Vetoomus Tyks:n U-sairaalan tyhjentämisestä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Vetoomus Tyks:n U-sairaalan tyhjentämisestä.

#1

Työskentelin TYKSn lastenklinikalla U-sairaalassa 1983-1990. Lastenklinikka peruskorjattiin 80-luvun lopulla viihtyisäksi ja toimivaksi. 20 vuotta myöhemmin olin potilaana naistenklinikalla. Hirvittävän epähygieeniset saniteettitilat yms. U-sairaala alas ja uusi tilalle!

Pia T.

#2

Listatkaa näkyviin vaihtoehtoiset tilat. Huhtikuussa alkaa monissa paikoissa leikkurien tyhjennyksiä ja asialliset tilat jäävät käyttämättä! Hyvin lyhytnäköistä toimintaa ja veronmaksajien varojen väärin käyttämistä....

#3

Ulla-Maija Hellgrenin ja Kirsi Karvalan väitöskirjat (Työterveyslaitos) osoittavat, mitä tapahtuu, kun työntekijöiden altistumisen annetaan jatkua. Kosteus- ja homevauriot ja homebiosidien käyttö ovat vakava riski sekä henkilökunnalle että potilaille.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

#7

U-Sairaala uuteen T-sairaalaan - A-sairaalanhan eivät mahdu.
Vaikka onhan se A-sairaalakin melkoisen huomossa kunnossa...viemärit lainehtii...

#8 Jii

päättäjät U-sairaalaan ja muu toiminta päättäjien tiloihin.
Muutoksia kaivataan

#9 Pomoille potkut

Hienoa nähdä että kansalaiset reagoivat kun sairaalan johtajat toistuvasti osoittavat saamattomuuttaan ja epäpätevyyttään. On korkea aika muuttaa järjestelmää, jotta huonoille pomoille voisi antaa potkut.
Veronmaksaja

#10 Hoi "päättäjät" !

Hoitajat Raision sairaalasta ovat antaneet hyviä ideoita tilaratkaisuista TYKSin sisäisen tietojärjestelmän kautta. Omalta henkilökunnalta myös TYKSissä on tullut hyviä ideoita. Silti uutisoidaan jatkuvasti, että "tiloja ei ole". *****puhetta! Kyse on vain saamattomuudesta ja tosiasioiden maton alle lakaisemisesta!

Lukekaa hallituksen pöytäkirjoja ja seuratkaa lehtikirjoituksia. Tämä on aivan naurettavaa verotulojen tuhlausta. Ja joka kerta kun taas seinä siellä avataan, niin mikrobeja pääsee lisää huoneilmaan -lisää sairastumisia, lisää kustannuksia.
Asioiden hoitamattomuuteen kyllästynyt

#11 evakkoon

u-sairaalan on jo joutunut jättämään terveyssyistä moni hyvä hoitoalan ammattilainen! Lisäksi lähdössä on vielä joukko niitä, jotka eivät halua tevyttään enempää menettää tai riskeerata. Ketä palkataan tilalle, tai sairastuneiden tilalle? Työssä oleville pitäisi jo maksaa korotettua palkkaa, ns. Vaarallisen työn lisää! Pitihän tosiaan lastenpolinkin muuttaa 'puhtaisiin' väistötiloihin jo vuodenvaihteessa, no eipä muuttanut. Sekin oli vain hätäinen lupaus median edessä ettei menisi maine tai syntyisi käsitystä, ettei johto välitä työntekijöistään. Tähän on nyt jo puututtava korkeammalta taholta!

#12

Lukekaapa Jukka Iivarin kirjoitus satran keskustelu palstalta.

#13

Eipä uskoisi edes, että kansalaisten pitää asiasta tehdä vetoomus. Tälläisten asioiden hoito pois päiväjärjestyksestä pitäisi olla ensi sijalla.

#14

Voisikohan U-sairaalaan tehdä parkkitiloja?
Mikä työsuojelu??? Onko sellaista???

#15

Onhan niitä kosteusvaurioita MYÖS A-sairaalan puolella. Niistä on ilmoitettu eteenpäin, mutta ketään ei vaan tunnu kiinnostavan kun tuo U-sairaala on niin "tapetilla". Toistuvia hengitystieinfektioita, silmien kirvelyä, päänsärkyä... Monien muiden kyselyiden lisäksi olisi erittäin hienoa, jos työnantaja tekisi kyselyn KOKO henkilökunnalle terveydentilasta. Kuinka moni tuntee itsensä terveeksi. Lomalla ollessaan ei ole näitä oireita, mutta muutaman päivän työssäolon jälkeen oireet palautuvat.
Ihan ok, että U-sairaalan tilanteeseen vihdoinkin puututtaisiin oikein kunnolla ja konkreettisesti, MUTTA ei saisi unohtaa tutkia myös A-sairaalan tilannetta. Talohan vuotaa kuin seula jokaisella sadeilmalla.... A-sairaalan päässä, alatunnelin suulla seinä "kukkii" oikein kauniisti... ellei sitten ole jo maalattu piiloon... sehän tuntuu olevan ratkaisu talossa esiintyviin homekohtiin ;D.

Ikävää, melkein voisi ajatella, että U-sairaalasta A-sairaalaan muuttavat osastot joutuvat ojasta allikkoon.

Taitaa olla talon herroilta hukassa sairaalan arvot, eikös se pääsääntöisesti ole tuottaa terveyttä?

Tällä hetkellä valitettavasti tuotetaan lisää sairautta sekä henkilökunnalle että potilaille.

JossuK

#16

U-sairaalan rakenteilla ja huonolla sisäilmalla lienee yhteys lukuisien siellä työskentelevien työkaverien sairastumisiin, silmäoireiluun ja allergisiin reaktioihin. U-sairaalan huonosta sisäilmasta ei kärsi ainoastaan henkilökunta vaan myös ne potilaat, joita siellä hoidetaan.

"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.”
― Albert Einstein

tanjakris

#17 Juu

Ehdottomasti äkkiä siirtoa muualle! Itse viimeisimmän lapsen viime toukokuussa synnyttäneenä ei ollut kovin mukavaa vedellä ilokaasua nenä aivan tukossa ja henki kulki siis nenän kauttakin vielä ennen synnytyssaliin saapumista, puoli tuntia myöhemmin ei...
AU

#18 Re: Juu

#17: tanjakris - Juu

U ja A homeessa, saastuneet ja käyttökelvottomat. Raisio ja Paimio hyväkuntoiset, terveet ja käyttökelpoiset. Miksei kukaan oikeasti tee mitään!?

#19 Sairastunut

Sain pahat oireet 2011 synnytys osastolla,Jossa jouduin olemaan huoneessa 12. 4pv.Huone joka on eniten homeessa, ja suljettu nytte. minulla oli vielä raskausmyrkytys. Nyt jälkeenpäin todettu MS diagnoosi Suomessa,Epäilty SLE,Aivoinfarkti ja autoimmuunitauteja.Saksasta kuitenkin kahden lääkärin mielestä Lymen Borrelioosi,Keuhkoklamydia,Ehrlichioosi. En ole ollut päivääkään terve lapseni saannin jälkeen, nyt olen 31.v.osaaikaeläkkeellä. Ja kokoeläkettä toivomassa. Osastolla nenäverenvuotoa, happisaturaatioiden laskua,päänsärkyä,Keuhkojen äkillinen kipeys,Silmät rähmivät ja olivat punaiset,saturaatiot paranivat heti kun pääsin pois synnärinosastolta.Selkäydin nesteessäni löytyi myös sienirihmaisia rakenteita,mutta lääkärien mielestä tullut näytteeseen mahdl ulkopuolelta.Olin jo ennestään sairas, ja niille tila on vielä vaarallisempi. Ja kamalinta että ensinmäiset hengenvedot lapsilla on huonoa ilmaa.Puhumattakaan henkilokuntaa joka oirehtii silminnähden, jotka ovat jokapäivä töissä U-sairaalassa.

Työssä sairastunut

#20 Rikollista viranhoitoa

Vuosikausien, vaihtuneiden ja virassa olevien viranhaltioiden lyhytnäköisyyden ja huonon viranhoidon tuloksena, monet sadat vuosikymmeniä TYKS:ssä työssä olleet ovat saaneet vaikeita oireita, ja jopa pysyviä terveydellisiä haittoja. Nuoret työtekijät ovat altistuneet loppuiäkseen homeelle ja hengitysilmassa oleville epäpuhtauksille. Välinpitämättömyys työtekijöitä kohtaan on johtavien viranhaltioiden taholta ollut suorastaan rikollista. TYKS:ssä työssä olevat ovat kaikki myös kuntalaisia, ja sairaanhoitopiirin asukkaita, ja veronmaksajia. Ylempien virkojen haltioista alimppin, kaikki siis osaltaan firman omistajia. Ylemmissä viroissa uranteko ja pelien pelaaminen kuntien poliitikkojen ja ties kenen kanssa jättää helposti vastaanotetun viran hoitamiseen tarkoitetun työnkuvan alleen. Kentällä työtä tekevään henkilökuntaan suhtautuminen on suorastaa halveksivaa. Aivan kuin aikuiset työntekijät olisivat lapsia jotka mankuvat aina vaan tyhjästä. Valitettavasti jo alimman esimiesviran vastaanottaminen aiheuttaa helposti vaaran joutua kiusaukseen olla mieluummin sopiva kuin pätevä.
Paljon on rahaa tuhlattu mielettömiin suunnittelu-ja korjaustoimenpiteisiin. Jatkuvaa muuttoa, melua, pölyä on työskentely TYKS:n U-sairaalassa ollut jo vähintään vuosikymmenen.
Oikein olisi saada vastuulliset viranhaltijat oikeuden eteen , mukaanlukien muualle jo lähteneet ja uutta uraa muualla tekevät. Törkeää työntekijöiden terveyden vaarantamista, ja kuntalaisten rahojen tuhlausta!
Jo riitti

#21 Viranhoitajat vaihtoon

Toivottavasti media ja viranomaiset seuraavat tilanteen kehittymistä sillä nyt ihan oikeasti näyttää siltä että sairaalan viranhoitajat eivät välitä vähääkään henkilöstönsä tai potilaidensa terveydestä. Tänään esitetty ratkaisu ei poista ongelmia ja kerran taas johto yrittää lakaista ongelmat maton alle. Oikein oksettaa sairaalan huono johto, olisi jo aika vaihtaa viranhoitajia sillä nykyjohto ei sitten millään saa mitään kunnon ratkaisua aikaiseksi!

#22 Tahallista viivyttelyä

U-sairaalan osastojen siirtämisestä uusiin tiloihin puhuttiin jo 80-90 -lukujen taitteessa. Suunnitelmat olivat jo pitkällä, mm. piirustukset valmiita huonekalusijoituksia myöten. Sitten tuli lama ja rahat loppuivat, uutta sairaalaa ei rakennettukaan. Kului muutama vuosi ja mitä tapahtuikaan! Kaikki suunnitelmat menivät uusiksi kun uutta sairaalaa vihdoin ruvettiin rakentamaan. Miljoonia markkoja veronmaksajain rahoja valui kankkulan kaivoon.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

#24 kaktuksenkukka

Itse lähdin sieltä sisäilman takia pois.

#25

Ehdottomasti allekirjoittamisen arvoinen adressi! Sisäilmaongelmien sekä suoranaisten home- ja muiden myrkkyjen sisäilmaan joutuminen on suuri ongelma, jota ei sovi vähätellä. Kuka maksaa kun suuri osa sairaalassa työskennelleistä on viiden vuoden päästä työkyvyttömiä ja osa on jo sitä. Kerran altistunut, on ainaisissa ongelmissa työpaikkojen suhteen. Kaikki tämä on pois veronmaksajilta. Mieluummin uusi rakennus ilman ongelmaa, kuin työkyvyttömiä ammattitaistoisia työntekijöitä kouluttautumassa uudelleen. Kumpi tulee lopulta halvemmaksi?
Terveiset homenenältä, joka tuntee monta muutakin itsensä kaltaista. U-sairaalaan mennessä alkavat silmät kutista ja nenä menee tukkoon alta puolen tunnin. En ole altistunut alunperin kyseisessä rakennuksessa, mutta ilman mitään mittareitakin osaan sanoa, ettei se voi olla kellekään terveellinen ympäristö.

Kommentoi adressia