Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Virgo92

#25876 Huomenna on sitten se Suuri Päivä...

12.12.2013 22:02

Eli 13.12.2013...Tarkemmin sanottuna vielä, sen tärkein hetki on enää kymmenen tunnin päässä...

Vieras

#25877 Onkohan tämän palstan kommenteissa jotakin tolkkua?

12.12.2013 22:53

Ainakaan minä en ole sitä huomannut (pari kertaa aikaisemmin olen täällä käväissyt; ei kannata vastata tähän kommenttiin mitään, koska poistun saman tien).

Vieras

#25878 Re: Onkohan tämän palstan kommenteissa jotakin tolkkua?

12.12.2013 23:06


Vieras

#25879

12.12.2013 23:25



Kiitollisin mielin, M a n d e l a !

Puheessaan Nelson Mandela kiitti kirkkoja: "Teiltä olemme saaneet kaiken, ilman teitä meillä ei olisi mitään."

- Tällä hän tarkoitti paitsi vapautumista rotusorrosta, ennen muuta koulutusta. Hän kertoi aloittaneensa koulutiensä metodistikirkon lähetysasemalla ja siitä, kuinka ratkaiseva merkitys hänen ja monen muun afrikkalaisen elämässä kristillisellä lähetystyöllä on ollut, Huttunen kertaa.
Mandela luki neljännesvuosisadan vain Raamattua:


- Pitkinä vankisellin vuosina hänen ainoa sallittu kirjansa oli Raamattu. Hän ei ujostellut sanoa, kuinka suuri merkitys kristillisellä opetuksella ja uskolla on hänen elämäntyössään ollut. Niistä nousi sisäinen vahvuus ja sellainen uskottavuus ja johtajuus, jota kenelläkään toisella aikamme poliitikolla ei mielestäni ole, pääsihteeri Heikki Huttunen arvioi.





Vieras

#25880 Re:

12.12.2013 23:37




Hän hankki oikeuden kurjalle ja köyhälle; silloin kaikki kävi hyvin.

Eikö tämä juuri ole minun tuntemistani, sanoo Herra?               Jeremia 22:16

 


Tämän on Timo Laaninenkin huomannut: " Jos haluaa etsiä väkevää todistusta yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden tärkeydestä, kannattaa lukea Raamattua", totesi puoluesihteeri Timo Laaninen itsenäisyyspäivän radiokolumnissaan.

Tämä syvistä syvin oikeuden nälkä ja jano tulee etenkin VT:n sivuilta  niin voimakkkaasti vastaan, lisäksi se on vapaa kaikesta rajoittuneisuudesta,  se on Jumalallinen.







Kaikkina aikoina,  kaikissa sukupolvissa,


Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.








Jes. 43:13 Tästedeskin minä olen sama. Ei kukaan voi vapauttaa minun kädestäni; minkä minä teen, kuka sen peruuttaa?




Jes. 46:4 Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.





Jes. 48:12 Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.
















Vieras

#25881 Roskaa

12.12.2013 23:51

#25879: -

Se kirja mikä vankilassa kiersi salaa vangilta toiselle,koska kirjat olivat kielletty, oli Shakespearin kootut. Tästä jotkut tahot ovat vääristelleet sen Raamatuksi. Tuo Shakespearin kirja on yhä tallella ja siinä myös Mandelan kirjoitusta. Miksi te uskovaiset aina vääristelette totuutta? Ottakaa asioista selvää ensin itse ennenkuin uskotte joitain "luotettavia" uskovaisia!

 

http://edition.cnn.com/2013/12/06/world/the-smuggled-shakespeare-book/


Vieras

#25882 Re:

13.12.2013 00:00

#25879: -

"- Pitkinä vankisellin vuosina hänen ainoa sallittu kirjansa oli Raamattu. Hän ei ujostellut sanoa, kuinka suuri merkitys kristillisellä opetuksella ja uskolla on hänen elämäntyössään ollut. Niistä nousi sisäinen vahvuus ja sellainen uskottavuus ja johtajuus, jota kenelläkään toisella aikamme poliitikolla ei mielestäni ole, pääsihteeri Heikki Huttunen arvioi."

Pitääkö herra Huttunen Shakespearin koottuja Raamattuna? Näinhän se valhe leviää ja ei aikaakaan kun pidetään Taka-Hikiällä ihan totena!


Vieras

#25884

13.12.2013 00:19

Etelä-Afrikassa on muuten tasa-arvoinen avioliitto sallittu! mm. Mandela oli kannattaja. Hups, mitäs te nyt siihen sitten sanotte? Varmaankin sitten teidän kommenttienne mukaan Mandela on siellä kuumassa paikassa! Niinkö? Ja älkää nyt alkako selittelemään. Täällä on kaikki tasa-arvoisen avioliiton kannattajat tuomittu kadotukseen. Joten.. Mandela on helvetissä teidän näkemyksenne mukaan. Uskoisinkohan tuota?

Vieras

#25885 Re: Re:

13.12.2013 00:34

#25880: - Re:

"

Nobody on the continent has held more moral authority than Mandela, the first post-apartheid president of South Africa. From the beginning, Mandela spoke out for gay rights in South Africa, the only African country with a constitution protecting homosexuals from discrimination.

Shortly after becoming president, Mandela appointed an openly gay judge to South Africa's High Court of Appeal. Other prominent gay rights supporters include Archbishop Desmond Tutu and Mandela's successor, Thabo Mbeki. According to Mbeki, the struggle against apartheid, which had banned interracial sex, made South Africa's new leaders reluctant to raid people's bedrooms.

The South African examples speak loud and clear: Gay rights are human rights, not Western ones, so everyone is enjoined to respect them."

ei totaalihuonoa ei

#25888 Jotakin valoa idästä

13.12.2013 03:31

"Venäjän presidentti Vladimir Putin on puolustanut hallituksensa pyrkimyksiä vaalia konservatiivisia arvoja. Putin syytti vuotuisessa kansakunnan tilaa käsittelevässä puheessaan länttä "hyvän ja pahan" kohtelemisesta tasapuolisesti ja sanoi, että hän jatkaa perinteisten perhearvojen vaalimista.

Lainaten 1900-luvun alun venäläistä filosofia Nikolai Berjajevia Putin sanoi, ettei konservatismi estä yhteiskuntaa kehittymistä, mutta se estää sitä putoamista kaoottiseen pimeyteen ja alkukantaiseen tilaan." (YLE- uutiset)

Vieras

#25889 Päivän Sana

13.12.2013 03:34

Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.

Psalmi 18:2

Vieras

#25890 Re: Jotakin valoa idästä

13.12.2013 06:14

#25888: ei totaalihuonoa ei - Jotakin valoa idästä

Elikkä siis Putinilla taivaspaikka mutta Mandela helvetissä?? Olisikohan nyt tarkistuksen paikka?? En minä ainakaan tuonne teidän "taivaaseenne" haluaisi!


Vieras

#25891 Re:

13.12.2013 06:32

#25879: -

 

Siksi Etelä-Afrikan tasavallassa onkin voimassa tasa-arvoinen avioliittolaki. Kiitos, Mandela!

 

 


Vieras

#25892 Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

13.12.2013 06:36


Vieras

#25893 Kansalaisaloitteen luovutus ja ilotulitus tänään Lucian päivänä

13.12.2013 07:16

 

Tahdon2013-kampanja luovuttaa 166 851 suomalaisen äänioikeutetun allekirjoittaman kansalaisaloitteen tasa-arvoisesta avioliittolaista eduskunnalle tänään kello 10, jolloin eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma vastaanottaa aloitteen henkilökohtaisesti. Illalla Helsingissä järjestetään ilotulitus.

Valon ja Lucian päivän iltana kello 19.30 alkaen Helsingin keskustassa nähdään Tahdon2013-kampanjan järjestämä ilotulitusnäytös. Kampanjan piiristä kerrotaan, että näytöksellä halutaan kiittää aloitteen allekirjoittajia ja kampanjaa tukeneita. Parhaiden katselupaikkojen kerrotaan olevan Kansalaistorilla (Alvar Aallon kuja) ja eduskuntatalon portailla.

 

 


Vieras

#25894 Re: Roskaa

13.12.2013 08:31

#25881: - Roskaa

 

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa.


Vieras

#25895 Re:

13.12.2013 09:05

#25884: -

 

Tietysti Mandela on lukenut muutakin kuin Raamattua,  lauseet puhuvatkin kirjojen kokonaan toisenlaisesta painoarvosta!   Lähde tässä ei ole sentään  mikä tahansa.

 

Ei ole Mandela samankaltaisessa vastuussa itselleen tuntemattomasta asiasta,  kuin omakohtaisessa elämässään ratkaisuja tekevät ihmiset. Paljonkin Raamaattua lukeva voi olla kokonaan "out" tämän kysymyksen suhteen mikäli ei syystä tai toisesta ole sen kanssa paininut tietoisesti  jollain tapaa elämässään.
On ikävää,  ettei ole voinut kohdata totuutta tästä asiasta,  mutta melkeinpä joka ihmiselle on jotakin vajaata jätettykin (niinkuin esim Lutherille ymmärrys juutalaisista oli sulkeutunut ja avautui kuitenkin aikojen päästä totuudenmukaisena).  Ja Piispa Tutulle hyvin länsi-median mukainen  käsitys Israelin ja Palestiinalaisten konfliktin pintaa syvemmällä olevasta tapahtumavirrasta. Muutenhan Tutunkin havaitaan kamppailevan itse Israelin Pyhää vastaan.

Ihmistä ei ole tarkoituskaan nostaa erehtymättömän paikalle.  Se on ainoastaan Jumalan olotila ja ominaisuus.  Ihminen on tomu ja selllaisena pysyy.  Vastuu julkisuuden henkilöinä heillä on tietysti sanoistaan Jumalan edessä,  mutta ovatko ehtineet päästä vielä oikeaan ymmärrykseen siitä elämänsä aikana,  sen yksin Jumala tietää.   Hänen tuomionsa on onneksi riippumaton ihmiselle tyypillisestä hapuilusta ja  vaillinaisesta käsityskyvystä. 

Yhtä käsittämättömiä kuin avaruuden mittasuhteet ovat meille,  yhtä vaikea on ulottua Jumalan ymmärryksen ulottuvuuksiin tuomioiden kohdalla.  Hän on ainoa,  joka pystyy oikeudenmukaisesti tuomitsemaan,  niin että jopa tuomitut tulevat  antamaan kunnian Hänelle.  



 


Vieras

#25896 Re: Re: Roskaa

13.12.2013 10:45

#25894: - Re: Roskaa

Siis totuus ei sinua kiinnosta?

res.matr.

#25897 "To be ,or not to be...."

13.12.2013 11:04

#25896: - Re: Re: Roskaa 

 Eiväthän William Shakespearen teokset mitään tyhjänpäiväisiä ´romskuja´ ole vaan ihan täysipainoista luettavaa ja anglosaksisen maailman arvostetuimpia kirjoja-siis kaunokirjallisista teoksista. Kyllähän  niidenkin lukeminen voi antaa henkistä voimaa ja herättää syvällisiä ajatuksia. Ne tunnetaan kaikkialla maailmassa ja ovat kestäneet aikaa hyvinkin-jo vuosisatoja ...


Vieras

#25898 Re: "To be ,or not to be...."

13.12.2013 11:22

#25897: res.matr. - "To be ,or not to be...."

En sitä väittänytkään. Itse ahminut Shakespearea aikanani mutta vastasin tuolle joka ei uskonut että Robben Islandin vangeilla oli ainoastaan yksi kirja joka kiersi vangilta vangille. Lopuksi sitä kutsuttiin Robben Island Bible:ksi josta nyt sitten uskovaiset ovat vääntäneet että Raamattua siellä lukivat :-D

http://robbenislandbible.blogspot.se/

erästässä kyselee

#25899 Re: Huomenna on sitten se Suuri Päivä...

13.12.2013 12:20

#25876: Virgo92 - Huomenna on sitten se Suuri Päivä...

Koska tämä addressi luovutetaan eduskuntaan?

res.matr.

#25900 Re: Re: "To be ,or not to be...."

13.12.2013 12:26

#25898: - Re: "To be ,or not to be...." 

 Oikeassa näyt olevan Yleensähän kaikkia , jollekin tietylle piirille ja heidän toiminnalleen keskeisiä kirjoja on vain tullut tavaksi   nimittää sen ryhmän ´raamatuiksi´. Nimihän tulee kreikankielestä ja sen sanasta ´grammáta´, joka tarkoittaa yksinkertaisesti ´kirjoituksia´, Siitä ovat johdetut sellaiset sanat kuin esim. piktogrammi =´(kuvakirjoitusmerkki) jne. -grammit. Eestinkielessä ´sanaraamat´tarkoittaa ´kirjaa´ (...mitä tahansa kirjaa siis.)´ Robben ´ taas kuulemma tarkoittaa ´hyljettä´siis ´Hyljesaari´.(niitä kai ui sinne Antarktikselta päin.)