Mopoautojen ja mopojen rakennenopeudeksi 60 km/h

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Mopoautojen ja mopojen rakennenopeudeksi 60 km/h.


Vieras

#101

14.08.2013 16:10

täydellistä!

Vieras

#102

14.08.2013 16:12

Hyvä juttu aikuisille ja nuorille

Vieras

#103

14.08.2013 16:12

Ei moottoripyöriin katsastuksia
ihasama
Vieras

#104

14.08.2013 16:44

Mopoautojen ja mopojen rakennenopeudeksi 60 km/h


Vieras

#105

14.08.2013 17:08

tää pitäs men läpi

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

14.08.2013 17:08


Mage

#107 kyllä!

14.08.2013 17:18

mopojen nopeuden laittaminen 60/Kmh on helvetin hyvä idea... mutta mopoautojen tuotannon voisi lopettaa. Ne ovat liikenteen tukkeena ja ovat täysin muovikasoja joista ylihinnoitetaan.
mopo kulkee 60

#108 juu

14.08.2013 17:38

hyvähä o sanoo et käyttäkää julkista liikennettä mutta ku näissä pikkukylissä ei ole semmosta ja mite aattelitte päästä 25km kylälle jos ei ole mopoa?? 60kmh maksiminopeudeksi nii pääsee paljo vaivattomammi ja nopeammin perille!

Vieras

#109

14.08.2013 19:02

.

Vieras

#110

14.08.2013 19:05

Meinasin että tässähän puhutaan ihan järkeä. Aika usein tulee huomattua 2 km jonoja, kärjessä mopoauto. Monet eivät osaa pysähtyä tien laitaan päästämään jonoja ohi, meinaan pahempia kuin karavaanarit. Olisi mukavaa jos saisi kulkemaan samaa vaihtia yleisillä teillä...

Vieras

#111

14.08.2013 19:07

!

Vieras

#112 Khyyll

14.08.2013 19:17

Hianoidea! :)

Vieras

#113 OHO MOPETI

14.08.2013 19:21

Täällä taas näppylänaamat lässyttää pas-kaa tietämättä asioista oikeasti yhtään mitään. Taitaa olla agneilla lippahattu liian syvällä ja tuskasen kireällä kun luulevat ministereiden muuttavan mopetilain liikenteelle vaarallisempaan suuntaan. Vai että mopoilla ja muovikipoilla luvallisesti kuuttakymppiä, on niillä unet.


Vieras

#114 Re: apinat liikentees

14.08.2013 19:28

#95: enkerro - apinat liikentees

Joo o, hyvä sun on sanoo ku itelläs auto meeppä ite Fillarilla se 10 - 5 KM/H... Nii ja muutenkin monta aikuista apinaa ei muutenkaa osaa Ajaa T : Salarakas :)

jazka

#115

14.08.2013 19:43

Mopoautot on muutenkin maailman turhin asia ja vaarallinen semmoinen joten turhaa tuo muutos. Mopoille riittää hyvin 45km/h.
Mopoilija

#116 Mopo pois kevyenliikenteen väyliltä

14.08.2013 20:04

Jos mopon rakennenopeus olisi 60km/h niin mopot saisi vedettyä pois kevyenliikenteen väyliltä joka vähentäisi kolarointeja kävelijöiden ja pyöräilijöiden kanssa, itellä on kokemusta kuinka joka käveliä voi tulla yhtäkki vaan eteen ja voi tulla pahaakin jälkeä.

Vieras

#117 Re: EI!

14.08.2013 20:16

#16: tämäonvirhe - EI!

oot oikeassa sen suhteen että varmaan kellään ei se rajotin sielä autossa pysyis, mutta ei näytä pysyvän nois mopoautoissakaan :D

ärsyyntynyt

#118 lapset lapset...

14.08.2013 21:57

Täällä joku kommentoi sitä, että jos mopolla saisi kulkea 60km/h, loppuisi tai vähenisi niiden viritys. Oikeasti? Ihan kuin se 60kmh olisi joku maaginen raja, että se riittää? Jos mopo vakiona kulkisi 60kmh, alettaisiin niitä virittää kulkemaan 80kmh. Rajoituksissa ei ole kyse siitä, etteikö mopo tai mauto kestäisi sitä vauhtia, tai ettei jarrut olisi tarpeeksi tehokkaat, vaan siitä, että sitä ajaa 15v kokematon lapsi! Ja mitä oikeiden autojen "virittämiseen" tulee, niin ihan kuin se rajoitin siellä autossa pysyisi sen paremmin kun mopossa tai mautossakaan?
Mopoa ei olisi autolla vaikea ohittaa, jos mopoilijat tietäisivät paikkansa liikenteessä. Se on tien oikeassa reunassa. Mopoilla tulee ajaa yksi rinnakkain, monta peräkkäin. Täällä päin näkee liiankin usein kymmenen mopon köörejä jotka ajavat kaksi tai kolme rinnakkain.
Mopoilija tai mopoautoilija; jos huomaat taaksesi kertyvän pitkän jonon (äläkä sano että en minä huomannut, tottakai huomaat koska seuraat ajaessasi muutakin liikennettä kuin vain suoraan edessäsi olevaa), pysähdy hetkeksi bussipysäkille, huoltoaseman pihaan tms. Mikäli mitään pysähdyspaikkaa ei näy, mutta huomaat vastaantulijoiden kaistan liikenteen olevan harvaa, vilkuta oikealle, siirry niin tien sivuun kuin vain pääset ja hidasta hieman vauhtia. Näin viestität takana tuleville, että sinut saa ohittaa.
En suostu uskomaan, että mopoautoja vihattaisiin ihan vain siksi "koska mopoauto" vaan kyllä se johtuu niistä kuskeista. Minua lähinnä huvitti mautot kun niitä alkoi näkymään, mutta ei vituttanut. Nyt kun niitä näkee vähänväliä, näkee kuinka holtittomasti monet ajavat, kuinka idiootteja osa näistä jonneista on, niin kyllä, ne vituttavat ja ärsyttävät. Se on valitettavaa, että kaikki mautoilijat leimataan paskoiksi kuskeiksi ja ärsyttäviksi liikenteenvaarantajiksi ihan vain muutaman yksilön takia, mutta älkää siitä meille sivusta katsojille valittako, vaan niille törttöilijöille.
Liikun paljon kävellen ja polkupyörällä, ja olen muutamia läheltäpiti tilanteita oikein jäänyt seuraamaan hetkeksi, autolla liikkuessa niitä ei niin paljoa ehdi seurata, mutta tässä vielä muutama esimerkki, joita minä olen nähnyt. Ajan autolla suoraa tietä, mopoauto tulee huoltoaseman pihasta suoraan eteeni, kuskilla tietenkin puhelin korvalla vieden kaiken huomion. Jos viereisellä kaistalla olisi ajanut joku, olisin todennäköisesti ajanut mopoautoa päin. Kaupungissa mopoauto ajoi punaisia päin suoraan linja-auton eteen. Onneksi bussi oli juuri lähtenyt pysäkiltä ja vasta kiihdytti vauhtiaan, niin ehti jarruttaa ja töötätä. Sama mopoauto meinasi myös seuraavassa risteyksessä ajaa punaisia päin; oli kääntyvien kaistalla, suoraan ajaville vaihtui valot vihreäksi, ja tämä tyttönen jo lähti innokkaana kaasuttamaan. Onneksi huomasi virheensä ennen kuin oli vastaantulijoiden kaistan puolella. Ajoin kaksikaistaisen tien vasenta kaistaa. Edessäni oli kolme mopoautoa, kaksi oikealla ja yksi vasemmalla kaistalla (oikeanpuoleisten rinnalla). Asiahan ei olisi minua haitannut, mutta kun tiellä on 60kmh rajoitus, ja minulla oli kiire töihin, tööttäsin pienesti merkiksi edessä ajavalle mautolle, että voisitko siirtyä pois väärältä kaistalta. Noh, mautohan siirtyi, mutta ohittaessani mautot, jokaisen kolmen ajoneuvon kuskit näyttivät minulle keskisormea. hmm?
Olenko muuten ainoa, kenen mielestä ainakin kaksi kolmesta mautoilijasta tekstaa tai puhuu puhelimeen ajaessaan? Luulisi, että jos on varaa yli kymppitonni pistää parin vuoden leluun, niin olisi varaa myöskin parinkympin handsfreehen? Ja jos on oikeasti PAKKO tekstata ajaessa, niin pitäisi edes sitä puhelinta siinä rattia vasten, että pystyt samaan aikaan seuraamaan liikennettä ja puhelinta, eikä siellä sylissä, että joudut kokoajan nostelemaan päätäsi nähdäksesi tilanteen edelläsi.
Ja rakkaat mopoautoilijat (ja toki autoilijatkin), ottakaa se huppu pois päästä ajaessanne! näette sivuille pelkästään silmiä kääntämällä.

Niin että mitä mieltä minä tästä jutusta olen?
Kohta 1 Ehdoton EI
kohta 2 Ehdoton EI
Yoloswag

#119 Re: Re: ...

14.08.2013 22:41

#72: peeeeenis - Re: ...

Mun s1 ainaki lähtee kauniisti parilla polkasulla -25 ja ajan silla päivittäin 25km kouluun.

Olet jo iso poika

#120 Re: Ongelma helposti ratkaistu

14.08.2013 22:48

#98: jeejee - Ongelma helposti ratkaistu

Taisit juuri täyttää 18?


Vieras

#121

15.08.2013 09:54

Nyt on asiallinen adressi.
Jos ei 45km/h kelpaa nii jättäkää ajamatta! ;)

#122 Re: lapset lapset...

15.08.2013 12:11

Charles

#123 Darwinisti

15.08.2013 12:30

Ironisesti voisi tätä jopa kannattaa ajatuksella että kyllä se luonnonvalista ne heikot sieltä pois karsii.
#118 täyttä asiaa, kiva että joku jaksoi kertoa miten asia on.
En äänestä puolesta.
Pönde ja ruuhkat? Pah!

#124 Re: juu

15.08.2013 12:42

#108: mopo kulkee 60 - juu

Jos kylille 25km nii tuskin siel päin mitään jonoja muodostuu? Ajelet vaa kaikes rauhas sitä 45km/h :)

Kos-N

#125 Re: EI!

15.08.2013 13:20

#16: tämäonvirhe - EI! 

 

Mopoautolla ei pidä ajaa tiensivussa, mene kysymään vaikka ajokoulusta.