Lounaskortin ostoraja pois!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Lounaskortin ostoraja pois!.

Ravintoloitsija

19.03.2013 23:42

Minä toivoisin että lounassetelien maksut maksaisi joku muu kun ravintoloitsija ja luottokortti maksut samoin. On iso summa mitä liikkeenharjoittaja joutuu näistä maksutavoista maksamaan.
Lounastaja

20.05.2013 17:22

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun meidänkin firmassa lounassetelit korvattiin lounaskorteilla. "Helpompi tämä on käyttää, kun ei tarvitse käteisellä tai kortilla maksaa lounassetelin arvon ylittävää osuutta" meille sanottiin. Niinpä, kyllä on helppoa, kun nyt pääsee viilaamaan lounaskorttia - kahteen kertaan!

Siinähän sitten naputtelet PIN-koodisi kahteen kertaan. Jossei sivustakatsojat ensimmäisellä kerralla vielä jokaista numeroa näe niin ehkä sitten toisella yrittämällä. Joissain ravintoloissa on tosin vielä sen verran vanhat välineet, että täytyy piirustella nimi kaunokirjaimin kuittiin. Näitäkin toki kaksin kappalein. Jos on julkisuuden hahmo tai asuntolainaa hakeva ymmärrän, että nimeä voi joutua rustaamaan moneenkin kertaan. Mutta että luonaallakin... Oi aikoja!

Ja sen minä vielä sanon, että jos joku tässä hommassa häviää niin ravintoloitsijat - aivan kuten tuo aiemman kommentin kirjoittajakin. Minäpä kerron miksi.

Nykyään lounas maksaa monessa paikkaa 9 euroa tai enemmän. Hinta on monen mielestä kova, mutta olen kuullut, että vielä tälläkään hinnoittelutasolla ravintola ei tienaa kummoista katetta. Mutta mistä se kate sitten tulee, on luonnollinen jatkokysymys. Juomista ja jälkiruoasta. "Maistuisiko hiilihapollinen vesi normaalinen veden sijasta? Meillä olisi hanalimut tarjouksessa lounasaikaan vain 2,5e. Pistetäänkö jälkiruoaksi minijälkkäri, lounaalla vain 3e?" Ei tarvitse olla maalla syntynyt omatakseen sen verran maalaisjärkeä, jotta päätyy pohtimaan: Hetkinen, jos minä lisään tähän lounaan hintaan euron tahi pari, menee hinta yli kortin maksimirajan ja pääsen taas näpyttelemään tai kirjustamaan tuplana. Ei kiitos!

Eikö se ole Luottokun... anteeksi, "Netsille" ja verottajalle ja valtiolle ja ties mille tahoille ihan se ja minkä verran lounaskorttini saldoa kerralla rokotan. Varsinkin, kun rajoituksen voi kuka tahansa kiertää höyläämällä kortin useampaan kertaan. "Äly hoi, älä jätä!" huutelen päättävän tahon suuntaan. Mutta äly taisi jo jättää.
tarkkuutta tarkkuutta...

26.03.2014 15:25

Asia hyvä ja kannatan ehdottomasti, mutta adressin muoto on nyt hieman huono.
Lounaskortti tai seteli on henkilökohtainen ja ateriakohtainen etu, joten siihen vetoamalla ettäkö sillä pitäisi voida kuitata koko seurueen lasku ravintolassa ei tule mahdollistamaan eikä edes edesauttamaan asian läpi menemistä.
Sen sijaan lounaita on hyvin eri tasoisia ja hintaisia ja siihen vetoamalla lounaskortin ostorajan voisi ihan hyvin poistaa. Käytännössä jos esim. syö vain kevyen salaatti/keittolounaan viikossa neljänä päivänä ja sitten yhtenä päivänä kolmen-neljänkympin pihviannoksen, niin myös tämä kalliimpi ateria tulisi voida lounaskortilla maksaa kuten sen on voinut aiemmin lounasseteleillä tehdä.
minni

#4 minimiraja

06.05.2014 13:06

Minimiraja tulisi poistaa! Ei köyhällä ole varaa syödä kympin lounasta. Tosin tässä veroetukin on minimi, että suositaan taas vaan rikkaita.
Tai sitten tämä ilmoitus: rahasi vanhenee elokuussa. piste. sepä kiva tietää. ja ne sit verotetaankans. jee.
adressin asettelu on vähän vajaa, muuten kirjoittaisin.

Vieras

01.05.2015 13:29

Tuon johdosta minä ja ravintoloitsijat saavat kärsiä. Ravintolaillalliset jäävät osaltani pois.