Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#19501 Re: Re:

26.08.2013 10:34

#19499: - Re:

Ai kun ihana. Inhimillisyys tulee kivasti esiin.

 

Adressilaisten kirjoitelussa on perin vähän mitään inhimillistä. Enemminkin heidän mielipiteensä huokuvat vihaa, syrjintää ja halveksuntaa.


Vieras

#19502 Näin se tälläkin palstalla etenee

26.08.2013 11:12

Typerys kirjoittaa typerän mielipiteensä.
Toinen typerys vastaa tai kirjoittaa toisen typerän mielipiteen.
Ensimmäinen typerys jatkaa typerehtimistään.
Toinen typerys jatkaa typerehtimistään.
jne. jne.
Virgo92

#19503 Ajatellaanpa sitten ..

26.08.2013 13:11

#19482: -  "Jos vähänkin ajattelee..."

 Kasvualustaa tarvitsevat tomaatit ja kurkut- ihmislapset  taas tarvitsevat kodin ja vanhemmat. Yhtään " itsestäänselvää" ei kuitenkaan ole se ,ovatko  tosiaan ja aivan  niin 100%:n varmasti kaikki Suomen nykyiset kodit niitä parhaita paikkoja lasten hyvinvoinnille. Kyselepä hieman sosiaaliviranomaisilta ja vaikka Pelastakaa lapset ry.:ltä ... (huostaanotto tilastojen luvuista,päihdeongelmien yleisyydestä ,perheväkivallasta,yms. asioista) Ajatellaan sitten lisää...


Vieras

#19504

26.08.2013 13:33



Pliniuksen kirje  Keisari Trajanukselle joko 110, 111 tai 112 jKr.


3 Olen kysynyt heiltä itseltään, ovatko he kristittyjä. Niiltä, jotka tunnustavat olevansa, olen kuolemanrangaistuksella uhaten kysynyt vielä toisen ja kolmannen kerran. Ne, jotka edelleen pysyvät tunnustuksessaan, olen käskenyt viedä teloitettaviksi. Minulla ei näet ole ollut epäilystäkään siitä, että olipa heidän tunnustamansa asia sitten millainen tahansa, niin tuollaisesta itsepäisyydestä ja itsepintaisesta taipumattomuudesta on joka tapauksessa rangaistava

5 Esitettiin monien ihmisten nimet sisältävä kirjanen, jossa ei kuitenkaan ilmoitettu, kuka sen oli kirjoittanut. Päätin vapauttaa ne, jotka kielsivät olevansa tai koskaan olleensakaan kristittyjä, kunhan he lausuivat minun perässäni rukouksen jumalille, uhrasivat suitsuketta ja viiniä sinun kuvallesi, jonka olin tätä varten käskenyt tuoda paikalle yhdessä jumalankuvien kanssa, ja lisäksi vielä pilkkasivat Kristusta. Kerrotaan näet, että niitä, jotka todella ovat kristittyjä, ei voida pakottamallakaan saada tekemään mitään näistä asioista.2



7 Lisäksi he vakuuttivat, ettei heidän rikkomukseensa tai erehdykseensä ollut kuulunut muuta kuin se, että heillä oli ollut tapana kokoontua määrättynä päivänä ennen auringonnousua ja keskenään vuorotellen laulaa Kristukselle niin kuin jumalalle sekä valalla vannoen sitoutua — ei mihinkään rikokseen vaan siihen, etteivät he varastaisi, ryöstäisi, tekisi aviorikosta, pettäisi luottamusta eivätkä kieltäytyisi palauttamasta heidän haltuunsa uskottua omaisuutta, kun sitä pyydetään heiltä takaisin. Sen jälkeen heillä oli ollut tapana hajaantua ja tulla sitten uudestaan yhteen aterialle, joka oli kuitenkin ollut aivan tavallinen ja viaton. Näistä yhteisistä aterioista he sanoivat luopuneensa sen jälkeen, kun minä olin sinun ohjeidesi mukaisesti julistanut yhdistykset kielletyiksi.3

8 Tämän takia katsoin välttämättömäksi kidutuksiakin käyttäen kuulustella kahta palvelijattareksi4 kutsuttua naisorjaa saadakseni selville, mikä oli totta. Kuulustelussa ei tullut ilmi mitään muuta kuin kieroutunutta ja yletöntä taikauskoa.


sivusta seurannut

#19505 Re: Re: Taas pari aivan urpoa kommenttia !

26.08.2013 16:40

#19490: res.matr. - Re: Taas pari aivan urpoa kommenttia ! 

"Ensinnäkin ...ei  kukaan mitään "ala homoilemaan" vaan kyse on seksuaalisesta suuntauksesta. Parempi sanoa se sinulle lyhyesti: seksuaalista vetovoimaa ja/tai kiinnostusta omaa sukupuolta olevia henkilöitä kohtaan"...

Tämä juuri on lyhyesti sanottuna täysin luonnotonta.

Täysin luonnollista sen sijaan on se, että ihminen kokee seksuaalista vetovoimaa ja/tai kiinnostusta vastakkaista sukupuolta kohtaan! Tämän täyttymyksenä (päämäärä ja tarkoitus) on pysyvän suhteen solmiminen, avioliitto (Yhden naisen ja yhden miehen välinen julkinen liitto), jonka puitteissa perustetaan perhe ja hankitaan lapsia.


Vieras

#19506

26.08.2013 17:06

Jo Mooseksen ensimmäisessä kirjasssa on totuus avioliitosta. Sillä Raamattu on TOTTA!

Vieras

#19507 Re: Re: Re: Taas pari aivan urpoa kommenttia !

26.08.2013 17:11

#19505: sivusta seurannut - Re: Re: Taas pari aivan urpoa kommenttia !

Kohdallasi pätee vanha sanonta: Mitä vähaisempi ymmärrys, sitä suurempi suu.


Vieras

#19508 Re:

26.08.2013 17:13

#19506: -

Jos Mooseksen kirjoja ruvetaan totena täällä toteuttamaan, talebanit ja al qaidatkin kalpenavat, sen verran hurjaa menoa säännöt edellyttävät!


Vieras

#19509 Re:

26.08.2013 17:44

#19506: -

Jo Mooseksen ensimmäisessä kirjasssa on totuus avioliitosta.

 

Siellä ei sanota avioliitosta yhtään mitään.

 

 

 

 

 

sivusta seuraileva

#19510 Meksikolaisen piispan mukaan homofobia on sairaus

26.08.2013 17:58




Pohjois-Meksikolaisen Saltillon piispa Raúl Vera totesi Terra-televisiolle elokuun 19 päivänä antamassaan haastattelussa, että ihminen, joka pitää homoa tai lesboa degeneroituneena tai perverssinä, on varmasti ”päästään vialla”. Hän korosti homoseksuaalien olevan kunnioituksen ansainneita ihmisiä. Hän lainasi paavi Franciscusta: ”Kuka minä olen tuomitsemaan homoseksuaalit?”

Piispa, joka vuonna 2010 sai Rafto-palkinnon Meksikon ihmisoikeuksien puolesta taistelemisesta, myönsi katolisen kirkon näkyvän johdon mielipiteiden olevan ristiriidassa muiden korkeiden uskonnollisten johtajien enemmistön mielipiteen kanssa eli sen, että homoseksuaalisuus olisi perversio tai sairaus.

Saltillon hiippakunnan johtajan mukaan pappien on tärkeä tutkia uudelleen historiallinen yhteys ja lukea hyvin huolellisesti uudelleen raamatulliset kirjoitukset, joihin perinteisesti perustuu homoseksuaalien tuomitseminen.

Homofobit ovat ensi sijassa sitä mieltä, että homot ja lesbot ovat degeneroituneita ja irstaita henkilöitä, mutta tällainen ajattelutapa osoittaa mielisairautta, piispa totesi.





Vieras

#19512 Re:

26.08.2013 19:47

#19511: -

Onpahan taas joku maalaillut ihan kuvaksi omaa sielunmaisemaansa, rupeaa ihan säälittämään tuo ahdistus.....


Vieras

#19513 Re: Meksikolaisen piispan mukaan homofobia on sairaus

26.08.2013 19:54

#19510: sivusta seuraileva - Meksikolaisen piispan mukaan homofobia on sairaus

 

Etelä-Amerikassa uskalletaan käyttää rehevää kieltä ja sataprosenttista latausta.  En tiedä,  pitäisikö tätä nyt kommentoida,  mutta jos sen verran sanon,  että ymmärrän ja luulen ymmärtäväni,  miksi hän ymmärtää juuri noin.  
Raul Vera on ihmisoikeusihmisenä tietysti asennoitunut katsomaan tätä ihmisryhmää nyt nimenomaan tästä näkökulmasta. Ja kyllähän homojen ihmisarvo onkin tietysti aivan yhtäsuuri kuin kaikkien muidenkin.  Eikä ole tuollainen nimitteleminen ainakaan kristillinen hyve,  ei todellakaan.  Mutta heillä varmaan  myös  tuo tulinen menttaliteetti vaikuttaa sen että käytetään aika roisia ilmauksia,  ja sanotaan ne ääneen.
Toinen asia sitten on,  mitä tämä piispa tietää itse asian hengellisistä syvyyksistä.  Epäilenpä,  ettei yhtään mitään.  Ja niin ei moni muukaan tiedä.




Vieras

#19514 Re:

26.08.2013 19:56

#19511: -

 

Sepäs osu kohralleen!


Vieras

#19515 Re: Re:

26.08.2013 19:59

#19514: - Re:

Kaikkine yksityiskohtineen, kyllä!


Vieras

#19516

26.08.2013 20:04



http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2013/08/1796355/egyptin-koptivahemmisto-pelkaa-islamisteja

Koptien kimppuun hyökkäävien uskotaan olevan ääri-islamisteja, monet syyttävät teoista suoraan Muslimiveljeskuntaa.

"Malatyn mukaan ei voi sanoa että hyökkääjät ja kaduilla mieltään osoittavat Muslimiveljeskunnan kannattajat olisivat välttämättä yksi ja sama asia."

Tyypillinen väistö jälleen mediassa. Suoraan paikanpäältä tulleet tiedot kertovat aivan muuta. Nimenomaan veljeskunnan joukot mielenosituksissa ovat olleet raskaasti aseistettuja ja käyttäneet myös aseitaan silkkaan tappamiseen.


Vieras

#19517

26.08.2013 20:33

Matt.13
24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt.' Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

Vieras

#19518 Re: Re: Re: Taas pari aivan urpoa kommenttia !

26.08.2013 21:29

#19505: sivusta seurannut - Re: Re: Taas pari aivan urpoa kommenttia !

 

Kyllä,  näinhän se on.  Mutta sanoppas mitä homoseksuaalisesti tunteva tekee niille tunteilleen?  Ne kun eivät välttämättä kohdistu sinne vastakkaiseen sukupuoleen,  vaikka tahtoisikin.

res.matr.

#19519 Re: Re: Re: Taas pari aivan urpoa kommenttia !

26.08.2013 22:16

#19505: sivusta seurannut - Re: Re: Taas pari aivan urpoa kommenttia ! 

 "Sivusta seurannut"  kommentoi vastaustani tietämättä  sen kysymystä(* eli siis sitä aiempaa kommenttia) Kehottaisinkin häntä seuraamaan vähän paremmin keskustelua.Muuten tässä ei kohta ole paljon mitään järkeä ei mieltä,ei päätä eikä häntää koko keskustelussa (???) jos jokainen vain huutelee omiaan, eikä millään kommenteilla ole mitään loogista yhteyttä mihinkään toiseen.Eli:lue uudelleen ja tarkasti SE, MITÄ  edellinen kommentin heittäjä väitti  !SIIHEN minun kommenttini oli vastaus.Sitä sinä "sivusta seurannut" et  nyt ottanut huomioon lainkaan! Tuo `luonnottomuus´-aspekti on muuten tämän keskustelun puitteissa käsitelty jo monen monta kertaa,mutta kertauksen vuoksi : luonnontiede ei tarjoa mitään tukea tuolle väitteelle ,eikä millekään tieteelle ole mitään´luonnotonta´  ja sitäpaitsi luonnossa homoseksuaalisuutta  esiintyy monenkin lajin kohdalla.Tämäkin on tehty moneen kertaan täällä selväksi. Jos nyt kuitenkin ´arkikielistäisimme´ tuon ´luonnoton´-sanan käytön, niin kyllä minusta siitä ainakin on seurauksena aika ´luonnottomanoloinen ´olo itselle , jos ihminen oman luontonsa itseltään kieltää. Ketä kohtaan mielestäsi olisi oikein ,jos  esim. homopoika alkaisi vain valehtelemaan naisille tai tytöille ummet ja lammet, silmät korvat päästään? Vääntämään  vain jotain juttua tunteesta ja syvästä rakkaudestaan ja siitä mitä tuo toinen hänelle muka merkitsee, jos oikeasti ei merkitse yhtään mitään, tai ehkä korkeintaan  tilapäisesti jotain ´palvelus-vastapalvelus akselilla´ ( esim. kulkurillle ulkomailla yösijaa ja  ilmaista ateriaa, liftauskyydin antamista jonnekin tms. vastiketta p...lle) Vai pitäisikö hänen mielestäsi ottaa suorempi linja esim. tyyliin" En oikeasti halua aloittaa ´seukkaamaan´ kanssasi, mutta p..naan nyt  niin tuleepahan minulta sekin velvollisuus hoidettua, kun se jonkun naisen kanssa tässä  yhteiskunnassa on kuitenkin  pakko joskus hoitaa, niin että  hoidetaan  se pois  alta ,että voidaan sanoa ja eiköhän se nyt tässä mene kun ajatellaan kumpikin jotain muuta mukavampaa sillä hetkellä." Tai... ehkäpä sittenkin vilpitön kahdenkeskinen avautuminen olisi mielestäsi  juuri SE , paras vaihtoehto. .. miten olisi esim. tyyliin:"Juteltaisko hei miehistä ,sano ihan suoraan monta poikakaveria tai miestä sulla on ollu ,ni mä kerron sulle sit kans,omistani jooko? Muistat sä sen Jussin meijän luokalla ,johon kaikki likat oli ihan lääpällään,suutelitteks´te koskaan,siis sillai , ihan oikeesti? Must´se siis osas NIIN ihanasti et me mentiin siitä paikast´ sänkyy´, eikä se kuule jääny´  vaan siihen kertaan..." no..et ehkä suosittelisi homopojalle tätäkään lähestymisjuttutyyliä...Mikähän hänen tapauksessaan  siis oikein purisi (...vai purisiko sekin häntä vain omaan nilkkaan ?)


Vieras

#19520 Re: Re: Re: Re: Taas pari aivan urpoa kommenttia !

26.08.2013 22:22

#19519: res.matr. - Re: Re: Re: Taas pari aivan urpoa kommenttia !

 

Juu tätä juuri yritin tuossa edellä pyytää miettimään,  että tämä on homoseksuaalisesti tuntevan todellisuus.  Siis lähtökohta:  ei hänellä ole ihastusta vastakk. sukupuoleen.  Joten mitä hän siis kristittynäkin tekee tälle asialle itsessään.  

p.  Ymmärrän että res.Matr.  tätä on ennenkin yrittänyt valaista.


Vieras

#19521

27.08.2013 05:06

Päivän Sana

Niin Herra sanoi minulle: "Älä sano: 'Minä olen nuori', vaan mene, kunne ikinä minä sinut lähetän, ja puhu kaikki, mitä minä käsken sinun puhua."

Jer. 1:7 (KR33/38)

Vieras

#19522 Re: Re: Re: Re: Re: Taas pari aivan urpoa kommenttia !

27.08.2013 06:37

#19520: - Re: Re: Re: Re: Taas pari aivan urpoa kommenttia !

Joten mitä hän siis kristittynäkin tekee tälle asialle itsessään.

 

 

Se lienee kristityn homoseksuaalin oma asia, joka ei kuulu sinulle eikä muillekaan sivusta seuraaville.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vieras

#19523

27.08.2013 06:56


"Homokeskustelu on unohtanut erään vähemmistöryhmän aivan kokonaan, nimittäin ne ihmiset, jotka ovat päässeet eroon homotaipumuksestaan, ne, jotka ovat palanneet homoudesta takaisin ns. heteromaailmaan; menneet kristilliseen avioliittoon, perustaneet perheen ja saaneet lapsia. On myös olemassa sellaisia ihmisiä, jotka taistelevat parhaillaan tämän sukupuolisen ongelmansa kanssa Jumalan edessä rukoillen, ja tahtovat ihan oikeasti ja vilpittömästi elää heteroina. Tätäkään ihmisryhmää emme saisi väheksyä tai tuomita. Uskon, että he ovat pyrkimyksessään vilpittömiä ja perustelevat kantansa Raamatulla [--] Olisi mielestäni erittäin valitettavaa, jos tämä nyt käytävä keskustelu tekisi tyhjäksi näiden homoudesta takaisin heteroiksi muuttuneiden ihmisten elämänmuutoksen. Olisiko heidän palattava takaisin vanhaan, kun monet niin korkeassakin asemassa olevat hengelliset johtajat tekevät suorastaan tyhjäksi heidän niin radikaalin ja merkittävän elämänkokemuksensa. Onkin hyvä kysyä: onko keskuudessamme tilaa myös niille, jotka ovat hyljänneet homoutensa, vai tuomitsemmeko heidät?"
http://uskonpuolesta.blogspot.fi/2010/11/kiiretta-pitaa-homokeskustelu-jatkuu.html?m=1

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

27.08.2013 07:28



Vieras

#19525 Re: Re: Meksikolaisen piispan mukaan homofobia on sairaus

27.08.2013 07:48

#19513: - Re: Meksikolaisen piispan mukaan homofobia on sairaus

Toinen asia sitten on,  mitä tämä piispa tietää itse asian hengellisistä syvyyksistä.  Epäilenpä,  ettei yhtään mitään.  Ja niin ei moni muukaan tiedä.

 

Katolinen piispa ei tiedä jotain, minkä sinä tiedät. Kuinka tyypillistä kristillistä itsensä ylentämistä.