tulkittu väärin. Avoimuus on avain kasvuun ja evoluutioon, koska se kannustaa ihmisiä tutkimaan lähtökohtia, jotka on otettu itsestäänselvyytenä, ja arvioimaan niitä uuden tiedon valossa.

Olette avaamassa sydämenne teitä ympäröivälle jumalaiselle rakkauskentälle ja näin tuo rakkaus yhdistyy teihin ja auttaa teitä näkemään selvemmin ne juurtuneet uskomukset ja pelot, jotka ovat hallinneet teitä hyvin kauan. Tämä kasvava tietoisuus rajoistanne on suuri askel eteenpäin, koska se sallii teidän katsoa niiden ulkopuolelle, ja nähdä, ovatko ne oikeasti rajoja vai ovatko ne vain mukavia puolustusmekanismeja, joita olette muodostaneet välttääksenne kohtaamasta omat pelkonne uskaltautumalla tuntemattomaan.

Nyky-ympäristönne rajat ovat kauan sitten kasvaneet hyödyllisyytensä yli ja teidän on aika siirtyä niiden ulkopuolelle. Rakkaus mikä kietoo teidät sisäänsä ja kannustaa teitä jakamaan ja laajentamaan sitä, auttaa teitä tässä. Joka kerta kun sallitte rakkauden opastaa ajatuksianne, sanojanne tai tekojanne, saatte kohottavan palautteen rauhan ja tyytyväisyyden tunteena, koska rakkaus tietää itsensä yhdeksi ja tunnistaa siksi itsensä kaikissa, joiden kanssa olette tekemisissä, ja se jakaa tuon tiedon kanssanne tunteena yhdistymisenne tarkoituksenmukaisuudesta.

Rakastava läsnäolo tuo rauhaa ja hedelmällisen yhteyden mahdollisuuden joka tilanteeseen, kuten monet teistä havaitsevat. Tietoisuus tästä leviää nopeasti, koska hyvin monet päättävät päivittäin yhdistyä rakastavasti pelokkuuden sijasta ja sitten rohkaistuvat mahtavasti kokemistaan tuloksista.

Kaikki suuret opettajat, mentorit ja mystikot jotka valitsivat maaelämän ihmisenä kulkeakseen keskuudessanne ja jakaakseen tietoaan ja viisauttaan, ovat kertoneet teille, että rakkaus on avain. Rakkaus on iloista, hyväksyvää, innostavaa, lohduttavaa ja innostavaa, kuten on jumalaisesti tarkoitettu.

Silloin kun teette rakkaudesta jatkuvan seuralaisenne, pystytte käsittelemään jokaisen tilanteen, mistä löydätte itsenne. Kun kärsitte tai teillä on tuskaa, rakkauden vastaanottaminen ja jakaminen keventää teidän ja niiden taakkaa, joiden kanssa olette kontaktissa tai konfliktissa! Se on puolustautumisen ja vetäytymisen vastakohta, jotka keskittyvät erillisyyden epätodellisuuteen ja joita käytetään tekosyynä jäädä sivuun tai pidätellä myötätuntoa, ja näin korostetaan lisää sitä erillisyyden tunnetta, mikä on jakanut ihmiskuntaa aioneita.

Rakkautta tulvii siihen ympäristöön, missä ihmiskunta parhaillaan kokee elämää. Osallistukaa siihen koko sydämestänne ja korjatkaa palkkioita, joita se tarjoaa teille joka hetki. Älkää odottako huomiseen, kunnes teistä tuntuu paremmalta, kunnes joku teitä loukannut pyytää anteeksi, koska jos teette näin, jatkatte vain odottamista ja ilo karttelee teitä. Olkaa rakastava nyt. Se on erittäin helppoa, koska se on luontonne. Päättäkää osallistua vain rakastavasti, koska se on ilon valitsemista.

Vieras

#18452 Re:

04.08.2013 20:41

#18447: -

http://scriptures.lds.org/fi/3_ne/18/1-25
Jeesus asettaa sakramentin nefiläisten keskuudessa. Heidän käsketään rukoilla aina hänen nimessään. Ne, jotka syövät hänen lihaansa ja juovat hänen vertaan kelvottomina, tuomitaan. Opetuslapsille annetaan valta antaa Pyhä Henki. Noin 34 jKr.

Onko mormonikirkko kristillinen kirkko?


Vieras

#18454 Re:

04.08.2013 20:44

#18447: -


Tämä on erittäin tyypillinen eksytys - uskonto.  Se lähtee AIVAN SANASTA,  ja välillä tulee takaisinkin,  lähteäkseen taas jonnekkin muualle.  Huomaatko,  että  se tuntuu välillä jotenkin oudolta,  ja sen outous on kylmältä kalskahtavaa,  kuin kopioitua,  ei toden tuntua.

Samaa tunnen joskus lievemmin joissakin esim. amerikkalaisissa tietynlaisissa piireissä. Et pysty sanomaan,  mitä  se on, mutta se vain ei ole Jumalasta.
p.



Vieras

#18455 Re: Re:

04.08.2013 20:49

 

 

 

14 Katso, minä olen se, joka olin valmistettu maailman perustamisesta asti lunastamaan kansani. Katso, minä olen Jeesus Kristus. Minä olen Isä ja Poika. Minussa on koko ihmissuku saavaelämän, ja sen ikuisesti, nimittäin ne, jotka uskovat minun nimeeni; ja heistä tulee minun poikiani ja tyttäriäni.

15 Enkä minä ole koskaan näyttäytynyt ihmiselle, jonka olen luonut, sillä koskaan ei ole ihminen uskonut minuun niin kuin sinä olet. Näetkö, että sinut on luotu minun oman kuvani kaltaiseksi? Aivan niin, kaikki ihmiset luotiin alussa minun oman kuvani mukaan.
16 Katso, tämä ruumis, jonka sinä nyt näet, on minun henkeni ruumis, ja ihmisen minä olen luonut ahenkeni ruumiin mukaan; ja sellaisena, kuin minä sinusta näytän olevan hengessä, minä ilmestyn kansalleni lihassa.
17 Ja nyt, kuten minä, Moroni, sanoin, etten voisi esittää täydellistä kertomusta näistä asioista, jotka on kirjoitettu, sen tähden minusta riittää, kun sanon, että Jeesus näyttäytyi tälle miehelle hengessä samaan tapaan ja saman ruumiin kaltaisena kuin hän näyttäytyi nefiläisille.
18 Ja hän palveli häntä samoin kuin hän palveli nefiläisiä; ja kaikki tämä, jotta tämä mies tietäisi, että hän oli Jumala, niiden monien suurten tekojen tähden, joita Herra oli hänelle näyttänyt.
19 Ja sen tiedon tähden, joka tällä miehellä oli, häntä ei voitu estää näkemästä väliverhon tuolle puolen; ja hän näki Jeesuksen sormen, jonka nähdessään hän lankesi maahan pelosta, sillä hän tiesi, että se oli Herran sormi; eikä hänellä ollut enää uskoa, sillä hän tiesi, mitään epäilemättä.
20 Niinpä hänen saatuaan tämän täydellisen tiedon Jumalasta häntä ei voitu estää näkemästä väliverhon tuolle puolen; sen tähden hän näki Jeesuksen, ja hän palveli häntä.
21 Ja tapahtui, että Herra sanoi Jeredin veljelle: Katso, älä anna näiden asioiden, jotka olet nähnyt ja kuullut, mennä maailmalle, ennen kuin tulee aika, jolloin minä kirkastan nimeni lihassa; säilytä siis ne asiat, jotka olet nähnyt ja kuullut, äläkä näytä niitä kenellekään ihmiselle.
22 Ja katso, kun sinä tulet minun luokseni, kirjoita ne ja sinetöi ne, ettei kukaan voi niitä tulkita; sillä sinun on kirjoitettava ne sellaisella kielellä, ettei niitä voida lukea.
23 Ja katso, nämä kaksi kiveä minä annan sinulle, ja sinun on sinetöitävä nekin yhdessä sen kanssa, mitä kirjoitat.
24 Sillä katso, minä olen sekoittanut sen kielen, jota sinä kirjoitat; sen vuoksi minä itse hyväksi näkemänäni aikana annan näiden kivien kirkastaa ihmisten silmille nämä asiat, jotka sinä kirjoitat.
25 Ja kun Herra oli sanonut nämä sanat, hän näytti Jeredin veljelle kaikki maan asukkaat, jotka olivat olleet, ja myös kaikki, jotka tulisivat olemaan; eikä hän salannut heitä hänen näkyvistään, aina maan ääriin asti.
26 Sillä hän oli sanonut hänelle aikaisemmin, että jos hän uskoisi häneen, että hän voisi näyttää hänelle kaiken — se näytettäisiin hänelle; sen tähden Herra ei voinut salata häneltä mitään, sillä hän tiesi, että Herra voisi näyttää hänelle kaiken.
27 Ja Herra sanoi hänelle: Kirjoita nämä asiat ja sinetöi ne; ja minä näytän ne itse hyväksi näkemänäni aikana ihmislapsille.
28 Ja tapahtui, että Herra käski hänen sinetöidä kaksi kiveä, jotka hän oli saanut, näyttämättä niitä ennen kuin Herra näyttäisi ne ihmislapsille.

Vieras

#18456 Re: Re: Avoimuus on kasvun avain

04.08.2013 20:52

#18453: - Re: Avoimuus on kasvun avain 

 

Juu, paljon mielenkiintoisia juttuja.

Vieras

#18457

04.08.2013 20:58



1 KUUNNELKAA Herran, teidän Jumalanne, ääntä, nimittäin Alfan ja Oomegan, alun ja lopun, jonka kulku on yhtä iankaikkista kiertokulkua, saman tänään kuin eilen ja ikuisesti.
2 Minä olen Jeesus Kristus, Jumalan Poika, joka ristiinnaulittiin maailman syntien tähden, nimittäin kaikkien, jotka uskovat minun nimeeni, että heistä tulisi Jumalan lapsia, tosiaankin yhtä minussa, niin kuin minä olen yhtä Isässä, niin kuin Isä on yhtä minussa, että me olisimme yhtä.
3 Katso, totisesti, totisesti minä sanon palvelijalleni Sidneylle: Minä olen katsellut sinua ja sinun tekojasi. Minä olen kuullut rukouksesi ja valmistanut sinua suurempaan työhön.
4 Sinä olet siunattu, sillä sinä olet tekevä suuria. Katso, sinut lähetettiin niin kuin Johannes raivaamaan tie minulle ja Elialle, joka oli tuleva, etkä sinä tiennyt sitä.
5 Sinä kastoit vedellä parannukseen, mutta he eivät saaneet Pyhää Henkeä;
6 mutta nyt minä annan sinulle käskyn, että sinun tulee kastaa vedellä, ja he saavat Pyhän Hengen kätten päällepanemisen kautta samoin kuin apostolit muinoin.
7 Ja tapahtuu, että suuri työ tehdään maassa, nimittäin pakanoiden keskuudessa, sillä heidän järjettömyytensä ja iljetyksensä paljastetaan kaikkien ihmisten nähdä.
8 Sillä minä olen Jumala, eikä minun käsivarteni ole käynyt lyhyeksi; ja minä näytän ihmeitä, merkkejä ja ihmetekoja kaikille niille, jotka uskovat minun nimeeni.
9 Ja ne, jotka pyytävät sitä minun nimessäni uskoen, ajavat ulos riivaajia; he parantavat sairaita; he tekevät sokeita näkeviksi ja kuuroja kuuleviksi ja mykkiä puhuviksi ja rampoja käveleviksi.
10 Ja pian tulee aika, jolloin ihmislapsille näytetään suuria asioita;
11 mutta ilman uskoa ei näytetä mitään muuta kuin Babylonin hävitykset, sen saman, joka on juottanut kaikki kansakunnat haureutensa vihan viinillä.
12 Eivätkä ketkään muut tee hyvää kuin ne, jotka ovat valmiita vastaanottamaan minun evankeliumini täyteyden, jonka minä olen lähettänyt tälle sukupolvelle.
13 Ja nyt, minä kutsun sitä, mikä on heikkoa maailmassa, oppimattomia ja halveksittuja, puimaan kansakuntia Henkeni voimalla;
14 ja heidän käsivartensa on oleva minun käsivarteni, ja minä olen heidän pyöreänä kilpenään ja pitkänä kilpenään; ja minä vyötän heidän kupeensa, ja he taistelevat miehuullisesti minun puolestani; ja heidän vihollisensa jäävät heidän jalkojensa alle; ja minä annan miekan iskeä heidän puolestaan, ja suuttumukseni tulella minä varjelen heitä.
15 Ja köyhille ja sävyisille julistetaan evankeliumia, ja he odottavat minun tulemiseni aikaa, sillä se on käsillä.
16 Ja he oppivat vertauksen viikunapuusta, sillä kesä on nyt jo lähellä.
17 Ja minä olen lähettänyt evankeliumini täyteyden maailmaan palvelijani Josephin kädellä, ja minä olen siunannut häntä heikkoudessa;
18 ja minä olen antanut hänelle niiden asioiden salaisuuden avaimet, jotka on sinetöity, nimittäin niiden asioiden, jotka ovat olleet maailman perustamisesta asti, ja niiden asioiden, jotka tapahtuvat tästä hetkestä minun tulemiseni aikaan asti, jos hän pysyy minussa, ja ellei, toisen minä asetan hänen sijaansa.
19 Ja nyt, pidä hänestä huoli, ettei hänen uskonsa sammuisi, niin Lohduttaja, Pyhä Henki, joka tietää kaiken, antaa ne.
20 Ja minä annan sinulle käskyn, että sinun tulee olla hänen kirjurinaan; ja kirjoitukset annetaan sellaisina kuin ne ovat minun omassa huomassani, minun omien valittujeni pelastukseksi;
21 sillä he kuulevat minun ääneni ja näkevät minut eivätkä nuku ja kestävät minun tulemiseni päivän, sillä heidät puhdistetaan, niin kuin minä olen puhdas.
22 Ja nyt minä sanon sinulle: Jää hänen luokseen, niin hän matkustaa sinun kanssasi; älä hylkää häntä, niin nämä asiat toteutuvat varmasti.
23 Ja akun te ette kirjoita, katso, hänelle annetaan, mitä hänen tulee profetoida; ja sinun tulee saarnata minun evankeliumiani ja viitata pyhiin profeettoihin osoittaaksesi hänen sanansa tosiksi sellaisina kuin ne hänelle annetaan.
24 Pitäkää kaikki käskyt ja liitot, jotka sitovat teitä, niin minä laitan taivaat järkkymään teidän hyväksenne, ja Satana vapisee ja Siion riemuitsee kukkuloilla ja kukoistaa;
25 ja Israel pelastetaan hyväksi näkemänäni aikana; ja sitä johdetaan avaimilla, jotka minä olen antanut, eikä sekoiteta enää lainkaan.
26 Ylentäkää sydämenne ja iloitkaa; teidän lunastuksenne lähestyy.
27 Älä pelkää, pieni lauma, valtakunta on sinun, kunnes minä tulen. Katso minä tulen pian. Aivan niin. Aamen.




Vieras

#18458 Re: Räsänen avasi jälleen suunsa

04.08.2013 21:00

#18449: - Räsänen avasi jälleen suunsa

Päivi rajaa mielestään ovelasti eheytyksen tuon agendansa ulkopuolelle, se kun ei ole lapsille eikä vakaviin sairauksiin annettavaa. Sitä hän ei vain ilmeisesti tajunnut, että koska hoitojen tulokset voivat olla vakavaa vahinkoa tuottavia, niiden ohittaminen tässä on hyvin vaikeaa.


Vieras

#18459 Re: Re: Re:

04.08.2013 21:04

#18455: - Re: Re:

Kopioitu täältä:
https://www.lds.org/scriptures/bofm/ether/3.1?lang=fin
Mormoninkirja/Esterin kirja
EI Raamatusta!


Vieras

#18461 Re: Re:

04.08.2013 21:25

#18450: - Re:

 

Ei ole,    sen voin s anoa aivan lonkalta.  Mormoni kirkko perustautuu Raamatun vastaisesti myöhempään ilmoitukseen perustavanlaatuisena.  Paavali sanoo voimakkaasti;  vaikka enkeli taivaasta ilmestyisi julistamaan  muuta oppia,   hän olkoon kirottu! 
Kohtasin henk.koht.  mormoneita ovellani vasta vuosituhannen vaihteen jälkeen. Harvoin olen saanut niin selkeää sanaa, kuin silloin vastaanotettuani heidän erään opillisen teoksensa.  Kun kävelin takaisin huoneeseeni.  Tajuntaani tulivat heti sanat " Se ei ole minusta".  
Mormonit eivät kunnioita Raamattua ainoana uskon ja elämän ohjeena,  sen rinnalle on tuotu saman arvoisena muuta kirjallisuutta,  joka on jollakin tavalla ilmeisesti ilmestyksen kautta saatua.

p.

res.matr.

#18462 Todisteita ja todistamisia...

04.08.2013 21:41

#18443: Todistan, että tämä Lada -71 on loistoauto.. - Re:  

 Sanalla ´todistaa´ on muuten kielessämme kaksi merkitystä 1) joku tieteellinen teoria on todistettava (määrättyjen tarkkojen tieteen kriteerien ja sääntöjen mukaan) 2) jokin (esim. kauppakirja vaatii todistajat,jotka nimikirjoituksellaan  vakuuttavat todeksi, vahvistavat uskottavuuden) oikeuden edessä taas vahvistetaan suullisesti todistajalausunnolla ,todistajien läsnäollessa.Kun tuo eksaktien kriteerien kautta tapahtuva tieteellinen todistaminen on Sinulle tutumpaa,niin todistapa meille nyt niiden mukaisesti,vaikka ihan noin malliksi,mitä on  tuo mainitsemasi´normaali järki´.Toivottavasti todistelusi ei jää nyt loistamaan poissaolollaan...


Vieras

#18463 Re: Re:

04.08.2013 21:50

#18460: - Re:

 

Jumpe,  että  kuka/mistä oot keksinyt näin hyvät sivut!   Jotkut siellä oli ihan tyhjänäkin,  mutta sitten esim arkeologia ja VT.  Kaikki mahdolliset tekstiä tukevat löydöt esitetty!


Myös läh.järjestöistä paljon puhuvia kaavakuvia:uosina 1990 ja 2000

Lähde: Seurakunnan kasvu ry, 2003, www.seurakunnankasvu.fi

Organisaatio
Lähettejä 1990
Lähettejä 2000   Siis ensimm. luku vuoden 1990 lähettien määrä ja toinen luku : lähettien määrä v. 2000

Fida International (helluntaisrk:t)
342
407

Lähetysseura
409
279

Kansanlähetys
122
103

SLEY
76
47

Kylväjä
59
53

Pingstmission
34
12

Vapaakirkko
29
36

Sanansaattajat
20
9

Fria Missionsförening
11
16

Evangeliförening
11
13

Baptistmission
8
1

Wycliffe
6
14

Pelastusarmeija
4
4

Metodistkyrka
1
1

Lepralähetys
1
1

YVAM
-
17

Patmos
-
15

Kansan Raamattuseura
-
14

Helluntaiystävät
-
1

Yhteensä
1133
1043


Vieras

#18464

04.08.2013 22:01



Myös ei kristilliset uskonnolliset yhteisöt Suomessa:

Jehovan todistajat
18 200

Muslimit*
5 700

Mormonit
4 500

Juutalaiset
1 200

Buhddhalaisia yhteisöjä
~ 1700

Hindutaustaisia yhteisöjä    Kopioitu kaavio oli peni kuin mikä tähän nähden,  tämä järjestelmä toimi omin nokkineen ja pisti taulukon kaikki osat alekkain.  Siksi vie niin  paljon tilaa!
~1500


Lähde: Kimmo Ketola, Uskonnot Suomessa 2008, Kirkon tutkimuskeskus 2008
*Suomessa on rekisteröityneenä 25 islamilaista yhdyskuntaa. Näihin kuuluu virallisesti 5 700 jäsentä. Käytännössä Suomessa on muslimeja arviolta noin 30 000.


Vieras

#18465

05.08.2013 04:54

Päivän Sana

"Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

Matt. 15:11 (KR33/38)

Vieras

#18466 Re:

05.08.2013 05:10

#18464: -

Etsin vastausta siihen, mihin sivusto antaa hyvin perustellun vastauksen eli onko mormonikirkko kristillinen kirkko...
v


Vieras

#18467 Re: Re:

05.08.2013 06:25


Vieras

#18468 Re: Todisteita ja todistamisia...

05.08.2013 06:51

#18462: res.matr. - Todisteita ja todistamisia...

Todistaminen on noissa molemmissa tapauksissasi toteen näyttämistä. Ykköskohdalla tarkoittanet teoreettista todistusta, jota harrastetaan esimerkiksi lukiomatematiikassakin. Siinä on tarkoitus osoittaa, että joku teoreema on loogisesti totta. Tieteessä tapahtuu paljon oikeudenkäyntien todistusta muistuttavaa prosessia, jossa asian osoitetaan olevan löytyvän myös reaalimaailmassa siten, että siitä voidaan tehdä havaintoja. Yleensä tästä ei käytetä tieteessä sanaa todistus, vaan esim. näyttö.

Ja kuten sanoitkin, sille on myös erilaiset kriteerit kuin oikeudenkäynneissä. Näihin kuuluu mm. se, että tiede ei koskaan väitä asiaa todeksi siten, että asia olisi loppuunkäsitelty, sillä aina voi tulla uutta täydentävää tietoa asiaa valaisemaan. Esimerkiksi on itsestään selvä asia, että pallo putoaa maahan vetovoiman sinne vetämänä. Tiede ei kuitenkaan ole täysin aukottomasti selvittänyt gravitaatiovoiman olememusta, vaikka sen keksi Isaac Newton jo 1600-luvun lopulla.

Asioihin, joita ei voi todistaa loogisesti tai joista ei ole saatavissa havaintoja, tiede ei yleensä ota kantaa. Näihin kuuluu mm. jumalan olemassaolo ja kuolemanjälkeinen elämä. Uskonto ihmisen sosiaalisena ja psykologisena toimintana kiinnostaa tiedettä kyllä. Asia toki muuttu silloin, kun Jumala alkaa jättää todistettavissa olevia merkkejä olemassaolostaan.


Vieras

#18469 Re: Re:

05.08.2013 07:04

#18466: - Re:

Luinkin huonosti lauseesi,   eli sait jo vastauksen.

erkki.koskenniemi [at] kopteri.net     -  tätä Ekiä vois kyllä muissakin asioissa vaivata,  on sen verran,  voisko sanoa palveluhenkinen kaveri ihan tavalliselle tallaajallekkin ja on tottunut kyseleviin ihmisiin Raamattukoulutuksen puitteissa,  vaikka on aika "karismaattinen"  - (ei  armolahjakeskeinen kuitenkaan) Raamatun ja antiikin tutkija.  

p.



Vieras

#18470

05.08.2013 07:30



1 TOTISESTI näin sanoo Herra sinulle, palvelijani Joseph, että koska sinä olet pyytänyt minun kädestäni tietoa ja ymmärrystä siitä, miten minä, Herra, julistin syyttömiksi palvelijani Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin samoin kuin palvelijani Mooseksen, Daavidin ja Salomon, mitä tulee siihen periaatteeseen ja oppiin, jonka mukaan heillä oli monta vaimoa ja sivuvaimoa;
2 katso ja näe, minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja vastaan sinulle tähän asiaan.
3 Valmista sen tähden sydämesi vastaanottamaan ja noudattamaan ohjeita, jotka minä aion sinulle antaa, sillä kaikkien, joille tämä laki ilmoitetaan, on oltava sille kuuliaisia.
4 Sillä katso, minä ilmoitan sinulle uuden ja ikuisen liiton, ja ellette te pysy siinä liitossa, te olette tuomittuja, sillä kukaan ei voi tämän liiton hylättyään päästä minun kirkkauteeni.
5 Sillä kaikki, jotka haluavat saada siunauksen minun käsistäni, pysykööt laissa, joka on määrätty sen siunauksen saamiseksi, ja sen ehdoissa, niin kuin on säädetty ennen maailman perustamista.
6 Ja mitä tulee uuteen ja aikuiseen liittoon, se säädettiin minun kirkkauteni täyteyttä varten, ja sen, joka saa sen täyteyden, täytyy ja tulee pysyä laissa, tai hänet tuomitaan, sanoo Herra Jumala.
7 Ja totisesti minä sanon teille, että tämän lain ehdot ovat nämä: Eivät mitkään liitot, sopimukset, sitoumukset, velvoitteet, valat, lupaukset, teot, yhdistämiset, liittämiset tai odotukset, joita ei tehdä ja joihin ei astuta lupauksen Pyhän Hengen kautta ja joita lupauksen Pyhä Henki ei sinetöi hänen kauttaan, joka on voideltu, sekä ajaksi että koko iankaikkisuudeksi, eikä kaikkein pyhimmin ilmoituksen ja käskyn kautta, voideltuni välityksellä, jonka olen nimittänyt pitämään maan päällä hallussaan tämän voiman (ja minä olen nimittänyt palvelijani Josephin pitämään hallussaan tätä voimaa viimeisinä aikoina, ja maan päällä on kerrallaan vain yksi sellainen, jolle tämä valtuus ja tämän pappeuden avaimet on annettu), ole voimassa kuolleista ylösnousemuksessa eivätkä sen jälkeen; sillä kaikki sopimukset, joita ei ole tehty tätä tarkoitusta varten, päättyvät ihmisten kuollessa.
8 Katso, minun huoneeni on järjestyksen huone, sanoo Herra Jumala, eikä epäjärjestyksen huone.
9 Hyväksynkö minä uhrin, sanoo Herra, jota ei ole uhrattu minun nimessäni?
10 Tai otanko minä vastaan teidän käsistänne sellaista, mitä en ole säätänyt?
11 Ja säädänkö minä teille mitään, sanoo Herra, muuten kuin lain kautta, niin kuin minä ja minun Isäni säädimme teille, ennen kuin maailma oli?
12 Minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja minä annan sinulle tämän käskyn — ettei kukaan pääse Isän luokse muuten kuin minun kauttani eli minun sanani kautta, joka on minun lakini, sanoo Herra.
13 Ja kaikki, mikä on maailmassa, olivatpa sen sitten perustaneet ihmiset, valtaistuimet tai herruudet tai vallat tai sellaiset, joilla on nimeä, mitä ne ovatkin, jotka eivät ole minun kauttani eivätkä minun sanani kautta, sanoo Herra, kukistetaan, eikä se pysy ihmisten kuoltua, ei ylösnousemuksessa eikä sen jälkeen, sanoo Herra, sinun Jumalasi.
14 Sillä kaikki, mikä pysyy, on minusta, ja kaikki, mikä ei ole minusta, tulee järkkymään ja häviämään.
15 Sen tähden, jos mies ottaa vaimon maailmassa eikä ota häntä vaimoksi minun kauttani eikä minun sanani kautta, ja hän tekee liiton hänen kanssaan niin pitkäksi aikaa kuin mies on maailmassa ja vaimo hänen kanssaan, heidän liittonsa ja avioliittonsa eivät ole voimassa heidän kuoltuansa ja poistuttuansa maailmasta; sen tähden heitä ei sido mikään laki, kun he ovat poissa maailmasta.
16 Sen tähden, kun he ovat poissa maailmasta, he eivät ota vaimoa eivätkä mene vaimoksi, vaan heidät määrätään taivaassa enkeleiksi, jotka enkelit ovat avustavia palvelijoita, jotka auttavat niitä, jotka ovat arvollisia paljon suurempaan, ylenpalttiseen ja iankaikkiseen kirkkauden määrään,
17 sillä nämä enkelit eivät pysyneet minun laissani; sen tähden he eivät voi enentyä vaan he pysyvät erillään ja yksinäisinä, vailla korotusta pelastuksen tilassaan iankaikkisesti, eivätkä vastedes ole jumalia vaan ovat Jumalan enkeleitä aina ja ikuisesti.
18 Ja vielä, totisesti minä sanon teille: Jos mies ottaa vaimon ja tekee hänen kanssansa liiton ajaksi ja koko iankaikkisuudeksi, eikä tätä liittoa solmita minun kauttani eikä sanani kautta, joka on minun lakini, eikä sitä sinetöi lupauksen Pyhä Henki sen kautta, jonka olen voidellut ja nimittänyt tähän valtuuteen, silloin se ei ole pätevä eikä voimassa, kun he ovat poissa maailmasta, koska heitä ei ollut yhdistetty minun kauttani, sanoo Herra, eikä minun sanani kautta; kun he ovat poissa maailmasta, niin sitä ei voida siellä hyväksyä, koska sinne on asetettu enkelit ja jumalat, joiden ohi he eivät voi kulkea; sen tähden he eivät voi periä minun kirkkauttani, sillä minun huoneeni on järjestyksen huone, sanoo Herra Jumala.
19 Ja vielä, totisesti minä sanon sinulle: Jos mies ottaa vaimon minun sanani kautta, joka on minun lakini, ja uuden ja ikuisen liiton kautta ja sen sinetöi heille lupauksen Pyhä Henki sen kautta, joka on voideltu ja jolle minä olen antanut tämän valtuuden ja tämän pappeuden avaimet, ja heille sanotaan: Te tulette esiin ensimmäisessä ylösnousemuksessa; ja jos se tapahtuu ensimmäisen ylösnousemuksen jälkeen, seuraavassa ylösnousemuksessa; ja te peritte valtaistuimia, valtakuntia, ruhtinaskuntia ja valtoja, herruuksia, kaikki korkeudet ja syvyydet; silloin kirjoitettakoon Karitsan elämänkirjaan, että hän älköön tehkö murhaa vuodattamalla viatonta verta; ja jos te pysytte minun liitossani ettekä tee murhaa vuodattaen viatonta verta, niin tapahtuu kaikessa, niin kuin palvelijani on heille luvannut, ajassa ja kautta koko iankaikkisuuden, ja se on täysin voimassa, kun he ovat poissa maailmasta; ja he kulkevat ohi enkelien ja jumalien, jotka on sinne asetettu, korotukseensa ja kirkkauteensa kaikessa, niin kuin heidän päällensä on sinetöity, ja tämä kirkkaus on jälkeläisten täyteys ja jatkuminen aina ja ikuisesti.
20 Silloin he ovat jumalia, koska heillä ei ole loppua; sen tähden he ovat ikuisesta ikuiseen, koska heidän olemassaolonsa jatkuu; silloin he ovat kaiken yläpuolella, koska kaikki on heille alamaista. Silloin he ovat jumalia, koska heillä on kaikki valta, ja enkelit ovat heille alamaisia.
21 Totisesti, totisesti minä sanon teille: Ellette te pysy minun laissani, te ette voi saavuttaa tätä kirkkautta.
22 Sillä ahdas on se portti ja kapea se tie, joka vie korotukseen ja elämien jatkumiseen, ja harvat sen löytävät, koska te ette ota minua vastaan maailmassa ettekä tunne minua.
23 Mutta jos te otatte minut vastaan maailmassa, silloin te tunnette minut ja saatte korotuksenne, jotta tekin saatte olla siellä, missä minä olen.



Vieras

#18471 Re:

05.08.2013 07:39

#18470: -

 

Luinkin huonosti lauseesi, eli sait jo vastauksen.

erkki.koskenniemi [at] kopteri.net -  tätä Ekiä vois kyllä muissakin asioissa vaivata, on sen verran,   voisko sanoa palveluhenkinen kaveri    ihan tavalliselle tallaajallekkin,   ja on tottunut kyseleviin ihmisiin Raamattukoulutuksen puitteissa, vaikka on aika "karismaattinen" - (ei armolahjakeskeinen kuitenkaan) Raamatun ja antiikin tutkija.  

p.


Vieras

#18472

05.08.2013 07:53

Tässä on kannanotto tällä palstalla aiemmin olleeseen juttuun. Siinä väitettiin jonkun ihmisen kuulleen Jumalan äänen käskevän tappamaan se ja se. Lisäksi tässä on mielestäni kaikkienkin käyttöön selkeää pohdintaa ja asiatietoa.

Raamatusta: "Ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu (sydämiinne) ja joka voi teidän sielunne pelastaa." Jaak. 1:21

Lähde: Meyer Joyce, Uusi päivä, uusi sinä. Kuva ja sana, Keuruu 2012 sivu 271: Joskus Jumala ylittää luonnonlait ja puhuu meille yliluonnollisen ilmestyksen kautta. Ei ole mitään yliluonnollisempaa kuin Jumalan Sana, joka on annettu meille Pyhän Hengen innoituksesta profeettojen ja opetuslasten välityksellä. Raamatussa on vastaus jokaiseen kysymykseen, jonka saatamme esittää. Jokaisen, joka haluaa kuulla Jumalan äänen, on oltava Sanan tutkija. Vaikka Jumala voi puhua meille muillakin tavoin, Hän ei puhu sellaista, joka on ristiriidassa Hänen kirjoitetun Sanansa kanssa.

Jos luulemme, että kuulemme selvästi, mitä Jumala haluaa sanoa, tutkimatta Sanaa ajan kanssa, me erehdymme. Jos pyrimme kuuntelemaan Jumalan ääntä tutkimatta Sanaa säännöllisesti, avaudumme kuulemaan ääniä, jotka eivät ole Jumalasta. Kirjoitetun Sanan tunteminen suojaa meitä petokselta. Jotkut tulevat Jumalan luo vain silloin, kun ovat vaikeuksissa ja tarvitsevat apua. Mutta elleivät he ole tottuneita kuulemaan Jumalan ääntä, heidän on vaikea tunnistaa Hänen ääntään, kun he todella tarvitsevat Häntä.

Jeesuskin vastusti sielunvihollisen valheita vastaamalla: "On kirjoitettu" (ks. Luuk. 4). Kaikkia mieleemme tulevia ideoita, kehotuksia ja ajatuksia on verrattava Jumalan Sanaan. Kaikki turhat kuvitelmat on heitettävä pois ja unohdettava (ks. 2. Kor. 10:5). Sen sijaan meidän tulee kiinnittää jokainen ajatus kuuliaiseksi Kristukselle. Sanan tunteminen on Jumalan äänen tunnistamisessa elintärkeää. Joyce Meyer on otsikoinut tämän: RYHDY OPISKELEMAAN SANAA

Vieras

#18473 Re:

05.08.2013 07:57

#18470: -

 

Tämä on kyllä mielnkintoinen,  esim

.          6 Ja mitä tulee uuteen ja aikuiseen liittoon, se säädettiin minun kirkkauteni täyteyttä varten, ja sen, joka saa sen


Pelaa samoilla Raamatun käsitteillä,  ja keskeisillä asioilla,  kuten liitot,  mutta henki on kaukana kirkkaudesta,  vaikka siitä puhutaan,  jopan kirkkauden täyteydestä.



.           8 Katso, minun huoneeni on järjestyksen huone, sanoo Herra Jumala, eikä epäjärjestyksen huone. 


Kun taas sana sanoo:" Minun huoneeni on kutsuttava rukoushuoneeksi."

Ja:" ...eihän Jumala ole epäjärjestyksen,   vaan järjestyksen Jumala."



Vähän synergistisiä piirtetä.
p.



Vieras

#18474

05.08.2013 08:01



37 Abraham sai sivuvaimoja, ja he synnyttivät hänelle lapsia; ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi, koska heidät annettiin hänelle ja hän pysyi minun laissani; samoin kuin Iisak ja Jaakob eivät myöskään tehneet mitään muuta kuin sitä, mitä heidän käskettiin tehdä; ja koska he eivät tehneet mitään muuta kuin sitä, mitä heidän käskettiin tehdä, he ovat päässeet ckorotukseensa lupausten mukaisesti ja istuvat valtaistuimilla eivätkä ole enkeleitä vaan ovat jumalia.
38 Myös Daavid sai monta vaimoa ja sivuvaimoa, niin myös Salomo ja Mooses, minun palvelijani, sekä monet muut palvelijani luomisen alusta tähän aikaan asti; eivätkä he tehneet syntiä missään, paitsi siinä, mitä he eivät saaneet minulta.
39 Daavidin vaimot ja sivuvaimot minä annoin hänelle Natanin, palvelijani, ja muiden profeettojen käden kautta, joilla oli tämän valtuuden avaimet; eikä hän tehnyt syntiä missään näistä minua vastaan, paitsi mitä tulee Uriaan ja tämän vaimoon; ja sen tähden hän lankesi korotuksestaan ja sai osansa; eikä hän peri heitä poissa maailmasta, sillä minä olen dantanut heidät toiselle, sanoo Herra.
40 Minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja minä olen antanut sinulle, palvelijani Joseph, tehtävän ja palautan kaiken. Pyydä mitä tahdot, niin se annetaan sinulle minun sanani mukaan.
41 Ja koska sinä olet kysynyt aviorikoksesta, totisesti, totisesti minä sanon sinulle: Jos mies saa vaimon uudessa ja ikuisessa liitossa ja jos tämä on toisen miehen kanssa, enkä minä ole määrännyt tätä hänelle pyhän voitelun kautta, vaimo on tehnyt aviorikoksen ja hänet hävitetään.
42 Ellei vaimo ole uudessa ja ikuisessa liitossa, ja hän on toisen miehen kanssa, hän on atehnyt aviorikoksen.
43 Ja jos hänen miehensä on toisen naisen kanssa, ja mies oli valan alainen, mies on rikkonut valansa ja tehnyt aviorikoksen.
44 Ja jos nainen ei ole tehnyt aviorikosta vaan on viaton eikä ole rikkonut valaansa, ja hän tietää sen ja minä ilmoitan sen sinulle, palvelijani Joseph, silloin sinulla on valta, minun pyhän pappeuteni voimalla, ottaa hänet ja antaa hänet miehelle, joka ei ole tehnyt aviorikosta vaan on ollut uskollinen, sillä hänet pannaan paljon haltijaksi.
45 Sillä minä olen antanut sinulle pappeuden avaimet ja voiman, jolla minä palautan kaiken ja ilmoitan sinulle kaiken oikeaan aikaan.



Moron
Vieras

#18475 Re: Re:

05.08.2013 08:27

#18466: - Re:

MAP-kirkko on kristillinen:

 

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko, jonka jäseniä kutsutaan myöhempien aikojen pyhiksi ja joskus mormoneiksi, on palautettu Jeesuksen Kristuksen kirkko. Kirkon uskonkäsitykset, opetukset, valtuus ja rakenne ovat samat kuin alkukirkossa, jonka Kristus perusti maanpäällisen palvelutyönsä aikana. Kristuksen apostolit profetoivat, että Kristuksen perustama kirkko lakkaisi olemasta maan päällä (2. Tess. 2:3) ja että Hän palauttaisi sen ennen toista tulemistaan (Ap. t. 3:19–21).

Taivaaseen noustuaan Jeesus Kristus antoi apostoleilleen edelleen ilmoituksia siitä, kuinka heidän tuli johtaa Hänen kirkkoaan. Apostolien kuoltua tapahtui kuitenkin merkittävä totuudesta luopuminen monien uskovien vanhurskaista pyrkimyksistä huolimatta. Lopulta Kristuksen perustaman kirkon valtuus menetettiin ja oppeja muutettiin.

Vuonna 1820 Jeesus Kristus alkoi palauttaa kirkkoaan profeetta Joseph Smithin kautta. Vaatimattomasta alusta kirkko on kasvanut maailmanlaajuiseksi, ja siinä on nykyisin yli 130 miljoonaa jäsentä.