Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#18576 Re: Re: Re: Re: Re: Tieto lisää tuskaa, vähentääkö tietämättömyys sitä?

06.08.2013 12:32

#18574: - Re: Re: Re: Re: Tieto lisää tuskaa, vähentääkö tietämättömyys sitä?

Oli tässä joku aika sitten puhe siitä, uhkailevatko uskikset ja ovatko silloin tällöin vahingoniloisia, noin varmuuden vuoksi jo ennalta tietysti...


Vieras

#18577 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tieto lisää tuskaa, vähentääkö tietämättömyys sitä?

06.08.2013 12:36

#18576: - Re: Re: Re: Re: Re: Tieto lisää tuskaa, vähentääkö tietämättömyys sitä?

 

Sen voi tietysti kokea noinkin,   meikäläiselle on vaan selviö,  että Hän näkee ja kuulee joka sanani.


Vieras

#18578 Re: Re: Kroatiassa myönteistä kehitystä

06.08.2013 12:37

#18554: - Re: Kroatiassa myönteistä kehitystä

 

 

 

Kosovon sodan aikaiset yhteydet Kroatiaan? Onko sinulla loogisia yhteyksiä lähihistoriaan?

 

- Itävallassa ei ole kenguruita kuin eläintarhoissa.

-Hanoista ei tule vettä.

 

 

 

 

 

 

 


Vieras

#18579 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tieto lisää tuskaa, vähentääkö tietämättömyys sitä?

06.08.2013 12:43

#18577: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tieto lisää tuskaa, vähentääkö tietämättömyys sitä?

Joillekin on ilmeisesti hämärtynyt raja lähimmäisenrakkaudesta lähtevän huolenpidon ja uskonnollisen vallankäytön ja väkivallan välillä. Olisi hyvä itse havaita, missä tuon rajan ylität.


Vieras

#18580 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

06.08.2013 12:43

#18558: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

 

Kyllä viettää logiikan puute taas riemujuhliaan! Millä ihmeellä lainsäätäjä tietää, milloin vakuttavana voimana on maagisesti mainpuloitava luonnonhenki ja milloin Jumala kun kummastakaan ei ole tietellistä näyttöä?

Ja miten ihmeessä Järvisen saa eron hegellisen parantamiskokouksen ja henkiparaksen perustuvan parantamiskokouksen välille, jos ja kun kummasakin rukoillaan parannettavan puolesta ja panna käsiä heidän päälleen?
Eikö new-age uskonnot nauti uskonnonvapauden suojaa? Koskeeko uskonnonvapaus vain rekisteröityjä uskonnollisia yhdistyksiä?

Lisäksi "eheytystoihin" kuuluu uskotella homo- ja biseksuaaleille, että heidän seksuaalinen suuntautumisensa olisi jotenkin sairaalloista tai häiriötila, mitä se ei ole.


Vieras

#18581 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

06.08.2013 12:50

#18568: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut Pidin hänen radion rukous-illoistaan enemmän,  siinä oli hyvä rukoilla,  ja monet rukoilivat sairaiden puolesta oikein joukolla.  Kyllä useampi syöpää sairastava lähetti kiitoksen lähes joka ohjelmaan.   Myös kotieläimien parantumisesta tuli usein kiitos viestejä.   TV - ohjelmiin en ole ollenkaan tytkästynyt.

 

 

Yritätkö sanoa, että Jalovaaran rukousiltoihin viestittiin kotieläinten parantumisten lisäksi syövästä ykskas parantumisista? Miten nämä väitetyt parantumiset todennettiin? Kävivätkö eläin- ja ihmislääkärit tekemässä tarkastuksen? Todennettiinko sairaustilan faktisuus myös ennen väitettyä ihmeparantumista?

 


Vieras

#18582 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tieto lisää tuskaa, vähentääkö tietämättömyys sitä?

06.08.2013 12:50

#18579: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tieto lisää tuskaa, vähentääkö tietämättömyys sitä?

 

Kyllä ajattelisin,  että tällaista kommenttia kaivelitkin esiin laukaisullasi.  Pitänee paikkansa,  vai ?


Vieras

#18583 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

06.08.2013 12:52

#18581: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

 

K Y L L Ä!   MINÄ ITTE KÄVIN JOKA PAIKASSA JA TOTTA MOOSES,  NÄIN TAPAHTUI!
hm !

jos ny kuiteski sanosin,  etten sittenkään!  Mutta eihän sitä ole pakko uskoa,  eikä rasittaa sillä itseään,  anna olla.


Vieras

#18584 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

06.08.2013 12:56

#18580: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

 

Sanoit tuossa suuren totuuden,  nehän ovat hengellisiä tilaisuuksia,  henki vain on eri!


Vieras

#18585 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

06.08.2013 13:00

#18584: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

 

 

 

Helgellisissä tilaisuuksissa ei ole luvallista väittää terveitä sairaiksi ja aloittaa puoskarointi sen varjolla.

 

 

 

 


Vieras

#18586 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

06.08.2013 13:10

#18585: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

 

Vilkases tätä,  yhen nuoren kaverin kirjoitusta:Kirkon munattomuus voi olla laskelmoitua tai pakotettua varovaisuutta, mutta yhtä hyvin se voi olla osoitusta vilpittömästä pyrkimyksestä ymmärtää ja ihmetellä kaikkea.

Sellaistahan uskovan elämä on. Mutta onko se kristillistä?http://timpu.blogspot.fi/2013/07/miksi-kirkko-haviaa-julkisen-keskustelun.html



Vaikeneva piispa nimittäin asettuu kristinuskon historiassa hankalaan rooliin. Nykyistä kirkkoa, jota piispat johtavat, ei olisi olemassakaan ilman suorasanaisia suunsoittajia. Jeesus, Paavali ja Luther eivät tulleet tunnetuiksi diplomaattisen kielen kehittäjinä.

He olivat ennemmin räsäsiä, jotka sanoivat suoraan, mihin uskoivat, ärsyttivät vallanpitäjiä, keikuttivat venettä. Sillä tavalla he perustivat uskontoja ja seurakuntia. Näin ovat syntyneet muutkin kristilliset lahkot, mukaan lukien Päivi Räsäsen edustama viidesläisyys.



Vieras

#18587 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

06.08.2013 13:24

#18580: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

 

"Lisäksi "eheytystoihin" kuuluu uskotella homo- ja biseksuaaleille, että heidän seksuaalinen suuntautumisensa olisi jotenkin sairaalloista tai häiriötila, mitä se ei ole."

Haluan huomauttaa, että päinvastaisiakin t.tuloksia löytyy.

Sitä paitsi tieteellistä tutkimusta tulee tiuhaan tahtiin..

yhtenä päivä julkaistaan tutkimus, että esim. kahvi aiheuttaa yhtä sun toista vaaraa elimistölle.
Tällä hetkellä tiede todistaa, että kahvi onkin oiva juoma, jopa sairauksia ehkäiseviä vaikutuksia...


Sama se on tämän homotutkimuksenkin kanssa. Kun ei osata/haluta...päästään lopputulemaan , että ihan normaalia seksuaalisuuttahan tämä on!

 


Vieras

#18588 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

06.08.2013 13:26

#18585: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

Tarkoitat siis, että Päivi Räsänen on jo lähtökohtaisesti puoskaroinnin eikä edes hengellisen tilaisuuden asialla eheytyslausunnossaan...?


Vieras

#18589 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

06.08.2013 13:33

#18587: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

Se, että homoseksuaalisuus on poistettu kansainvälisestä tautiluokituksesta, on todella mittavan eri tutkimuksia arvioineen työn lopputulema (on ihan eri asia, onko homoseksuaalisuuden syntyä pystytty löytämään). Sen kieltäminen ja sen perusteella hoidon tarjoaminen on puoskarointia toisessa potenssissa, kun hoidetaan tautia, jota ei ole menetelmillä, jotka on todettu tehottomiksi ja vaarallisiksi.


Vieras

#18590 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut

06.08.2013 13:39

#18587: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut Haluan huomauttaa, että päinvastaisiakin t.tuloksia löytyy.

 

Kiintoisaa. Minkähän tieteellisen tutkimuksen mukaan muu kuin heteroseksuaalinen suuntautuminen on sairaalloista? Huomaa, etteivät vakavasti otettavat kansainväliset ja kansalliset terveysjärjestöt pidä bi- tai homoseksuaalisuutta sairautena tai häiriönä. Toki joku Iran, Valko-Venäjä tai Zimbabwe saattaa olla poikkeus. Niihinkö tukeudut?

 

 

Moron

#18591 Kolmen silminnäkijän todistus

06.08.2013 13:55


Tietäkööt kaikki kansakunnat, suvut, kielet ja kansat, joille tämä kirja tulee, että me Isän Jumalan ja Herramme Jeesuksen Kristuksen armosta olemme nähneet levyt, jotka sisältävät tämän kirjan, joka on aikakirja Nefin kansasta sekä heidän veljistään lamanilaisista ja myös Jeredin kansasta, joka tuli tornilta, josta on puhuttu. Ja me tiedämme myös, että ne on käännetty Jumalan lahjan ja voiman avulla, sillä hänen äänensä on julistanut sen meille; sen tähden me tiedämme varmasti, että kirja on tosi. Ja me todistamme myös, että me olemme nähneet levyissä olevat kaiverrukset; ja ne on näytetty meille Jumalan eikä ihmisen voimalla. Ja me julistamme vakain sanoin, että Jumalan enkeli laskeutui taivaasta ja toi ja asetti levyt silmiemme eteen, että me katsoimme ja näimme ne ja niissä olevat kaiverrukset; ja me tiedämme, että Isän Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armosta me näimme ja todistamme, että tämä on totta. Ja se on ihmeellistä meidän silmissämme. Joka tapauksessa Herran ääni käski meidän todistaa siitä; sen tähden, ollaksemme kuuliaisia Jumalan käskyille, me todistamme tästä. Ja me tiedämme, että jos olemme uskollisia Kristuksessa, me puhdistamme vaatteemme kaikkien ihmisten verestä, ja meidät havaitaan tahrattomiksi Kristuksen tuomioistuimen edessä, ja me saamme asua hänen kanssaan iankaikkisesti taivaissa. Ja kunnia olkoon Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle, jotka ovat yksi Jumala. Aamen.

Oliver Cowdery
David Whitmer
Martin Harris

Vieras

#18592 Taikauskoa Venäjällä

06.08.2013 14:08

 

 

 

 


Yli miljoona ihmistä on nähnyt loppukesän aikana Venäjällä, Ukrainassa ja Valko-Venäjällä apostoli Andreaksen ristin pyhäinjäännöksen. Jotkut ihmiset ovat jonottaneet jopa yhdeksän tuntia sen nähdäkseen.

Muutamissa kirkoissa pidettiin ovia auki ympäri vuorokauden, jotta halukkaat pääsivät katsomaan, suutelemaan ja kunnioittamaan reliikkiä. Asiasta uutisoi venäläinen uutistoimisto Interfax.

Risti, jolle apostoli Pietarin veljen Andreaksen uskotaan aikanaan ristiinnaulitun, saapui Pietariin Kreikasta heinäkuun puolivälissä. Andreas on yksi Pietarin kaupungin suojeluspyhimyksistä.

 

 

 

 


Vieras

#18593 Kahdeksan silminnäkijän todistus

06.08.2013 15:45


Tietäkööt kaikki kansakunnat, suvut, kielet ja kansat, joille tämä kirja tulee, että Joseph Smith nuorempi, tämän kirjan kääntäjä, on näyttänyt meille levyt, joista on puhuttu ja jotka näyttävät kullalta; ja kaikkia levyjä, jotka mainittu Smith on kääntänyt, me olemme käsitelleet käsillämme; ja me näimme myös niissä olevat kaiverrukset, jotka kaikki näyttävät olevan muinaista työtä ja taidokasta tekoa. Ja tästä me todistamme vakain sanoin, että mainittu Smith on näyttänyt meille, sillä me olemme ne nähneet ja tunnustelleet niiden painoa ja tiedämme varmasti, että mainitulla Smithillä on levyt, joista olemme puhuneet. Ja me annamme nimemme maailmalle, todistukseksi maailmalle siitä, mitä olemme nähneet. Emmekä me valehtele; Jumala on sen todistaja.

Christian Whitmer
Hiram Page
Jacob Whitmer
Joseph Smith vanhempi
Peter Whitmer nuorempi
Hyrum Smith
John Whitmer
Samuel H. Smith

Vieras

#18594 Re: Kahdeksan silminnäkijän todistus

06.08.2013 15:55

#18593: - Kahdeksan silminnäkijän todistus

Joskus taisi olla telkkarissa hupiohjelma nimeltä valehtelijoiden klubi...


Vieras

#18595 Profeetta Joseph Smithin Todistus

06.08.2013 16:24



Profeetta Joseph Smith kertoo Mormonin kirjan esiin tulemisesta omin sanoin:
”Syyskuun kahdennenkymmenennenyhdennen päivän — — iltana [1823] — — antauduin rukoilemaan ja anomaan kaikkivaltiaalta Jumalalta — —.
Ollessani näin huutamassa avuksi Jumalaa havaitsin huoneeseeni ilmestyvän valon, joka voimistui voimistumistaan, kunnes huone oli valoisampi kuin keskipäivällä, kun samassa vuoteeni viereen ilmestyi persoona, joka seisoi ilmassa, sillä hänen jalkansa eivät koskettaneet lattiaa.
Hänellä oli yllään häikäisevän valkoinen väljä viitta. Se oli valkoisempi kuin mikään maanpäällinen, mitä olin milloinkaan nähnyt, enkä usko, että mikään maanpäällinen voitaisiinkaan tehdä niin tavattoman valkoiseksi ja loistavaksi. Hänen kätensä olivat paljaat, samoin hänen käsivartensa hieman ranteiden yläpuolelle; niin myös hänen jalkansa olivat paljaat, kuten hänen säärensäkin olivat vähän nilkkojen yläpuolelle. Myös hänen päänsä ja kaulansa olivat paljaat. Saatoin havaita, ettei hänellä ollut yllään muuta vaatetta kuin tämä viitta, koska se oli auki, niin että saatoin nähdä hänen poveensa.
Ei ainoastaan hänen viittansa ollut tavattoman valkoinen, vaan hänen koko olemuksensa oli kuvaamattoman kirkas, ja hänen kasvonsa todella kuin salama. Huoneessa oli tavattoman valoisaa, muttei niin perin kirkasta kuin aivan hänen olemuksensa ympärillä. Kun ensi kerran katsoin häntä, pelkäsin, mutta pian pelkoni väistyi.
Hän kutsui minua nimeltä ja sanoi minulle olevansa Jumalan edestä minulle lähetetty sanansaattaja ja että hänen nimensä on Moroni, että Jumalalla oli minulle työ tehtäväksi ja että nimeäni tultaisiin mainitsemaan hyvällä ja pahalla kaikkien kansakuntien, sukujen ja kielten keskuudessa, eli että siitä puhuttaisiin sekä hyvää että pahaa kaikkien ihmisten keskuudessa.
Hän sanoi, että oli olemassa talteen pantu kirja, kultalevyihin kirjoitettu, joka kertoi tämän mantereen muinaisista asukkaista ja mistä he olivat lähtöisin. Hän sanoi myös, että siihen sisältyi ikuisen evankeliumin täyteys sellaisena kuin Vapahtaja antoi sen muinaisille asukkaille;
edelleen, että oli olemassa kaksi hopeakehyksiin kiinnitettyä kiveä — ja nämä rintakilpeen kiinnitetyt kivet muodostivat niin kutsutut urimin ja tummimin — levyjen mukana talletettuina; ja muinaisina eli entisinä aikoina näiden kivien hallussapitäjät ja käyttäjät olivat näkijöitä; ja että Jumala oli valmistanut ne kirjan kääntämisen tarkoitusta varten.
* * * * * * *
Vielä hän sanoi minulle, että kun saisin nuo levyt, joista hän oli puhunut — sillä aika, jolloin ne saataisiin, ei ollut vielä täyttynyt — minä en saisi näyttää niitä kenellekään, en myöskään rintakilpeä enkä siinä olevia urimia ja tummimia; ainoastaan niille, joille minun käskettäisiin näyttää ne; jos näyttäisin, minut hävitettäisiin. Hänen kertoessaan minulle levyistä mieleeni avautui näky, niin että saatoin nähdä paikan, johon levyt oli talletettu, ja sen niin selvästi ja tarkasti, että tunsin paikan käydessäni sillä.
Tämän sanoman jälkeen näin valon huoneessa alkavan kokoontua aivan minulle puhuneen persoonan ympärille, ja sitä jatkui, kunnes huone jäi jälleen pimeäksi, paitsi aivan hänen ympäriltänsä, jolloin näin silmänräpäyksellisesti ikään kuin käytävän avautuvan suoraan ylös taivaaseen, ja hän nousi, kunnes hän hävisi kokonaan, ja huone jäi sellaiseksi kuin se oli ollut ennen tämän taivaallisen valon ilmestymistä.
Makasin mietiskellen tätä merkillistä tapahtumaa ja ihmetellen suuresti sitä, mitä tämä epätavallinen sanansaattaja oli kertonut minulle, kun kesken mietiskelyni äkkiä havaitsin huoneeni alkavan valjeta uudelleen, ja hetkessä, kuten minusta tuntui, sama taivaallinen sanansaattaja oli jälleen vuoteeni vierellä.
Hän aloitti ja kertoi uudestaan aivan samat asiat kuin ensimmäisellä käynnillään, ilman vähäisintäkään poikkeamaa; sen tehtyään hän ilmoitti minulle suurista tuomioista, jotka kohtaisivat maata nälänhädän, miekan ja ruttotaudin suurien hävitysten myötä, ja että nämä ankarat tuomiot kohtaisivat maata tämän sukupolven aikana. Nämä asiat kerrottuaan hän nousi jälleen ylös kuten oli tehnyt aikaisemminkin.
Vaikutukset mieleeni olivat tähän mennessä olleet niin syvällisiä, että uni oli kaikonnut silmistäni ja makasin hämmästyksissäni sekä näkemäni että kuulemani vallassa. Mutta kuinka yllätyinkään, kun näin saman sanansaattajan jälleen vuoteeni vierellä ja kuulin hänen vielä kerran kertovan eli toistavan minulle samat asiat kuin aikaisemminkin; ja hän lisäsi varoituksen minulle, sanoen minulle, että S-atana yrittäisi kiusata minua (isäni perheen puutteenalaisten olojen tähden) ottamaan levyt tarkoituksena rikastua. Siitä hän kielsi minua sanoen, että kun saisin levyt, minulla ei saisi olla mielessäni muuta pyrkimystä kuin Jumalan kirkastaminen, eikä minulla saisi olla mitään muuta vaikutinta kuin hänen valtakuntansa rakentaminen; muutoin en voisi saada niitä.
Tämän kolmannen käynnin jälkeen hän nousi jälleen taivaaseen kuten ennenkin, ja minä jäin jälleen pohtimaan juuri kokemani eriskummallisuutta, kun kukko kiekui melkein heti taivaallisen sanansaattajan noustua luotani kolmannen kerran, ja havaitsin, että päivä alkoi sarastaa, niin että keskustelujemme oli täytynyt viedä koko tuo yö.
Pian tämän jälkeen nousin vuoteestani ja, kuten tavallista, lähdin päivän välttämättömiin töihin; mutta kun yritin tehdä työtä kuten muulloinkin, havaitsin voimani niin huvenneiksi, että olin täysin kykenemätön. Isäni, joka työskenteli kanssani, havaitsi jonkin olevan minussa vialla ja käski minun mennä kotiin. Lähdin aikomuksenani mennä talolle, mutta yrittäessäni ylittää sen pellon aidan, jolla olimme, voimani pettivät kokonaan, ja vaivuin avuttomana maahan ja olin hetken aivan tietämätön kaikesta.
Ensimmäinen asia, jonka saatan muistaa, oli ääni, joka puhui minulle kutsuen minua nimeltä. Nostin katseeni ja näin saman sanansaattajan seisovan pääni yläpuolella valon ympäröimänä kuten aikaisemminkin. Sitten hän taas kertoi minulle kaiken, mitä hän oli kertonut minulle edellisenä yönä, ja käski minun mennä isäni luo ja kertoa hänelle näystä ja käskyistä, jotka olin saanut.
Minä tottelin; palasin isäni luokse pellolle ja kerroin hänelle koko asian. Hän vastasi minulle, että se oli Jumalasta ja käski minun mennä ja tehdä niin kuin sanansaattaja oli käskenyt. Lähdin pellolta ja menin paikalle, jossa sanansaattaja oli sanonut minulle levyjen olevan talletettuina; ja paikasta saamani näyn selvyyden vuoksi tunsin sen heti sille saavuttuani.
Lähellä Manchesterin kylää Ontarion piirikunnassa New Yorkissa on huomattavan kokoinen kukkula ja korkein kaikista lähiseudulla. Tämän kukkulan länsilaidalla, lähellä lakea, huomattavan kokoisen kiven alla levyt olivat kivilokeroon talletettuina. Tämä kivi oli paksu ja kupera keskeltä päällyspuolta ja ohuempi reunoilta, niin että keskikohta oli näkyvissä maan pinnalla, mutta koko reuna oli maan peitossa.
Poistettuani maan otin vivun, jonka panin kiven reunan alle, ja hieman ponnistamalla nostin sen ylös. Katsoin sisään ja näin siellä tosiaan levyt, urimin ja tummimin sekä rintakilven, niin kuin sanansaattaja oli kertonut. Lokero, jossa ne olivat, oli muodostettu jonkinlaisella sementillä yhteen liitetyistä kivistä. Lokeron pohjalle oli pantu kaksi kiveä lokeron poikki, ja näiden kivien päällä olivat levyt ja niiden ohessa muut esineet.
Yritin ottaa ne esiin, mutta sanansaattaja kielsi minua, ja minulle ilmoitettiin jälleen, ettei niiden julki tuomisen aika ollut vielä tullut eikä tulisikaan ennen kuin neljän vuoden kuluttua tuosta hetkestä; mutta hän sanoi minulle, että minun piti tulla tuolle paikalle tasan yhden vuoden kuluttua tuosta hetkestä ja että hän tapaisi minut siellä ja että minun pitäisi tehdä niin jatkuvasti, kunnes tulisi aika saada levyt.
Sen mukaisesti, kuten minua oli käsketty, menin aina vuoden kuluttua ja tapasin siellä saman sanansaattajan joka kerta ja sain häneltä jokaisen keskustelumme aikana opetusta ja tietoa siitä, mitä Herra aikoi tehdä ja miten ja millä tavalla hänen valtakuntaansa oli määrä johtaa viimeisinä aikoina.
* * * * * * *
Vihdoin tuli levyjen, urimin ja tummimin sekä rintakilven saamisen aika. Syyskuun kahdentenakymmenentenäkahdentena päivänä tuhatkahdeksansataakaksikymmentäseitsemän, mentyäni kuten aina taas vuoden kuluttua paikalle, jossa ne olivat talletettuina, sama taivaallinen sanansaattaja antoi ne minulle tällaisin ohjein: että minä olisin niistä vastuussa; että jos huolimattomuuttani tai jonkin laiminlyöntini tähden kadottaisin ne, minut erotettaisiin pois, mutta jos tekisin kaikkeni niiden varjelemiseksi, kunnes hän, sanansaattaja, tulisi hakemaan ne, ne olisivat turvassa.
Pian ymmärsin syyn, miksi olin saanut niin ankarat ohjeet niiden turvassa pitämiseksi ja minkä vuoksi sanansaattaja oli sanonut, että kun olisin tehnyt, mitä kädestäni vaaditaan, hän tulisi hakemaan ne. Sillä tuskin tuli tunnetuksi, että ne olivat hallussani, kun ne yritettiin saada minulta mitä sitkeimmin ponnistuksin. Tuon aikeen vuoksi turvauduttiin kaikkiin kuviteltavissa oleviin juoniin. Vaino kävi entistä katkerammaksi ja ankarammaksi, ja joukolti ihmisiä oli jatkuvasti valppaana saadakseen ne minulta, mikäli mahdollista. Mutta Jumalan viisauden avulla ne pysyivät turvassa minun käsissäni, kunnes olin saanut niiden avulla päätökseen, mitä kädestäni vaadittiin. Kun sanansaattaja, kuten oli sovittu, tuli hakemaan niitä, luovutin ne hänelle; ja hänen hallussaan ne ovat vielä tänäkin päivänä, toukokuun toisena päivänä vuonna tuhatkahdeksansataakolmekymmentäkahdeksan.”
Katso kertomusta kokonaisuudessaan Kallisarvoisesta helmestä: Joseph Smith — Historia, tai teoksesta History of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon historia), osa 1, luvut 1–6.
Muinainen aikakirja, joka näin oli tullut maasta esiin tomusta puhuvan kansan äänenä ja oli käännetty Jumalan lahjan ja voiman avulla nykyaikaiselle kielelle, kuten jumalallisella vahvistuksella on todistettu, julkaistiin maailmalle ensi kerran englanniksi vuonna 1830 Mormonin kirjana.


Signe

#18596 Re: Profeetta Joseph Smithin Todistus

06.08.2013 16:55

#18595: - Profeetta Joseph Smithin Todistus

 

 

Minullekin toi Rouvan enkelitär plati-naiset taulut, joilla oli valtavia viisauksia. Luin ne kielellä, jota en osannut. Sitten enkelitär haki levyt pois. Tämä on totta kautta kiven ja kannon.

 

 

 

 

 


Vieras

#18597 Rukoilu myönteisessä hengessä

06.08.2013 17:23

Aapeli Saarisalo ottaa kantaa. Minä voin tunnustaa, että teksti on minulle hivenen liian vaikea. Teksti on kokonaan Aapeli Saarisalon kirjasta. Mieluummin yön yli nukuttuasi voinet antaa mahd. kommentin.
Lähde: Saarisalo Aapeli, Raamatun Sanakirja. Data Universum Oy, Helsinki 2009 sivu 468: ´Jeesus sanoo opetuslapsilleen, Matt. 5:13, että he ovat maan suola. Tätä on usein selitetty niin, että heidän tulisi ehkäistä ihmiskunnan siveellistä ja uskonnollista turmeltumista. Tämä tulkinta on kuitenkin väärä. "Sillä se, mikä on oikein suolattu, pysyy kokonaan tuoreena. Jos jokin osa, vaikkapa pienikin osa siitä, johon suola on asetettu, mätänee, on suolan tehtävä epäonnistunut. Nythän tiedämme, etteivät Kristuksen opetuslapset suinkaan ole voineet pitää ihmiskuntaa puhtaana siveellisestä turmeluksesta, eivät edes sellaisina aikoina ja sellaisissa rajoitetuissa oloissa kuin kristityissä valtioissa silloin kun kristinusko on ollut valtion julkinen tahto." Jos kristityt tässä merkityksessä olisivat maan suola, olisi olemassa toivoa, että he lopuksi voisivat hallita maailmaa. Mutta tämä ei ole vain turha haave, se on _aatanan kiusaus, vrt. Matt. 4:8 ss. Jeesus olisi voinut tulla tämän maailman kuninkaaksi, jos hän vain olisi taipunut pahan tahtoon.

Jos kristityt tahtovat hallita maailmaa siinä toivossa, että he voivat pitää turmeluksen loitolla, joutuvat he huomaamattaan antamaan perään niille voimille ja periaatteille, jotka hallitsevat Jumalalle vihamielistä maailmaa, he yrittävät käyttää hyväkseen näitä voimia, mikä merkitsee, että he tekevät kompromissin niiden kanssa ja pian ovatkin joutuneet kiinni niiden verkkoon. "Meidän tulee sen tähden käsittää nämä sanat aivan toisesta näkökulmasta lähtien. Suola ehkäisee mätänemisen. Ihmiskunnan mädäntyminen e i t ä s s ä t a r k o i t a sitä siveellistä ja uskonnollista turmeltumista, joka levisi yli koko maailman kohta kun ensimmäiset ihmiset luopuivat Jumalasta. Suola on tässä jotakin sellaista, joka ylläpitää maailmaa huolimatta sen siveellisestä ja uskonnollisesta rappiotilasta" (Odeberg). Tämä käy parhaiten ilmi VT:n kohdasta, jossa kerrotaan Aabrahamin rukouksesta Sodoman puolesta, 1. Moos. 18. "Sodoma on valaiseva esimerkki siveellisestä ja hengellisestä rappiotilasta, tyypillinen kuva ihmiskunnasta. Aabraham ei tällöin rukoillut, että hän itse voisi pitää Sodoman puhtaana ja saastuttamattomana, vaan että kaupunki pelastettaisiin täydellisestä perikadosta. Jos siellä olisi ollut kymmenen, jotka Aabrahamin tavoin olisivat uskoneet Jumalaan ja pitäytyneet kokonaan häneen ja, tärkeintä kaikista, olisivat olleet rukoilijoita, ei kaupunki olisi hukkunut, vaan tullut pelastetuksi ja saanut vielä armonaikaa." Kristuksen opetuslapsi, joka hengessä ja totuudessa viljelee esirukousta ihmisten ja maailman edestä, on maailman suola.´

Vieras

#18598

06.08.2013 17:57





Aapelin tuotannossa parhaita teoksia ovat Vinski-kirjat ja Pikku Pietarin piha.







Vieras

#18599 Re:

06.08.2013 18:56

#18598: -

Tuo Vinski-Aapeli oli kyllä nimiään Simo Puupponen.

res.matr.

#18600 "Eheytysleirien" järjestäjät lujille vastaamaan...

06.08.2013 18:59

#18589: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivi on taas puhunut 

 Sanat ´eheä´ ja sen vastakohtapari ´rikkonainen´ ovat vanhaa suomenkieltä. Nykyään niiden tilalla sanotaan ´ehjä´ ja ´rikki´-*(mennyt) Voihan sitä tietysti kuka tahansa kokea olevansa  milloin´rikkinäinen ´ milloin taas ´ehjä´,mutta ne kumpikin ovat kyllä vain sellaisia ,enemmän tai vähemmän  pelkkiä vertauskuvamääritelmiä,tavallisesti jollekin senhetkiselle tunnetilalle tai mielialalle.Joskus saattaa kokea olevansa´sielultaan ihan rikki´( jos esim. tulee seurustelukumppanin kanssa ns.´bänät´). Jos joku menettää työpaikkansa , niin siinä hänellä on ainakin talous ´rikki ja rempallaan´ ja kai tuo nyt vähän mielialaankin vaikuttaa,-silloinhan  sitä voi olla jopa ´ihan auki´...Politiikan puolella taas on puhuttu ´eheytysratkaisuista´(ja -paketeista,-neuvotteluista)niillä  yritetään´saattaa maan taloutta ´jälleen kuntoon´ tms.Siihen kielenkäyttöön tuo sana kyllä sopii, mutta nuo ´eheyttämisleirit´ edustavat jo kyllä silkkaa sanan väärinkäyttöä kyseenalaisiin ,manipulatiivisiin tarkoituksiin kohderyhmänä siis (jopa alaikäiset) nuoret , eikä vastuuta mahdollisesti aiheutuvista mielenterveyshaitoista  leirin päättymisen jälkeen kanna tietenkään kukaan. Leirin järjestäjiltä ja vastuuhenkilöiltä olisi  vain yksinkertaisesti vaadittava, alkajaisiksi,selkeällä nykysuomella,( ja ilman Raamatun jakeita )vastaus kysymykseen:"Mikä on ´ehjä´ihminen?" Heiltä on myös vaadittava sitä ,että he tulevat mukaan avoimeen,toimintaansa koskevaan  keskusteluun , eivätkä luikertele millään verukkeilla kysymyksistä, jotka näitä leirejä ja siellä tapahtuvaa koskevat.Olisi  esim. saatava tietää ,ovatko kaikki osallistujat ilmoittautuneet itse ja tulleet omasta aloitteestaan? Mikä on  ollut leirin ikärakenne jne.Kaikilla on oltava oikeus saada tietää kaikki näistä "kursseista" 
ja niiden järjestelyistä-vain siten ne on mahdollista saada kuriin ja mieluiten jo tässä vaiheessa!