Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vlk

#2926 Arkkipiispalta hieman suolaa haavoihinne

26.03.2013 12:37

Taisi piispa hieman sohaista tätä fundamenttalistikrritittyjen raamatulla päähän lyöjien pesää! Ai, jai, mitäs nyt teette?

Suosittelen teitä katsomaan ja kuuntelemaan piispan ajatuksia vielä kerran:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/03/1727686/arkkipiispa-tukee-tasa-arvoista-avioliittolakia

Oikein mannaa meikäläisen korville ja saattaa vähän teitä kirvellä(kin).
ota kahvi
Vieras

#2927 Re:

26.03.2013 12:37

#2919: -

mikä rinnastus.

olin yksinhuoltajana ollessani ,erittäin tietoinen ,ettei lapsilta, toinen vanhempi puutu.elimme eri osoitteessa ja yhteydenpito suku geeniperimät  yhdisti silti.ainutkertaisesti.(hyvät ja huonot)  pidin huolen, että tiedostin ne .ja edelleen ne rikastuttaa tai köyhdyttääelämää.

 

 

Ydinperhe on IN.se on syvällä kansan riveissä.ja pysyy.


Vieras

#2928 Re: Re: Re: Re:

26.03.2013 12:37

#2916: - Re: Re: Re:

Tuokin taas mitä naurettavin esimerkki :D

Minä haluan jokaiselle lapselle perheen jossa on rakastava ja huolehtiva isä sekä äiti. Lisäksi kuten jo linkkasin tilastot näyttävät että homojen ja lesbojen keskuudessa on enemmän väkivaltaa.

 


Vieras

#2929

26.03.2013 12:37

"Ei lasta ei pidä ottaa pois keneltäkään missään nimessä. Silti en hyväksy että niitä tietentahtoen tehdään lisää perheeseen jossa toinen vanhempi puuttuu koska se on lapselle haitallista."

Varmaan menet esittämään paheksuntasi jokaiselle etten tulevalle yksinäiselle äidille.

Vieras

#2930 Re: Re: Re: Re: Re:

26.03.2013 12:38

#2925: - Re: Re: Re: Re:

Tuolla oli jo 5 lähdettä! Lue ne

 


Vieras

#2931 Kirkon kannanotto

26.03.2013 12:38

Arkkipiispa Kari Mäkinen antaa tukensa tasa-arvoiselle avioliittolaille. Mäkinen puoltaa lakimuutosta, jonka myötä myös samaa sukupuolta olevat parit voisivat mennä naimisiin keskenään.
Jeesus on Herra

#2932 Re: Re: Re: Re:

26.03.2013 12:39

#2923: - Re: Re: Re:

"Ei lasta ei pidä ottaa pois keneltäkään missään nimessä. Silti en hyväksy että niitä tietentahtoen tehdään lisää perheeseen jossa toinen vanhempi puuttuu koska se on lapselle haitallista."

Samaa mieltä kanssasi. Pitää pyrkiä lapsen parhaimpaan eikä tyytyä välttävään.

 

 


Vieras

#2933

26.03.2013 12:40

"Ei lasta ei pidä ottaa pois keneltäkään missään nimessä. Silti en hyväksy että niitä tietentahtoen tehdään lisää perheeseen jossa toinen vanhempi puuttuu koska se on lapselle haitallista."

Kai sitten menet esittämään kristillisen paheksuntasi jokaiselle vastaan tulevalle yksinäiselle äidille.

Vieras

#2934 Re: Arkkipiispalta hieman suolaa haavoihinne

26.03.2013 12:41

#2926: Vlk - Arkkipiispalta hieman suolaa haavoihinne

Mitäs me? Jatketaan elämäämme uskossa kuten tähänkin asti.  Kirjoitellaan addresseja ja rukoillaan Jumalan puuttumista tähän murheeseen.


Vieras

#2935 Re: Kirkon kannanotto

26.03.2013 12:41

#2931: - Kirkon kannanotto

Siis onko kirkko sun mielestä hyvä vai ei? Liitytkö?


Vieras

#2936 Re:

26.03.2013 12:42

#2933: -

EN mene esittämään paheksuntaa kenellekään. Syntynyttä lastan en missään tilanteessa veisi vahemmilta pois vaikka vanhempi olisi homo tai hetero tai yksinäinen tai moninainen enkä paheksu ketään.

Minä vain haluan lasten tasa-arvoa, ja se tasa-arvo toteutuu kun lapsi syntyy perheeseen jossa on rakastavat ja huolehtivat isä sekä äiti.

Argumentointisi on aivan naurettavaa, varsinkin tuo kun yrität pistää vääristettyjä sanoja minun suuhuni. Sinulla on mielipiteesi ja minulla omani. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä halusit tai et!

 

Varma Koskitar

#2939

26.03.2013 12:48

"Minä vain haluan lasten tasa-arvoa, ja se tasa-arvo toteutuu kun lapsi syntyy perheeseen jossa on rakastavat ja huolehtivat isä sekä äiti."

Tuo on tyypillistä äärikristillistä logiikkaa, jolla pyritään estämään tasa-arvon eteneminen yhteiskunnassa. Lapset ovat näiden hihhuleiden keppihevosia - olkoonkin, että adoptiolapset ovat vain teoreettisia mahdollisuuksia.

Tyypillistä näille hihhuleille on ajatusmalli, jonka mukaan heteroperheen molemmat vanhemmat ilman muuta rakastavat ja huolehtivat lapsestaan. Ikävä kyllä näin ei ole, kuten lastensuojeluviranomaiset tietävät. Heterous ei takaa hyvää vanhemmuutta.
Juuso

#2940 Avioliitto

26.03.2013 12:48

Ei taida alunperin avioliitolla ja kirkolla olla mitään tekemistä keskenään. Muuttakaa uskovaiset hihhulit ahvenanmaalle.

Vieras

#2941 Re: Re: Re: Re: Re:

26.03.2013 12:51

#2928: - Re: Re: Re: Re:

Tuo on vain täysin mahdoton tilanne. Heterosuhde ei takaa sitä, että lapsella on rakastava ja huolehtiva isä sekä äiti.

Minä haluan jokaiselle lapselle perheen, joka on rakastava ja huolehtiva. Pitää se perhe sitten sisällään isän ja äidin, isän ja isän, äidin ja äidin, isän tai äidin. Tai vaikka mummon ja papan tai tädin ja sedän tai sedän ja sedän miehen.

Tärkeintä on se, että lapsella on rakastava ja huolehtiva perhe. Mikäli lapsen biologiset vanhemmat eivät halua lasta tai huolehtivat tästä huonoin tuloksin, mutta tarjolla olisi huolehtiva ja rakastava homopari, niin mikseivät he sovi vanhemmiksi?

Varma Koskitar

#2942

26.03.2013 12:52

"Minä vain haluan lasten tasa-arvoa, ja se tasa-arvo toteutuu kun lapsi syntyy perheeseen jossa on rakastavat ja huolehtivat isä sekä äiti."

En ymmärrä, miten lasten tasa-arvo toteutuu, jos ainut hyväksytty perhemalli on ideaalityyppinen ydinperhe, joka alkaa olla Suomessa jo harvinaisuus. Muut perhemuodot ovat sitten ilmeisesti huonoja ja niitä pitää rangaista esim. verotuksen ja tulonsiirtopolitiikan avulla. Kovin kuulostaa kristillisteokraattiselta perhepolitiikalta.

Vieras

#2943 Re:

26.03.2013 12:52

#2939: Varma Koskitar -

Sinäkin yrität tunkea vain sanoja toisten suuhun. Minä en missään vaiheessa ole väittänyt että kaikki heterot osaavat kasvattaa lapset hyvin. Mitä minä haluan on että lapsella on rakastavat ja huolehtivat vanhemmat isä ja äiti. Siis rautalangasta väännettynä kun lukutaito puutuu, haluan lapselle rakastavat vanhemmat sen lisäksi että haluan että vanhemmat ovat isä ja äiti. Eiköhän joka ikinen tajua että on myös niitä huonoja hetero vanhempia. Mutta tämä ”taistelu” ei koske niitä huonoja heterovanhempia tämä koskee AINOASTAAN homovanhempia. Minun mielestä aikuisen täytyy laittaa lapsen etu oman etunsa edelle myös niiden heterovanhempien!

 


Vieras

#2944 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

26.03.2013 12:54

#2941: - Re: Re: Re: Re: Re:

Hedelmöityshoidot ovat ne mitä minä kritisoin. Ulkoinen adoptio on vielä kaukana vaikka se olisikin lain mukaan mahdollista.

 


Vieras

#2945

26.03.2013 12:56

Adressi on luonteeltaan asiallinen, lyhyt ja ytimekäs. Sen avulla tuodaan esille avioliiton raamatullinen ja yhteiskunnallinen luonne.

Vieras

#2946 Re:

26.03.2013 12:56

#2942: Varma Koskitar -

Tuossa kaksi lähdettä joiden mukaan homoparien välillä esiintyy enemmän väkivaltaa kuin heteroiden. Tämä on asia myös mikä tulee ottaa huomioon!!!

http://feministienvuoro.wordpress.com/2011/06/29/vakivalta-samaa-sukupuolta-olevien-parisuhteissa/

http://yle.fi/vintti/yle.fi/poliisitv/raportit0e0f.html?sivu=raportti_anon

 


Vieras

#2947

26.03.2013 12:57

Love can happen to anyone and you are always free to love all the people in the world. But for me, personally, marriage is a concept for Male & Female ... it has been so eversince. Although in some countries, polygamy is a way to live and it happens to be also a good solution. But now we are talking about people, who are, doubtfully, being malfunction for the nature.
Vlk

#2948 Kuunnelkaapa laumanne johtajaa!

26.03.2013 13:03

Pieni muistutus teille uskossanne pauhaavat ja muita raamatulla päähän läimivät:

Suosittelen teitä katsomaan ja kuuntelemaan piispan ajatuksia vielä kerran:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/03/1727686/arkkipiispa-tukee-tasa-arvoista-avioliittolakia

Kumma kun tästä olette ihan hiljaa, vaikka on sentään laumanne johtaja!
Varma Koskitar

#2949

26.03.2013 13:05

"Sinäkin yrität tunkea vain sanoja toisten suuhun. Minä en missään vaiheessa ole väittänyt että kaikki heterot osaavat kasvattaa lapset hyvin."

Et sinä sitä asettanut mitenkään kyseenalaiseksi.

"Mitä minä haluan on että lapsella on rakastavat ja huolehtivat vanhemmat isä ja äiti. Siis rautalangasta väännettynä kun lukutaito puutuu, haluan lapselle rakastavat vanhemmat sen lisäksi että haluan että vanhemmat ovat isä ja äiti. Eiköhän joka ikinen tajua että on myös niitä huonoja hetero vanhempia."

Tässä lähes kolmentuhannen viestin ketjussa ydinperhe on maalattu ruusunpunaisin värein ja nostettu temppelin harjalle Raamatun kanssa kilpaa loistamaan. Nytkö tämä uskovaislauma alkaakin perua sanojaan?

"Mutta tämä ”taistelu” ei koske niitä huonoja heterovanhempia tämä koskee AINOASTAAN homovanhempia. Minun mielestä aikuisen täytyy laittaa lapsen etu oman etunsa edelle myös niiden heterovanhempien!"

Suomessa lienee tuhansia sateenkaariperheitä, joissa on lapsia joko sisäisen adoption tai hedelmällisyyshoitojen ansiosta. Väität siis, että heidän lapsensa kasvavat kieroon - vai mitä väität? Tasa-arvoinen avioliittolaki tuo mahdollisuuden ulkoiseen adoptioon. Siis mahdollisuuden, ei automaatin. Tilanne on tässä sama kuin nais-miespariskunnilla. Sosiaaliviranomaiset tutkivat jokaisen adoptiohakemuksen erikseen. Ulkoinen adoptio samansukupuoliseen perheeseen jää kuinkin melko lailla teoreettiseksi mahdollisuudeksi, koska useimmat adoptiolapsia runsaasti myöntävät maat eivät anna lapsia näille pariskunnille. Esimerkiksi Ruotsissa on sateenkaariadoptio sallittu jo 2000-luvun alusta, mutta vain yksi adoptio on toteutunut.

Niin, että turha on pelotella ja käyttää lapsia keppihevosena.
Jarkke K

#2950

26.03.2013 13:05

Mitäs sitten, vaikka arkkipiispa on asiassa harhassa, eihän se muuta raamatun totuutta mihinkään päin.